Skocz do zawartości
News
dawid13

Jaki ciągnik wybrać zetor forterra 90 czy proxima power lub JD 5080m

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
gelzak93    0

Ja bym nie wybrał tego Chinola niby taka marka a made in China.Moim zdaniem wolał bym Zetora a mam parę Zetorów i nie ma z nimi problemów. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

RolnikMat    41

A ja tak się zapytam JAKI CHINOL?? Może i montują pewne podzespoły tam. Ale tak to ciągnik składany jest w Niemczech. Tam jest tańsza siła robocza. Fabryka trzyma standardy, a materiały potrzebne do produkcji są również z Niemiec. Ja osobiście jestem za JD. Ale również przyłączam się do pytania kolegi powyżej. Nie mam żadnej marce nic do zarzucenia. Ale niestety zetor nie robi już tak solidnych ciągników jak kiedyś. Najlepiej jakby się tu wypowiedział jakiś właściciel i JD i zetora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Te wszystkie trzy chlają jak najęte.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RolnikMat    41

A może kolega jakoś to uświadomi, udowodni? Bo każdy może tak powiedzieć. Ale o takich rzeczach niech się wypowiada ktoś co ma i mierzył spalanie, a nie po jakiś opiniach co się słyszy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro30    10

Zostaw tego chinola w spokoju a kup zetorka i będziesz bardziej zadowolony . Ja jak widzę te tabliczki MADE IN CHINA na tym ciągniku to mnie cofa i ten zapach czuć chińczyka .Co do spalania to racja i ten chlor i ten. W granicach 20 spali ten i ten pod obciążeniem wiem bo mam zetora a sąsiad ma JD 5070M i nie orze nim tylko MTZ bo uwarz że niema bardziej oszczędnego ciągnika.Jedna rzecz jeszcze je łączy obydwa nie idą z dolnych obrotów dopiero od 1800 a co potem odbija się w spalaniu.

Edytowano przez jaro30

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kaniuka125    0

z tymi obrotami to kolega jaro ma racje,a zetor 8541 plus którego posiadam pali znacznie więcej niż jego poprzednik -c 385- przy tych samych maszynach,ale ogólnie 3 lata mineło i prawie 1500 MTG i jedyną usterką była wymiana wyłącznika prądu. :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bob    533

A ja powiem tak: każdy ma swoje wady i zalety ten taki ten owaki, ten chiński ten słowacki sraki i owaki. Ten spali litr mniej ten więcej, ten ma to a ten tamto. Ja wam powiem tak że niech palą ile chcą ma się mnie nim wygodnie jeździć. Szukacie pozornych oszczędności a wystarczy że spierniczycie jakiś zabieg agrotechniczny kupicie drożej nawozy czy środki i kasa leci i na to samo wyjdzie. Jak niestać kogoś na ropę to niech koniem jeżdzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid13    1

pracował by z kosiarko rotacyjną mewa 2,1m pługiem zagonowym tur B 40 3+1 4 skibowy UNIA agregat lech 2,8m brona talerzowa 2,3x510 beczkowóz 4000l z belownicą sipma farma II z 279/1

Edytowano przez dawid13

jmjmjm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RolnikMat    41

20 litrów?? :o U mnie w JD 110km średnie spalanie około 8litrów. Więc ten 5m spali mniej, w orce to w okolicach 12 litrów, w lżejszych pracach powinien spalić poniżej 10 litrów. JD to nie ursus więc nie jedzie się z pedałem gazu w podłodze lecz delikatnie na równych obrotach. W okolicach 1500-1700. Na początku wiadomo palić będzie więcej ale po dotarciu powinno się ustabilizować. Przestańcie z tym Chinolem bo to wkurzające jest, co z tego, że pewne podzespoły są montowane w chinach?? Ciągnik odpowiednio użytkowany i serwisowany będzie chodził bardzo dobrze. JD to nie foton który ma paść po 500mth...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Szczur    0

Może Farmtrac 685DT tańszy i też sobie poradzi podobno ludziom się nieźle sprawują tańsze są ad wyżej wymienionych no i w Polsce montowane a to polakom pracę daje ;)

 

Na agro niezłe sprzęty widzę też ciągnie:)

http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/279660-farmtrac-685dt-agregat-uprawowo-siewny/

Edytowano przez Szczur

Landini 6880, Zetor 5245, Mf 255, Claas Dominator 56

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bob    533

JD z przednim mostem z CHRL im nie pasuje ale Belarus, Kioti, Farmer,Foton czy inny Polmot odpowiada. Żenua a to wieksza tandeta ale to tylko moja zdanie i nikt z nim się nie musi zgadzać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kubu365    1

ja na swoim miejscu wybrał bym zetora proxime power 90 poniewarz posiada rewers elektro-hydrauliczny i mokre sprzeglo czego w forterze nie ma jednynym argumentem za nie po stronie john deere jest jego cena :unsure:


Wielki fan case jx/new holland td

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Szczur    0

a-propo ceny to farmtac też chyba wyprzedza wszystkie trzy:) jak jest z jego jakością?


Landini 6880, Zetor 5245, Mf 255, Claas Dominator 56

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RolnikMat    41

Cena JD?? A ile kosztuje taki zetor?? Bo z tego co wiem to cena JD powinna być poniżej 150 tyś. A farmtrack dobra alternatywa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam zetora forterre 9641 z 2007roku i nie mam do nie żadnych zarzutów nabite jest 700mth jedyną awarię jaką miałem to poszedł mi uszczelniacz od oleju którego koszt wynosił 20zł. I teraz też jestm przed wyborem forterry 105 a proximy power 105 co byście wybrali?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelzak93    0

RolnikMat ale w chinach i dziękuja za JD.A zetorów od nowości mam dwa Forterra 10641,Proxima 95 power,i zetor 6340to kolegi ale nim często robie coś mogę powiedzieć na ten temat.Nigdy mnie nie zawiodły.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Sawa
      Witam, mam zamiar zakupić proxime 100, teraz przede mną dobór wyposażenia, myślalem o klimatyzacji i pełnych obciążnikach na przód. Zasadniczo, co myślicie o dodatkowym oświetleniu? czy warto je dobrać? czy warto kupić obciążniki na tylne koła? co one dają? jaki fotel kupić? kto z Was formumowiczów ma proxime z fotelem mechanicznym i jak on się sprawdza? czy warto dopłacić tysiąc złotych do lepszego? Jak nazywają się typy foteli w proximie? jest opcja na traktor bez regulacji kierownicy? czy warto taki kupić, czy jednak dużo dla komfortu daje kierownica regulowana?
       
    • Przez sznajdik
      Mam problem ze znalezieniem części do wału napędowego do zetora pękł krzyżak a razem z nim ucho od krzyżaka w tej flanszy przy moście co się skręca z dwóch części i nie idzie znaleźć tej flanszy ma ktoś jakiś namiar bo krzyżak daje radę namierzyć
    • Przez krzysiekwm90
      opinie na temat ciągnika

      piście

    • Przez kolos87
      Witam,
      Proszę o pomoc kolegów, którzy mieli cokolwiek do czynienia w tym temacie.
      poprzedni właściciel zamontował świecę ogniową w ciągniku, ale zrobił to w ten sposób, że wywiercił otwór w kolektorze ssącym pod w/w świecę bez jego demontażu. Efekt? opiłki zostały zassane do jednego z cylindrów i ciśnienie na nim  jest 70% mniejsze niż na pozostałych.
       
      Czy ktoś może po krótce opisać jak wygląda temat rozbierania takiego silnika? 60-tki i 30-tki nie są dla mnie żadną nowością ani zagadką, ale takiego zetora jeszcze nie robiłem. Jakby ktoś był tak dobry i naświetlił trochę temat byłbym wdzięczny... To jest silnik prosty jak....zetor, ale trzeba znać parę szczegółów przed rozpoczęciem prac, np czy przed zdjęciem miski olejowej trzeba spuścić olej ze skrzyni biegów?
      Z góry dziękuję za wszelką pomoc!
    • Przez darus74
      Witam. Zamierzam kupić Zetora serii x540 . Interesuje mnie jak użytkować wzmacniacz momentu (półbiegi) dwuzakresowy i trzyzakresowy. Konkretnie chodzi oto czy przełączanie między zakresami musi odbywać się przy konkretnie dużych obrotach (jak to jest np. w ursusach i zetorach ciężkich ) i czy używać wszystkich zakresów można na wolnych obrotach silnika. Zwracam się o poradę zwłaszcza użytkowników tych modeli. Osobiście posiadam ursusa 904 i instrukcja wspomina o utrzymaniu wysokich obrotów w momencie przełączania na inny zakres. Denerwuje mnie to a nie zawsze pasuje mi zwiększać obroty. Jeszcze jedno czy można używać tych półbiegów non stop czy tylko krótkotrwale jak w wyżej wspomnianych ciężkich ursusach.
       
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.