18mateo18

Wymiana uszczelniaczy w przednim moście

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
18mateo18    0

Witam

Czy rozbierał ktoś przedni napęd i wymieniał uszczelniacze lub ma ktoś jakiś schemat napędu mam most stożkowy olej cieknie mi z tych amortyzatorów i muszę to koniecznie zrobić

 

czy uszczelniał ktoś przedni napęd pisać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
18mateo18    0

tak ale już i to staje się uciążliwe mam go zalanego Hipolem a się leje myślę żeby zalać go transolem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dominik82    0

slyszale o czyms takim ze smaru walom od gory i troche oleju a ponoc sam olej i tak wycieknie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kukum    9

Dobra a takie pytanie jak wywierce ta dziure to nie bedzie sie syf sypał do zwolnicy ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Nie będzie się nic sypać do środka chyba że zrobisz go na wylot bo coś mi się wydaje, że nie bardzo zdajesz sobie sprawę gdzie on ma być :P

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kukum    9

racja a teraz takie pytanie jak ta tuleje ściągnąć trzeba otworzyć u góry ten dekielek ? bo chce uszczelniacz na ośce wymienić i nie wiem jak za bardzo a zwolnice już zrzuciłem i tak podejrzewam ze trochę oleju z mostu przesączyło sie do zwolnicy i przez to mi tak lało z góry dzięki a a może ktoś zrobić zdjęcie gdzie to ma być ten otwór bo za bardzo nie wiem a wole być pewny zanim coś zrobię głupiego i drogiego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Tu masz przekrój przedniego most

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/72019-zwolnica-przednia-mtz-82/?hl=%2Bzwolnica&do=findComment&comment=1382918

 

Post nr. 63 zdjęcie otworu w tulei zwrotnicy

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/40410-jak-i-czym-jest-smarowania-zwrotnica-w-mtz-82/page-4

 

A tu rysunek

http://www.pronar.pl/zmiany/1997/zk_1997.pdf

 

Żeby wymienić uszczelniacz na poziomej i pionowej półosi musisz odkręcić pokrywkę, odkręcić 6 śrub trzymających tuleję zwrotnicy, jeden robaczek blokujący łożyska półosi poziomej.  Rozbieranie czysto intuicyjne nie trzeba instrukcji.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Ja bym nie ruszał żadnych uszczelniaczy. W niemal 100% za wycieki oleju ze zwrotnicy odpowiada brak tego otworu. Zrobić go, uzupełnić oleje w przekładniach i obserwować ich poziom. 

Oczywiście od razu wykonać otwory pod kalamitki albo przynajmniej porządnie nasmarować tuleje w górnej części.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Chce wymienić uszczelniacze w przekładni kątowej bo podejrzewa że przepuszcza do zwolnicy. pewnie ubyło w niej oleju.

lepiej zrobić to od razu niż za miesiąc obudzić się z wyrąbanymi zębatkami na wałkach. To nie wiele roboty.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kukum    9

Panowie teraz tak ,siedziałem i głowiłem się nad tymi dziurami i stwierdziłem ze ich nie będę robił bo było dobrze do teraz przez 12 lat nic nie lało ale wpadłem na pomysł z zaworkami ciśnieniowymi które by to ciśnienie nadmierne odprowadzały. bo wtedy nie musiał bym smarować tych tulei bo by to olej robił i teraz głowie się jakie zaworki zamontować aby :

1.smarowało te zwrotnice

2. Jakie maks cienienie wytrzymują oringi , uszczelniacze a dziury na  zaworki takie myślałem wywierci gdzieś wyżej jak korek oleju

I pytanie takie czy ma sens wgl takie coś robić i czy jak bym zamontował te zaworki ciśnieniowe to podczas ich otwierania może się lać olej chociaż że są  wyżej jak stan oleju?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Nie przekombinujesz. W całej zwolnicy w czasie jazdy poniewiera się olej i gdzie byś dziury nie zrobił to będzie nią waliło olejem. Tylko to jedno miejsce za łożyskiem jest spokojne i tylko tamtędy wydostanie się ono na zewnątrz bez oleju. Nie ma wiele roboty. Przy okazji wywalisz otwory na kalamitki bo inaczej łapie zwolnicę z czasem. ja mam je zrobione na samej górze obudowy na zgrubieniu. Smaruje dosłownie dwa razy w roku i nie ma grama oleju na obudowie.

 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    45

A u mnie i tak się lało mimo obecności "tego" otworu i nowych tulei, co ciekawe na starych z luzami nie lało się. Definitywnie rozwiązałem to, montując odpowietrzenie w postaci 1m wężyka silikonowego. Wężyk zawinięty w dół, żeby syfu nie łapał i tyle.

post-6498-0-17147000-1424030788_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

U mnie pomogło na sto procent. Tylko kalamitki robiłem bo łapało zwolnice. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kukum    9

Na razie stwierdziłem ze zamontuje po staremu bo traktor to tylko mi do ciężkich robót polowych potrzebny a tak to 60 tka daje rade z reszta.  Wymienię uszczelniacze i do kiedy wytrzymają to wytrzymają ale jak puszcza to zamontuje te wyżej wspomniane zaworki ciśnieniowe może się ten patent sprawdzi kto wie   i na bank jak to zrobię napisze mniej więcej na forum jak to działa i wgl na razie robię według oryginału dzięki panowie za pomoc w tej sprawie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kukum    9

ta tuleje to trzeba wybić z legowiska czy ona ma sama spaść ? pukam młotkiem to do okola sie kreci tak z 2 cm w jedna i druga stronę  bo cholera rozebrałem tam kopułkę i patrze sucho tylko smar chwała panu ze ojciec przewidział co może się stać i nawalił smaru bo tak to zęby by poleciały a o tego robaczka to ci chodzi o ta mała srubke zaraz pod zebatka ? bo prubuje ja wykrecic ale co z tego jak korpus ja trzuma i nie da rady jej wykrecic

 

Edytowano przez kukum

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Po odkręceniu sześciu śrub ma spaść na dół. Nie koniecznie po dobroci.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianraki3    12

Zapytam przy okazji kolegów może ktoś ma stare albo zna wymiary koła talerzowego zwolnicy tego głębokiego i ataku? Dobrym olejem jest venol gl 5 tylko temperatur nie pamiętam dokładnie albo dla szukających szybkiego ratunku półpłynny smar epx 00 do przekładni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Wymiary kola zwolnicy przedniego napędu jutro mogę ci podać bo mam to na górze. Jednego i drugiego.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Koło  duże przedniej zwolnicy średnica mierzona po największym obwodzie 290 mm, ilość zębów 58.

Małe koło stożkowe średnica mierzona po największym obwodzie około 75 mm. Ciężko je zmierzyć w zwolnicy, ilość zębów 12.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez salas89
      witam mam pytanie o rade w sprawie zakupu białoruski . Uzywana była by do ladowania obornika i wapna  , co rocznego odkopania rowu , wykopania fundamentow pod budowe domu i wielu prac porzadkowych w gospoarstwie . Znajomy chce mi sprzedac 2 białoruski rolnicze w kwadratowej budzie ze wszystkimi łyzkami , widłami , itp posiadaja papiery na jego babcie , chce za to 9500zł ale jedna ma uszkodzony silnik ( brak glowicy) a druga niby sprawna ale nie odpalana od 5 lat , opony troszke kiepskie z tyłu maja (chyba jeszcze orginalne od nowosci). Cena troszke przewyzsza cene złomu wiec duzej straty by nie bylo , tylko czy jest sens sie w to pakowac ? Czy taki jumz moze cos w polu porobic czy juz tylko zlomowisko go czeka ? 
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj