Zaloguj się, aby obserwować  
tobi25

problem z MTZ 82

Polecane posty

tobi25    0

Witam. mam takie pytanie. zakupiłem MTZ-etę i gdy poszła w pole okazało się że przedni napęd nie ciągni do tyłu. pytam się czy można coś z tym zrobić a jezeli tak to jak. bo do przodu ciągnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KrolJulian    0

Nie wiem jak to jest w innych modelach MTZ, ale u mnie trzeba tą dźwignię pociągnąć mocniej do góry i przekręcić w drugą stronę. Zrobiłeś tak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

z tego co ja wiem to normalne że napęd ciągnie tylko do przodu bo i po co w polu miałby ciągnąć do tyłu

w nagłych przypadkach gdy jest taka potrzeba należy właśnie mocniej pociągnąć tą dźwignię od załączania napędu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Dzwignia włączania napędu ma trzy położenia. Na samym dole napęd wyłączony, jeden raz do góry napęd włączony automatyczny działa przez sprzęgło jednokierunkowe tylko do przodu, trzecia pozycja maksymalnie do góry napęd włączony na stałe działa do tyłu i przody. Nie używa się tego w nagłych przypadkach tylko zawsze w polu. Jeśli nie działa tak jak ma być na trzeciej pozycji to spróbuj wyregulować na cięgle. Jeśli nie pomoże to wina może być w przystawce.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karolt    0

U mnie też nie cignoł przód na trzeciej pozycji bo podpora wału ta przystawka sie popsuła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

a u mnie jest to przerobione inie ma takiej blachy oryginalnej tylko do cięgła przyspawany taki pręcik i dziurka w podłodze i tam się zachacza to i nie mam automatycznego napędy tylko na stałe włączony tak samo z blokadą. A na właczonym przodzie hamują wam MTZ na 4 koła? Bo mnie to zadziwiło zimą jak go kupiłem testowaliśmy u kolegi akurat była zima troche śniegu to pieknie na 4 hamowal :blink:


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janek82    3

tak hamuje na 4 kola radze tego nie sprawdzac przy duzej predkosci bo sie nosem na szybie zatrzyma :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hopper5    85

To jest chyba normalne że gdy masz załączony przedni napęd to podczas hamowania przednie koła się zatrzymują bo trzyma je wałek przekazania napędu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

No tak w sumie masz racje bo MTZ ma dość oryginalne rozwiązania :rolleyes:

@janek82. trochę późno to ostrzeżenie :lol:


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

U mnie nie ma regulacj żadnej. Jak go kupiłem to nie zawsze do przodu ciągnął a do tytłu szarpał nawet po podniesieniu do samej góry tej dźwigni.

Teraz trochę podgiąłem ten pręt żeby go skrócić i do przodu ladnie się załącza a do tyłu dopiero jak trochę podciągnę do góry i już nie szarpie. Dla mnie tak jest dobrze i wole już nic tam nie ruszać :)

A z tym hamowaniem na 4 to normalne jak masz wszystkie koła zblokowane ze sobą. Ja jak miałem jeden hamulec słabszy (tzn nie było go prawie wcale bo poszedł olej ze skrzyni na taśmę) przy T25 to przy zjeżdżaniu z jednej takiej większej góry zawsze załączałem blokade i oba koła hamowały jednakowo ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

ale bez blokady jeździłem. Szczerze mówiąc jeszcze nie próbowałem blokady w tym ciągniku :rolleyes:


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj