adi972

Awaria skrzyni w T25

Polecane posty

pawel807    102

Witam ponownie.

 

Znów musiał wrócić do jednej dźwigni ponieważ coś mnie podkusiło wczoraj i dospawałem kawałek płaskownika.

dscf42991024x768.jpg

 

Jak wezmę w tył jest ok ładnie wchodzi, jak wezmę w przód to jest tylko jeden zgrzyt czym jest to spowodowane ? Tak jak by nie zazębiało. Czasem się uda że wejdzie, ale przeważnie tylko zgrzyt. Jak to zlikwidować ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel807    102

No właśnie tak jak by u mnie było że nie jest dobrze wbity rewers . Na normalnym wodziku było ok , a na przedłużonym nie cyka coś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mar56cin    8

Wydaje mi się, ze wybierak KLINUJE sie w wodziku, jak by to wytłumaczyc...

Nie mozesz dokonca wprzesunąć wodzika bo wybierak ma za mało luzu, przesówa wodzik do momentu zaklinowania sie, w wodziku, wajcha nie idzie dalej.

Niewiem jak mam to wytłumaczyc...

Na tym zdięcu to całe poprzeczne, jest to co przyspawałes?

Wes zrób jeszcze zdięcie z drógiego boku.

Wajcha ma luz w pozycji, w przód jak i w tył taki sam- to bardzo WAZNE

 

pozz :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel807    102

Kurde nie zrobię już foty bo właśnie jestem w trasie do pracy. Na zdjęciu widać co jest dospawane. To co mam uciąć to co jest dospawane tak ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mar56cin    8

Nie nic nie ucinaj, zeszlifuj troche to co przyspawales, tylko od dołu DOLU.

Napisz czy luz jest mniejszy.

Teraz do roboty, :) w niedziele?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel807    102

Nie no zeszlifuje do tego wybieraka taki jak był na początku. Czemu miał bym od dołu szlifować ? Powiem Ci szczerze że nie od czułem tego żeby był mniejszy. Tak dziś do roboty co prawie 400 km od domu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mentos223    209

Panowie mam problem otóż władek od wczoraj na każdym biegu wyje wniebogłosy wcześniej wył tylko jak się go z gazu spuściło i chamował silnikiem teraz już nawet po dodaniu gazu podczas jazdy ,do tyłu nie wyje, po wciśnięciu sprzęgła problem ustaje. Będę to robił zaraz po siewie razem z wymiana sprzęgła i wszystkimi łożyskami w skrzyni, tylko gdzie szukać przyczyny myślę że poszły łożyska na mechanizmie różnicowym,albo te podkładki regulacyjne chyba że wy obstawiacie coś innego prosił bym o pomoc gdzie szukać przyczyny:)


Naprawa ciągników i maszyn rolniczych , przeróbki, malowanie, tulejowanie przednich osi, klejenie rozmrożonych bloków itp. PODKARPACIE tel. 721141104

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo    47

Trzeba dobrze osłuchać i zlokalizować skąd dochodzi wycie.Później rozebrać i sprawdzić.Może to rewers sie rozlatuje?

U sąsiada też zaczęło głośno wyć.Okazało sie że to łożyska w wentylatorze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mentos223    209

Rewers raczej nie bo w zimie nowy rewers założyłem , łożyska na wentylatorze też zmienione, muszę posłuchać i ocenić co się dzieje.

Edytowano przez Mentos223

Naprawa ciągników i maszyn rolniczych , przeróbki, malowanie, tulejowanie przednich osi, klejenie rozmrożonych bloków itp. PODKARPACIE tel. 721141104

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo    47

Nowy to nie znaczy że nie może sie rozlecieć.Częsci robią teraz z marchwi

Bez zdjęcia podłogi sie nie obejdzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mentos223    209

Wiem jakie robią części z nowym rewersem miałem dwie wpadki raz niebyły wyfrezowane kanaliki do smarowania oleju i zatarło i raz nowe podkładki rewersu się odbezpieczyły i się rewers rozjechał ;[ takie dziadostwo teraz robia :/


Naprawa ciągników i maszyn rolniczych , przeróbki, malowanie, tulejowanie przednich osi, klejenie rozmrożonych bloków itp. PODKARPACIE tel. 721141104

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mentos223    209

Czyli możliwe ze padły łożyska na rewersie bo jak wcisnę sprzęgło pod górkę to wycie ustaje lub padły łożyska na tym wale co przekazuje obrotu na rewers z sprzęgła :) To już bardziej optymistyczna wiadomość jak rozdzieranie całego ciągnika w mak :rolleyes:


Naprawa ciągników i maszyn rolniczych , przeróbki, malowanie, tulejowanie przednich osi, klejenie rozmrożonych bloków itp. PODKARPACIE tel. 721141104

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RobertT25    1

Kolego najpierw zobacz rewers,a potem sprawdż czy nakrętki na wałku atakującym (nie wiem jak sie dokładnie nazywa ten wałej , ten który znajduje sie za sprzęgłem , a łącznikiem skrzyni, można to zobaczyc przez dekielek za pompą hydrauliczną ) sie nie odkreciły :rolleyes:

Edytowano przez RobertT25

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mentos223    209

Miałem dziś trochę czasu i zacząłem szukać w którym miejscu wyje to coś w skrzyni, że nie znalazłem przyczyny odkręciłem z lewej strony dekiel od obu wałków (rewersu i głównego na którym są biegi i reduktor) łożysko od rewersu ma 0,5cm luzu a to od wałka głównego jest dobre,zastanawia mnie tylko jedno że gdy włączę sam rewers (jazda przód) a nie włączę żadnego biegu to w tedy nic nie wyje a rewers przecież się kręci,zauważyłem tez że na biegach redukcyjnych ciągnik nie wyje (chyba dla tego że za pomału kręcą się wałki w skrzyni i nie wywiera to wpływu na łożyska), przy jeździe w tył ciągnik też nie wyje czyli można chyba wykluczyć dyfer.Jutro pożyczę od wujka stetoskop żeby dokładnie zlokalizować miejsce wycia :)

Edytowano przez Mentos223

Naprawa ciągników i maszyn rolniczych , przeróbki, malowanie, tulejowanie przednich osi, klejenie rozmrożonych bloków itp. PODKARPACIE tel. 721141104

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Nie wyje, bo nie ma obciążenia. Proste! A na red. nie wyje, bo przecież rewers nie ma nic do redukcyjnych!


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mentos223    209

Mam już przyczynę od wczoraj rozbieram cały ciągnik w mak do wymiany idzie sprzęgło,wszystkie łożyska w skrzyni,łożyska w napędzie pompy i inne znając życie życzy.A wył dlatego że koło od rewersu które odpowiada za bieg wsteczny zapiekła się na nim mosiężna tulejka i została na tulei rewersu a nie na kole i ciągło na chama ,teraz tylko powymieniać części i ma być słychać sam silnik :)


Naprawa ciągników i maszyn rolniczych , przeróbki, malowanie, tulejowanie przednich osi, klejenie rozmrożonych bloków itp. PODKARPACIE tel. 721141104

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mentos223    209

Jakiej firmy najlepiej łożyska kupić?? te polskie będą??


Naprawa ciągników i maszyn rolniczych , przeróbki, malowanie, tulejowanie przednich osi, klejenie rozmrożonych bloków itp. PODKARPACIE tel. 721141104

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Me97    1

Mam problem z władimircem dosyć często szczególnie latem blokują mi się biegi szczególnie latem i czasem wyskakują chociaż że są wymienione sprężyny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamgaleon    7

Kolego jeśli ci wyskakują lub blokują się biegi to raczej nie wina sprężyn tylko możesz mieć wyrobiony wałek blokady wodzików, ale aby go wymienić musisz niestety odkręcić pokrywę od skrzyni oraz niestety całą podłogę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witek2010    33

Albo poprostu sprzęgło dobrze nie jest ustawione


"Wizualnie prezentował się naprawdę ładnie: szerokie nadkola, agresywne kształty i ultranowoczesne rozwiązania powodowały, że kobiety piszczały na sam jego widok" -> T-25 :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo    47

Nie od razu wymieniaj,najpierw spróbuj go wyregulować,ja tak miałem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez wrodarek
      Witam
      Mam problem ze skrzynią w traktorze władimirec t-25. Otóż po wbiciu biegu szosowego sprzęgło nie odbija do końca, zatrzymuje sie w połowie, po przejechaniu ok 10,15 metrów bieg wyskakuje i słychać tylko zgrzyt. Po rozłożeniu skrzyni okazało sie ze na ruchoma zębatka na wałku głównym nie zazębia sie do końca w tej od przełożenia szosowego. Co może być tego przyczyną ?
    • Przez macius11157
      Witam czytałem trochę o tym ale nigdzie nie ma dokladnie wyjasnionego czy każdy dx posiada blolade 6 biegu po przez zabezpieczenie srubka. Przerabial ktoś taki temat ?chciałbym mieć pewność że nie narobie się na darmo.
      Ciągnik to dx 4.50 1987r
      Z góry dziękuję i pozdrawiam.
    • Przez Piotrekk9540
      Witam, mam problem ze skrzynia biegów w ares 710 2000r rewers mechaniczny. przy zmianie polbiegow słychać uderzenie w skrzyni podobne do uderzenia młotkiem w metal. najsilniejszy dźwięk wydaje przy zmianie z 3 na 2. gdy zmieniam na większe polbiegi uderzenie to jest cichsze. miał ktoś podobny problem ?
    • Przez Maikel1987
      Chce się dowiedzieć jak się spisuje  skrzynia w tym modelu 5120 ? Drogi koszt naprawy skrzyni jak coś siadzie ?  Ona jest na tarczkach  czy jak ? Ogólnie ile wytrzymują ? 
    • Przez Pstrąg
      Witam,
      Mam problem , otóż nie wiem gdzie znajduje się filtr skrzyni biegów w fendt 309c (silnik deutz) 2000r. Przekopałem forum i nadal nie wiem na 100 % gdzie jest. Ktoś wspominał ,że w okolicach tylnego lewego koła ale i tak nie mogłem znaleźć. Prosze o pomoc.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj