Kizo

Alternator w C 330 76r

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Pawel1222    2

szczotki mam podłączone pod 67 w regulatorze nie oznaczony pod 15 i kabel od żarówki też a z drugiej strony żarówki + po wciśnięciu stacyjki gdy jest zgaszony świeci sie na małych obrotach też gdzieś na 800 obr gaśnie żarówka a jak obroty są powyżej 900 znów sie świeci ale ładowanie jest dobre wie ktoś z was o co w tym chodzi lub co jest nie tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    12

wcześniej dobrze działało? i czy alternator na pewno jest 9-cio diodowy??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawel1222    2

alternator jest 9 diodowy zmieniłem akumulatory na 1 12v od poloneza 70ah wcześniej wszystko było dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
laudoo    0

Ja mam w swoim C-330 69r(stary ale jary) założony czeski alternator magnetrona: 14 V, 44 A. Pracuje rewelacyjnie!!! Najważniejsze, żeby dobrze wszystko podłączyć i żeby akumulatory nie były zniszczone, bo założenie pomoże, ale na krótką metę. A podłączenia elektryczne trzeba zrobić tak:

1. Trzeba przepiąć akumulatory tak, żeby na masie był minus(u mnie trzeba było, bo był plus na masie, w nowszych ciągnikach-nie wiem dokładnie od którego roku-montowali już z minusem na masie).

2. Zacisk B+(ładowanie) podpinasz do zacisku 30 stacyjki-bezpośrednie połączenie z plusem akumulatora.

3. Jeden z przewodów kontrolki ładowania podpinasz do zacisku 15 lub 54 stacyjki(włączenie po wciśnięciu kluczyka).

4. Drugi z przewodów kontrolki ładowania podłączasz do zacisku D+(najczęściej będzie to zacisk konektorowy).

Połączenia elektryczne gotowe. Teraz trzeba sprawdzić, czy alternator startuje:

1. Po wciśnięciu kluczyka powinna zapalić się lampka kontrolna ładowania, tak jak przedtem z prądnicą.(Jeżeli lampka się nie świeci alternator nie wystartuje-konieczne jest aby ta lampka zawsze była sprawna, bo altek nie będzie startował!!!).

2. Uruchamiasz silnik i podjeżdżasz z obrotami aż zgaśnie lampka ładowania-najlepiej 850 obr./min., a następnie zchodzisz z obrotów i patrzysz kiedy się zapali-najlepiej, ok.450. Jeżeli jest więcej to musisz zdecydować, czy to ci odpowiada, czy wolisz na niższych obrotach(ja wole niższe, bo altek szybciej się włącza i trudniej wyłącza-u mnie jak silnik prawie gaśnie). Jeżeli jest za wysoko, to trzeba zmniejszyć średnicę koła pasowego-ja wymieniłem na mniejsze, bo włączał się przy 1100.

3. Po zgaśnięciu lampki altek zaskoczy i trzeba sprawdzić, czy stabilizuje napięcie-czyli czy działa regler. Najlepiej sprawdzić woltomierzem dla różnych prędkości silnika, czy nie ma radykalnych zmian napięcia(powinno być ok. 14 V). Jeżeli nie dysponujesz takim sprzętem to jest prostsza, ale niebezpieczniejsza metoda. Ustaw obroty na 1000, włącz światła(może być stop) i odłącz na moment klemę z akumulatora. Jeżeli światło świeci nadal, zmieniaj powoli obroty w górę i patrz, czy jasność świecenia jest taka sama(czy żarówki się nie palą i tp.).PAMIĘTAJ-W CZASIE ODŁĄCZENIA KLEMY NIE DOPUŚĆ DO WYŁĄCZENIA ŚWIATEŁ(możesz uszkodzić regulator)!!!

4. Jeżeli wszystko jest w porządku to znaczy, że alternator działa. Ja zmierzyłbym amperomierzem prąd ładowania akumulatora. Jeżeli nie masz takiego przyrządu to zaobserwuj, czy po pracy ciągnikem akumulatory są lepiej doładowane, czy rozrusznik lepiej kręci. U mnie była to radykalna różnica, ale musiałem popracować ciągnikiem ok 6 godz.(były aż tak rozładowane).

I na koniec kilka porad i moich spostrzeżeń:

1. Pamiętaj o sprawnej kontrolce ładowania!

2. Sprawdź i ewentualnie uzupełnij wodą destylowaną poziom elektrolitu!

3. Jeżeli masz stary pas klinowy, to już myśl o nowym, bo u mnie nie wytrzymał pół roku (mój altek ma 600 W, a nie 150, jak prądnica).

4. Ja mam Centra transvolt 2x6 V, 165 Ah i po jednokrotnym odpaleniu silnika doładowanie trwa: latem 5 minut, zimą 20 minut(przy 1000 obr./min.).

5. Moje akumulatory są z 2001r i trzymają się dalej-cały czas pracowały z alternatorem(po zakupie nowych w 2001 zmieniłem prądnicę na altka, bo poprzednio miałem: Centra 2x6 V, 190 Ah i wytrzymały 4 lata).

W razie nieścisłości-pytaj. POWODZENIA!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość murtek   
Gość murtek

Ja w swoim ciapku mam założony jakiś japoński od samochodu i daje radę z powodzeniem :unsure:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romanoo19    0

Witam wszystkich. Czy mógłby ktoś z was podać mi dokładny opis montażu alternatora do C 330M 1992r? Kupiłem nowy alternator z regulatorem napięcia. Za odpowiedz byłbym bardzo wdzięczny. Z góry thx za pomoc ;D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Na tym forum jest taka opcja "szukaj". Skorzystaj z niej a na pewno znajdziesz odpowiedź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

Podłącza się go tak jak w zwykłej C-330. Przeczytaj tylko ten temat od początku i będziesz wiedział wszystko. ;)


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    12

pooch, za taką cenę to masz u mnie 3 polskie po regeneracji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wierzba1272    8

Zgadzam się z przedmówcą, że szkoda kasy na taki alternator. Lepiej kupić jakiś używany od Fiata/Żuka/Poloneza za 50zł, ewentualnie wymienić łożyska, szczotki i regulator, zależy co będzie brak, i będzie chodził jak nowy.


UDZIELAM PORAD TYLKO NA FORUM!!!
JEŻELI POMOGŁEM, KLIKNIJ ZIELONĄ STRZAŁKĘ!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Tym bardziej, że jest to alternator expom-u, czyli tak naprawdę jest on regenerowany, bo oni skupują stare stojany i wirniki, przezwajają, dają nowe obudowy i sprzedają jako nowe. Poza tym te alternatory są awaryjne. Przestałem je montować bo były z nimi problemy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mac9366    0

Co sadzicie o firmie Jubana ?

Czy warto jest założyć alternator od t25 do c 330?

Oczywiście chodzi mi o nowy alternator.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    12

A nie prościej z Elmotu, co do firmy to rozruszniki z przekładnią tej firmy padają po ok 1,5 roku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
roltech    11

Od T25 odradzam, lepszy będzie od Fiata 125 lub Poloneza (oba Elmot). Co do firmy Jubana, to rozruszniki nie mają dobrej opinii a o alternatorach tej firmy jeszcze nic nie słyszałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    12

Skoro sam piszesz że konektor to kontrolka to zostaje ci śruba m6 na aku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    12

Widać że B+ wychodzi z mostka prostowniczego i to ja podpina się pod aku, D+ to konektor i podpinasz do kontrolki, nie wiem skad wziałeś 2 śrubę, chyba ze tą co trzyma regulator :D a ona idzie wprost do korpusu czyli masy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    12

D+ to konektor !!! a ta śruba jest blisko i nie wiem czemu żeś sią na nią us.....ł :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukas02
      Witam po wymianie szczotek z regulatorem w mojej Proximie 85 wróciło ładowanie i po czasie mam teraz problem. Licznik przestal działać kontrolka ładowania ledwo świeci ciagnik nie ładuje, dodatkowo zauważyłem gdy wyciągałem alternator i montowałem spowrotem gdy dotykał mocowania to jakby iskrzył na obudowie 
    • Przez emtecc
      Witam Mam w kombajnie zamontowany (Kiedyś była prądnica) alternator A124n. Alternator z fiata 125 Z tego co mi się wydaje to 9cio diodowy. Jest przy nim dokręcony regulator. Nie wiem jakie ma oznaczenie bo symbole wytarte. Dla pewności dodam zdjęcie czy połączenie do alternatora jest poprawne. Włożyłem nowy akumulator i postanowiłem spr czy z ładowaniem wszystko w porządku. Okazało się, że napięcie ładowania rośnie powyżej 14.4 V na niskich obrotach. Gdy zwiększę obroty przelatuje 17V. Stanowczo za dużo. Czy przy zmianie z prądnicy na alternator należy wprowadzić jakieś modyfikacje w instalacji auta?
    • Przez pele19
      Witam!
      Mam taki mały problem w swoim malczyku a dokładnie padł mi alternator który juz nie nadaje sie do regeneracji.
      Był w ciągniku od nowości i już wszystko się powycierało, wymiana szczotek, regulatora nic juz nie pomaga więc pora kupic nowy!
      A teraz pytanie jaki ?
    • Przez Adamo90
      Potrzebuję schemat instalacji elektrycznej w ursusie 5714. W internecie nie mogę znaleźć. Może ktoś ma? Był bym wdzięczny. 
    • Przez Johnderre
      Witam, po zapaleniu ciągnika świeci się kontrolka ładowania, gaśnie dopiero po solidnym przegazowaniu i wtedy zapala się kontrolka stop. Podczas jazdy kontrolka STOP czasami gaśnie, chwilę później znów się zapala albo miga. Czy to jest normalne że kontrolka gaśnie dopiero po solidnym przygazowaniu? Gdy ładowanie się świeci stop się nie świeci, czy to problem Alternatorem?  Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj