Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
mirro

Farmer 312 smarowanie skrzyni biegów

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Farmer
mirro    241

Padł mi ostatnio czujnik ciśnienia smarowania skrzyni biegów pokazało się ostrzeżenie i kod błędu . Został wymieniony na nowy ale po jakimś czasie pojawił się nowy problem. Przy obrotach silnika powyżej 1200 wyświetla się ostrzeżenie o zaniku smarowania skrzyni biegów, jeżeli obroty spadną sygnał gaśnie - gaśnie również powyżej 1600. System nie generuje kodu żadnego błedu a wszystkie funkcje sterowania skrzynią biegów, załączanie przedniego napędu i PTO działają normalnie. Olej ma 700h filtr Fendowski.

Ot zagadka? Ma ktoś jakiś pomysł?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    16

Pomysl jest taki ze z pewnoscia musisz dokonac pomiaru cisnienia. Przy 150 obr. musisz uzyskac cisnienie 1,2 bar. Kontrola cisnienia odbywa sie od 1200 obr./min. wiec przy tych obrotach wlacza sie ostrzezenie, a gasnie jak piszesz przy 1600, wiec istnieje prawdopodobienstwo ze pompa nie pracuje jak nalezy i dopiero wyzsze obroty sprawiaja ze osiagasz odpowiednie cisnienie smarowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    241

Wszystko racja tylko dlaczego przy palącym się alarmie mogę przełączać kierunek jazdy, półbiegi i resztę? Ta pompa zasila układ sterowania skrzynią biegów. Nie wiem czy dobrze myślę ale czujnik wkręcony jest chyba w zawór maksymalny ograniczający cisnienie smarowania do podanego przez KOSTIEGO może to jego wina? Ciekawe czy nie zacina się suwak sterujący czujnikiem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mirro    241

Zwój gwintu starego czujnika blokował suwak zaworu sterujący czujnikiem. Wymyte,wydmuchane,pomierzone ustawienie zerowe i OK. Człowiek cały czas się uczy a maszyny wciąż wymagają pokory. Dzięki za podpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez repek92
      Witam. Chciałbym się zapytać użytkowników tego silnika, czy te silniki w transporcie są takie mulowate? Delikatna górka i trzeba redukować. Nawet na pusto nie idzie jakoś super. MTZ 82 przy moim.to szatan ale z pługiem to daje radę nie czuć że ciężko itd tylko w tym transporcie ciężko
    • Przez Massey294s
      Witam, mam wyciek paliwa od strony bloku silnika z pompy wtryskowej w 311 98r. Pytanie brzmi jak jest ustawiana i czy są jakieś znaki? Wyciągając ją muszę zwracać na coś uwagę? Pompa wyjdzie z kołem zębatym czy jest może to jakoś dzielone? Potrzebuje ją tylko wyciągnąć i uszczelnić.
    • Przez jendrula2
      witam przy przełączaniu z największego półbiegu na najniższy nagle wyskoczył błąd 5.1.03 kasowanie błędu nie pomaga jest to jedyny błąd jaki się wyświetla może ktoś coś doradzi
      fendt farmer 311 turbomatik 1996 r dodam że ciągnik jeździ i rewers działa poprawnie na zgaszonym ciągniku kropka na wyświetlaczu przeskakuje  jak uruchomię ciągnik piszczy alarm i wskaźnik od półbiegów znika
    • Przez Dodi
      Witam całe społeczeństwo AgroFoto. Mam nie mały problem z Fendtem 310 LSA turbomatik, 88r i zwracam się do osób będących w temacie o pomoc. Tematów o hydraulice w takich ciągnikach jest mnóstwo, ale w żadnym nie znalazłem najmniejszej wskazówki na rozwiązanie bolączki mojego Freda. Moderatorów proszę o wyrozumiałość, że zakładam nowy, podobny temat, jednak mamy żniwa i czas to piniądz. 
       
      Do rzeczy.
       
      Olej hydrauliczny po długiej, ciężkiej pracy jest zagotowany o czym świadczy kontrolka temperatury oleju i przetopione przewody elektryczne, które leżały na pompie. Ciśnienie na zimnym oleju 180 bar, rozgrzanym 120-150. Tu obstawiam pompę. Jednak nawet na zimnym oleju ściśnienie na manometrze ze 180 bar spada w kilka sekund do ok 100 bar. Podnośnik nie opada jednak druga sekcja ładowacza (wysyp łyżki już powoli się przechyla) Wina rozdzielacza? Podlega on w ogóle naprawie? Dodam, że układ jest szczelny, nie ma żadnych wycieków nawet z bloku rozdzielacza. Jest jeszcze jeden mały mankament podczas normalnej roboczej temperatury oleju. Gdy już ciągnik się rozgrzeje słuchać syczenie ciśnienia z okolic rozdzielacza. Jakby jakieś lewe ciśnienie. Ustaje czasem na kilka sekund lub gdy ruszę podnośnikiem do góry, lub dźwignią krzyżową podniosę ładowacz. Zetknął się ktoś kiedyś z podobnym problemem?
       
      Z góry dziękuje za pomoc.
      Pozdrawiam Rafał.
    • Przez piotrslonski1
      Witam problem występuje w 310 wywala błąd 5.1.61 wykrzyknik i ikonę
      Kosteka od czujnika była zgnita wymieniłem czujnik i kostkę lecz po wymianie błąd nie gaśnie
      Os podniosło do samej góry nie da się nią regulować
      W czym może być problem
      Bezpieczniki sprawdziłem
      Proszę o pomoc
×