adi972

Awaria skrzyni w T25

Polecane posty

markoT25    4

Koledzy wiem że tak trochę nie na temat ale mam problem ze zwolnicami bo wyją

olej jest zalany do stanu a one wyją co może być nie tak ?

Znajomy też ma t25a i u jego wcale nie słychać .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamili    0

Witam

Mam problem zblokowała mi się skrzynia biegów podczas jazdy- mam możliwość wyboru pomiędzy 2 biegiem a 6 biegiem, do przodu dzwignią ni jak nie mogę ruszyć a do tego mam wrażenie jak by pedał sprzęgła nie do końca powrócił w pierwotne położenie.

T25 mam z 1996r z jedną dzwignią zmiany biegów plus z przodu tzw rewers (w lewo do przodu w prawo do tyłu)

Nadmieniam iż od niedawna jestem właścicielem wladimirca a tak naprawdę jest to mój pierwszy ciągnik, także w kwestii mechaniki jestem zielony

Poradzcie jaka może być przyczyna i jak ją usunąć

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janusz20    106

A więc pod kabina na skrzni biegów masz po każdej stronie pokrywki zaraz przy dzwigni sprzegla odkręcasz je i wtedy zobaczysz wodziki i bedziesz musiał przesunąć ten drugi od tułu ciągnika w którąs strone tylko najlepiej na wciśniętym sprzęgle.

sprzegła napewno ci nie odbiło do konca bo tam jest taki wałek który je blokuje ale jak wodzik ustawisz jak nalerzy to powróci do normalnej pozycji samo. jak byś dalej czegoś nie wiedział to pisz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcelix    74

Kolego na pewno został któryś bieg, ale do rzeczy. Z boku ciągnika jak spojrzysz na skrzynię to widać takie podłużne poziome dekielki zarówno z prawej strony ciągnika jak i z lewej. Nie wiem na jakim biegu ci się zblokował, ale odkręć te pokrywki i tam będą wystawały wodziki takie okrągłe. Trzeba je wepchnąć, albo z lewej albo z prawej strony ciągnika. Wepchnąć trzeba ten który najwięcej wystaje. Jest ich 4 sztuki pierwszego od przodu nie ruszaj on jest od reduktora, następny za nim jest od 2 i 6 biegu, kolejny to biegi zwolnione i 4, kolejny to polowe/drogowe - te bym też zostawił w spokoju. Więc wychodzi na to że powinieneś się zająć wodzikiem nr.3 licząc od przodu ciągnika. Poproś kogoś do pomocy, żeby wcisnął sprzęgło to będzie Ci lżej przesunąć wodzik. To tyle i życzę powodzenia, mam nadzieję że coś pomogłem.

 

Widzę że ktoś mnie ubiegł

Edytowano przez Marcelix

Jeżeli czegoś nie da się zrobić, to wtedy przychodzi ktoś, kto nie wie, że się nie da i on to właśnie robi.   A. Einstein

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janusz20    106

skrzynie ma z rewersem więc patrząc od przodu ciągnika

1 rewers

2 biegi 2 i 4

3 biegi 1 i 3

4 reduktor polowe drogowe

wiec musi się zająć tym trzecim od przodu a drugim od tyły wodzikiem.

pewnie wytłumaczyłeś na podstawie skrzyni z jedną wajchą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

Poza tym biegi w T-25 nie powinny się blokować, więc jeśli się to zdarzy jeszcze raz to trzeba będzie jednak znaleźć problem.

Ja mam już drugiego władymirca i biegi blokowały się właściwie tylko w pierwszym. Nie pamiętam co tam było, bo wtedy byłem jeszcze mały, ale wiem, że był uszkodzony jakiś wodzik i po remoncie już się to nie zdarzało. W tym co mam teraz nie pamiętam, żeby choć raz biegi zblokowało, a traktor ma już 4500 mth i nie był oszczędzany.

Jeśli chodzi o nie wchodzenie biegów to w starym miałem ten problem z biegami 2 i 4, były to biegi w tym samym położeniu wajchy zmiany biegów czyli 2 na polowych i 4 na szosowych. Okazało się po rozebraniu wodzików i po dokładnych oględzinach, że delikatnie był zgięty jeden wodzik. Zgięcie było ledwo zauważalne a mimo to biegi nie wchodziły.

Generalnie biegi w tym traktorze nie powinny się blokować więc jeśli się blokują tzn, że coś jest nie tak ze skrzynią biegów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markoT25    4

koledzy wiem że trochę nie na temat ale podczas pracy z talerzówką cofnąłem i chciałem przełączyć na biegi do przodu wajcha lata z lewa w prawo (wajcha od rewersu a mam skrzynie dwu wajhową ) i niema żadnego oporu miałem tyle szczęścia że pole jest niedaleko . co mogło być przyczyną ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcelix    74

Sprawdź czy nie ścięło zabezpieczenia na osadzeniu dźwigni, w najgorszym wypadku reduktor się rozbezpieczył.


Jeżeli czegoś nie da się zrobić, to wtedy przychodzi ktoś, kto nie wie, że się nie da i on to właśnie robi.   A. Einstein

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markoT25    4

Marcelix dzięki ale po ogledzinach po dniu okazało się że śrubka mocująca wajchę się obluzowała dokręciłem delikatnie palcem i zaczęło działać jutro dokręcę kluczem i po sprawie :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ja też mam władka z dwiema wajchami, robiłem skrzynię miesiąc temu i też mi sprzęgło w połowie się zatrzymywało powodem był wałek blokady wodzików był powycierany i niestety nie blokował biegów tylko się zakleszczał. w pierwszej kolejności zrób tak jak pisze czarek6 spróbuj troszkę podregulować to sprzęgiełko po prawej stronie a jeśli to nie pomoże to trzeba wyciągnąć podłogę i odkręcić pokrywę skrzyni i dopiero wtedy zobaczysz co jest. A ten wsteczny to jest tylko jak przełączasz na 5 a wajcha jak przełączasz stawia jakiś opór?

 

Ja mam T25A LEDA. Miałem coś z tymi właśnie wodzikami i też mi się tak działo tylko, że u mnie czy włączyłem na wsteczny czy przód to i tak jechał do przodu. Przyjechał mechanik (przywiozłem go) i rozebrał coś przy skrzyni puknął młoteczkiem i jak ta lala do tej pory, a to było ze 4 lata temu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arielo    1

A w moim władku jest taki problem, że wybija mi biegi jak przerzuce na terenowe szczególnie dwójke ale teraz już i na jedynce terenowej wybija, czy wystarczy sama wymiana sprężynek, czy coś jeszcze można zrobić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mentos223    209

Wymień sprężynki i zatrzaski(mogą być wyrobione) ustaw dobrze blokadę wodzików jeśli to nie pomoże możesz mieć wyrobiony tryb i będzie samo w sobie wyrzucało miałem właśnie taki problem w tamtym roku próbowałem wszystkiego a okazało się ze tryby reduktora od biegów szosowych był wyrobiony i wyrzucało go.


Naprawa ciągników i maszyn rolniczych , przeróbki, malowanie, tulejowanie przednich osi, klejenie rozmrożonych bloków itp. PODKARPACIE tel. 721141104

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mentos223    209

Cięgiełko by było jak by wywalało każdy bieg bo ono blokuje i odblokowuje wszystkie biegi a koledze wyrzuca tylko wybrane biegi.


Naprawa ciągników i maszyn rolniczych , przeróbki, malowanie, tulejowanie przednich osi, klejenie rozmrożonych bloków itp. PODKARPACIE tel. 721141104

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arielo    1

Tak jest wywala tylko na terenowych na szosowych jest dobrze, dodam jeszcze, że u mnie coś z tymi sprężynkami nie grało od początku bo jak odsłoniłem je to pod wieczkiem było napodkładane jakichś gum jak je wyjołem i złożyłem bez to wcale nie dało się wrzucić biegu, czy to świadczy o tym że coś jest źle wyregulowane?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotruniu25    3145

Ta gum to chyba uszczelka była,kup nowe sprężynki i zobacz co się będzie działo,nowe chyba są po 2zł/szt.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kalipso156    2

mam delikatny problem ze swoim wladkiem a mianowicie ze skrzynią w nim dokładnie to z biegami 3/4 i red1/2 czyli jeden wodzik reszta bez zarzutu sytuacja wygląda następująco wkładam któryś z powyższych biegów wchodzi strasznie opornie po włożeniu sprzęgło nie odbija do końca a poźniej z wyjęciem tego biegu jest straszny problem. czyżby wodzik ugięty??? ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

Najprawdopodbniej tak. Wygięcie może byc minimalne i takie mogą być właśnie objawy. Kiedyś tak miałem tyle, że u mnie wchodziła tylko 2 i 4 - na tym samym ząbku (inna skrzynia niż u ciebie).Po wymianie wodzika wszystko było ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kalipso156    2

czyli nie ma co myśleć trzeba brać się za podłogę.... Odrazu przy okazji hydraulikę przedłużę:-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr697    1

Może być jeszcze źle ustawiona blokada wodzików ,

Czy wyskakują Ci biegi ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

U mnie też wyskakiwały biegi, bo przede wszystkim nie dało się ich włączyć do końca i sprzęgło nie wychodziło, i właśnie był skrzywiony jeden wodzik. Minimalnie ale to wystarczyło żeby biegi nie wchodziły do końca. Na pozostałych biegach wszystko chodziło bez zarzutu. A w tym przypadku tak jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Chyba, że problem polega w blokadzie wodzików na tym wodziku, tam jest kulka i sprężynka. Nie wiem czy akurat jest to możliwe, ale jeśli sprężynka pękła i dostała się pod kulkę to blokuje teraz wodzik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez wrodarek
      Witam
      Mam problem ze skrzynią w traktorze władimirec t-25. Otóż po wbiciu biegu szosowego sprzęgło nie odbija do końca, zatrzymuje sie w połowie, po przejechaniu ok 10,15 metrów bieg wyskakuje i słychać tylko zgrzyt. Po rozłożeniu skrzyni okazało sie ze na ruchoma zębatka na wałku głównym nie zazębia sie do końca w tej od przełożenia szosowego. Co może być tego przyczyną ?
    • Przez macius11157
      Witam czytałem trochę o tym ale nigdzie nie ma dokladnie wyjasnionego czy każdy dx posiada blolade 6 biegu po przez zabezpieczenie srubka. Przerabial ktoś taki temat ?chciałbym mieć pewność że nie narobie się na darmo.
      Ciągnik to dx 4.50 1987r
      Z góry dziękuję i pozdrawiam.
    • Przez Piotrekk9540
      Witam, mam problem ze skrzynia biegów w ares 710 2000r rewers mechaniczny. przy zmianie polbiegow słychać uderzenie w skrzyni podobne do uderzenia młotkiem w metal. najsilniejszy dźwięk wydaje przy zmianie z 3 na 2. gdy zmieniam na większe polbiegi uderzenie to jest cichsze. miał ktoś podobny problem ?
    • Przez Maikel1987
      Chce się dowiedzieć jak się spisuje  skrzynia w tym modelu 5120 ? Drogi koszt naprawy skrzyni jak coś siadzie ?  Ona jest na tarczkach  czy jak ? Ogólnie ile wytrzymują ? 
    • Przez Pstrąg
      Witam,
      Mam problem , otóż nie wiem gdzie znajduje się filtr skrzyni biegów w fendt 309c (silnik deutz) 2000r. Przekopałem forum i nadal nie wiem na 100 % gdzie jest. Ktoś wspominał ,że w okolicach tylnego lewego koła ale i tak nie mogłem znaleźć. Prosze o pomoc.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj