adi972

Awaria skrzyni w T25

Polecane posty

Waldekps2    2

U mnie bez sprzegla sie nie da przelączyć. Jak ma cięzko i wyrzuca bieg to slychac takie metaliczne kliknięcie. Moze sie zużyly sprzegla klowe na niekturych trybach. Kiedys tak mialem przy mz 250.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kalipso156    1

prawdopodobnie wodziki do wymiany lub mogly popękać spręzyny a oprocz tego występują jakieś inne objawy? typu częste blokowanie biegów ciężkie wchodzenie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kris5    1

@Waldekps2 remont nie pamietam dokładnie ale coś koło 700-800 zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kamil93    1

inne objawy nie występują tylko te wyskakujące biegi. skrzynia biegów była zaplokowana ale to kilka lat temu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafal29    9

W T25 jest taka blokada że nie wrzucisz biegu bez wciśnięcia sprzęgła i jesli ona nie działa lub jest żle wyregulowana to będą ci wyskakiwac biegi. Po prawej stronie skrzyni pod podłogą jest taka dżwignia i krótkie cięgiełko połączone z wałkiem pedału sprzęgła, sprubuj to podregulować moze pomóc. Jeśli biegi ci wchodzą bez naciśnięcia sprzęgła to blokowanie ci nie działa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mlody1126    3

w moim t25 masakrycznie zgrzytaja biegi na zaczyna sie tak przy szybszej jeżdzie lub po wyzej 100 obr.ale od nowosci nic praktycznie nie bylo wymieniane -24 lata!!! tarcze szczeki filtry czesci zcierajace sie. blokade mam przerobiana na bardzo wygodna w porownaniu z orginałem :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Waldekps2    2

U mnie nie zgrzytają wcale. Nawet przy redukowaniu jak zrobie przegazówke i 2 razy wcisne sprzęglo to tez nie zgrzytnie nic. Skrzynia od nowosci nie naprawiana (31 lat). Niewiem czy warto mi to naprawiac bo pod obciążeniem praktycznie nie pracuje a nowe czesci są tak kiepskie ze na tych starych wydartych moze dluzej pochodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kalipso156    1

jak zgrzytają to spróbuj podciągnąc sprzęgło a najlepiej to podciągnij łapki od sprzęgła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
franky69    1

Blokada jest z prawej strony skrzyni biegów, najlepiej jak by była zdjęta podłoga, to widać krótką dźwignie która chodzi razem ze sprzęgłem. Znaczy się jak wciska się sprzęgło to i ta dźwignia popycha wyfrezowany wałek który zwalnia blokadę wodzików, jest przy niej regulacja tylko nie pamiętam czy żeby poprawić blokadę wodzików, trzeba wkręcić czy wykręcić :blink: Ale warto sprawdzić bo może okazać się że naprawa wyniesie 0zł tylko trochę czasu :huh:


Kupię literaturę do starych ciągników i maszyn rolniczych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil93    1

ok dzięki będe musiał od czego zacząć tylko niech się ociepli bo chcem go odnowić na ten sezon(malowanie i mała przeróbka kabiny)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    309

:blink: na początek to sprawdz czy biegi wchodzą na sucho tzn bez sprzęgła jak sprawdzisz to pisz napewno coś poradzimy :huh: sam mam dwa takie sprzęty

 

jemu nie zgrzytają tylko wyskakują to zupełnie dwie różne sytuacje więc nie mów mu o ciągnieciu sprzęgła bo to nic mu nie da...

 

Ale mi zgrzytały i wyskakiwały jak podciagnełem to nie zgrzytały i nie wyskakiwały.... Bardziej sie wczytaj... :D


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kalipso156    1

Sorki faktycznie moja wina... Wracając do blokady wodzików z prawej strony za pokrywa od wodzików masz takie cięgienko wyjm bolec i skręc go skręcaj do momentu aż nie będziesz mógł włożyć biegu z wciśniętym sprzęgłem (uwaga ważne nie wciskaj sprzęgła gdy cięgienko będzie wypiete z dźwigni) potem popuść dwa pełne obroty i gotowe jeśli nadal będą wyskakiwać to musisz skrzynie robić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dare0x    1

Witam :> od jakiegoś czasu jestem szczęśliwym posiadaczek Władimirca t-25. Ciągnik ten jest ze starszej daty i posiada starszą skrzynie biegów. Nowsze zatem mają 2 gałki

1-gałka służy do zmiany kierunków jazdy.

2-gałka służy do zmiany biegów 1,2,3,4 (terenowe).

moja skrzynia posiada jedną gałkę która pełni funkcję tych dwóch.

Moje pytanie brzmi ... czy da się przerobić skrzynie z jednej gałki na dwie, bo to znacznie ułatwia prace/jazdę. Dokładnie chodzi mi o dorobienie drugiej gałki która

pełniła by funkcję zmiany kierunków.

 

Ludzi którzy mają na ten temat jakie kolwiek pojęcie ,lub mieli styczność z czymś takim prosił bym o sensowne komentarze

 

Dziękuję .:D


---->> Władymirec, nie ma to jak mieć wschód pod domem <<----

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Da się,nie jeden już przerobił :D Trzeba kupić nowe gniazdo specjalne razem z wajchą i po prostu podmienić.

Kolego a możesz dać zdjęcie tego? I jaka może być tego cena?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TBhog    14

Wystarczy poszukać na forum. Jest opis jak to zrobić i nawet koszt - wiem bo sam pisałem ale już nie pamiętam ile za podwójna wajchę dałem ( 250 zł ? - chyba)


Traktor :), Bóg, Honor, Ojczyzna, Górale, Linux

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bertold13    1

Mam pytanie... Jak odblokowywac dokladnie biegi w tym ciagniku.. na drogowych i polowych wywala mi 6.... i niewchodzi najwolniejszy 1..odkrecilem oba dekielki i nie wiem co zrobic zeby wszystkie dzialaly. a i dodam ze skrzynia jest na jedna wajche.. prosze o szybka pomoc...


:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid12    30

Z tego co pamiętam to z prawej strony ciagnika pierwszy wodzik od silnika powinien wystawać dużo dwa następne tylko troche a ostatni wodzik powinien być schowany.


Kierownicę ujął w dłoń, przeżegnał się, beret na skroń
W stacyjce klucz i raz i dwa, spalin kłąb i silnik gra
Już na polu za łanem łan, wykonany za planem plan
A w duszy radość albo gniew, słoneczko mu gdzieś zza drzew.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sam mam wladka 1987 rok na 2 wajhy i nigdy ani ja ani ojciec nie zablokowalismy w nim skrzyni :)ale u kumpla mialem taki przypadek jechalem władkiem jednowajchowym ciężko biegi wchodziły i dojeżdzając do polnej drogi zredukowałem z 6 na 4 i po przejechaniu kilkudziesięciu metrow nie moglem wzucić zadnego innego biegu odkręcilismy ten dekielek z boku skrzyni pod kabiną i kumpla stary podlubal tam srubokrętem i było ok potem jak nim jechalem to przy redukcji zawsze dawalem przygazuwe i nigdy potem już nie zablokowala się skrzynia jeżeli nie da rady srubokrętem to popytaj jakiegoś mechanika może on pomoże może już się skrzynia troche rozklekotala

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andzin    19

Ja mam na dwie wajchy jak się blokuje to wszystkie wodziki popycham aż w końcu się odblokuje. Tak jest zawsze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dare0x    1

Dziękuje za odp. ale prosił bym jeszcze o wklejenie linku to tego tematu, co jest opisane krok po kroku co i jak .


---->> Władymirec, nie ma to jak mieć wschód pod domem <<----

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez wrodarek
      Witam
      Mam problem ze skrzynią w traktorze władimirec t-25. Otóż po wbiciu biegu szosowego sprzęgło nie odbija do końca, zatrzymuje sie w połowie, po przejechaniu ok 10,15 metrów bieg wyskakuje i słychać tylko zgrzyt. Po rozłożeniu skrzyni okazało sie ze na ruchoma zębatka na wałku głównym nie zazębia sie do końca w tej od przełożenia szosowego. Co może być tego przyczyną ?
    • Przez macius11157
      Witam czytałem trochę o tym ale nigdzie nie ma dokladnie wyjasnionego czy każdy dx posiada blolade 6 biegu po przez zabezpieczenie srubka. Przerabial ktoś taki temat ?chciałbym mieć pewność że nie narobie się na darmo.
      Ciągnik to dx 4.50 1987r
      Z góry dziękuję i pozdrawiam.
    • Przez Piotrekk9540
      Witam, mam problem ze skrzynia biegów w ares 710 2000r rewers mechaniczny. przy zmianie polbiegow słychać uderzenie w skrzyni podobne do uderzenia młotkiem w metal. najsilniejszy dźwięk wydaje przy zmianie z 3 na 2. gdy zmieniam na większe polbiegi uderzenie to jest cichsze. miał ktoś podobny problem ?
    • Przez Maikel1987
      Chce się dowiedzieć jak się spisuje  skrzynia w tym modelu 5120 ? Drogi koszt naprawy skrzyni jak coś siadzie ?  Ona jest na tarczkach  czy jak ? Ogólnie ile wytrzymują ? 
    • Przez Pstrąg
      Witam,
      Mam problem , otóż nie wiem gdzie znajduje się filtr skrzyni biegów w fendt 309c (silnik deutz) 2000r. Przekopałem forum i nadal nie wiem na 100 % gdzie jest. Ktoś wspominał ,że w okolicach tylnego lewego koła ale i tak nie mogłem znaleźć. Prosze o pomoc.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj