Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
piotrb14

Instrukcja obsługi ( SKANY)

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
piotrb14    187

Witam. Zamieszczam specyfikację i dane techniczne ciągników belarus 820, 920, 952, 1025 w zestawieniu i wersjach .2.3.4

post-30611-0-00639600-1302455004_thumb.jpg

post-30611-0-99715100-1302455014_thumb.jpg

post-30611-0-74214200-1302455159_thumb.jpg

post-30611-0-04375900-1302455173_thumb.jpg

Edytowano przez piotrb14

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    187

Napiszę tu także kilka porad i poradników z własnego doświadczenia i doświadczenia innych kolegów z AF. (Wszystko dotyczy belarusa 1025) Będę dodawał zdjęcia z imageshacka ponieważ tu jest ograniczony limit.

 

1)

Edytowano przez piotrb14

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    187

1)KOLEJNOŚĆ WYKONYWANIA PRZEGLĄDÓW TECHNICZNYCH:

 

P1-30MTG ( po okresie dotarcia)

P2-125MTG

P3-250MTG

P4-500MTG

P5-1000MTG

 

2)Docieranie ciągnika

 

-Trwa 30MTG

-Przez pierwsze 15 MTG ciągnik powinien wykonywać lekkie prace transportowe

-W okresie docierania nie wolno dopuszczać do przegrzewania silnika, nie przeciążać zbytnio ciągnika,

-Z biegiem godzin pracy zwiększać obciążenie

-Zakończyć wymianą oleju, filtrów itp. ( Serwis)

 

3) Użytkowanie ciągnika

 

- Po uruchomieniu silnika ustawić obroty na około 1100obr/min i pracować bez obciążenia przez około 5 minut

- Zabrania się przegazowywania ciagnika zaraz po zapaleniu

- Zabrania się gaszenia ciągnika bezpośrednio po ciężkiej pracy, w tym wypadku po ciężkiej pracy zatrzymać ciągnik i zmniejszyć obroty do około 900obr/min, pozostawić na parę minut po czym zgasić silnik.

 

4)Dane podstawowe

 

Występują następujące podrodzaje seri 1025

-1025.1 (1025)

-1025.2

-1025.3

-1025.4

 

.1- seria o podstawowym wyposażeniu z niesynchronizowanym reduktorem

.2- seria o podstawowym wyposażeniu z niesynchronizowanym reduktorem

.3- wersja z synchronizowanym reduktorem

.4 wersja z synchronizowanym reduktorem oraz mini komputerem

 

W każdych 1025 występują 2 wajchy do zmiany biegów.

1 główna (4 biegi) oraz reduktor z 2 zakresami i 3 grupami w tym wsteczny) WSTAWIĘ ZDJĘCIE ZE SCHEMATU I WNĘTRZA CIĄGNIKA JAK TO WYGLĄDA LIVE (to w krótce)

 

5) Przedni oraz tylni mechanizm różnicowy.

 

TYLNI MECH. RÓŻNICOWY - występuje w wersji .1 i .2 załączany "z buta" oraz .3 i .4 załączany elektrycznie.

- Zabrania się włączania blokady tylniej przy prędkościach większych niz 10 km/h oraz na uwrociach.

- w wersjach załączanych elektrycznie mamy 3 położenia przycisku

*automatyczny tryb ( powyżej jakiegoś kąta blokada rozłączy się)

*wyłączony

*załączony stale

 

PRZEDNI NAPĘD

- zabrania się załącznia przy prędkościach większych niż 15km/h załączny elektronicznie

*tryb automatyczny ( gdy tylnie koła zaczną się ślizgać przód sam zaczyna ciągnąć)

*wyłączony

*włączony stale

 

! nie zalecanie jest jeżdzenie do tyłu na trybie automatycznym, a jeżeli jest już potrzebny napęd to lepiej załączyć na stałe

 

6) WOM

 

Mamy do wyboru obroty/min.

-540

-1000

 

bardzo brakuje 750 eco no do brony wirnikowej

 

JAK PRZEŁĄCZYĆ Z 540/1000 DODAM ZDJĘCIE CO I JAK ZROBIĆ BO NIE JEST TO TAKIE ŁATWE (to wkrótce)

 

7) Silnik MMZ

 

- jest dość ekolonomiczny pod względem spalania

- przykładowo w zestawie 2,5m brona wirnikowa z siewnikiem na 1 godzinę spalił 10 litrów ropy

- co dziwne silniki w seri 820 i 1025 są prawie identyczne różnią się detalami)

- zastosowano turbo i intercoler ( intercoler w 1025.4 i 1025.3)

INTERCOLLER - chłodnica powietrza doładowujacego

 

8) Własne zdanie

 

Posiadam ten ciągnik od niedawna ma zaledwie 70 MTG ale to wystarczyło na to abym dostrzegł jego wady i zalety.

 

WADY:

- fatalna skrzynia, złe rozmieszczenie biegów, szybkie biegi na szybkim zakresie co uniemożliwia wręcz ruszanie z np 10 tonami zboża gdyż 1 szybka wyciąga ponad 15 km/h a żeby przeredukować należy szukać dobrej górki, bo jeżli traktor stanie to kaplica, w .1 i .2 jest niesynchronizowany reduktor co jeszcze bardziej uniemożliwia przeredukowywanie

- jedyne rozwiązanie brać skrzynię 24/12 tam jest już lepiej.

- kiepskie wykończenie typu szyber dach ( nie otworzysz na polu bo na byle dołku mało co nie poleci ten samolot)

- a tak wogóle to co innego jest w instrukcji i na papierze a co innego w rzeczywistości

 

Zalety:

- prostota ( młotek, 2 klucze , przecinak, młotek i wszystko możesz zrobić)

- mocny, silny, wydajny silnik

- przystępna cena około 95 tys brutto za wersję 1025

- dobry uciąg

 

 

po za tym ciągnik 1025.4 można wyposażyć w silnik DEUTZ

 

9) MARKI PODZESPOŁÓW

 

MOST PRZEDNI- typ CARRARO

HYDRAULIKA- BOSCH

SILNIK-MMZ

OPONY- BELSHINA

a reszta to cudy białoruskie :)

 

 

Załączam zdjęcia dodatkowe:

zmiana wom z 540/100 - http://img807.imageshack.us/i/wom540100.jpg/

deska rozdzielcza- http://img851.imageshack.us/i/deskarozdzielcza.jpg/

przedni most- http://img714.imageshack.us/i/przednimost.jpg/

przednia zwolnica- http://img600.imageshack.us/i/przedniazwolnica.jpg/

wajcha hydrauliki- http://img807.imageshack.us/i/rczkahydropak.jpg/

podnośnik wajchy- http://img832.imageshack.us/i/podnonik.jpg/

przeniesienie napędu- http://img38.imageshack.us/i/wanapd.jpg/

skrzynia biegów 1025 - http://img30.imageshack.us/i/skrzyniabiegw.jpg/

schemat biegów 1025- http://img854.imageshack.us/i/schemat1025biegw.jpg/

schemat biegów 920 952 i 820- http://img703.imageshack.us/i/schematbiegw.jpg/

pozycje rączki id hydrauliki- http://img864.imageshack.us/i/hydraulikawajchyl.jpg/

załączanie pompy od hydrauliki - http://img855.imageshack.us/i/pompachydrauloki.jpg/

załącznie sprężarki - http://img545.imageshack.us/i/sprarka.jpg/

załącznie przedniego napędu- http://img853.imageshack.us/i/zacznienapdu.jpg/

wom zależne/niezalezne - http://img857.imageshack.us/i/womzaleneinie.jpg/

 

zdjęcia własnego autorstwa mam nadzieję że się przyda to co niektórym

Edytowano przez piotrb14

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

bialy1984    0

Nie no kolego z markami podzespołów to delikatnie przesadziłeś :rolleyes: przedni most mozna by powiedzieć - typu carraro (choc to i tak za dużo powiedziane) podobnie jak hydraulika firmu Bosch :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    118
7) Silnik MMZ ...

 

- jest dość ekologiczny pod względem spalania

- przykładowo w zestawie 2,5m brona wirnikowa z siewnikiem na 1 godzinę spalił 10 litrów ropy

- co dziwne silniki w seri 820 i 1025 są prawie identyczne różnią się detalami)

- zastosowano turbo i intercoler ( intercoler w 1025.4 i 1025.3)

INTERCOLLER - chłodnica powietrza doładowujacego...

 

Ekologiczny pod względem spalania? Może ekonomiczny? Piszesz poradnik czy coś takiego - fajnie ale bez takich błędów bo później są powielane.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    187

pisałem go w nocy więc przepraszam za błędy dziś wrzucę zdjęcia co i jak Niedługo dodam nowe ważne informacje o tych modelach

Edytowano przez piotrb14

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
audi80b4    1

mam mtz 952 ma on taki sam silnik jak 1025? mi się wydaje ze taki sam tylko ze 1025 ma większe obroty bo ja mam maksymalne 1800 a ty ile masz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    306

stary 82 ma taki sam teoretycznie praktycznie flaki są troche inne. Tłoki tuleje mocniejsze. korbowody pewnie też jak i wał. Bloki też takie same chociaż z prawej strony jest otwór tam od turbiny cos przychodzi. Dużo 82 mapo prostu raki korek wciśnięty a ja mam pokrywe na 4 śuby. Coś czuje jak by blok był od turbo :D


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Piotr54321
      Witam kupiłem belarusa 920.2 i skaśnik paliwa nie działa i gdzie są bezpiczniki w mtz 2018r. producji. Dziękuję za otpowiedzie.
    • Przez panmino
      Podczas pracy na pełnym gazie i dużym obciążeniu silnik furkocze, praca jest nierówna, ale są to "nierówności" o dużym natężeniu i na obrotomierzu tego nie widać. Wymieniłem filtr paliwa, sprawdziłem drożność przewodów paliwowych. Co to może być?
    • Przez pakitoo
      Witam, z góry przepraszam że zakładam setny temat o ładowaniu w mtz, ale nie znalazłem nigdzie informacji, jakie mnie interesują.
      Po zamontowaniu czterech halogenów i dwóch dmuchaw okazało się że oryginalny alternator(?) czy co to za wynalazek nie daje rady.
      Nie chcąc kombinować z zakładaniem altka od samochodu połasiłem się na  coś takiego: http://catalog.jubana.com/pl/alternator/143701011
      Stwierdziłem, że jak ma 1400W i 100A to musi ogarnąć ładowanie a ja nic nie muszę kombinować z napinaczami i mocowaniami jak w przypadku samochodowego.
      Podłączyłem to ustrojstwo, wywaliłem ten regulator co jest z przodu przy serwomechanizmie (bo ten nowy alternator ma mostek prostowniczy, czy jak to się nazywa) odpalam radośnie traktor i... Cóż. Obroty 600 - 11,9V na akumulatorze, 12,3 na wyjściu  z altka. Gaz w podłodze - na altku 14,1 na akumulatorach - zawrotne 12,7. Półtora V gdzieś po drodze coś zeżera. Poprawiłem instalację (na chłopski rozum). Kabel + z alternatora szedł gdzieś w stronę deski rozdzielczej więc go przełożyłem pod rozrusznik i puściłem taki sam kabel bezpośrednio z alternatora do rozrusznika, żeby ograniczyć straty na tych kilometrach ruskiej, zawiłej instalacji. Tym sposobem odzyskałem około 0,5V. Nie jest źle ale wciąż mało. Znajomy mi poradził że przy alternatorze nie może być wpięty amperomierz, bo skoro altek ma 100A a amperomierz -20/+20 to tylko  te 20 A przepuszcza a resztę  blokuje i żeby to prawidłowo działało to bym musiał 5 takich  amperomierzy równolegle ze sobą spiąć i podłączyć pod instalację. O dziwo, pomogło.
      Najnowsze wyniki:
      600 rpm:
      12.34 na wyjściu alternatora
      12.31 na rozruszniku
      12.31 na akumulatorach
      Straty opanowałem   Rozpisałem się na ten temat po to, aby uniknąć pytań o przeczyszczenie klem i przekroje kabli.
      Teraz to co mnie martwi.
      Realne ładowanie rzędu 14,2 bez obciążenia zaczyna się na 1700rpm i  w górę.
      Pod pełnym obciążeniem jest nieznacznie niższe, około 14,02.
      Przy 2300-2500rpm jest już bajka
       
      Panowie, co robić? Przecież nie będę non stop piłował na max obrotach.
      Alternator jakiś trefny? Czy coś pominąłem przy montowaniu? A może jednak  ta puszka z przodu (chyba regulator) powinna dalej zostać?
      Obwód koła na wale to ok 59cm, obwód koła na alternatorze jakieś 28cm. Z mojej niezbyt szerokiej wiedzy wynika że alternator przy ok 2000-2500 rpm powinien już dać trochę mocy rzędu 70% co przeliczając dawałoby jakieś 70A przy 1000-1300 rpm. A ten dziad poniżej 1500rpm  prawie nie ładuje.
      Może wytoczyć mniejsze koło żeby dawało stosunek  1:3 zamiast 1:2?  Da to coś?
       Proszę o dobre rady.
       
      Ps.  Nie mam instalacji 12/24. Wrzucone mam  dwie szóstki  po 215Ah 1150A.
       
       
    • Przez mariusz85zmc
      Witam. 
      Ostatnio pojawił się u mnie dość uciążliwy problem z blokowaniem się hamulca zasadniczego w prawym kole.
      Gdy nacisnę na pedał hamulca koło natychmiast zostaje zahamowane i zablokowane i muszę cofnąć nieco do tyłu aby się odblokowało.
      Wszystko zostało rozebrane wyczyszczone sprawdzone i zamontowane jeszcze raz i brak poprawy.
      Części wyglądają niemal jak nowe ( przynajmniej tak mi się wydaje..... ) , nic nie jest zardzewiałe ani dołki na śruty ani same śruty nic  nie wyglądają na zużyte.
      Wstawiona jedna nowa tarcza bo dwie nowe się nie mieszczą, są nieznacznie grubsze od oryginalnych i brakuje miejsca na pracę rozpieraka.
      Dodatkowo nie raz czuć pracę hamulca po mniej więcej wciśnięciu pedału hamulca na ok 5 cm i już hamuje a nie raz trzeba wcisnąć niemal do podłogi i to już jest dla mnie naprawdę zagadka.
      Proszę o pomoc bo już raz mi się prawie ciągnik przewrócił jak musiałem nagle schamować na ulicy i jedno koło się zablokowało.
       
      Pozdrawiam serdecznie forumowiczów. 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.