lukano

Termostat w Ursusie C360

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
seweryn20    825

Dokładnie jak kolega napisał. Ten z miechem to stary typ. Nie polecam.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PIOTREK44    2

Dobra dzięki za pomoc

 

Mam pytanie jak założę termostat do ursusa c-360 i wleje wodę zapalę ciągnik pochodzi chwile a później chcę wylać wodę z ciągnika to muszę wyjmować termostat? czy wystarczy spuścić z dwóch kraników i jeżeli spuszczę to wody w ciągniku nie będzie?? ponieważ nie chcę żeby mi rozwaliło chłodnicę albo blok

 

dodam jeszcze termostat ma dziurkę w blaszce i w ursusie c-360 jeżeli go zapalę to dolewam wody

dziękuje za odpowiedzi :D

Edytowano przez PIOTREK44

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojt    69

Witam!

 

Co może być przyczyną że ciągnik( c 330) się nie dogrzewa? Max żeby weszło to połowa białego pola, przed zielonym.

Czujnik sprawdzałem jest ok, a termostat jest ten mieszkowy, po wrzuceniu do wrzątku otwiera się jakieś 3-4mm, a wydaje mi się że powinien się bardziej otworzyć? Pomiędzy termostatem a jego obudową nie było tej uszczelki gumowej, może też w tym tkwić przyczyna?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Przy lekkiej robocie to się tam trzydziecha nie rozgrzeje. Jak dostanie w palnik to tak a i przecholować nie trudno. Jeżeli zależy ci na utrzymywaniu silnika w odpowiedniej temp. to jedynie żaluzja może pomóc. Poza tym termostat z tym miechem nazywa się alkocholowy i jego precyzja działania daje wiele do życzenia. Poszukaj nowszego typu... woskowego.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maniek101    144

Witam, u mnie w c 330 albo w ogóle nie mam termostatu, lub jest popsuty i cały czas otworzony. Aby ciągnik się zagrzał to dopiero po jakimś czasie i to w orce, tak to nawet 60*c nie osiągnie, warto zakładać termostat aby się łatwo zagrzewał do temp. roboczej? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Warto. Optymalna temp. pracy silnika zaczyna się średnio od 80 stopni w górę. Żeby to osiągnąć i utrzymać możliwie najbliżej tej wartości zainstalowano w silniku termostat. Zakładaj i tyle. Nie pogorszysz a na pewno polepszysz.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1817

Dobre termostaty z tego co słyszałem robi Mera Białystok i dla 30-stki temp otwarcia wynosi 78*C

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
POL1    28

Ja nie mam ani w C-330 termostatu ani w C-360.Jak zimno to zakrywam chłodnice i jest OK.

W lecie jak jest robota w polu to wskazówka prawie zawsze jest na zielonym a niekiedy tak milimetr przed czerwonym.

U mnie ciagniki wiedzą co to robota.Zwłaszcza C-360 w agregacie i pługu 3 skibowym ( dużym)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

W ciężkiej pracy 360- tka bez termostatu u mnie nigdy nie wskazywała zielonego pola na wskaźniku.Parę lat temu wpadłem na pomysł by przysłonić chłodnicę by wskazówka była na zielonym i rzeczywiście tak wskazywała, ale zapłaciłem za to wymianą czwartego tłoka - zatarł się.Od tej pory i ona ma termostat tak jak reszta ciągników.Jak chłodnica jest czysta,płyn w chłodnicy jest, pasek klinowy naciągnięty a termostat sprawny to nic złego stać się nie może.

Jak bez termostatu wskazówka zegara jest na zielonym to znak, że coś u ciebie jest nie tak. Chyba,że pompę podkręciłeś, to by się zgadzało.

Edytowano przez KRISTOFORn

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    559

U mnie też w normalnej pracy wskazówka wchodzi czasem na zielone bez termostatu w c330M i w Zetorze 7011. w 1224 mam termostat i temperatura cały czas jest na zielonym . A ty @ KRISTOF pewnie miałeś czujnik zepsuty albo po prostu przyszedł czas na ten cylinder :P

O jaką pompę ci chodzi?


;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

O pompę wtryskową. ;) Czasem wystarczy źle kąt wtrysku ustawić i grzać się będzie.

Wskazań zegara nie porównywałem z wskazaniami innego termometru zatem niczego nie mogę potwierdzić ani wykluczyć.

Z termostatem mam na dolnej granicy zielonego, a tłok i tuleja miała wielkiego pecha.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo    47

Moja sześćdziesiątka bez termostatu ciągle się grzała,trzeba było robić przerwy w robocie na wychłodzenie.Po założeniu termostatu z Mery i wiatraka od zetora

żadne upały jej nie straszne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

@mariuszd93 do czego służy termostat. :mellow: Chyba do utrzymywania temperatury w silniku.Jak jest zimny to przytrzymuje do temperatury 80 stopni i puszcz na chłodnice co powoduję przepompowanie cieczy do chłodnicy i schładzaniu a podgrzewanie w bloku schłodzonej cieczy.Brak termostatu powoduje długie rozgrzewanie z powodowane ciągłym obiegiem i pod wpływem obciążenia i braku blokowania obiegu doprowadzi do zagotowania cieczy. :o Jak kupiłem ursusa z 10 lat temu zrobiłem silnik i nie założyłem termostatu choć leżał w domu pojechałem w prace polowe z delikatnym obciążeniem to na zegarze wchodził na czerwone. :( Zjechałem do domu i założyłem termostat i cały czas jest na początku zielonego. :D Jak nie pomaga już termostat to wiadomo że chłodnica do przepłukania lub wymiany i będzie OK. ^^

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
POL1    28

Balcerek czegoś nie rozumiem.

Pojechales w pole bez termostatu i się grzał do czerwonego , a zjechałeś załozyłeś termostat i się nie grzał :blink: :blink: :blink: wytłumacz mi to?

Chyba powinno być na odwrót.

Termostat dodatkowo blokuje przepływ wody co w rezultacie powoduje że woda w silniku szybciej się grzeje czyli z termostatem bardziej się powinien grzać niż bez.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Właśnie blokuje. Spowalnia przepływ przez chłodnicę. Woda ma więcej czasu na wychłodzenie się nie przelatuje przez nią w ekspresowym tempie. Termostat nie jest tylko po to by zamknąć mały obieg i przyśpieszyć grzanie się silnika ale i po to żeby dawkować prędkość z jaką płyn jest wymieniany między silnikiem a chłodnicą. Jedno jest pewno jest w silniku potrzebny.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Termostat blokuje do osiągnięcia temperatury koło 80 stopni i otwiera na chłodnicę.Jak spada wartość zamyka następuję wymiana zimna ciecz w silniku gorąca w chłodnicy która jest schładzana. :)A 80 stopni to optymalna temperatura silnika.Jak wyrzucisz termostat doprowadzasz do wyrównania wartości temperatur w silniku w chłodnicy spowodowane stałym obiegiem cieczy. :(

Edytowano przez balcerek1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    559

I co w tym złego? Dlaczego uważasz że woda w stałym obiegu nie chłodzi sie tak efektywnie jak w obiegu ograniczonym przez termostat? Zresztą w normalnej pracy to i tak bez znaczenia bo termostat i tak jest ciągle otwarty :P Rozumiem potrzebę stosowania termostatu jeśli silnik jest niedogrzany ale w drugą stronę nie kumam :unsure: .


;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Termostat otwiera się mniej lub bardziej w zależności od tego jaka jest temp. wody jaka go omywa. W ten sposób reguluje nadmierne wychłodzenie silnika jak i rozgrzanie.

Poza tym zobacz sobie jak przebiega przepływ wody gdy nie ma termostatu. Część wraca z powrotem do silnika w ogóle nie trafiając do chłodnicy. Np. w 60-ce pompa jest zaraz pod termostatem. Łatwo się domyślić którędy ma łatwiej płynąć. Reguluje temp silnika zmniejszając i zwiększając ilość wody płynącej do chłodnicy ale również kieruje gdzie ma ona płynąć. Co ma kierować przepływem jak go nie ma?

Trochę uprościłem.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Nie ma co tu tłumaczyć bo i tak każdy więcej wie od konstruktorów silników i termostat to tylko ich widzimisię. :P Jak pozacierają tuleję szczególnie na ostatnim gaże to będą zadowoleni. :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

@mariuszd93; a zapytałes jak w drugą stronę, więc silnik spalinowy jest silnikiem cieplnym, spala paliwo które ogrzewa powietrze a powietrze wypiera tłoki poruszając korbowody i wał, gdy wyjmiesz termostat ciepło zamiast zamieniać się na prace ucieka chłodnicą czaisz?? niedogrzany silnik nie chodzi na miare swoich możliwości bo musi się dogrzewać.

Masz szczęście że pewnie masz tylko starego ramola bo w nowszych tj. samochodach jest np. automatyczne ssanie które wyłączy się dopiero po rozgrzaniu silnika, jak byś wyjął z samochodu termostat to by palił 15l.

Po za tym pisałem kiedyś o szybszym zużyciu silnika, kawitacj, koszeniu głowic itd bez termostatu, pogrzeb kilka stron wcześniej.


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez tom31
      Witam! mam pytanie czy juz ktos sie spotkalz czyms takimjak;otoz moja 60 rok temu miala kapitalny remont silnika wal tuleje itd wszysko bylo ok ale w tym roku po zrobieniu 54 mth zxaczela walic olejem (chyba z paliwem} w kolektor wydechowy,dodam dzieje sie to wtedy gdzy silnik chodzi na malych obrotach i nie jest zbytnio rozgrzany to wtedy po przegazowaniu pluje kolankiem i dym jest taki siwawy ale jak idzie w pole to ok zadnych wyciekow,dodam sprawdzalem wtryski ,pompe paliwowa bo moze sekcja puszcza badz sprezyna pekła ale wszystko ok zawory tez sprawdzone,pierscieni niepodejrzewam bo oleju ani krzty niebierze ani tez nic nieprzybywa,niewiem co moze byc przyczyna?????
    • Przez mkrystian90
      Odebrałem swojego Ursusa c-360 3p od mechanika gdzie naprawiana była skrzynia biegów z uwagi na dziwny dźwięk jaki wydobywał się z niej na 5 i 4 biegu, a w szczególności gdy ciągnik jechał bez obciążenia na 5 biegu i przy małych obrotach, m. in. z górki. Po wymianie łożyska (wszystkie łącznie z igiełkowymi) dolnego wałka, i wałka pośredniego II stopnia, oraz sprzęgła problem dalej ma miejsce. Poniżej załączam dźwięk.
      https://drive.google.com/file/d/1dnjIngmihRuNg3TEbQcxsllgV0_mwWW-/view
      Według mechanika problem jest z tylnym mostem, według niego jest za duży luz na wałku atakującym i mechanizmie różnicowym. Dodam że próbowałem już rozłączyć reduktor wolne szybkie biegi i załączyć 5 bieg, i nie słychać jest tego dźwięku jedynie pojawia się na szosowym biegu 5.
      Czy spotkał się ktoś z takim problem i czy może to być wina mechanizmu różnicowego i koła atakującego z satelitą ?
       
    • Przez Rafał2222
      Witam. Mój traktor Zetor 5011. Zauważyłem że za pompą paliwa jest jak by wyciek. Troszkę się przestraszyłem że mi blok pękł, ale tak bliżej patrzę dokładniej to nie wygląda na blok a na łączeniu pompy z blokiem tam jest wszystko opaprane i cieknie po bloku może nie cieknie a bardziej poci. Poszperałem w necie i gdzieś  tam ma być jakaś rurka od nadmiaru ropy. I tutaj pytanie czy to możliwe aby nadmiaru ropy pocił się na bloku? Nie jest to że jeci potokiem, raczej takie lekkie zapocenie. Może i banalne pytanie, ale warto wiedzieć o co chodzi.
    • Przez jktuning
      Witam mam pytanie czy wie ktoś jak wymontować stare tuleje i wmontować nowe w silniku perkins? bo nie są to tuleje takie jak w zwykłych silnikach z mokrymi tulejami tylko suche.
    • Przez wojtii
      dałem pompe wtryskową do naprawy,przywiozłem naprawioną , zamontowałem ,i nie chce zapalić :-[
      jak ustawić kąt wtrysku.bez momentoskopu? odpwietrzyłem dobrze,próbowałem metodą prób to ustawić i nic , nawet się nie odezwie
      pompa i wtryski są po naprawie ,co robić??
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj