lukano

Termostat w Ursusie C360

Polecane posty

Piotr778    33

Ale chyba nie zaprzeczysz że temp. oleju ma wpływ na jego lepkość zwłaszcza oleju z dolnej półki?Miałem na myśli zrywanie filmu na styku wał panewka w przypadku słabego ciśnienia.Nie jestem przeciwnikiem stosowania termostatów nawet w 330 czy 360 aczkolwiek z 10 lat temu w mojej 360 z wyrąbanym silnikiem gdy już po mocnym rozgrzaniu mrugała mi kontrolka oleju na niskich obrotach wywaliłem termostat po czym przestała mnie drażnić i tylko w takim przypadku brak termostatu może na trochę odwlec zgon.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Zbyt rozgrzany olej na pewno ma wpływ na smarowanie elementów silnika. Tyle że w silniku chłodzonym wodą zanim z powodu jej przegrzania co wiąże się z gejzerem olej będzie tak gorący by z jego winy ucierpiał wał jest niemożliwe. W silnikach chłodzonych powietrzem temperatura oleju jest wyższa niż w chłodzonym płynem i jakoś specjalnie nic się nie dzieje. To już na prawdę musiał by być straszny extrem.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    110

Jak można pracować bez termostatu? Niedogrzany silnik to większe spalanie i mniejsza moc. Same straty trochę tak popracujemy i remont rzeczywiście się oddala bo tracimy przez to kasę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotr778    33

Zgadzam się z Tobą w 100 procentach.Jak już pisałem termostat wyjąłem w silniku który już nie trzymał ciśnienia na gorącym oleju w tym i tylko tym przypadku pozostawienie termostatu raczej nie wydłużyło by mu żywota.

A tak z innej beczki .Mam c 360 którą robię około 60mth rocznie czyli niewiele na superolu cc40 zimą stoi wymiana co wiosnę .Myślę nad zmianą na turdus zmiana co 2 lata.Co by było zdrowsze dla silnika?Wiem że powinno się przynajmniej raz w roku ale ten niski przebieg .

Edytowano przez Piotr778

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Mam pytanie co do termostatu z ursusa c 360 3p, czy on przy tych 82 st. ma być już otwarty czy dopiero ma zacząć się otwierać?

A i jeszcze jedno jeśli ktoś wie to w jakim położeniu powinna być wskazówka na tym wskaźniku temp z c 360 3p, przy odpowiedniej temp. silnika.

To ten wskaźnik co ma tylko dwa pola zielone i czerwone.

 

82º to temperatura, w której zaczyna się otwierać.

Wstaw zdjęcie tego wskaźnika bo nie kojarzę jaki to z "dwoma polami zielonymi". W normalnym od 3P i MF ma stać na środku wskaźnika.

Prawidłowa temperatura jest dość blisko czerwonego pola bo jest cienka granica między właściwą, a za dużą. 90º a 100º to tylko 10º.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
padre1989    13

to ja wam powiem cos z wlasnego doswiadczenia. w ciagu roku wyminilem 4 termostaty na 150mtg kazdy po 20 mtg nie otwieral sie i gotowało płyn co wy na to?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Zmień producenta termostatu albo sklep w którym kupujesz. Tak się sypały stare alkocholowe. Nowego typu woskowe są trwałe. Kupa tego jeździ w moich okolicach, maja ale o zepsutym jeszcze nie słyszałem.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Już ci mówię.

To alkocholowy bubel. Gdy pęknie miech przestaje się otwierać. A dzieje się to w każdym i to dość szybko.

http://allegro.pl/termostat-ursus-c-360-c360-nowy-fv-gw-i4905096687.html

 

A to woskowy. Nawet jeśli nawali co dzieje się rzadko to przeważnie się nie zamyka. Czyli nawet na zepsutym masz chłodzenie.

http://allegro.pl/termostat-c-360-c360-nowy-typ-tv-4-i4924025351.html

 

Pasuje zamiennie ze starym typem w tą samą obudowę termostatu.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ile powinien wytrzymać nowy termostat woskowy mera  bo go właśnie założyłem w ursus c-360 ? Czy mała lub duża dawka paliwa może spowodawać że ciągnik będzie się grzał?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Nie wiem ile wytrzyma termostat woskowy ale na pewno jest trwalszy od alkoholowego. W samochodach wytrzymują setki tysięcy kilometrów. 

Zbyt duża dawka paliwa ma wpływ na temp. spalania i silnik może się grzać. Ogólnie silnik diesla ma tym niższą temp. spalania im ma więcej powietrza w stosunku do paliwa.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmtraczek    2

Witam Zrobiłem remont kapitalny  silnika C 360 :) wcześniej nie miał termostatu był zalany wodą ,teraz  zalałem go płynem i założyłem Termostat zrobiłem 11 mth , Ale tata Mówi że 30 lat przejezdził bez termostatu i było dobrze i chce wywalić ten termostat bo że silnik jest strasznie garący 

 

Temperatura na wskazniku - szczałka pokazuje kreske gdzie  zaczyna się zielone pole (jaka to jest temp? ). A zaczynające się pole czerwone to jaka temperatura ?

 

Dodam że nie wiem jaka była temperatura gdy nie było termostatu bo czujnik był zapsuty :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

zielone pole to 75 -95 stopni a czerwone 95 i powyżej.Termostat w silniku to podstawa rozgrzewania silnika i chłodzenia.Jak by nie był potrzebny to by fabryka nie zakładała.Robiąc remonty silników od 20 lat zakładam do każdego silnika.Termostat odpowiada za wymianę czynnika chłodzącego i mieszanie go w silniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

Sąsiad to stwierdził empirycznie.. co prawda w U 1014 ale to nie istotne. 10t na przyczepie ciągnął do młyna. Jednego dnia termostat uszkodzony, otwarty cały czas, silnik niedogrzany. Po drodze górka i musiał redukować. termostat wymienił. kolejna trasa do młyna z tak samo załadowaną przyczepą i bez redukcji wyszarpał w tym samym miejscu pod górkę. także skończcie już pisać te smuty na temat termostatu. Ma być sprawny i tyle w temacie. Po coś go fabryka tam dała a jak ktoś nie kapuje skąd się wzięła dodatkowa moc to niech się wróci do podstawówki na lekcje fizyki

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmtraczek    2

Dzięki za odpowiedz :D A i jeszcze jedno, odpalam go i nigdzie nie jerzdrze tylko stoi i pyrka i po jakimś czasie: Temperatura na wskazniku - szczałka pokazuje kreske gdzie  zaczyna się zielone pole czy to dobrze czy za dużo ? jak pojechałem bronować łąki to niewiele podniosła się do góry. A na ile się otwiera ten termostat ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

Wskaźniki przy tych ciągnikach są mało precyzyjne,wystarczy że rurka jest gdzieś mocniej zagięta i już jest błąd.

Normalnie przy wskaźnikach czerwone pole zaczyna się od 110o gdzie z góry przyjmuje się że w układzie chłodzenia jest płyn który ma temp.wrzenia przy 120o.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LOST    7

A wystarczyłoby zajrzeć do instrukcji obsługi, bo producent chyba wie najlepiej jak wyskalował wskaźnik ;) Zielone pole zaczyna się od 80 stopni a czerwone zaczna od 95 stopni. A wszystkie spostrzerzenia że ''silnik ciepły to źle'' zadawane przez niektóre osoby świadczy tylko o nich..  Każdy silnik posiada termostat, nawet głupi maluch go ma więc po coś on jest i nie jest to wymysł jednego czy dwóch konstruktorów..


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

założyłem termostat do c-360 ale zapychał się otwór w termostacie to przewierciłem wiertłem 3mm czy teraz silnik będzie się dogrzewał ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

asharot nie obrażaj ludzi a ja widzałem że w orginalnym termostacie był otwór wywiercony tylko się pytam czy silnik będzie dogrzany do 85 stopni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Właśnie PRAWIE każdy. Na twoim miejscu zastanowił bym się dla czego się zatyka? Teraz otworek w termostacie a za dwa miesiące chłodnica. A to znów produkuje następne głupie pytania "dla czego się grzeje". I tak w kółko.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    401

Każdy dobry zaznaczam dobry jakościowo termostat ma ten otworek. Jeśli go nie ma to jak to bywa chodzi o koszta. Nie ma go bo taniej zrobić bez takowego otworka. Jest on po to aby powietrze znajdujące się w układzie zostało odprowadzone. Więc dobrze zrobił.


„Uważajcie na ludzi, którzy się nie śmieją. Są niebezpieczni”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

To tylko kwestia konstrukcji układu chłodzenia a nie kosztów. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez tom31
      Witam! mam pytanie czy juz ktos sie spotkalz czyms takimjak;otoz moja 60 rok temu miala kapitalny remont silnika wal tuleje itd wszysko bylo ok ale w tym roku po zrobieniu 54 mth zxaczela walic olejem (chyba z paliwem} w kolektor wydechowy,dodam dzieje sie to wtedy gdzy silnik chodzi na malych obrotach i nie jest zbytnio rozgrzany to wtedy po przegazowaniu pluje kolankiem i dym jest taki siwawy ale jak idzie w pole to ok zadnych wyciekow,dodam sprawdzalem wtryski ,pompe paliwowa bo moze sekcja puszcza badz sprezyna pekła ale wszystko ok zawory tez sprawdzone,pierscieni niepodejrzewam bo oleju ani krzty niebierze ani tez nic nieprzybywa,niewiem co moze byc przyczyna?????
    • Przez mkrystian90
      Odebrałem swojego Ursusa c-360 3p od mechanika gdzie naprawiana była skrzynia biegów z uwagi na dziwny dźwięk jaki wydobywał się z niej na 5 i 4 biegu, a w szczególności gdy ciągnik jechał bez obciążenia na 5 biegu i przy małych obrotach, m. in. z górki. Po wymianie łożyska (wszystkie łącznie z igiełkowymi) dolnego wałka, i wałka pośredniego II stopnia, oraz sprzęgła problem dalej ma miejsce. Poniżej załączam dźwięk.
      https://drive.google.com/file/d/1dnjIngmihRuNg3TEbQcxsllgV0_mwWW-/view
      Według mechanika problem jest z tylnym mostem, według niego jest za duży luz na wałku atakującym i mechanizmie różnicowym. Dodam że próbowałem już rozłączyć reduktor wolne szybkie biegi i załączyć 5 bieg, i nie słychać jest tego dźwięku jedynie pojawia się na szosowym biegu 5.
      Czy spotkał się ktoś z takim problem i czy może to być wina mechanizmu różnicowego i koła atakującego z satelitą ?
       
    • Przez Rafał2222
      Witam. Mój traktor Zetor 5011. Zauważyłem że za pompą paliwa jest jak by wyciek. Troszkę się przestraszyłem że mi blok pękł, ale tak bliżej patrzę dokładniej to nie wygląda na blok a na łączeniu pompy z blokiem tam jest wszystko opaprane i cieknie po bloku może nie cieknie a bardziej poci. Poszperałem w necie i gdzieś  tam ma być jakaś rurka od nadmiaru ropy. I tutaj pytanie czy to możliwe aby nadmiaru ropy pocił się na bloku? Nie jest to że jeci potokiem, raczej takie lekkie zapocenie. Może i banalne pytanie, ale warto wiedzieć o co chodzi.
    • Przez jktuning
      Witam mam pytanie czy wie ktoś jak wymontować stare tuleje i wmontować nowe w silniku perkins? bo nie są to tuleje takie jak w zwykłych silnikach z mokrymi tulejami tylko suche.
    • Przez wojtii
      dałem pompe wtryskową do naprawy,przywiozłem naprawioną , zamontowałem ,i nie chce zapalić :-[
      jak ustawić kąt wtrysku.bez momentoskopu? odpwietrzyłem dobrze,próbowałem metodą prób to ustawić i nic , nawet się nie odezwie
      pompa i wtryski są po naprawie ,co robić??
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj