andrzej2257

Co lepsze pompowtryski czy common rail?

Polecane posty

Gago    0

A ja powiem tak przy jakości naszych paliw to jedno i drugie ma ciężkie życie <_<

brzozak2@ popieram w 100% i jeszcze dodam ze jaki to ma być tarktor bardziej ekologiczny na tych Euro 3i 4 i CR to zaraz spalanie jest większe koło traktorów jest kupa dymu z rury i trzeba je na obrotach trzymać a w starszych technologiach tak nie było i jaka to teraz ma być ekologia tylko po prostu jakiś zielony ba**an wymyślił sobie coś takiego i tak tera trzeba się mordować i pchać ładne koszty jak CR siądzie ;[ Wtym wszystkim liczy sie jedno tylko kasa i tylko kasa bo ekologi w tym napewno nie ma .


Zetor Team
Posiadacze i sympatycy Zetorów zapisujcie się do klubu: www.agrofoto.pl/forum/topic/50791-klub-posiadaczy-zetorow

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

moze i troche jest, tylko chodzi o to, ze zaczyna robic sie przerost formy nad trescia.

ekologia nie rowna sie ekonomia, wiec bezposrednio wieksze zuzycie paliwa, nie swiadczy o gorszej ekologii, jest niestety odwrotnie.

 

niech sie ekologi zajma tym, gdzie maja pole do popisu, ale oczywiscie tam cicho siedza, bo gospodarki i interesy wszystkich im nie pozwola wychylac sie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Słuchajcie drodzy koledzy nie bede sie teraz spierał bo mi sie po prostu nie chce podam tylko ze najwyzsze cisnienie na jakich były PW to 2200 bar a CR chodzi obecnie jak sie nie myle 1850-2000bar to tez o czyms mowi po 2 w PW nie miały efektu fali w przewodach wysokiego cisnienia po 3 nie trzeba sie znać na kosztach zeby ocenić z ilu sie składa elementow PW a z ilu CR co do emisjii spalin to i tak dzis leje sie adblue, ale i CR tez ma swoje zalety.

Już szósty rok (od 2006r.)CR 4 gen. jest dostępna z ciśnieniem 2200bar, a nawet max 2,5tys. bar.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Tu jest informacja o systemie HADI z 2005

http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=2129

Z tego systemu korzysta teraz wiele firm i najczęściej ich silniki pracują na cośnieni wtrysku 2000bar

http://news.webwweb.pl/2,2850,1,Jubileusz,Diesla,100,milionow,wtryskiwaczy,Common,Rail,do,samochodow,osobowych.html

http://www.wojdas.24x7.pl/silnik.html

Edytowano przez zorzyk2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolek12    82

To ja juz czytałem ale tam pisza ze trwaja prace nad systemem HADI ale znowu jest mowa o tłoczku we wtryskiwaczu a czy juz zostało to wprowadzone do produkcji ? ja nie słyszałem a ty?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolek12    82

ciekawy artykuł tylko cisnienie 2000bar i ten wtryskiwacz powinien sie teraz nazywać tłokowtryskiwacz :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jakubs    0

Witam widzę że koledzy są bardzo dobrze zorientowani w technologii pompo wtryskiwaczy i wtryskiwaczy CR.Kupiłem Fendta 208fa Vario i mam pytanie czy stosujecie w takich modelach paliwo diesel Ultimate czy normalny olej napędowy .Ciekawi mnie to bardzo bo w gwarancji pisze że ,,Gwarant zastrzega sobie prawo do pobierania próbek paliwa ze zbiornika w celu sprawdzenia czy stosowane przez użytkownika paliwo spełnia normę PNN590 dla oleju napędowego,analizę pobranej próbki wykona na zlecenie gwaranta niezależne laboratorium i w przypadku stwierdzenia,że przedmiotowe paliwo nie spełnia parametrów ON to koszt wykonania badania ponosi uprawniony z gwarancji"

Wiemy że obecnie ON jest nie tani a diesel Ultimate czy diesel Verva dynamic jest droższy o około 20 do 30 groszy.

Stosując Vervę w samochodzie osobowym w porównaniu ze zwykłym ON widzę różnice jedynie w mocy i lepszym zapalaniu w zimę ,zużycie jest porównywalne.Pozdrawiam i proszę o wypowiedzi na ten temat chociaż nie jest to temat czy lepszy pompo wtryskiwacz czy wtryskiwacz CR

Edytowano przez jakubs

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF2007    1

brzozak2

Chodziło mi o to, że jak największe ciśnienie wtrysku nie jest celem samym w sobie ale środkiem do osiągnięcia celu jakim są jak najlepsze osiągi silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jozekkkk    0

piszecie ze C.R. lepsze bo spełnia normy spali i jak mówią nawiedzeni ekolodzy przeciwdziała ociepleniu klimatu ale czy adblu filtry cząsteczek stałych katalizatory i wszelkie inne dziwadła spowolnią ocieplanie klimatu szczerze w to wątpie chyba o pół godziny w skali wieku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

piszemy, ze ekoidioci wprowadzaja tak wysrubowane normy, ale nie piszemy czy to zrobi cos dla srodowiska, moje zdanie w tej kwestii jest podobne do twojego, ale oceniamy tu tylko systemy paliwowe i dlaczego sa stosowane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Moim zdaniem oprócz norm emisji spalin czy kultury pracy czynnikiem, który wykończył pompowtryski była poprostu ekonommia. Adaptacja motoru do pd wymagała zaprojektowania kompletnie nowej głowicy z systemem napędu tych że pd. Cr nie wymagał takiej rewolucji w silniku. Oczywiście jest to uproszczenie ale na rynku jest sporo jednostek po adaptacji ze zwykłej pompy na cr. Cr jest tańczy tym bardziej, że na cenę ma wpływ ilość produkowanych układó. Tak więc nie było sensu dalej brnąć w koszty i rozwijać pd dla jednej marki czy grunpy marek skoro można było taniej kupić gotowe rozwiązanie, które stosuje cały świat motoryzacji.

Jeśli chodzi o ekologie to jest już polityka i marketing. Panowie w zbiurokratyzowanych instytucjach ue siedzą i wymyślają nie tylko coraz bardziej rygorystyczne normy emisji spalin ale jeszcze bardziej bzdurne przepisy. I tak oto garstka w skali świata ekologicznych eurpoejczyków i trochę amerykanów jeździ ekologicznymi autami. A reszta świata truje za siebie i za nich. I nikt się tam tym nie przejmuie.

Kreuje się mode na ekologię i tak oto ludzie kupują hybrydy. Chociaż produkcja i neutralizacja akumulatorów bardziej szkodzi środowisku niż jazda na benzynie.

Wciska się klientom systemy stop end go. Które nie wiele dają. A silnikowi to już napewno nie pomagają a wręcz przeciwnie.

Największą głupotą wg mnie jest ecodriving. Może się zaoszczędzxi kilka litrów na rok. Tylko nikt nie dodaje do tego kosztów zurzywających się szybciej kół dwumasowych (jazda na zbyt niskich obrotach), kosztów czysczenia bądź napraw turbin (system zmiany geometrii nie ma możliwości pracy w pełnym zakresie), czestszych wymian oleju w autach z filtrem cząstek stałych (w niektórych modelach na skutek nie udanych prób wypalenia filtra w oleju zbiera się on) Ostateczny rachunek za ecodriving może byc dużo wyższy niż za normalną nawet dynamiczną jazdę.

Osobiście nie znam modelu fendta w którym zastosowano pd. Nie wiem też czy jest sens stosownia w ciągnikach do codziennej eksploatacji paliw tympu verwa itd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

w sumie taki sam sens jest stosowania tych paliw w nowoczesnym ciagniku co i w nowoczesnym samochodzie. wg mnie zaden, ale jesli juz stosowac to zdecydowac sie na jeden rodzaj paliwa i konsekwentnie nim tankowac. bo zalanie raz na miesiac 10 litrow vervy nic nie daje.

 

ciezarowki nawet nie maja na swoich stanowiskach opcji zalania paliwem premium, systemy zasilania conajmniej tak zlozone jak w osobowkach, przejezdzaja wielokrotnie wiecej km i nic sie nie dzieje.

 

co do reszty to zgadzam sie z przedmowca w calej rozciaglosci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez martyniuk_93
      Witam. Mam problem w moim Fendt 816 mianowicie sprzęgło bierze przy samym końcu, był jakiś czas że było ok, skrzynia była robiona i ze strony samego sprzęgła jest ok, co może być przyczyną? Wygląda na zapowietrzone. Czy jest jakaś procedura odpowietrzania czy coś ? 
    • Przez Anteek
      witam problem zFENDT 939 błąd  EDC1d.1.08  2015 rok
      Błąd pojawia się pod obciążeniem czy to transport czy pole.. 
      Wymieniony układ cały paliwowy ponad 50 k pln poszło i dalej ciągnik nie działa... wtryski pompa paliwowa wymieniona nic nie pomogło...
      Czy ktoś miał problem podobny z ciągnikiem?
       
    • Przez Zielony111
      Witam .Czy ktoś wie ja kalibruje się skrzynie Vario . Nie chce wzywać serwisu ponieważ wiem że nie potrzeba do tego podłączenia komputera .Jeśli ktoś umie to zrobić poprosze o instrukcjie . Z góry dziękuje .
    • Przez Kamilx
      Witam znajdzie sie ktos to posiada instrukcje napraw do fendt 311lsa i zechcialby sie nia podzielic? 
    • Przez tomgli
      jak w temacie, ktos sie do tego dobierał??
      Zajrzałem tam ale chyba trzeba wybić sforzen od rączki zeby dostac sie do tłoczka i moze by sie udało uzupełnic płyn.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj