Skocz do zawartości

Polecane posty

bortek95    0

Witam Wszystkich. Chciał bym sie dowiedzieć o awaryjności, spalaniu tego ciągnika oraz chciał bym się dowiedzieć jakie są w nim najlepsze skrzynie biegów, bo gdy się dobrze orientuje to są w nim różne... poprostu chce sie dowiedzieć jak najwięcej o tym modelu, bo nie ukrywam rozważam nad kupnem tego modelu :)

pozdrawiam :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek72511    41

a więc co do spalania to na pewno mniej niż polska szóstka, ale t wiadomo wszystko zależy od operatora, maszyn ziemi, ciężko określić spalanie. Najlepsze skrzynie to dynashift, masz wtedy 4 półbiegi bez sprzęgła na każdym biegu, co daje ogromny komfort pracy, i skrzynia jest mniej narażona na awarię, gdyż mniej używane są biegi główne. Co do awaryjności to wiadomo, jak kupisz zadbaną maszynę to będzie służyła;) Najważniejszy dla mfów jest dobry olej ( w granicach 12-17 zł/l), i aby nie podczepiać maszyn z hydraulika które mają inny olej, po protu nie mieszać olei. Jak byś kupował, to uważaj na te sprowadzone z Anglii, są to modele zaazwyczaj najbardziej zaniedbane nie tylko pod względem wizualnym jak pewnie sam zauważysz, ale i technicznym. Jak masz jakieś konkretne pytania to pytaj;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bortek95    0

Noo z tym spalaniem to się tego spodziewałem że mniej spala:)

a z tą skrzynią to będe pamiętał "Dynashift" dzięki :D

a z tym olejem to wiem, bo mam John Deere nie jest najnowszy ale cóż dbać trzeba i olej dory sie do niego leje :D

Mam pytanie odnośnie komputerów montowanych w tych modelach... więc jakie są najlepsze, bo jak się nie myle są różne (niewiem moge sie mylić) i jakie są pomiędzy nimi różnice.

Z góry dziękuje i Pozdrawiam :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Bartek72511    41

Na drzwiach spotkasz się z trzema napisami: autotronic, electronic i datatronic. O dziwo pomimo tego napisu każdy ma moduł autotronic. Steruje on przednim napędem, blokadą, żółwiem i zającem itp. Autotronic od electronica nie różni się chyba niczym, tylko electronic było pisane w młodszych modelach. Datatronic jest to dodatkowo komputer na prawym słupku i on pokazuje spalanie, powierzchnie i takie tam głupoty, jednak jest to komputer nie zależny i możesz go np wymontować i to nic nie zmieni w działaniu traktora. Nie raz jeszcze w wersjach z napisem autotronic i electronic były montowane takie mniejsze, nowsze komputery, ale one takie same funkcje miały;)

 

A co do tego spalanie to u mnie 3085 (100KM i też 6 cyl) pali mniej niż Ursus 914 (4 cyl). Dużą różnicą jest to , że np ursusa musisz w orce trzymać na bardzo wysokich obrotach zeby miał moc, i automatycznie robi się wir w baku, a mfa w orce trzymam na 1500-1600 i u wystarcza;) Ze spalania na pewno bedziesz zadowolony;)

Edytowano przez Bartek72511

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kazik189    0

Witam. Co do spalania to oczywiscie potwierdzam co napisal kolega wyzej.

Jak kupisz to bedziesz milo zaskoczony jak na 6 to naprawde dobre osiagi

przy rozsadnych obrotach 1500-1700 w zaleznosci od obciazenia od 8 do 12

litrow wychodzi w pracach polowych.

 

 

 

Posiadam wlasnie ten model 3125 od 4lat i nie ma zadnych wiekszych problemow.

Oczywiscie olej na czas i ogolnie

obslugiwac z glowa to bedzie dobrze

skrzyia 16x16

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bortek95    0

Noo dzięki chłopaki jaka najlepsza skrzynia-już wiem... najlepszy komputer-no powiedzmy że wiem :D

Ale mam jeszcze jedno pytanie odnośnie awari... więc co sie komuś już w tym ciągniku zepsuło too mie interesuje noo i ile kosztowała ta naprawa <--- te pytanie tak z ciekawości :D

Powiem szczerze chcemy kupić ten ciągnik ale musimy sie jeszcze pozbyć starego...:/

Dzięki i Pozdrawiam:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek72511    41

Co do kosztów, to jeśli padł by Ci autotronic, czyli komputer sterujący, to znam firmę do której wysyłasz ten uszkodzony i Ci przysyłaja po regeneracji i daja na to rok gwarancji. Koszt takiej naprawy wynosi 2000 zł, więc w sumie nie wydaje mi się tak tragicznie;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Janke008    0

Witam.Jeździłem dwoma 3125 jeden Autotronic a drugi Datatronic.Ten drugi był fajnie wypasiony skrzynie miał chyba powershift,Autotronic też chyba taką miał.Super maszyny jak dla mnie i oszczędne,tylko trzeba trafić na dobry egzemplarz i nie do zdarcia :D Skrzynie mi się w nich podobają i fajnie wyje turbina w nich :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kurt    0

Na drzwiach spotkasz się z trzema napisami: autotronic, electronic i datatronic. (...) Autotronic od electronica nie różni się chyba niczym, tylko electronic było pisane w młodszych modelach. Datatronic jest to dodatkowo komputer na prawym słupku i on pokazuje spalanie, powierzchnie i takie tam głupoty, jednak jest to komputer nie zależny i możesz go np wymontować i to nic nie zmieni w działaniu traktora. Nie raz jeszcze w wersjach z napisem autotronic i electronic były montowane takie mniejsze, nowsze komputery, ale one takie same funkcje miały;)

Autotronic, a Electronic to zasadnicza różnica.

 

Electronic - bez komputera na słupku;

Datatronic - tak jak Bartek72511 napisał. Tylko wyświetla parametry;

Autotronic - podobnie jak Datatronic ale jest dodatkowo programowalny. Ma więc więcej funkcji.

Edytowano przez Kurt

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek72511    41

Autotronic, a Electronic to zasadnicza różnica.

 

Electronic - bez komputera na słupku;

Datatronic - tak jak Bartek72511 napisał. Tylko wyświetla parametry;

Autotronic - podobnie jak Datatronic ale jest dodatkowo programowalny. Ma więc więcej funkcji.

Mylisz się kolego. Mało który autotronic ma komputer na słupku, kwestia dotyczy jedynie młodszych roczników, głównie 93 i wzwyż, w starszych ciężko spotkać. A po za tym egzemplarze electronic też były wyposażane a taki komputer, tylko wybiórcze egzemplarze, zreztą tak jak autrtronic. I Nie mylcie, bo autotronic to nazwa modułu sterującego który każdy ma( auto, elec i datatronic również.) a nie komputera na słupku. Bo datatronic potem też były mniejsze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kurt    0

Tak, masz rację. Znalazłem egzemplarze Autotronic, które nie mają żadnego komputera. Może to przypadek ale zauważyłem, że wszystkie z programowanym komputerem na słupku mają czerwony napis na dźwigach.

Edytowano przez nasil90
Cytowanie posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek72511    41

Napis na drzwiach dotyczy tylko datatronic bo on był czerwony ale też chyba nie zawsze. Ale autotronic i electronic zawsze były czarne;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fergusonki    36

witam, chciałby się dowiedzieć co dokładnie w datatronic można się dowiedzieć w tym komputerku po prawej stronie:)


Massey Ferguson podbija swiat :D

Moje Stado Ferdków : Massey Ferguson 6480, Massey Ferguson 5475, Massey Ferguson 3125...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    36

szczerze ci powiem ze ciezko jest znalesc mf zeby tan komputer dzialal hehe bo on nie jest do niczego potrzebny u mnie w 3630 tez nie dziala jest o miniety a wszystko dziala ;p wiec nie ma obawy ze jak sie spierdzieli to beda koszty ;p omijasz i jedziesz dalej ;p

 

co do opini mam 3630 i 8120 oba te modela sa super 3630 mimo ze stary ale wygoda jazdy tez przyzwoita :P nie ma porownania do ursusa czy zetora nawet tego nowego :)

wiec ja polecam ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fergusonki    36

ale ponoć jest tak że on informuje o prędkości o obrotach wom, obrotach silnika, tyle wiem a reszta od czego :P

aa i ostatnio po odpaleniu dioda przeskakiwała na ostatnie pole wie może ktoś co te ostatnie pole znaczy ?(to słowo na E dalej nie pamiętam,szukałem w słowniku i nie ma tego :))


Massey Ferguson podbija swiat :D

Moje Stado Ferdków : Massey Ferguson 6480, Massey Ferguson 5475, Massey Ferguson 3125...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fergusonki    36

Ja polecam osobiście oleje FUSCH dobre i nie za drogie :)


Massey Ferguson podbija swiat :D

Moje Stado Ferdków : Massey Ferguson 6480, Massey Ferguson 5475, Massey Ferguson 3125...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BobsMF    28

Witam. Ja zauważyłem, że wszystkie MFy z napisem electronik mają skrzynie 16x16, autotronik 32x32, a datatronik mają komputer pokładowy i (skrzynię). :lol: Te komputerki z cyferkami 0-9 to są sterowniki do maszyn a nie komputery pokładowe :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez tomb2
      Możecie mi coś powiedzieć o MF 3050 ?
      Jakie spalanie, ceny cześci i awaryjność, co najbardziej siada ?
      Czy wogule 3050 opłaca sie kupić ?
    • Przez bartek121996
      Siema. Jak najlepiej sprawdzic elektrozawor od napedu w MF 3065 ??
    • Przez Przemek62432
      Chciałbym aby mi ktoś pomógł i wytłumaczył jak wykręcić z napędu przedniego wałek(to jest ten wałek na zdjęciu) ponieważ zdarły się na nim frezy przy łączniku. Czy muszę wykręcać cały przedni most, czy tylko tą pokrywę od wałka, czy może jakoś inaczej? Chciałbym także informacje o tym gdzie mogę ją kupić i ile kosztuje ta część. Proszę o pomoc i odpowiedzi gdyż jest to pilne. Z góry dziękuję

    • Przez Arek
      Musiałem odkręcić przewód idący od pom hamulcowych do zaworu sterującego hamulcami przyczepy.
      Teraz nie mogę ich odpowietrzyć. Hamulce ciągnika działają ok, po wciśnięciu hamulca olej nie idzie odpowietrznikiem na zaworze sterującym.
    • Przez Mateo905
      Witam,
      mam problem z moim Masseyem 6120 Dynashift 32x32, rewers przy kierownicy. Wytarł się wodzik od rewersu, tzn nie wrzucał biegów do przodu, do tyłu jeszcze jakoś mu się udawało. Ciągnik rozpołowiłem, wodzik został wymieniony i ten problem zniknął. Pojawił się inny: po puszczeniu sprzęgła, bez żadnego biegu, czyli na luzie, ciągnik aż przygasa, strasznie się męczy, czuć jakby go coś hamowało. Wciskam sprzęgło: silnik pracuje lekko. Biegi udaje się włączyć, ciągnik jeździ do przodu i do tyłu, jednak kiedy podczas jazdy wciskam sprzęgło, to prawie staje w miejscu, tak jakby miał wciśnięty hamulec. Można włączyć WOM, podnośnik również działa. Zauważyłem też, że wraz ze zmianą półbiegów zmienia się obciążenie silnika, tzn na jednym z półbiegów przygasa znacznie mocniej niż na pozostałych.
      Przed wymianą tego wodzika wszystkie inne podzespoły (poza rewersem oczywiście) działy normalnie. Macie jakiś pomysł, gdzie szukać przyczyny? Nie zrobiłem jeszcze pomiarów ciśnień, bo stwierdziłem, że podczas postoju w garażu na czas remontu raczej nie padła pompa, ale w przyszłym tygodniu postaram się załatwić manometry i te ciśnienia zmierzyć. Jakieś wskazówki, co jeszcze sprawdzić?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.