Polecane posty

Gość   
Gość

Problem jest taki, 3 łapki są oparte o koło zamachowe, tak ma być ? Druga sprawa nie chowa się łozysko WOM stanowi to jakiś problem czy może to tak być?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzepo    32
Napisano (edytowany)

Witam

Jesteśmy w trakcie remontu 7211. Mam w związku z tym kilka pytań. Jak powinna wyglądać regulacja sprzęgła wom ponieważ ostatnio już nie dało się wrzucić womu bez trzeszczenia- ponadto wajcha bardzo ciężko chodzi bo jest na maksa podciągnięta. (Podczas rozbierania zauważyliśmy że tłoczek od pneumatycznego załączania wom stawia opór wygląda jakby to było przyczyną?)

 

Jak powinien wyglądać luz na tych pierścieniach synchronizatora (niewiem jak to się nazywa)- ponieważ był luz w sklepie polecili nam założenie pierścieni dystansowych daliśmy ze dwa ale na idealnie szczelnie tego nie zrobiliśmy- jak to powinno wyglądać?

 

Jak ktoś ma objawy terkotania na wstecznym i 2 to może sobie zobaczyć zdjęcia co jest przyczyną.

post-22802-0-02240600-1431810198_thumb.jpg

post-22802-0-19953600-1431810247_thumb.jpg

post-22802-0-65432000-1431810293_thumb.jpg

Edytowano przez grzepo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70
Napisano (edytowany)

regulacja WOM-u -zdjęcia poniżej  ( jest od nowszej serii 5320 ale wygląda identycznie) . Jeśli chodzi o nie wysprzęglanie i trzeszczenie to miałem identyczną sytuację ia przyczyną okazało się zacinanie tarczy sprzęgłowej na frezie z racji chyba dość rzadkiego używania. Pomogło oczyszczenie i nasmarowanie.

Regulacja synchronizatora -tekst :

post-7673-0-72753800-1431847822_thumb.jpg

post-7673-0-86618500-1431847852_thumb.jpg

post-7673-0-49359700-1431847884_thumb.jpg

Edytowano przez DarekD
  • Like 1

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Więc tak - przestał mi działać 2 stopień sprzęgła w 5211 . Ponaciągałem gdzie tylko się dało , luz na łopatkach ustawiłem minimalny i na prawie 1 dzień pomogło , ale niestety problem powrócił . Co mogło wysiąść ?     Seweryn pomocy !!!

Edytowano przez Gość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Trudno powiedzieć. Trzeba sprawdzić czy wszystkie elementy pod łapami są w porządku. Podkładki, same łapy, czy nie łapie łożyska, nie pękły widełki, linka się nie urywa. Gdyby to była tarcza czy popękane podkładki luz by malał. Jeśli są uszkodzone widełki, miseczki w łapach,krzywią się łapy, naciąga linka z powodu przetarć lub pancerz to luz na łapach będzie rósł. Tu bym szukał.  

Chyba że rozleciały się okładziny i wpada jedna na drugą nie pozwalając się cofnąć dociskowi. Musisz szukać.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Czyli bez rozpołowienia się nie obejdzie . Przez okienko wygląda jakby się coś zapiekło , bo łapy nie dają rady popchać docisku . No nic - dzięki .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Znaczy jak popchać? Bo to że jest za duży luz powoduje niewysprzęglanie. A brak ruchu to znów co innego. Same łapy praktycznie nie maja możliwości się zablokować, zapiec może jedynie linka. Musisz sprawdzić czy to wina samego sprzęgła czy mechanizm. Przed rozpłowieniem sprawdź samo sterowanie łożyskiem, zobacz czy w ogóle się ono porusza. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Porusza , z tego co piszesz to najbardziej pasują rozleciane okładziny .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Mogą być. Upewnij się że to co na zewnątrz jest ok, pod łożysko podłóż coś sztywnego i zaciąg tak by oparło się z oporem. Jeśli pękną widełki to łożysko też się porusza póki nie poczuje oporu. Choć to wiele nie zmienia bo w tym przypadku też rozpoławianie.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

No właśnie wszystko wygląda ok . , dziwne tylko że po regulacji łap przez kilka godzin było prawie dobrze . Dobra na wtorek mam plan rozpołowienia z kimś mądrzejszym ode mnie . Dam Ci znać pzdr .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

To nie kwestia mądrości tylko doświadczenia.  Zdobędziesz je jak to rozkopiesz, zdiagnozujesz, naprawisz.  Taka kolej rzeczy. Powodzenia i daj znać co się okazało.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

No czasami daje się coś zrobić na logikę , ale fakt doświadczenie to podstawa , a na AF coraz mniej takich którzy wiedzą o czym piszą pzdr . ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3046

bo kazdemu sie znudzi po 100 razy odpowiadac na te same pytania B) , rozwiazanie twojego problemu tez pewnie w odmetach forum by sie znalazlo.

zanim zaczniesz rozpolawiac[chyba ze masz to opanowane do perfekcji, godzina i po sprawie :P ] wez jeszcze raz porzadna lampe i dokladnie przejrzyj cala instalacje[tego ze na gorze ktos drugi powinie wlaczac i wylaczac wajche to chyba nie musze pisac] sprzeglo zetora to nie chinska zabawka i trudno go tak sobie zepsuc.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Dziękuję jacus za bezcenne i jakże pouczające rady , postaram się to ogarnąć ,na taką właśnie odpowiedź liczyłem , wezmę to sobie do serca . Albo może lepiej nie pisz wcale jak  nie masz o czym . :P:D

Edytowano przez Gość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3046

widze ze nie tylko z doswiadczeniem ale i z logika u ciebie kiepsko-przeczytaj pare postow ktore tu napisalem[jest ich pewnie z pare setek] i wtedy mozemy dyskutowac kto sie zna na zetorach-niejednego takiego kozaka skasowalem, zdaje sie ze nawet seweryna  :D ,

kolejny powod dla ktorego nie warto tu pisac- jajko chce byc madrzejsze od kury. B)


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Przecież podziękowałem . Widzę że wyznajesz zasadę - " Nikt mnie nie chwali , to pochwalę się sam " . Wracaj do swojego świata  , nie wiem czemu , ale jakoś nie interesują mnie twoje wypociny , nara.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Niemożliwa chwalipięta.  Przypuszczam że te parę setek to same przechwałki. 

Masz rację sprzęgło w zetorze nie należy do zbyt skomplikowanych.  To że wiesz jak działa nie jest powodem do dumy.

 

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3046

przedymilo wam juz ?? to moze zetorki napisz co mu bylo -bo to typowe dla wszystki uzytkownikow, naprawia ale swoja wiedza nie podziela sie z innymi a potem nastepny szuka i nie moze znalesc.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Oczywiście że się podzielę Moją skromną wiedzą zgodnie z tym co obiecałem (opóźnienie z przyczyn częściowo niezależnych ode mnie , staram zawsze robić to co mówię). W skrócie winne były : śruby wyłączające , kołek wyłączający , kołek prowadzący (wypracowanie elementów ) no i wałek sprzęgła . Jeżeli Komuś będzie potrzeba , to spróbuję bardziej dokładnie to "naświetlić" , bez tłumaczenie na początku jaki to Ja jestem mądry , jak robią  co po niektórzy . B)

Edytowano przez Gość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafyo    15

Witam. Koledzy mam takie pytanko. Jestem w trakcie remontu sprzegła. Tarcza 1 stopnia nowa, jej łapki tez, ustawione "na stole" na 25mm wedlug instrukcji od wglebienia na docisku. Tarcza womu byla ok wiec zostala, łapek od niej nie ruszalem (ok 37 jest). Obydwa łozyska nowe.I teraz mam pytanko. Czy trzeba cos ustawiac na dzwigniach od lozysk, np skrecajac lub wykrecajac srube regulacyjna przy dzwigni od womu przed zjechaniem ciagnika? Czy poprostu wsadzic je do konca na wałku, zjechac ciagnik, ustawic luzy na łapkach przez okienko (o ile sie nie myle 0 przy biegach, 3 mm przy wom) i dopiero grzebac w miare potrzeby przy srubach od regulacji przy dzwigniach?

Mam nadzieje ze w miare zrozumiale napisałem ;) Sprawa dosc pilna.

Edytowano przez rafyo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

tak od wom na dźwigience sobie ustaw ale to potem , a nożnego , I stopnia nie ustawisz w cale ;) przecież masz pompkę i samo się reguluje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Wymieniłem ostatnio pomke sprzęgła bo już była stara i sprzęgło sie straciło, teraz na nowe pompce łapie przy samym końcu ( wcześniej od połowy ) jak to ustawić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romek6340    221

Jak wciskasz pedał to od razu jest ruch na wysprzęgliku czy z większym opóźnieniem? Chyba tam za wysprzęglikiem to regulacja dźwigni idącej do sprzęgła jest ale, to tego bym nie ruszał skoro problem się zrobił po zmianie pompki. Jak dla mnie to:

1. Odpowietrzaj do skutku, lub

2. Taka pompka szmelc

Edytowano przez romek6340

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Jakby było zapowietrzone to by było miękkie a jest twarde od samego początku. Nwm czy dobrze mnie zrozumiałeś, wysprzegla mi już po wciśnięciu sprzęgła na 3-4 cm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez JasiekAgriculture
      Witam mam problem z ciagnikem same Explorer 60 88r mam spory luz na pedale sprzęgła przez co rewers wchodzi ciezkawo z lekkim zgrzytem wie ktoś może jak podregulowac pedał lub co innego zrobić? 
       
    • Przez Konrad1245
      Witam mam taki problem gdyż ciagnik jest niby na luzie ale gdy puszczam sprzęgło nadal jedzie dodam ze nie mogę wbić zadnego innego biega chyba się zakleszczyły biegi jeśli tak to jak do tego się zabrać żeby je odkleszczyc pomocy 
    • Przez staszek87
      Witam. Mam problem ze skrzynia biegow Range Command. Na plaskim terenie dziala bez zarzutu jak ciagnik stoi z górki ciezko jest wbic jazde do tylu. Skrzynia wyskakuje na N. Kiedy stoi pod górkę zdarza sie choc rzadziej problem z ruszeniem do przodu również po zalaczeniu rewersu i puszczeniu sprzegla wyskakuje na N. Skrzynia sie kalibruje bez problemu. Poziom oleju centymetr od max. Olej na skrzyni wymieniany ok 800mth filtr 200mth temu. Serwis nie wykryl błędów. Co moze byc przyczyna? 
    • Przez Dominikst
      Witam, posiadam zetora 9540 z 4 biegową skrzynią. Po skończeniu rozrzucania obornika biegiem 1 z przyspieszaczem nie mogę już wyrzucić biegu. Wajcha zaklinowała się na 1 biegu, nie da się zmienić na inny bieg.  Co jest przyczyną? Co mam robić?
      Dodam jeszcze, że za każdym razem, gdy chciałem zredukować z wyższego biegu na 1 to był zgrzyt, musiałem poczekać, aż traktor się zatrzyma.
    • Przez Kobra66
      Witam! Potrzebuję pomocy odnośnie sprzęgła a mianowicie ciągnik kupiony z rozsypanym sprzęgłem czyli nie na chodzie, sprzęgło udało się poskładać ale nie wiem jak mają być powkręcane śrubki regulacyjne w dźwigienkach aby nie były za długie lub za krutkie i jeszcze jedna sprawa jak prawidłowo krok po kroku wyregulować sprzęgło 1i 2 stopień. I czy da się je wyregulować przed spułowieniem czy tylko i wyłącznie po społowieniu ciągnika. Wszystkie informacje będą cenne gdyż nie mam instrukcji obsługi a najlepiej by było jakby było coś z instrukcji napraw. Jeżeli ktoś posiadał by coś takiego to będę wdzięczny, pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj