Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
piotrb14

Instrukcja obsługi ( SKANY)

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
piotrb14    188

Witam. Zamieszczam specyfikację i dane techniczne ciągników belarus 820, 920, 952, 1025 w zestawieniu i wersjach .2.3.4

post-30611-0-00639600-1302455004_thumb.jpg

post-30611-0-99715100-1302455014_thumb.jpg

post-30611-0-74214200-1302455159_thumb.jpg

post-30611-0-04375900-1302455173_thumb.jpg

Edytowano przez piotrb14

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    188
(edytowany)

Napiszę tu także kilka porad i poradników z własnego doświadczenia i doświadczenia innych kolegów z AF. (Wszystko dotyczy belarusa 1025) Będę dodawał zdjęcia z imageshacka ponieważ tu jest ograniczony limit.

 

1)

Edytowano przez piotrb14

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    188
(edytowany)

1)KOLEJNOŚĆ WYKONYWANIA PRZEGLĄDÓW TECHNICZNYCH:

 

P1-30MTG ( po okresie dotarcia)

P2-125MTG

P3-250MTG

P4-500MTG

P5-1000MTG

 

2)Docieranie ciągnika

 

-Trwa 30MTG

-Przez pierwsze 15 MTG ciągnik powinien wykonywać lekkie prace transportowe

-W okresie docierania nie wolno dopuszczać do przegrzewania silnika, nie przeciążać zbytnio ciągnika,

-Z biegiem godzin pracy zwiększać obciążenie

-Zakończyć wymianą oleju, filtrów itp. ( Serwis)

 

3) Użytkowanie ciągnika

 

- Po uruchomieniu silnika ustawić obroty na około 1100obr/min i pracować bez obciążenia przez około 5 minut

- Zabrania się przegazowywania ciagnika zaraz po zapaleniu

- Zabrania się gaszenia ciągnika bezpośrednio po ciężkiej pracy, w tym wypadku po ciężkiej pracy zatrzymać ciągnik i zmniejszyć obroty do około 900obr/min, pozostawić na parę minut po czym zgasić silnik.

 

4)Dane podstawowe

 

Występują następujące podrodzaje seri 1025

-1025.1 (1025)

-1025.2

-1025.3

-1025.4

 

.1- seria o podstawowym wyposażeniu z niesynchronizowanym reduktorem

.2- seria o podstawowym wyposażeniu z niesynchronizowanym reduktorem

.3- wersja z synchronizowanym reduktorem

.4 wersja z synchronizowanym reduktorem oraz mini komputerem

 

W każdych 1025 występują 2 wajchy do zmiany biegów.

1 główna (4 biegi) oraz reduktor z 2 zakresami i 3 grupami w tym wsteczny) WSTAWIĘ ZDJĘCIE ZE SCHEMATU I WNĘTRZA CIĄGNIKA JAK TO WYGLĄDA LIVE (to w krótce)

 

5) Przedni oraz tylni mechanizm różnicowy.

 

TYLNI MECH. RÓŻNICOWY - występuje w wersji .1 i .2 załączany "z buta" oraz .3 i .4 załączany elektrycznie.

- Zabrania się włączania blokady tylniej przy prędkościach większych niz 10 km/h oraz na uwrociach.

- w wersjach załączanych elektrycznie mamy 3 położenia przycisku

*automatyczny tryb ( powyżej jakiegoś kąta blokada rozłączy się)

*wyłączony

*załączony stale

 

PRZEDNI NAPĘD

- zabrania się załącznia przy prędkościach większych niż 15km/h załączny elektronicznie

*tryb automatyczny ( gdy tylnie koła zaczną się ślizgać przód sam zaczyna ciągnąć)

*wyłączony

*włączony stale

 

! nie zalecanie jest jeżdzenie do tyłu na trybie automatycznym, a jeżeli jest już potrzebny napęd to lepiej załączyć na stałe

 

6) WOM

 

Mamy do wyboru obroty/min.

-540

-1000

 

bardzo brakuje 750 eco no do brony wirnikowej

 

JAK PRZEŁĄCZYĆ Z 540/1000 DODAM ZDJĘCIE CO I JAK ZROBIĆ BO NIE JEST TO TAKIE ŁATWE (to wkrótce)

 

7) Silnik MMZ

 

- jest dość ekolonomiczny pod względem spalania

- przykładowo w zestawie 2,5m brona wirnikowa z siewnikiem na 1 godzinę spalił 10 litrów ropy

- co dziwne silniki w seri 820 i 1025 są prawie identyczne różnią się detalami)

- zastosowano turbo i intercoler ( intercoler w 1025.4 i 1025.3)

INTERCOLLER - chłodnica powietrza doładowujacego

 

8) Własne zdanie

 

Posiadam ten ciągnik od niedawna ma zaledwie 70 MTG ale to wystarczyło na to abym dostrzegł jego wady i zalety.

 

WADY:

- fatalna skrzynia, złe rozmieszczenie biegów, szybkie biegi na szybkim zakresie co uniemożliwia wręcz ruszanie z np 10 tonami zboża gdyż 1 szybka wyciąga ponad 15 km/h a żeby przeredukować należy szukać dobrej górki, bo jeżli traktor stanie to kaplica, w .1 i .2 jest niesynchronizowany reduktor co jeszcze bardziej uniemożliwia przeredukowywanie

- jedyne rozwiązanie brać skrzynię 24/12 tam jest już lepiej.

- kiepskie wykończenie typu szyber dach ( nie otworzysz na polu bo na byle dołku mało co nie poleci ten samolot)

- a tak wogóle to co innego jest w instrukcji i na papierze a co innego w rzeczywistości

 

Zalety:

- prostota ( młotek, 2 klucze , przecinak, młotek i wszystko możesz zrobić)

- mocny, silny, wydajny silnik

- przystępna cena około 95 tys brutto za wersję 1025

- dobry uciąg

 

 

po za tym ciągnik 1025.4 można wyposażyć w silnik DEUTZ

 

9) MARKI PODZESPOŁÓW

 

MOST PRZEDNI- typ CARRARO

HYDRAULIKA- BOSCH

SILNIK-MMZ

OPONY- BELSHINA

a reszta to cudy białoruskie :)

 

 

Załączam zdjęcia dodatkowe:

zmiana wom z 540/100 - http://img807.imageshack.us/i/wom540100.jpg/

deska rozdzielcza- http://img851.imageshack.us/i/deskarozdzielcza.jpg/

przedni most- http://img714.imageshack.us/i/przednimost.jpg/

przednia zwolnica- http://img600.imageshack.us/i/przedniazwolnica.jpg/

wajcha hydrauliki- http://img807.imageshack.us/i/rczkahydropak.jpg/

podnośnik wajchy- http://img832.imageshack.us/i/podnonik.jpg/

przeniesienie napędu- http://img38.imageshack.us/i/wanapd.jpg/

skrzynia biegów 1025 - http://img30.imageshack.us/i/skrzyniabiegw.jpg/

schemat biegów 1025- http://img854.imageshack.us/i/schemat1025biegw.jpg/

schemat biegów 920 952 i 820- http://img703.imageshack.us/i/schematbiegw.jpg/

pozycje rączki id hydrauliki- http://img864.imageshack.us/i/hydraulikawajchyl.jpg/

załączanie pompy od hydrauliki - http://img855.imageshack.us/i/pompachydrauloki.jpg/

załącznie sprężarki - http://img545.imageshack.us/i/sprarka.jpg/

załącznie przedniego napędu- http://img853.imageshack.us/i/zacznienapdu.jpg/

wom zależne/niezalezne - http://img857.imageshack.us/i/womzaleneinie.jpg/

 

zdjęcia własnego autorstwa mam nadzieję że się przyda to co niektórym

Edytowano przez piotrb14

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

bialy1984    0

Nie no kolego z markami podzespołów to delikatnie przesadziłeś :rolleyes: przedni most mozna by powiedzieć - typu carraro (choc to i tak za dużo powiedziane) podobnie jak hydraulika firmu Bosch :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    122
7) Silnik MMZ ...

 

- jest dość ekologiczny pod względem spalania

- przykładowo w zestawie 2,5m brona wirnikowa z siewnikiem na 1 godzinę spalił 10 litrów ropy

- co dziwne silniki w seri 820 i 1025 są prawie identyczne różnią się detalami)

- zastosowano turbo i intercoler ( intercoler w 1025.4 i 1025.3)

INTERCOLLER - chłodnica powietrza doładowujacego...

 

Ekologiczny pod względem spalania? Może ekonomiczny? Piszesz poradnik czy coś takiego - fajnie ale bez takich błędów bo później są powielane.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    188
(edytowany)

pisałem go w nocy więc przepraszam za błędy dziś wrzucę zdjęcia co i jak Niedługo dodam nowe ważne informacje o tych modelach

Edytowano przez piotrb14

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
audi80b4    1

mam mtz 952 ma on taki sam silnik jak 1025? mi się wydaje ze taki sam tylko ze 1025 ma większe obroty bo ja mam maksymalne 1800 a ty ile masz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    306

stary 82 ma taki sam teoretycznie praktycznie flaki są troche inne. Tłoki tuleje mocniejsze. korbowody pewnie też jak i wał. Bloki też takie same chociaż z prawej strony jest otwór tam od turbiny cos przychodzi. Dużo 82 mapo prostu raki korek wciśnięty a ja mam pokrywe na 4 śuby. Coś czuje jak by blok był od turbo :D


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez dzony9203
      Witam wszystkich.
      Mam problem z odpięciem przewodu paliwowego od lewego baku.
      Pytanie niby banalne ale nie mogę bo za nic odkręcić, nawet żabą.
      Ktoś ma podobne doświadczenia albo pomysły ?
      Załączam zdjęcie poglądowe.
      Pozdrawiam.

    • Przez Eryko
      Witam.jak podłączyc czujnik poziomu paliwa w MTZ? w załączniku fotka jak to wygląda

    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez dzastin
      Witam!
      Mam dylemat odnośnie przyłączenia hydrauliki wapniarki do ciągnika. Potrzebuje podłączyć dwa węże, z którego jeden będzie zasilający a drugi na powrocie. Standardowo podłączyłem je jak pług obrotowy do tych gniazd z lewej strony, zamieniając dwukrotnie pozycją prawy na lewe i lewe na prawe, ale za każdym razem wysadziło mi uszczelniacz przy wapniarce. jako że nie jestem wybitnym specjalistą w tych sprawach , a w książkach serwisowych ciężko cokolwiek znaleźć mam do Was pytanie: czy za powrót oleju nie będzie czasem odpowiadało to gniazdo z prawej strony ciągnika? Będę wdzięczny za jakąkolwiek poradę ;)

    • Przez Kacper2305
      Witam. Niechcący poprzestawialem ustawienia licznika w belarusie. 952 2011r przód krzyzakowy koła z tyłu r34. Czy wie ktoś jakie muszą być ustawione te kody i pomorze? 



×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.