Skocz do zawartości
sim12

Problem z Włącznikiem-Wyłącznikiem masy ( hebel) MTZ 80

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
sim12    2

Witam . Mam MTZ 80 z 1990 roku ( szeroka kabina już) i zaczyna przepalać mi się już trzeci włącznik . Wie ktoś może o co chodzi? od razu mówię że jest prawidłowo zainstalowany . z góry dzięki

 

EDIT : myślę że nie ma dobrego styku .. a co wy o tym sądzicie

Edytowano przez sim12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    304

Tandetne właczniki :rolleyes: Ja w T25 mam 3 w tym roku i on trzyma bo poprzednie pierwszy rozruch i dym z nich poszedł. Fakt że wciskane idzie nap0rawić, zrobić to po swojemu rozkręcić go i kombinować. No ale niestety 50 amper jest tylko na tym włączniku troche mało podczas rozruchu wogóle zimą i one się fajczą. WMTZ mam jakiś polski tam jest 1000A :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szymon17    1

Witam . Mam MTZ 80 z 1990 roku ( szeroka kabina już) i zaczyna przepalać mi się już trzeci włącznik . Wie ktoś może o co chodzi? od razu mówię że jest prawidłowo zainstalowany . z góry dzięki

 

EDIT : myślę że nie ma dobrego styku .. a co wy o tym sądzicie

 

Jednym słowem masz zwarcie albo słabego elektryka.

Napisz mi tylko co pokazuje amperomierz podczas zapalania czy idzie do - czy + czy stoi na zero????

Jaki masz alternator na 3 wyjścia i 5 kabli- rosyjski??? Czy na dwa kable rosyjski???Czy może jakiś inny??? Czy działa kontrolka od ładowania???? Pisz na mój e-mail:tespis17@wp.pl Pomogę

 

Jednym słowem masz zwarcie albo słabego elektryka.

Napisz mi tylko co pokazuje amperomierz podczas zapalania czy idzie do - czy + czy stoi na zero????

Jaki masz alternator na 3 wyjścia i 5 kabli- rosyjski??? Czy na dwa kable rosyjski???Czy może jakiś inny??? Czy działa kontrolka od ładowania???? Pisz na mój e-mail:tespis17@wp.pl Pomogę

 

jaką instalcję masz 12/24 czy samą 12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Mucha    5

miałem to samo w tą zimę 3 heble przepaliłem :) W końcu wyciągnąłem taki samochodowy na 24v i tam jest chyba 800 czy 900 A i od razu inny ciągnik :) taką tandetę robią że szok ;) ale co poradzić takie czasy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slaw17    22

@Mucha ma racje. Kup sobie wyłącznik masy od kombajnu Bizon (ja taki posiadam i jest ok., zimą odpalam MTZ-ta co drugi dzień, instalacja 12V),cena ok 100-120zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

odświeże temat,mam pytanie

w MTZ 82 mam włącznik masy (hebel)

i zakładam alternator samochodowy i on ma kontrolke do wzbudzania(kontrolka masy niepotrzebuje)i teraz pytanie jeśli klemy załozone to będzie się świecic kontrolka??do czasu odpalenia mtz-a

niemam stacyjki w nim i niemam jak zrobić załączanego plusa,niechciał bym robić na przycisk bo jak wiadomo czasem można zapomnieć

i chciałem się dowiedzieć czy może jakoś pod przycisk rozruchu,albo jakiś przekaźnik jakoś zamontować(niewiem nieznam się)

licze że ktoś mi pomoże

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kontrolka będzie świecic na zgaszonym silniku po odpaleniu zgaśnie,jak wyłączysz masę też nie będzie się palic,kontrolki możesz też wcale nie podłączać,po odpaleniu przegazówka i altek sam się wzbudzi,przynajmniej u mnie tak działa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
×