dawid13

Jaki ciągnik wybrać zetor forterra 90 czy proxima power lub JD 5080m

Polecane posty

marcin00794    15

Myślę, że zależy jeszcze jakie wybierałbyś wyposażenie w poszczególnych ciągnikach.

Z tych trzech wybrałbym JD.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelzak93    0

Ja bym nie wybrał tego Chinola niby taka marka a made in China.Moim zdaniem wolał bym Zetora a mam parę Zetorów i nie ma z nimi problemów. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mister    54

A ja bym się zapytał co ma ten ciągnik robić... ile ha? jakie maszyny? ile funduszy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RolnikMat    45

A ja tak się zapytam JAKI CHINOL?? Może i montują pewne podzespoły tam. Ale tak to ciągnik składany jest w Niemczech. Tam jest tańsza siła robocza. Fabryka trzyma standardy, a materiały potrzebne do produkcji są również z Niemiec. Ja osobiście jestem za JD. Ale również przyłączam się do pytania kolegi powyżej. Nie mam żadnej marce nic do zarzucenia. Ale niestety zetor nie robi już tak solidnych ciągników jak kiedyś. Najlepiej jakby się tu wypowiedział jakiś właściciel i JD i zetora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Te wszystkie trzy chlają jak najęte.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RolnikMat    45

A może kolega jakoś to uświadomi, udowodni? Bo każdy może tak powiedzieć. Ale o takich rzeczach niech się wypowiada ktoś co ma i mierzył spalanie, a nie po jakiś opiniach co się słyszy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro30    11

Zostaw tego chinola w spokoju a kup zetorka i będziesz bardziej zadowolony . Ja jak widzę te tabliczki MADE IN CHINA na tym ciągniku to mnie cofa i ten zapach czuć chińczyka .Co do spalania to racja i ten chlor i ten. W granicach 20 spali ten i ten pod obciążeniem wiem bo mam zetora a sąsiad ma JD 5070M i nie orze nim tylko MTZ bo uwarz że niema bardziej oszczędnego ciągnika.Jedna rzecz jeszcze je łączy obydwa nie idą z dolnych obrotów dopiero od 1800 a co potem odbija się w spalaniu.

Edytowano przez jaro30

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kaniuka125    0

z tymi obrotami to kolega jaro ma racje,a zetor 8541 plus którego posiadam pali znacznie więcej niż jego poprzednik -c 385- przy tych samych maszynach,ale ogólnie 3 lata mineło i prawie 1500 MTG i jedyną usterką była wymiana wyłącznika prądu. :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bob    820

A ja powiem tak: każdy ma swoje wady i zalety ten taki ten owaki, ten chiński ten słowacki sraki i owaki. Ten spali litr mniej ten więcej, ten ma to a ten tamto. Ja wam powiem tak że niech palą ile chcą ma się mnie nim wygodnie jeździć. Szukacie pozornych oszczędności a wystarczy że spierniczycie jakiś zabieg agrotechniczny kupicie drożej nawozy czy środki i kasa leci i na to samo wyjdzie. Jak niestać kogoś na ropę to niech koniem jeżdzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid13    1

pracował by z kosiarko rotacyjną mewa 2,1m pługiem zagonowym tur B 40 3+1 4 skibowy UNIA agregat lech 2,8m brona talerzowa 2,3x510 beczkowóz 4000l z belownicą sipma farma II z 279/1

Edytowano przez dawid13

jmjmjm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RolnikMat    45

20 litrów?? :o U mnie w JD 110km średnie spalanie około 8litrów. Więc ten 5m spali mniej, w orce to w okolicach 12 litrów, w lżejszych pracach powinien spalić poniżej 10 litrów. JD to nie ursus więc nie jedzie się z pedałem gazu w podłodze lecz delikatnie na równych obrotach. W okolicach 1500-1700. Na początku wiadomo palić będzie więcej ale po dotarciu powinno się ustabilizować. Przestańcie z tym Chinolem bo to wkurzające jest, co z tego, że pewne podzespoły są montowane w chinach?? Ciągnik odpowiednio użytkowany i serwisowany będzie chodził bardzo dobrze. JD to nie foton który ma paść po 500mth...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Szczur    0

Może Farmtrac 685DT tańszy i też sobie poradzi podobno ludziom się nieźle sprawują tańsze są ad wyżej wymienionych no i w Polsce montowane a to polakom pracę daje ;)

 

Na agro niezłe sprzęty widzę też ciągnie:)

http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/279660-farmtrac-685dt-agregat-uprawowo-siewny/

Edytowano przez Szczur

Landini 6880, Zetor 5245, Mf 255, Claas Dominator 56

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bob    820

JD z przednim mostem z CHRL im nie pasuje ale Belarus, Kioti, Farmer,Foton czy inny Polmot odpowiada. Żenua a to wieksza tandeta ale to tylko moja zdanie i nikt z nim się nie musi zgadzać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kubu365    1

ja na swoim miejscu wybrał bym zetora proxime power 90 poniewarz posiada rewers elektro-hydrauliczny i mokre sprzeglo czego w forterze nie ma jednynym argumentem za nie po stronie john deere jest jego cena :unsure:


Wielki fan case jx/new holland td

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Szczur    0

a-propo ceny to farmtac też chyba wyprzedza wszystkie trzy:) jak jest z jego jakością?


Landini 6880, Zetor 5245, Mf 255, Claas Dominator 56

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RolnikMat    45

Cena JD?? A ile kosztuje taki zetor?? Bo z tego co wiem to cena JD powinna być poniżej 150 tyś. A farmtrack dobra alternatywa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam zetora forterre 9641 z 2007roku i nie mam do nie żadnych zarzutów nabite jest 700mth jedyną awarię jaką miałem to poszedł mi uszczelniacz od oleju którego koszt wynosił 20zł. I teraz też jestm przed wyborem forterry 105 a proximy power 105 co byście wybrali?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelzak93    0

RolnikMat ale w chinach i dziękuja za JD.A zetorów od nowości mam dwa Forterra 10641,Proxima 95 power,i zetor 6340to kolegi ale nim często robie coś mogę powiedzieć na ten temat.Nigdy mnie nie zawiodły.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
far    0

postawcie je wszystkie trzy na chamownie to zobaczycie za co płacicie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
    • Przez Marcink10
      Witam. Potrzebuje pilnej pomocy z pacjentem zetor forterra 11441. A mianowicie problem polega na tym że podnośnik nie działa (jedynie czasami po odpaleniu chwile podnosi) oraz nie działa wgl wałek wom. Problem rozpoczął się po umyciu ciągnika. Sprawdzone kostki pod kabiną, wszystkie wyczyszczone i zapśikane contactem i nadal nic nie pomogło. Sprawdzone także kostki przy ehr. Proszę o pilną pomoc i z góry dziękuję.
    • Przez Marcink10
      Witam. Potrzebuje pilnej pomocy z pacjentem zetor forterra 11441. A mianowicie problem polega na tym że podnośnik nie działa (jedynie czasami po odpaleniu chwile podnosi) oraz nie działa wgl wałek wom. Problem rozpoczął się po umyciu ciągnika. Sprawdzone kostki pod kabiną, wszystkie wyczyszczone i zapśikane contactem i nadal nic nie pomogło. Sprawdzone także kostki przy ehr. Proszę o pilną pomoc i z góry dziękuję.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj