sztrauser

w MTZ 82 dma dmucha i pluje olejem

Polecane posty

sztrauser    0

Witam mam taki problem nie dawno zauważyłem że z odmy w ciężkiej pracy leci taki dymek ale to raczej normalne, ale wczoraj zrobiłem moim MTZ 90 km można powiedzieć że prawie na maxa obrotach ale leciał na pusto bo jechałem po przyczepę i po powrocie zauważyłem że z odmy dmucha również olej bo obryzgał mi silnik po tej podróży wydmuchnął około 2 litry oleju, co sie stało i jak to naprawić???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian23199    1

Prawdopodobniez poszly pierscienie lub pompa paliwowa poszla i daje rope do silnika aon ja wywala z olejem tylko ze ropa jest lzejsza i moze byc tak ze jak zassie ja to i olej wypcha

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Gdyby leciała ropa do silnika to oleju by przybyło a nie ubyło i to dwa litry, poza tym olej miesza się z ropą a nie osiada na dnie tym bardziej przy pracującym silniku. Kompresja ucieka ci pod tłoki i to wygląda na to że dużo. Możliwe że przytarły lub pękły pierścienie. Jeśli masz możliwość to sprawdz kompresję na cylindrach.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yahooo777    1285

Na bank pierścienie obstawiam


KPK Kumurun Team. Jeżeli podoba Ci się mój post, był w czymś pomocny-możesz to nagrodzić punktem reputacji, nie obrażę się xP

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sztrauser    0

pompa na pewno nie bo jest po regeneracji + nowe wtryski. Możliwe że to te pierścienie bo jak było zimno to długo kręcił żeby odpalić jak było nawet koło +5 a sa nowe aku i rozrusznik szybko obrotowy, ale jak pierscienie to czemu nie kopci i jak dotąd to oleju nie ubywało. Zastanawiam sie czy głowica może mieć duży wpływ na to co sie stało może sa nadpalone gniazda?? Ciśnienie oleju w silniku trzyma się tak od 4 do 5 no to moim zdaniem ładnie. Czekam na dalsze porady i dziękuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

przegoniłeś go na pełnych obrotach to może dlatego bo przecież normalnie w pracy to on tak nie dostaje po D

zobaczysz czy w polu będzie tak samo i dopiero zdecydujesz ale też bym pierścienie obstawiał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sztrauser    0

No aż tak mocno w kite nie dostawał normalnie tak jak sie jedzie po szosie 45 km w 1,5 godziny , no zobaczę jak bedzie tak dalej robił to dostanie nowe pierścionki i sie zobaczy co z ą głowicą. Silnik prawdopodobnie ma przejechane 1700Mt to czy juz mogły sie zużyć pierścienie??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yahooo777    1285

Mógł nie mógł, zależy jak go eksploatowałeś, zmieniałeś oleje itp, mógł Ci sie popaść też feler jakiś


KPK Kumurun Team. Jeżeli podoba Ci się mój post, był w czymś pomocny-możesz to nagrodzić punktem reputacji, nie obrażę się xP

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sztrauser    0

No ja o niego dbam wymiany itp wszystko jest robione na czas ale mam go dopiero rok jestem jego II właścicielem i od tego roku ciągle coś w nim dłubie, albo poprzedni właściciel nie dbał albo naprawdę jakiś wadliwy jest,po żniwach siadły mi satelity kupiłem nowe, pompa hydrauliczna -nowa, reduktor siłowy-nowy, siłownik podnośnika- nowy pompa po regeneracji i wtryskiwacze-nowe i parę drobiazgów dobrze że części do MTZ sa mało wiele tanie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Mój mtz kręci się na 2600 obrotów, jeżdżę dużo po drogach i nigdy z odmy nie puścił oleju. To coś innego.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sztrauser    0

No raczej stawiam na pierścienie i mam nadzieje że tylko to, jak rozbiorę to zobaczę jak tam te gniazda w głowicy wyglądają bo to jeszcze mnie nie pokoi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    364

Problem mtz dymi na bialo z odmy zalozylem tylko inna pompe wtryskowa cisnienie mialem 2.5 na rozgrzanym teraz jest 0.8 na max obr co sie stalo slinik nie przegrzany nic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Zajrzyj jak ten olej wygląda.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hopper5    85

Ja tak miałem to pompa poszła. Bagnet śmierdział ropą i ole był bardzo rzadki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    364

wcześniej  nie dmuchało z odmy mam już pompę wtryskową po regeneracji olej wymieniony nadal dmucha, chyba że jeszcze pozostałośc ropy w obiegu ale mi sie wydaje że coś się zejbało może pompa olejowa? ale od czego jest nowa na zimnym 4 at na gorącym 0,5 at a było 2,5

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Jeśli 0.5 na gorącym no to olej może być rozrzedzony. Woda by ci wyparowała z oleju, ropa nie musi. Ale zepsucie pompy olejowej nie powodowałoby plucia przez odmę. Olej jeżeli jest rozrzedzony, to przedostaje się przez ten filtr odmy i skapuje na dekiel. Wiatr go rozwiewa i masz obryzgane. Chyba, że daje jakieś ciśnienie odma.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    364

już wiem co może być jak miałem prze4stawiony rozrząd z powodu ukręconego wałka pompy wtryskowej kopcił mi na biało nie przepalał i wypalił gniazda zaworowe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

U. Aż tak?


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
HAKER    4

Co to może być ze z odmy nic nie leci dymem ani olejem a z tłumika olejem wali i oleju ubywa ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kukum    9

u mnie było tak ze filterek od chłodnicy oleju sie zatkał i gotował olej dym leciał przez odme wystraszyłem sie ze go zatarłem o dziwo jak zagotował olej w silniku cisnienie miał 2,5 atm tak wiec nie wiedziałem co do konca sie stało łapie za rurki od chłodnicy górna letnia a na dole zimna i znalazłem przyczyne dymu z odmy. Tak zapytam ten filterek myje sie ropa przy kazdej zmianie oleju czy zostawia sie go w spokoju, ja kupiłem nowy juz dla swietego spokoju

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj