lukano

Termostat w Ursusie C360

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
damian18    3

Dominik1634 to chyba twój znajomy nie mniał wału w tej 60.. a termostat jak najbardziej potrzebny!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1817

A powiedzcie jeszcze jaka jest prawidłowa temp wody w silniku w czasie pracy bo termostaty jakie widziałem wczoraj w sklepie otwierają się przy 78 stopniach. I jeszcze jedno: jak jest termostat i działa on prawidłowo to na wskaźniku w którym miejscu powinna stać strzałka???. Bo wczoraj także pofatygowałem się do kolesia który jakis miesiąc temu zakładał nowy termostat w swojej 30-stce i po uruchomienu ciagnika temperatura wzrasta i strzałka zatrzymuje się dokładnie tuz przed sielonym polem na tej kresce miedzy białym i zielonym, i tak samo w pracy bronowanie, oranie itp ciagle stoi ona w tej samej pozycji. Tak właśnie powinno być???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
330CUrsus    0

Tak właśnie powinno być. U mnie też tak jest. Jak dużo ciągnik robi tj. od rana do wieczora to ma prawo wskoczyć na zielone ale nie dalej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    314

strzałka nie może być na czerwonym :D

 

Co do termostatu w C330M to coś wam opiszę.

Jakiś czas temu przerdzewiała (ponoć od borygo) tuleja. Tato ze znajomym zrobili remont góry silnika (bez szlifu wału).

Z racji że wszystko było w częściach to i nowy termostat wstawili. Złozyli. Termostat pochodził kilka MTG i padł. Objaw - niedogrzany silnik bo wskazówka nie dochodziła do zielonego pola.

Wymieniłem w tym roku ten termostat na nowy (w nazwie producenta jakieś nazwisko jest, siakiejś kobiety - termostat z GRENE z ich sklepu internetowego).

W starym odlutowała się blaszka "trzymająca" wode - ta co otwiera i zamyka.

Wymieniając wymieniłem gumkę i jeden plastikowy pierścień, podkładki itp.

Zalałem płynem.

Termostat nie trzyma - pojechałem do Agromy i kupiłem inny (producent to "mera", ponoć oryginał) a tamten oddałem w GRENE.

Założyłem. Zalałem płynem. Pięknie trzyma, jak zegareczek otwiera gdy ciecz osiąga odpowiednią temperaturę.

Poszedł przewód obudowa termostatu-chłodnica (ew coś przetarłem zakładając go).

Wymieniłem wraz z opaskami zaciskowymi.

Działa.

Później poszedł przewód obudowa termostatu-pompa wodna.

Wymieniłem wraz z opaskami.

Zagrzal się ale cieknie - opaski się same luzują - szczególnie ta co jest na pompie i nie znam przyczyny - dokręciłem az sie prawie urywały i trzyma (chyba założę stare co były).

Cieknie z kranika z bloku (woda nie jest "sliska" a płyn jest). Kranik do wymiany.

Kilka dni później tato zjeżdza z opryskiwaczem i "zlej płyn i zalej wodę" - poszła uszczelka pompy wodnej i "na płyn nie zarobisz".

Znowu wyjmowanie i wymiana.

Teraz test na wodzie i jak wytrzyma to pójdzie znowu płyn a kranik w bloku silnika bedzie zaślepiony bo co ileś godzin pojawiają się tam krople płynu i nie ma znaczenia że jest nowy (kupiony w Agromie).

 

Tak więc czy warto wstawiać termostat? Zmarnowałem kupę czasu na coś bez czego i tak działa traktor. Zniechęcony ale jeszcze dam mu szansę na zalanie płynem ale jak znowu coś wyskoczy to oleje to i będzie stał 24/7/365 na wodzie a jak termostat sie posypie to go po prostu wyjmę.

Ale wam poradzę żebyście założyli je bo po cos je fabryka założyła a oni lepiej się znają chyba :D


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Właściwa temperatura silnika to 95°C. W praktyce prawidłową wartością jest 90-100°C. Najlepiej zmierzyć temperaturę podczas pracy w miarę dokładnym termometrem, bo wskaźnik podaje jedynie wartości orientacyjne. Każdy wskaźnik pokazuje inaczej, więc nie ma większego sensu patrzeć na wskazania w innym ciągniku, bo przy tej samej temperaturze obu silników mogą być różne wskazania. I odwrotnie, przy tych samych wskazaniach dwa różne silniki mogą mieć różne temperatury. Tolerancja w tych wskaźnikach z reguły wynosi 5-10°C. Zasadniczo silnik nie powinien pracować w temperaturze poniżej 90°C. Natomiast nie zaszkodzi mu zbytnio temperatura 105°C. W układzie chłodzenia woda wrze dopiero przy 108°C. Lepiej trochę przegrzać silnik, niż pracować niedogrzanym. To, że termostat zaczyna się otwierać przy 78°C nie ma znaczenia, bo przy tej temperaturze będzie on minimalnie otwarty. Pełne otwarcie i tak osiągnie dopiero przy 95°C. To tak dla informacji, żeby ktoś nie pomyślał, że skoro na termostacie napisano 78°C to silnik ma pracować właśnie w takiej temperaturze.

Co do postu kolegi @Nikita_Bennet to termostat kupiłeś dobry, powinien wytrzymać długo. Ja jak zalewam ciągnik płynem, (który pracował na wodzie) zawsze wymieniam wszystkie węże i uszczelki. A na kranik też jest rada. Należy go rozebrać i dotrzeć pastą od docierania zaworów. Powinien trzymać. Naprawiłem w ten sposób wiele kraników (ktoś pewnie powie, że nie ma to sensu, bo mowy kranik kosztuje 4 zł, ale znając jakość nowych części lepiej zostawić stary oryginalny). Wszystkie króćce, na które zakładam węże smaruję smarem silikonowym i skręcam opaską. Przy takiej metodzie nie ma przecieków. No i oczywiście żadnego Borygo, Petrygo i innych podobnych wynalazków. Po prostu szkoda silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrian2    17

W C 360 nie mam termostatu w większości prac nie dochodzi do zielonego tylko w ciężkich wchodzi na zielone i chodzi jak żyleta,w C 330 jest ale rozwierciliśmy otwór bo byle kiedy się grzał.


-U-R-S-U-S- i wszystko jasne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    314
Co do postu kolegi @Nikita_Bennet to termostat kupiłeś dobry, powinien wytrzymać długo. Ja jak zalewam ciągnik płynem, (który pracował na wodzie) zawsze wymieniam wszystkie węże i uszczelki. A na kranik też jest rada. Należy go rozebrać i dotrzeć pastą od docierania zaworów. Powinien trzymać. Naprawiłem w ten sposób wiele kraników (ktoś pewnie powie, że nie ma to sensu, bo mowy kranik kosztuje 4 zł, ale znając jakość nowych części lepiej zostawić stary oryginalny). Wszystkie króćce, na które zakładam węże smaruję smarem silikonowym i skręcam opaską. Przy takiej metodzie nie ma przecieków. No i oczywiście żadnego Borygo, Petrygo i innych podobnych wynalazków. Po prostu szkoda silnika.

Pierwszy termostat co tato zakładał był do kitu bo sie rozleciał mechanicznie po paru MTG.

Drugi co ja założyłem w tym roku też był do kitu. Trzeci - jest dopiero dobry (MERA - taki mam w zetorze i jest dobry).

Kranik - stary nie trzymał płynu więc go wymieniłem i nowy tez jest taki sobie - pójdzie korek w blok zamiast niego bo nie mam czasu się z tym bawić :D

Jaki płyn lejesz?


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ja stosuję płyn GLIXOL. Mam go we wszystkich samochodach i ciągnikach. Jest dobrej jakości za rozsądną cenę (w zeszłym roku kosztował 6 zł/litr).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1817
Właściwa temperatura silnika to 95°C. W praktyce prawidłową wartością jest 90-100°C. Najlepiej zmierzyć temperaturę podczas pracy w miarę dokładnym termometrem, bo wskaźnik podaje jedynie wartości orientacyjne. Każdy wskaźnik pokazuje inaczej, więc nie ma większego sensu patrzeć na wskazania w innym ciągniku, bo przy tej samej temperaturze obu silników mogą być różne wskazania. I odwrotnie, przy tych samych wskazaniach dwa różne silniki mogą mieć różne temperatury. Tolerancja w tych wskaźnikach z reguły wynosi 5-10°C.

 

Znalazłem mój stary ale sprawny termometr rteciowy od pieca CO który pozostał po wymianie pieca i nim sprawdze temperature w czasie pracy silnika :D wykręce tą małą nakrętke i wyjme czujke z kabelkiem i wsune tam w ten otwór końcówke termometru i zobacze co wskaże i wtedy wyjaśni się wszystko i bedzie wiadomo jaką temp ma naprawde płyn :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wilek161    0

Witam ja mam ursusa c330 i mam taki kłopot że mi się grzeje z termostatem (wskazówka dochodzi do czerwonego pola) a bez termostatu jeszcze gorzej bo wchodzi na czerwone pole nawet przy lekkich pracach. W czym może tkwić problem??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek84    30

po pierwsze czy chłodnica nie jest za kamieniona, po 2 głowica może też już ma dużo kamienia w sobie. A co do termostatu spróbuj w nim odpowietrznik rozwiercić np. wiertłem 4 lub 5mm u mnie tak było że po remoncie na dotarciu układ się zapowietrzał po okręceniu korka i ponownym zakręceniu go termostat już działał ok ale po ponownym odpaleniu zimnego ciągnika było to samo więc odpowietrznik trochę powiększyłem termostat działa prawidłowo a tak nawet na postoju potrafił się gotować. a czy bez termostatu wkładałes kolego tulejki dystansowe by obieg wody był prawidłowy jeśli tak i nadal Ci się gotuje to na 99% chłodnica do wymiany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sygala    0

A ja miałem odwrotnie. silnik mi sie niedogrzewł temperatura była przy ciezkich pracach 70 stopni. wiec wyjołem tuleje i wstawiłem termostat, ale jeszcze nie wiem jak bedzie, to pierwsza sprawa . a druga to- mam taki przypadek ze w 330 nie mam termostatu ani tulejki i temperatura jest ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek84    30

ja też wcześniej nie miałem termostatu bo zimą układ mi zamarzał no i też ciągnik nieraz miał za niską temperaturę bo dodatkowo mam 4 śmigła wentylatora a nie 2 jak to jest w c330. Po remoncie założyłem termostat no a na zimę płyn i tak już pozostało i póki co jest wszystko jak najbardziej ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek84    30

czemu kolego pół na pół bo pojąć nie mogę ? Ja wszystkie prace od jakiegoś czasu robię na płynie i nie zauważyłem by coś się działo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek84    30

kolego wiem co to znaczy pół na pół ale dlaczego w ten sposób zalałeś czemu nie samą wodą lub nie samym płynem jakieś sensowne uzasadnienie tego oprócz kosztów?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wilek161    0

Kupiłem nową chłodnicę, nowy termostat i dalej to samo, grzeje się, wskazówka dochodzi do czerwonego pola i ani drgnie dalej. Możliwe, że to może być wina tylko zegara?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
semos    77

wykręć czujnik z bloku i cały zegar i sprawdź np. w domu. Wystarczy, że włożysz do wrzącej wody na chwilę i sprawdzisz w którym miejscu znajduje się wskazówka. Może być po prostu naciągnięty wskaźnik i 90 st. będzie pokazywał na czerwonym polu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wilek161    0

tak zrobiłem i wskazówka na wrzątku doszła do połowy czerwonego pola. Do ilu prawidłowo powinna dojść?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez tom31
      Witam! mam pytanie czy juz ktos sie spotkalz czyms takimjak;otoz moja 60 rok temu miala kapitalny remont silnika wal tuleje itd wszysko bylo ok ale w tym roku po zrobieniu 54 mth zxaczela walic olejem (chyba z paliwem} w kolektor wydechowy,dodam dzieje sie to wtedy gdzy silnik chodzi na malych obrotach i nie jest zbytnio rozgrzany to wtedy po przegazowaniu pluje kolankiem i dym jest taki siwawy ale jak idzie w pole to ok zadnych wyciekow,dodam sprawdzalem wtryski ,pompe paliwowa bo moze sekcja puszcza badz sprezyna pekła ale wszystko ok zawory tez sprawdzone,pierscieni niepodejrzewam bo oleju ani krzty niebierze ani tez nic nieprzybywa,niewiem co moze byc przyczyna?????
    • Przez mkrystian90
      Odebrałem swojego Ursusa c-360 3p od mechanika gdzie naprawiana była skrzynia biegów z uwagi na dziwny dźwięk jaki wydobywał się z niej na 5 i 4 biegu, a w szczególności gdy ciągnik jechał bez obciążenia na 5 biegu i przy małych obrotach, m. in. z górki. Po wymianie łożyska (wszystkie łącznie z igiełkowymi) dolnego wałka, i wałka pośredniego II stopnia, oraz sprzęgła problem dalej ma miejsce. Poniżej załączam dźwięk.
      https://drive.google.com/file/d/1dnjIngmihRuNg3TEbQcxsllgV0_mwWW-/view
      Według mechanika problem jest z tylnym mostem, według niego jest za duży luz na wałku atakującym i mechanizmie różnicowym. Dodam że próbowałem już rozłączyć reduktor wolne szybkie biegi i załączyć 5 bieg, i nie słychać jest tego dźwięku jedynie pojawia się na szosowym biegu 5.
      Czy spotkał się ktoś z takim problem i czy może to być wina mechanizmu różnicowego i koła atakującego z satelitą ?
       
    • Przez Rafał2222
      Witam. Mój traktor Zetor 5011. Zauważyłem że za pompą paliwa jest jak by wyciek. Troszkę się przestraszyłem że mi blok pękł, ale tak bliżej patrzę dokładniej to nie wygląda na blok a na łączeniu pompy z blokiem tam jest wszystko opaprane i cieknie po bloku może nie cieknie a bardziej poci. Poszperałem w necie i gdzieś  tam ma być jakaś rurka od nadmiaru ropy. I tutaj pytanie czy to możliwe aby nadmiaru ropy pocił się na bloku? Nie jest to że jeci potokiem, raczej takie lekkie zapocenie. Może i banalne pytanie, ale warto wiedzieć o co chodzi.
    • Przez jktuning
      Witam mam pytanie czy wie ktoś jak wymontować stare tuleje i wmontować nowe w silniku perkins? bo nie są to tuleje takie jak w zwykłych silnikach z mokrymi tulejami tylko suche.
    • Przez wojtii
      dałem pompe wtryskową do naprawy,przywiozłem naprawioną , zamontowałem ,i nie chce zapalić :-[
      jak ustawić kąt wtrysku.bez momentoskopu? odpwietrzyłem dobrze,próbowałem metodą prób to ustawić i nic , nawet się nie odezwie
      pompa i wtryski są po naprawie ,co robić??
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj