kajoo20

Ile oleju w skrzyni MTZ 82???

Polecane posty

zbyszekbrzuze    297

Kolego a zmieniasz te biegi na 2 sprzęgła? Jesli nie to masz wytlumaczenie. Ja tak zmieniam i jeszcze przechodzac przez 9 polową i prawie nie slychać


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    364

własnie z 8-9 na podwójnym sprzęgle przełączam, sprzęgło mam dobrze wyregulowane, bo nawet jak całkowicie nie wcisnę do mogę bieg zmienić ale dziś rano znów zaobserwowałem jak na zimnej skrzyni biegi jak w masło wchodzą 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

a hamulec skrzyni zgniata sprężynkę do końca? Lepkość zimnego oleju skleja tarczki i skrzynia prędzej zwalnia, nie mówiąc o hamowaniu samych kół zębatych...


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

To jest element oznaczony na zdjęciu. Jeśli biegi zgrzytają przy włączaniu z luzu należy wydłużyć cięgiełko. Wewnątrz reduktora są 2 tarcze i przekładka cierna. U siebie regulowałem to i działa wyśmienicie.

post-10681-0-58177500-1443903166_thumb.jpg

 

PS: Ruski mieli dobry pomysł z tą elektryką na wtyczke.

PS 2: Podpatrujcie dodatki :)

Edytowano przez zbyszekbrzuze

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    364
zbyszekbrzuze 

kurde ja tego nie mam  :unsure: u mnie tylko sprzęgło, pewnie bo wersja eksportowa 

 

faktycznie rozłanczanie kabiny konkret raz dwa 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    364
hemi 

jeśli chodzi o reduktor czy tam półbieg na każdym biegu to mam, ale nie mam tej dźwigni tylko sprzęgło i tyle, czyżby nie we wszystkich montowali hamulec skrzyni?

Jeżeli on tak spełniał swoje zadanie to dlaczego dalej nie montowali? Ktoś się może wypowiedzieć jak to działa? Zawsze jest opcja założenia skrzyni pośredniej od jakiegoś starego ;) jeżeli warto 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Ja widzę że nie warto. U mnie jest hamulec wałka sprzęgłowego ale nie jestem z niego zadowolony. Działa przez jakiś czas po wyregulowaniu a później przestaje. Trzeba poprostu nauczyc sie zmieniać biegi. W czasie jazdy on sie nie przydaje w ogóle a wręcz przeszkadza, jedynie jak wbijasz bieg gdy stałeś chwile na luzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Ciągnik z fotki jest z 90 roku, typowy 'Polak'.

Ja u siebie mam to tak ustawione, że przy wbijaniu z luzu dociskam pedał do samej podłogi, wtedy ten hamulec działa, a normalnie nie muszę pedału dobijać, bo i tak tarcza jest wcześniej wysprzęglona. Hamulec się nie zużywa zbyt mocno.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Hamulec w skrzyni z czasem przestali montować ni nie ma znaczenia gdzie był produkowany. U mnie też go nie ma. Pomaga on tylko wyhamować tarcze sprzęgłową gdy wbijasz bieg na postoju.

W czasie zmiany biegów w czasie jazdy nie powinien wpływać na obroty tarczy sprzęgłowej bo prędkość tarczy sprzęgłowej ustalasz obrotami silnika przez dwa sprzęgła.  Z 8 na 9 trzeba odczekać aż silnik spadnie do wolnych obrotów na puszczonym sprzęgle i dopiero wbić 9. Spróbuj.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Dodatkowo lepiej nie ciągnąć sportowo na biegach bo to pogarsza sytuacje. Panowie. Jaki olej zaleca książka do skrzyni do nowszych Belarusów na zwykłej skrzyni? GL4 czy GL5? Lepiej 80W90 czy 85W90 wlać?

Edytowano przez zbyszekbrzuze
  • Like 1

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Instrukcja belarusa wydana w 2010 roku olej do skrzyni PARUS GL4 SAE 80/90. Reszta przekładni tak samo.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    364
seweryn20

Ja tak zauważyłem że najlepiej się zatrzymać normalnie i wtedy wsteczny na poprzeczniku ale to tak jak w każdym c360 czy c330 ale kurde wewalić 8-9 lub 9-8 to hardcore, w c360 popracujesz gazem ale w ruskim nie dopasujesz się ale na podwójnym sprzęgle mu daje,

 

ale jak mu zmienię olej czy mi to coś zmieni? DT 75 miał taki hamulec skrzyni i faktycznie jak sobie konstrukcyjnie pomyślę to jak można hamować skrzynie jadać z dużą prędkością :P to tylko mogło pomagać jak wsiadasz do ciągnika i co dopiero ruszasz wtedy też jest zgrzyt 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

A tam da się na dwa sprzęgła. trudniej zbić z 9 na 8 ciągnik musi poważnie zwolnić lub trzeba na prawdę mocno przegazować.

osobiście myślę że wymiana oleju nic nie da. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Chyba muszę nagrać jak sie powinno biegi zmieniać. Jest okazja bo już sie robi kolejna skrzynia


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

He he nagraj. Nie jednemu się przyda. Chociaż sam filmik to za mało żeby fajnie wchodziły.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    364

rozmawiałem z jednym Kaszpirowskim^^ co sprzedaje części do mtz od 40 lat,  i mówił mi że kiedyś kupił z rusków (30lat temu) całą skrzynie, tylny most z pochwami i półosiami komplet cały i był takim olejem konsystencji mi mówił jak miód co wy na to? Spróbować zalać? w przednich zwolnicach i stożkach mam to nalane i nie okleja się na obudowie, już kiedyś pisałem wam że ruski chodzi rewelacyjnie na zimnym oleju jak się rozgrzeje to biegi zgrzytają ;)

 

 http://www.korim-oil.pl/produkt/1113/chemia-smary-smar-epx-000-4-5kg


a problem jest tego typu że zęby mi się skończyły na wałkach krótkich co napędzają koła zwolnic więdz się zastanawiam albo tak beznadziejny materiał albo słabe smarowanie miał, tak mi w sklepie powiedział, zwolnice koła jak nowe są, w transporcie latam dużo przeszło 150km tygodniowo ale to nie zmienia faktu żeby takie coś się wydarzyło nienada,,,,...  :ph34r:  :ph34r:  :ph34r:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianraki3    12

W t-25 jak jest oryginalna skrzynia nie ruszana to jest bardzo gęsty i klejący olej. W przodzie ten gęsty się sprawdza bardzo dobrze. Skrzyni nie próbowałem na takim gęstym, A jakby poszedł coś w takiego jak gl 5 jest gęstszy i większe temperatury wytrzymuje. Stosowany w mostach carraro. Ciekawe czy taki epx nie będzie stwarzał zbyt dużych oporów w niższych temperaturach:) Zdarzają się takie miękkie sztuki:) To nowy belarus?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    364

MTZ stary 1993 rok, wlałem pół 35  litrów hipolu, i 9kg epx (uprzednio mieszałem w przednich zwolnicach) i fenomen to co kiedyś wam pisałem że MTZ po godzinie pracy zaczyna głośniej pracować, bardzo cicho chodzi skrzynia i most, biegi rewelacja, jak miałem pokrywę tylnego mostu zdjętą, to aż miło było patrzeć jak koła zwolnic zabierają tego epx ale nie odważyłem się całkowice go tym zalać 

 

 

ile powinno być oleju? tyle że aż miarką się przeleje? bo na miarce są 3 kreski przy końcu ja miałem nawet trochę wyższy stan, jeden kaszpirowski mechanik mi mówi że bez oleju w skrzyni jeżdżę, ale jak za dużo się naleje i wałki będą w oleju od napędu zwolnic wtedy na hamulce olej pójdzie 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
davidsonn    1

Ja mam od niedawna mtz 82 i tże man problem ze zmianą z 8-9 zawsze jest mały zgrzyt. Próbowałem na małych obrotach ale wtedy ma ciężko się zebrać na 9. Chyba ze przez połówkę to idzie dobrze i bez zgrzyt, ale trzeba szybko wajchami operować. Nie rozumiem metody przez podwójne sprzęgło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Rozpędzasz dobrze ciągnik na 8, wciskasz sprzęgło i puszczasz gaz wybijając na luz. Jak jest na luzie puszczasz sprzęgło i ponownie wciskasz, wtedy wbijasz 9 i puszczasz sprzęgło. Ja praktycznie wbijam 9 zanim jeszcze wcisnę sprzęgło do końca. Kilka prób i wychodzi przyzwoicie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj