Polecane posty

Radekk    157

Obie tarcze sprzęgłowe maja być zamontowane dłuższym kołnierzem w stronę silnika. a wymiary ustawione jak podaje instrukcja.

  • Like 1

Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamilek256    0

Trochę mnie to dziwi, bo na poczatku jak założyłem pierwsza tarcze dłuższym w stronę silnika to napęd nie był wcale przekazywany, moze coś przoczyłem. Ruszam za chwilę zrobić tak jak piszesz, zamontuję obie dłuższym kołnieżem w stronę silnika.

 

Radekk a Ty rozumiem że swoje tak składałeś i wszystko działa tak jak należy ?

 

Bo musze się wstrzymać do jutra, bo wysypała mi się ta dłuzsza sruba z gwintem do regulacji

Edytowano przez Kamilek256

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Witam!!

Mam problem ze sprzęgłem w swoim 7011(posiadam sprzęgło mechanicznie)mianowicie sprzęgło nie wysprzęgla i nie mogę włożyć żadnego biegu.Wymieniłem tarcze,grzybki,wyregulowałem sprzęgło ale problem pozostał wciąż jest tak samo jak przed naprawą.Proszę o pilną pomoc!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    157

Witam

 

Czy tarcze zamontowane dłuzszym kołnierzem w stronę silnika?

Czy jak naciskasz pedał łożysko naciska na łapki odpowiednio mocno ? Zaobserwuj to przez okienko ,a druga osoba niech naciska. Mógł puscić spaw na dzwigni lub klin na widełkach.

Pomijam kwestię ustawienia łapek jak ustawiłeś zgodnie z instrukcją.


Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wdzfr    0
Napisano (edytowany)

Witam :) Mam problem z ustawieniem sprzęgła w Zetorze, po wymianie wszystkich cześci tj. tarcze, łapki łożyska wyłączajace, sprężyny talerzowej, pompki, wysprzęglika, odpowietrzeniu układu (sprzęgło hydrauliczne ) sprzęgło strasznie nisko bierze, biegi zgrzytają i nie następuje całkowite rozłączenie skrzyni przy wciśnięciu do oporu. Łapki są ustawione prawidłowo.

Połączone

Edytowano przez danielhaker

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    157

Jak założone są tarcze sprzegłowe,dłuzszymi kołnierzami piast w którą stronę ?

Łapki ustawione prawidłowo czyli jak?

Jaki jest skok wysprzęglika podczas naciskania, można podłożyć nakrętkę pomiedzy popychacz a tłok wysprzęglika jeżeli jest tyle luzu.


Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wdzfr    0

tarcze sprzęgłowe ustawione dłuższymi końcami w stronę silnika, łapki były na początku ustawione na 25 mm ( dane z książki) lecz stwierdziliśmy że po podkręceniu będzie lepiej i dokręciliśmy jeszcze po 2 obroty łapki jezdne i ciut się poprawiło. Ale dalej to nie to. skoku nie mierzyłem, tylko zastanawia mnie czy podkładka coś da skoro wysprzęglik ustawi się znów pod inny wymiar, i będzie dalej tak samo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    157

Jak wszystko złożone prawidłowo to musi działać nie ma innego wyjścia. A może skrzywiła się tarcz podczas zjeżdżania silnika ze skrzynią.


Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kuzaj63    45

25 mm luż między łapkami a łożyskiem oporowym ?Chyba ciut za dużo .Ustaw na max 4mm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotrek48    0

Witam.Rozpołowiłem ciągnik by zmienić tarcze sprzegła,jednak po dostaniu sie do środka zauważyłem że łożysko oporowe pierwszego stopnia nie wraca po wypchnięciu widełkami.Czym jest to spowodowane? Czy powinna być tam sprężyna jak przy drugim stopniu?Przed rozpołowieniem przy ruszaniu słychać było delikatny pisk(zgrzyt).Z góry dzięki za odpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

te łożysko to tak w ogóle się smaruje, z góry powinien być kawałek filcu pod rurkę. A co do sprężyn niepamiętam ale może i nie ma , jak uszu nie ma to nie było.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotrek48    0

Łożysko nie ma żadnych uchwytów na sprężyne.Łożysko było smarowane,ale nie był to typowy pisk jak dla łożyska oporowego,powiedział bym że bardziej zgrzyt.Nowe łożysko zamówione może nowe będzie normalnie wracać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    157

Witam

W tej serii zetorów nie ma tam oryginalnie żadnej sprężyny, starsze zetory miały montowaną a tu zrezygnowano.

Tutaj łożysko jak nie jest naciskane to swobodnie się kręci bez oporu i w niczym to nie przeszkadza ,że się nie cofa.


Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3038

w 7745 mam zalozona sprezyne i daje to tyle ze czasami lekko nacisne sprzeglo i ciagnik staje w miejscu,tak jak by brakowalo "polsprzegla" w porownaniu z 6245 inaczej sie jezdzi. gdy talerzyk przytrzymujacy sprzezyne sie wydrze to nie mozna kupic nowego tak mial znajomy.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karolcia    39

Mam taki problem przy moim Zetorze. Została wymieniona skrzynia biegów i okazało się że od starej skrzyni została odjęta pompka sprzęgła. Mechanik który to robił twierdzi że owa pompka nie jest potrzebna i dlatego ją odjął. Z tego co się orientowaliśmy to każdy kto ma takiego Zetora i podobnego to taka pompka istnieje. Proszę o opinie na ten temat i dodatkowo poradźcie w którym miejscu powinna być ona zamontowana.

 

Druga sprawa przy starej skrzyni przy korpusie jest taki jakby półksiężyc i to wygląda jakby jakiś hamulec czegoś i jest on zablokowany. Mechanik również mówi że to niepotrzebne i dlatego jest zablokowane. Nowa skrzynia ma natomiast ten przyrząd i jest on niezablokowany. Pytanie jaka jest funkcja tego mechanizmu ?? O ile mało wiele wyjaśniłam problem ;)


Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dewro    26

Widzę że masz Zetora 7011, a więc w tych modelach sprzęgło jest włączane mechanicznie. Skrzynia mogła być od nowszego modelu np.7211 w których sprzęgło było uruchamiane hydraulicznie, dlatego mechanik wyrzucił wysprzęglik.

Jeżeli chodzi o drugi problem, to z tego co zrozumiałem chodzi ci o hamulec skrzyni biegów. Pręt który można regulować od tego hamulca powinien być połączony z dźwignią sprzęgła, Jeżeli ten mechanizm działa, to przy zmianie biegów jest mniej zgrzytów. Hamulec skrzyni był w 7011 więc mechanik cię okłamał że jest on nie potrzebny.

Edytowano przez Dewro

Zetor 7745 Turbo
Ursus C-355

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    157

w 7745 mam zalozona sprezyne i daje to tyle ze czasami lekko nacisne sprzeglo i ciagnik staje w miejscu,tak jak by brakowalo "polsprzegla" w porownaniu z 6245 inaczej sie jezdzi. gdy talerzyk przytrzymujacy sprzezyne sie wydrze to nie mozna kupic nowego tak mial znajomy.

 

Jacus, podejrzewam ,że sprężyna jest dobra jak jest pedał połączony na sztywno cięgnem.Na wysprzęgliku już nie da się tak wyczuć,bo ma mały skok i sprężyna stawia opór przez to brak półsprzęgła.

A części są z tego co widzę dostępne bez problemu :

spreżyna https://www.google.pl/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&es_th=1&ie=UTF-8#q=57112103

pierścień sprężyny:https://www.google.pl/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&es_th=1&ie=UTF-8#q=57112104


Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotrek48    0

@Radekk Łożysko oporowe od womu jest na sprężynach i po wypchnięciu i wraca do tej samej pozycji zaś łożysko pierwszego stopnia po wychnięciu przez widełki nie wraca do pozycji w której było przed wypchnieciem czy tak powinno być?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    157

Tak właśnie ma być, tą sprężynę można tam założyć,tylko pytanie po co?Jak nie naciskasz pedału to łożysko nie ma żadnych oporów tylko kreci się swobodnie. Nawet katalog części jej nie przewiduje ani fabrycznie nie zakładano tego. Na tej rurze po której chodzi łożysko jest nawet nacięty rowek na zabezpieczenie tej sprężyny. Tylko poczytaj posty wyżej i kolega Jacus ma w jednym zetorze założoną sprężynę a w drugim nie i stwierdził ,że tam gdzie sprężyna jest ciężko wyczuć tzw. półsprzęgło.


Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotrek48    0

Dziś dostałem wreszcie nowe łożysko wraz z kołnierzem,stare łożysko chodziło po tej tuleji bardzo ciężko,by wróciło to neutralnej pozycji trzeba było go pchnąć dwoma rękami.Nowe łożysko można przesuwać jednym palcem,czy stare łozysko mogło być uszkodzone??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Poznaniak    6

Sprzęgło mi słabo kontaktuje i biegi harczą przy włanczaniu,

Tarcze nowe a łapki mam przy samym łożysku, wysprzeglik odpowietrzony.

Gdyby zwiekszyc długość tego pręciku który wchodzi w wysprzeglik lub próbować zmienić położenie wysprzeglika względem tego precika ? Wsumie pompka  trochę luzna bo te otwory już jajowate ale żeby to była głowna przyczyna?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3038

tak sie wlasnie ustawia tym pretem polozenie wysprzeglika albo wloz do bolca w wysprzegliku nakretke zeby wydluzyc skok sprzegla i skasowac ewentualny luz


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
greghorn    0

Zetor Proxima 8441.

Potrzebuję ustawić sprzęgło po wymianie tarcz. Sprzęgło trochę się różni od starszych modeli, przede wszystkim regulacją WOM-u, można jej dokonać tylko na zdemontowanym sprzęgle. Na załączonym zdjęciu strzałkami pokazałem regulację sprzęgła jezdnego i WOM-u

I teraz pytania:

- wymiary 25 i 37 są aktualne również dla Proximy?

- od czego do czego liczy się ten wymiar? dobrze myślę że odległości mam mieć w zakresie pokazanym czerwoną strzałką - między frezem na tarczy WOM, a powierzchnią łapki?

post-146770-0-94903500-1421159525_thumb.jpg

Edytowano przez greghorn

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcian1234    17

Witam 

 

Ostatnio w  Zetorze 5211 zaczęło dziać się coś dziwnego co jakiś czas a mianowicie pedał sprzęgła "twardy" ciężko go wdusić a jak już zostaje wciśnięty zaczyna coś zgrzytać i bieg jak się włączy to  nie jedzie tak jakby był cały czas wysprzęglony. Po spuszczeniu niewielkiej ilości płynu z wysprzeglika  wszystko wraca do normy co to może być ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

sprawdź wężyk może gdzieś jest przegięty czy ściśnięty albo był , może jeszcze pompka szwankować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez JasiekAgriculture
      Witam mam problem z ciagnikem same Explorer 60 88r mam spory luz na pedale sprzęgła przez co rewers wchodzi ciezkawo z lekkim zgrzytem wie ktoś może jak podregulowac pedał lub co innego zrobić? 
       
    • Przez Konrad1245
      Witam mam taki problem gdyż ciagnik jest niby na luzie ale gdy puszczam sprzęgło nadal jedzie dodam ze nie mogę wbić zadnego innego biega chyba się zakleszczyły biegi jeśli tak to jak do tego się zabrać żeby je odkleszczyc pomocy 
    • Przez staszek87
      Witam. Mam problem ze skrzynia biegow Range Command. Na plaskim terenie dziala bez zarzutu jak ciagnik stoi z górki ciezko jest wbic jazde do tylu. Skrzynia wyskakuje na N. Kiedy stoi pod górkę zdarza sie choc rzadziej problem z ruszeniem do przodu również po zalaczeniu rewersu i puszczeniu sprzegla wyskakuje na N. Skrzynia sie kalibruje bez problemu. Poziom oleju centymetr od max. Olej na skrzyni wymieniany ok 800mth filtr 200mth temu. Serwis nie wykryl błędów. Co moze byc przyczyna? 
    • Przez Dominikst
      Witam, posiadam zetora 9540 z 4 biegową skrzynią. Po skończeniu rozrzucania obornika biegiem 1 z przyspieszaczem nie mogę już wyrzucić biegu. Wajcha zaklinowała się na 1 biegu, nie da się zmienić na inny bieg.  Co jest przyczyną? Co mam robić?
      Dodam jeszcze, że za każdym razem, gdy chciałem zredukować z wyższego biegu na 1 to był zgrzyt, musiałem poczekać, aż traktor się zatrzyma.
    • Przez Kobra66
      Witam! Potrzebuję pomocy odnośnie sprzęgła a mianowicie ciągnik kupiony z rozsypanym sprzęgłem czyli nie na chodzie, sprzęgło udało się poskładać ale nie wiem jak mają być powkręcane śrubki regulacyjne w dźwigienkach aby nie były za długie lub za krutkie i jeszcze jedna sprawa jak prawidłowo krok po kroku wyregulować sprzęgło 1i 2 stopień. I czy da się je wyregulować przed spułowieniem czy tylko i wyłącznie po społowieniu ciągnika. Wszystkie informacje będą cenne gdyż nie mam instrukcji obsługi a najlepiej by było jakby było coś z instrukcji napraw. Jeżeli ktoś posiadał by coś takiego to będę wdzięczny, pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj