Skocz do zawartości
raf21

belarusa 820

Polecane posty

raf21    0

witam orientuje sie ktos gdzie najtaniej kupic belarusa 820 ja chcialbym na krzyzaku ale sa drogie

a stozek jest podobno tanszy ale łatwo podobnież sie psuje a dodam ze chciałbym załozyc odrazu tura .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yahooo777    698

U nas nic sie w stożku nie psuje i ciągnik pare ładnych lat pracuje z turem, jeżeli już zdecydujesz sie na stożek to weź chociaż z poszerzanymi oponami go, bo zauważysz wyraźną różnicę w uciągu, PZDR;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czarek6    1

most krzyżakowy jest solidniejszy i napewno bardziej wytrzymały i wskazany do tura a tak naprawde jedynym importerem jest Pronar http://www.pronar.pl/belarus/ i jeśli bedziesz chciał jakąś gwarancjie czy serwis to lepjej tam oczywiście są jeszcze inni sprzedawcy ale oni czasami kombinuja niby wszystko ok ale jak już przyjedzie ciągnik to wychodzi ze trzeba za to dopłacić a to za to a i proponuje wziąść odrazu skrzynie synchro i na tym bym nie oszczedzał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

SZYMANOX    376

Pytałem się o ceny belarusów ostatnio u siebie w okolicy i 820 na moście stożkowym kosztuje 63000zł,a na krzyżakowym 77000zł ,mieliśmy brać 820 na krzyżakowym ,ale się nie opłaca ,więc bierzemy 952 :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czarek6    1

kiedyś nie było i na stronie pronara też pisze ze nie ma ale może już są wiec jak tak to zamiast 820 proponuje 920 bo ma synchro a cena też zależy od tego czy bierze sie maske w plastiku czy blaszaka chyba 2 tys.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    187

jeśli zależy ci na uciągu to bierz na krzyżaku bo ma większe koła założone na napędzie. jesli weźmiesz 820 to masz skrzynię niesynchronizowaną a gdybyś wziął 920 albo 952 to już masz synchronizację całkowitą. ja mam belarusa 1025 to skrzynię ma synchronizowaną ale reduktor nie jest synchronizowany i trochę to działa nerwy. no ale tylko w 1025 są 2 wajchy. teraz wziąłbym 952.3 z chęcią niż 1025 bo w 1025 jakiś za przeproszeniem debil wymyślił te skrzynie

Edytowano przez piotrb14

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yahooo777    698

Czyli proste wnioski sie nasuwają, albo 820 na stożku bo jest tani albo 952 bo cena nie różni sie zbytnio od 820 lub 920 na krzyżaku;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SZYMANOX    376

Dokładnie różnica w cenie po między 820 na krzyżaku [77000zł],a 952[83000zł]-to 6000zł więc się opłaca jak najbardziej zwłaszcza patrząc na zsynchronizowaną skrzynie i te kilka koni więcej ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czarek6    1

@@czarek6@@-za plastikową maskę dopłaca się 4000zł ;)

o no to jestem nie na bierząco albo nie policzyłem błotników hehe ale to świadczy ze na takim nawet czmś można dużo zaoszczedzić ja na twoim mjejscu bym brał 952 jest bardzo dobry sam kiedyś miałem takiego kupic ale cena podskoczyła zresztą tak jak teraz ostatnio 820 ma 79 a 952 84KM wiec to znaczna różnica warto też wziąść wzmocniona rame jak ma pracować z turem wtedy to już bedzie super zestaw jak za taką kase no i mozna lac bez przypału ruską rope

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yahooo777    698

Czarek, przestań sypać nowinkami i liczbami ze strony pronara co?Wersja z szerszymi oponami 820 ma już wzmocnioną rame, czyli jak masz 450 kg obciążenia na przodzie to masz wzmocnioną ramę, 952 ma 95 KM a 820 80 albo 82, 920 86KM a 1025 105KM więc skoro nie masz pojęcia o sprzęcie to prosze Cie nie wypowiadaj sie o ni. Druga sprawa- w momencie kiedy zakładasz tura wzmocnienie ramy jak i przednie obciążenie musisz zdjąć bo nie będziesz miał do czego ramy ładowacza przykręcić

Edytowano przez yahooo777

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czarek6    1

Czarek, przestań sypać nowinkami i liczbami ze strony pronara co?Wersja z szerszymi oponami 820 ma już wzmocnioną rame, czyli jak masz 450 kg obciążenia na przodzie to masz wzmocnioną ramę, 952 ma 95 KM a 820 80 albo 82, 920 86KM a 1025 105KM więc skoro nie masz pojęcia o sprzęcie to prosze Cie nie wypowiadaj sie o ni. Druga sprawa- w momencie kiedy zakładasz tura wzmocnienie ramy jak i przednie obciążenie musisz zdjąć bo nie będziesz miał do czego ramy ładowacza przykręcić

hehe dobre kolego ja podałem to z jakiegoś źródła moc jest podawana różna to zależy wg. jakiej normy a ty chyba z jakiś wioskowych źródeł wg. których c-360 ma 60KM co?? to chyba oczywiste ze sie zdejmóje obciązenie z przodu do tura bo jest zbendne a koła i tak są wystarczająco obciążone A Z TYM WZMOCNIENIEM to na H*J komu wzmocniona rama jak nie można z nią przy ture pracować ramowa konstrukcjia http://www.deere.pl/pl_PL/ag/products/tractors/5m/facts/5m_rama_frame.html całego ciągnika a nie jakiegoś kawałka na którym jest zaczepiony silnik żeby nie wyleciał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yahooo777    698

Czarek sam sobie przeczysz-raz piszesz żeby wziął ciągnik ze wzmocnioną ramą a raz że jest niepotrzebna, wg KW mój ciągnik ma 95 KM, mtz 80 więc skończ pisać farmazony, a skoro żaden z nas nie ma racji nie wiem jeszcze na jaki temat to weź i mnie oświeć piotrze

Edytowano przez yahooo777

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czarek6    1

dobra skończmy z tymi kacapołami bo czytać nie umiecie miałem kupić 952 ale tego nie zrobiłem a z mocą to chodzi o to ze są różne normy a ten bedzie mi tu różnice 1KM wytykał na chamownie se go weś to wtedy zobaczymy ile ma naprawde skupmy sie lepjej na problemie człowiek zwrócił sie z doradzeniem a my tu sie kłucimy lepjej przedstawmy fakty jak masz brać to bież 952 wyposażenie dobierzesz sobie u dealera co tami ci bedzie potrzebne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yahooo777    698

Czarek, to Ty robisz problem i pouczasz użytkowników mimo tego, że nie masz pojęcia o danym sprzęcie. W MTZ nie zdejmujesz niczego oprócz obciążników, ale w belarusach są wzmocnienia ramy które przeszkadzają przy założeniu ładowacza

Edytowano przez yahooo777

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czarek6    1

TOĆ cały czas o tym mówie K*rwa mać jak by trzeba było zdejmować coś to po co robić rame wzmocniomą jak by trzeba było ją zdjąć a moc 57.8 x 1.3596= 78.58488 czyli w zaokrągleniu chyba 79KM i co jeszcze ze nie jak sie nie umie liczyć to sie nie odzywać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

Dlaczego @czarek6 się myli?

 

Dla ogólnych zasad przyjmijmy, że mtz mają 80km, z turbo 90km a jeszcze z turbo intercoolerem 95km, a bez turbo a z intercoolerem( model 920) 85km . Tak będzie najlepiej, bo nikt dokładnie nie wie ile mają, wszyscy mówią jak chcą i nie tylko tutaj :)

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yahooo777    698

Junkers, i ja właśnie jestem za Twoimi ogólnymi zasadami a nie jakimiś dziwnymi przeliczeniami i pisaniem czegoś o czym sie nie ma zielonego pojęcia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czarek6    1

tak ja rozumiem ze dla nie których nawet podstawowe i elementarane zasady matematyki są "dziwne" i nie do pojecia dla ludzi bez wyształcenia. Niyby w czym ja mam sie mylić NA DANYCH PRODUCENTA weś ty sie ogarnij czasami trzeba sie przyznać do błedu jeśli w czymś nie miałem racji to przedstaw jakieś dowody na poparcie tego

prosze o wytłumaczenie mi ocb z tą ramą bo chyba sie nie dogadaliśmy :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
×