adi972

Awaria skrzyni w T25

Polecane posty

adamgaleon    7

możesz mieć problem z tym wałeczkiem do blokowania wodzików, ja tak miałem że na tym wałeczku wyrobił się rowek i blokowało biegi, lub jeśli zrobił się jakiś zadzior na tym wałeczki to też nie będziesz mógł włączyć lub wyłączyć biegu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kalipso156    2

rozebrałem dziś skrzynię na pierwszy rzut oka wszystko jest ok. ale przy próbie wyjęcia wodzika od 3/4 i red okazało się że bez młotka nie wyjdzie wydaje mi się że jest raczej koniec minimalnie rozklepany ponieważ wzystkie ustrojstwa z tego wodzika musiałem przy końcówce zbijać. tylko jak to możliwe samo z siebie może się rozklepać?? bo nawet jeśli już mi się biegi zablikują ( dopiero dwa razy w życiu) to przepycham przy użyciu wkrętaka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotruniu25    3145

Jeśli odkleszczałeś ciągnik przy pomocy młotka to zaklepałeś koniec wodzika i przez to nie wychodzi,ja przeważnie odkleszczam czymś miękki, trzonkiem młotka itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo    47
Napisano (edytowany)

Piotruniu25,kolega napisał że odkleszczał biegi śrubokrętem a nie młotkiem.To 25 to chyba iloraz twojej inteligencji,nie rozumiesz

co czytasz.Przynosisz wstyd młodemu pokoleniu.

Kolego kalipso156 może komuś pożyczałeś ciągnik?

Edytowano przez volvo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotruniu25    3145

No widzisz ja przynajmniej mam 25 a ty 0. :P Tobie jak się na jakiś temat kończą argumenty to wszystkich do o koła obrzucasz mięsem. ;)

 

A i jeszcze coś zrób coś dla kraju...wyjedz z Polski. ^^

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo    47

Wyjeżdżam od czasu do czasu.

Kolego kalipso156 zadziory pilnikiem potraktuj.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kalipso156    2

siema. właśnie przypomnialem sobie że porzyczyłem tylko raz... i zaraz potem pojawiły się klopoty.... na sówmiarce ewidętnie widać zgrubienie trochę za grube na pilnik albo go wymienie albo na tokarce wyrownam ale to może później narazie toczę walkę z trybami w skrzyni tzn wymieniam 2 sztuki na bo strasznie zjechane były. aaaa i odrazu wymieniłem kliny na tym sprzęgiełku bo już byly strasznie luźne i grozily zerwaniem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo    47

Dwa lata temu znajomy pomagał przy żniwach,w ciągu godziny zakleszczył biegi w obu ciągnikach,ludzie zdolni bywają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kalipso156    2

niestety pomysłowośc i zdolnośc psucia maszyn co niektórzy mają imponujące kiedyś tata uparł się na górny zaczep w rusku zrobilem.... pojechal do lasu i co - robił zrywkę na górnym zaczepie zaowocowało to wyrwaniem śrób mocowania... teraz górnego już nie ma. przerobiłem też mocowanie cięgła połączyłem je z zaczepem dolnym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

No ludzie bywają zdolni. Mój T-25 ma już około 20 lat (4500 mth) i nie pamiętam, żeby choć raz biegi w nim były zblokowane. Ogólnie w tym traktorze jeśli wszystko z wodzikami jest w porządku to zblokować biegi to sztuka. W poprzednim T-25 biegi jak się blokowały co jakiś czas to się okazało, że coś było nie tak właśnie z wodzikami. Ale było to tak dawno, że nie pamiętam o co chodziło. Po zrobieniu biegi już się nie blokowały.

Jeśli chodzi o górny zaczep. Nigdy nie miałem i jakoś mi to nie przeszkadza. Po drugie górny zaczep służy tylko i wyłącznie do ciągania przyczep. Przenosi tylko siły wzdłużne. Wszelkie naczepy powinno się wozić na dolnym zaczepie, bo dolny przenosi siły wzdłużne i od ciężaru naczepy (nacisku na zaczep). A do przyczep mam belkę od jumza ;) z dokręconym hakiem od DTa. Jak ktoś ma taką belkę to wie o co chodzi. Jumzem też ciągam przyczepy za pomocą tej belki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kalipso156    2

jednak był wodzik lekko ugięty.... pewnie w tamtym roku jak mi wałek rewersu pękł musiało go lekko podgiąć bo już z lekkim oporem wchodził a teraz jak przyczyłem dostał pewnie po garach i go ugielo mocniej... ale w sumie dobrze żerozebralem to teraz bo śruby blokady poluzowaly się moglyby więcej bałaganu narobić jakby się wykręciły

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotruniu25    3145

Nawet nie wiedziałem że jak ciągnik dostanie po garach to będzie wyginać wodziki. :D Muszę swojego oszczędzać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel807    102

O kurde to i ja muszę swojego oszczędzać żeby nie dostawał bardzo po garach :D :D :D

Edytowano przez milanreal1
cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kalipso156    2

to taka metafora... a pozatym mam inny problem a mianowicie po przełożeniu go na szosowe nie odbija mi sprzęglo do końca i wyrzuca mi biegi... sprubuje wymienić kulki i sprężyny i na nowo wyregulować to sprzęgiełko. może ten wałek na dole jest już wydarty... albo nasówa mi się myśl że ten nowy wodzik jest deko gróbszy i może coś tam nie pasuje względem tych. jeszcze jedno pytanie na górze wodzików są kulki czy pod spodem też są? może jeszcze ktoś się orientuje jaki jest najlepszy i najszybszy sposób regulacji tego sprzęgiełka?? z góry dzięki za odpowiedzi;))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr697    1

Pod wodzikami (...) jest tzw blokada wodzików a przesuwa się ona porzecznie do wodzików, a regulacja tego sprzęgiełka; Ja to robię tak,odpal silnik, wciśnij sprzęgło, wbij jakiś bieg i popuszczaj pedał sprzęgła , zatrzymaj w tym momęcie jak poczujesz, że sprzęgło zaczyna ciągnąć,wyłącz silnik,( pod pedał podstaw jakiś klocek ) rozepnij to małe cięgno (wyciągnij ten mały sforzeń) i tą dziwignie cofaj do tyłu i w tym samym czasie wbijaj i wyciagaj biegi aż poczujsz że blokada zaczyna działać, wtedy wykręcaj łącznik tak aby włożyć sforzeń w otwór. Najlepiej CI będzie dokonać tej regulacji bez podłogi.Ja tak zawsze ustawiam i na razie wszystko pięknie działa.

Edytowano przez piotr697

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kalipso156    2

dziś po dokładnej analizie problemu okazało się że nie blokuje mi wodzika odpowiedzialnego za 1i 5/2i6 tak jakby kulki nie bylo albo sprężynki na pierwszy żut oka wszystko jest oki kulka na miejscu sprężynka cała nawet je zmieniłem i to nic nie pomogło dalej tego wodzika mi nie blokuje. co tu może być nie tak???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Może ten nowy wodzik względem starego jaki tych co są w skrzyni ma w innym miejscu rowek na kulkę blokady. Bieg włożony prawidłowo ale rowek nie jest pod kulka więc w nią nie wpadnie i blokada jak i sprzęgło nie odskoczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kalipso156    2

a to czemu na polowych odbija??jutro rozbieram podłogę i lukam co tam nie jest tak jak być powinno

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotruniu25    3145

A zaglądałeś do wałka blokady biegów?Może jest trochę wyrobiony jak u mnie i też wywalało biegi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kalipso156    2

właśnie dziś go wyjołem i stwierdziłem że jest strasznie wyj..... wieczorem wrzuce foto. mam jeszcze pytanie czy kulki od blokowania wodzikow powinno dać się wyjąć do góry?? bo u mnie nie da się ich średnica to 15mm i wychodzą tylko do dołu otworami wodzików nawet jak z góry ją wkładałem to nie chciała wejść. aaa dodam jeszcze że mam te cienkie sprężynki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kalipso156    2

miałem zaje silny magnes ponoć że da się w taki sposób wyjąć ale niestety nie u mnie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotruniu25    3145

Jeżeli ktoś wkładał kulki to tylko górą,od dołu jest trochę nie realne ale dla chcącego nic trudnego. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez wrodarek
      Witam
      Mam problem ze skrzynią w traktorze władimirec t-25. Otóż po wbiciu biegu szosowego sprzęgło nie odbija do końca, zatrzymuje sie w połowie, po przejechaniu ok 10,15 metrów bieg wyskakuje i słychać tylko zgrzyt. Po rozłożeniu skrzyni okazało sie ze na ruchoma zębatka na wałku głównym nie zazębia sie do końca w tej od przełożenia szosowego. Co może być tego przyczyną ?
    • Przez macius11157
      Witam czytałem trochę o tym ale nigdzie nie ma dokladnie wyjasnionego czy każdy dx posiada blolade 6 biegu po przez zabezpieczenie srubka. Przerabial ktoś taki temat ?chciałbym mieć pewność że nie narobie się na darmo.
      Ciągnik to dx 4.50 1987r
      Z góry dziękuję i pozdrawiam.
    • Przez Piotrekk9540
      Witam, mam problem ze skrzynia biegów w ares 710 2000r rewers mechaniczny. przy zmianie polbiegow słychać uderzenie w skrzyni podobne do uderzenia młotkiem w metal. najsilniejszy dźwięk wydaje przy zmianie z 3 na 2. gdy zmieniam na większe polbiegi uderzenie to jest cichsze. miał ktoś podobny problem ?
    • Przez Maikel1987
      Chce się dowiedzieć jak się spisuje  skrzynia w tym modelu 5120 ? Drogi koszt naprawy skrzyni jak coś siadzie ?  Ona jest na tarczkach  czy jak ? Ogólnie ile wytrzymują ? 
    • Przez Pstrąg
      Witam,
      Mam problem , otóż nie wiem gdzie znajduje się filtr skrzyni biegów w fendt 309c (silnik deutz) 2000r. Przekopałem forum i nadal nie wiem na 100 % gdzie jest. Ktoś wspominał ,że w okolicach tylnego lewego koła ale i tak nie mogłem znaleźć. Prosze o pomoc.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj