Polecane posty

Piotreek    0

Witam wszystkich ponieważ jest to mój pierwszy post :rolleyes: . Przeglądając forum nie mogłem znaleźć odpowiedzi na pytania dotyczące ciągnika MF 698 i proszę o pomoc.

 

1. Czy ten ciągnik ma dwie prędkości wom? Jak tak to jak ją zmienić?

 

Zdjęcie dżwigni

 

2. Do czego służą dźwignie 1 i 2? Zauważyłem że 2 można regulować szybkość opuszczenia podnośnika.

3. Czy może ktoś mi wytłumaczyć jak poprawnie używać dźwigni 3 i 4. Na razie podnoszę tylko 3 w pierwszym zakresie(tym górnym jak na zdjęciu).

4. Cz posiada ktoś instrukcję napraw do tego ciągnika. Dokładnie potrzebuje schematu instalacji elektrycznej ponieważ zauważyłem nie podłączone przewody. Jeśli ktoś jest w posiadaniu to prószę o kontakt :D .

Edytowano przez Piotreek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal0079    1

witam kolego postaram się pomóc ja mam 595 mf a serja 600 to identyko jak 500 tylko troszkę ulepszona dźwignia 3 służy do ustawienia poziomu wysokości podnośnika a dźwignia 4 do opuszczania i podnoszenia o ile masz wszystko sprawne a dobrze używsz tej 3 bo 2 zakres to jest silowy a do tych 1,2 dzwigni to ci odpowiem ale to jak kolega mi instrukcję obsługi odda a ja tego nie używam bo dobrze mi podnosi i sam nie wiem ale zdaje mi się że to moszę być siła podnoszenia albo a ta 2 to bodajże jest do wysokości podnoszenia i opadania ramin na jakim poziomie mają się zatrzymywać ale nie jestem pewien ale odpisze ci w najbliszym czasie:) a co do wom to zależy jaką serje masz bo w nie kturych dało się zmienić a w nie których trzeba końcuówkę zmieniać :( powiedz jaki to mf dokładnie z kąd sprowadzony jak nie wiesz to na obrotomieżu na dole jest napisane lub na którymś zegaże np.made in england lub france

Edytowano przez rafal0079

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotreek    0

Dziękuje za szybką odpowiedz . Proszę o informacje odnośnie dźwigni 1 i 2 bawiłem się nimi i nie winem co tam nazamieniałem. Czyli podnosić 4 a 3 ustawić jak wysoko.Czym jest zakres siłowy? :P.Co do wałka to muszę zmienić ten frezowany trzpień/wałek na odpowiedni aby uzyskać 1000obr/min?

Ciągnik to MF698 1982r czyli bez turbo, wyprodukowany we Francji.

 

Zauważyłem kolejną sprawę z prawej strony silnika nad świecą płomieniową jest takie wyprowadzenie/otwór podobno jest to odpowietrzenie silnika ale idzie z tego letki dymek czy to normalne? Niżej znajduje się rura średnicy około 4cm zatkana takim korkiem z rączką czy to wlew oleju i z niego po otwarciu też idzie letki dymek.Czy to znaczy że tłoki do wymiany? :o

Podobno zalany jest superolem. Wymienić go na agrol u? Czytałem na forum że wiele osób go używa.

 

Po pracy doszedł jeszcze mały wyciek z pompki paliwa ;[

Edytowano przez Piotreek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariox    4

Witam kolego pokretło na zdięciu oznaczone 1 to służy do blokady hydrauliki zewnetrznej tzn tych dolnych gniazd żeby działały musisz o ile dobrze pamietam wkręcic to pokrętło jest to potrzebne gdy używasz maszyn z siłownikami dwustronnego działania a gdy używasz jedno stronnego działania np wywrot przyczepy to najlepiej wykrecic bo w momecie opuszczania możesz nie chcąco uruchomic dolne gniazdo i bedziesz robił ciśnienie w tym gniazdzie, a ten korek co pisałes to faktycznie służy do wlewania oleju do silnika, a jezeli chodzi o olej to ja bym nie lał tego agrolu a jeżeli chodzi o hydraulike to pozostałbym przy tym co jest najprawdopodobniej przyjechał zalany mobilem, bo zaś zimom możesz mieć problem bo bedzie zagęsty

Ja przy swoim zalałem hydraulike agrolem to tylko 2 tyg jezdziłem i go wymieniłem na mobila bo kontrolka zaczeła swiecić od filtra że jest przytkanay i jak pogadałem z mechanikami to powiedzieli że mam ten olej spuścic i nalac inny najlepiej mobila

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal0079    1

kolego supetrol to olrj silnikowy a agrol to przekładniowy chydrauliczny a co do pary z odmy to na zimnym silniku idzie para czy na ciepłym jak oleju nie bieże i jak nie bryzga marką jAK wyciągniesz to pierścienie bym wspokoju zostawił to jest normalne to niejest nowy silnik ALE JESZCZE POCHODZI :) WIĘC NIE JEST ŹLE:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotreek    0

Dziękuję za odpowiedzi. Chyba nie jest tak źle zauważyłem to dymienie na zimnym silniku. Oleju nie bierze i nie bryzga :lol: . A z tym agrolem to rzeczywiście pomieszałem.Mam teraz trochę czasu i chce wymienić oleje. Jakie polecacie do silnika, skrzyni i wspomagania? Wolał bym coś tańszego ale jeśli są jakieś zasadnicze powody... We wspomaganiu jest osobny olej jak tak to jak go wymienić? Ta nagrzewnica w kabinie to bierze płyn z chłodnicy? Gdzie powinien być drugi kranik od płynu chłodniczego jeden mam w chłodnicy a w bloku nie ma :blink: ?

 

I trochę z innej beczki :lol: .Czy opłaca się kupować nowy trzpień wałka na 1000obr/min do prasy lub kosiarki, a może sobie darować bo w chwili nieuwagi przy zbyt dużych obrotach kosiarka wybuchnie? W końcu konstruktor założył 540obr/min. Jakie pługi ciągacie MF698?

 

Ponawiam prośbę o jakieś materiały instrukcje itd. Opłaca się inwestować stówkę w "Massey-Ferguson I T Shop Service Manual MF-41" ?

 

Na co mam zwrócić uwagę podczas użytkowania, czyli co się lubi popsuć? Jakie są wasze opinie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal0079    1

to tak do silnika superol tylko cb lub cc do skrzyni to agrol utt lub inny to w sklepie ci lub inny do wspomagania to i agrol bendzie chodził bo jest przekładniowo chydrauliczny a z tym kranikiem to w bloku koło pompy tak na środku pewnie masz śrubę wkręcono tak jak ja miałem moim zdaniem nie kupuj tej końcówki do wałka rup na tym co masz a ciut wiencej gazu i bendzie ok co do pługa to ja ciągam 4 na 35 odkładnicach i ma nadmiar mocy bo jak masz lekkie ziemie to i 4-40 pociągnie jak gliny niema bo i orałem na 40 ale to na ruwnym kawałku idzie bo na górkach i glinie kopie się:)

 

 

a co do użytkowania to tak staraj się lać czyste paliwo i nie czerwone bo na czerwonym to pompa padnie bo jest czuła wymieniaj filtry na czas bo to nie 60 he he kontroluj olej bo na dużych obrotach jak bendzie chodził to pewnie ci weźnie z 1 -2 litre na tydz jak na zimnym ci dymi z odmy a i jak masz wzmacniacz momętu to trzeba z nim ostrożnie bo szlag go trafi kiedyś gościo mi muwił że na sucho się go nie uzywa tylko od 1400-1500 obrotów ciagnik mało awaryjny tylko trzeba o to dbać masz 4x4 cz 2x4???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariox    4

Kolego do orbitrolu trzeba nalać olej specjalny do tego przeznaczony ponieważ przyjdzie zima i kierownicą nie ukierujesz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emilchaja    24

Kolego mariox olej agrol u jest olejem hydrauliczno- przekładniowym wiec spokojnie może pracować w układzie wspomagania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariox    4

Kolego mariox olej agrol u jest olejem hydrauliczno- przekładniowym wiec spokojnie może pracować w układzie wspomagania

Teraz to będzie wszystko ok ale przyjdzie zima, wystarczy chłodna wiosna albo jesień i olej będzie gęściejszy a co za tym idzie na początku jak go zimnego odpali będzie się ciężko kierować do momentu rozgrzania, wiem coś na ten temat bo na początku jak go kupiłem też nalałem nieodpowiedni olej ukierować nie szło.

A oleju agrol to więcej na oczy nie chce widzieć w sklepie tak go zachwalali że to jest specjalny do fergusona o wiele lepszy jest już hydrol ale oczywiśćie do skrzyni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kombinator18    18

Posiada ktos instrukcje tego modelu lub serii 6XX

 

Chociaz znaczenie kontrolek, ktore dzwignie co do czego.


DROGIE HOBBY - ROLNICTWO

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotreek    0

Co do kontrolek : ładowanie, ciśnienie oleju w silniku, coś z olejem skrzyni,filtr oleju hydrauliki,ręczny

Światła, filtr powietrza, kierunkowskaz, dwie kolejne od przyczep

 

Dźwignie: z lewej pod ręką wom, z tyłu pod szubą napęd 4x4

Z prawej w podłodze blokada, koło stopy ręczny, pod rozdzielaczem „1” podobny do potencjometru odłączanie jednego z pary złącza (euro) działa chyba tylko na lewe reszta jak pisali poprzednicy

 

Trochę późno ale może się komuś przyda :D

Edytowano przez Piotreek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KamilK199    9

Jesli chodzi o WOM w seri 5xx i 6xx trzeba miec druga koncowke na 21 frezow(drobny) aby uzyskac 1000 obr/min (akurat taka posiadam:)). Jesli chodzi o olej w tych ciagnikach do skrzyn, silnika i wspomagania wystarczy poszukac tematow bo jest ich sporo. Jesli chodzi o wzmaczniacz momentu mozna uzywac go ile sie chce, z tymi obrotami to sie nie zgodze bo u mnie lapie juz przy 1000 obr/min. w wzmaczniaczu najwazniejsze jest cisnienie(17 barow) i jak komus lapie powyzej tych 1300 to musi sie przygotowac na wymiane pompy zebatej od wzmaczniacza lub hydraulilki.


Ursus:360, 360 3P,Białoruś JUMZ koparka rolnicza,MF 595 MKII MP:)
a w przyszłości Fendt(612 145KM) lub MF(8110-8120,135-145KM):)
Jeśli jesteś z okolic Wielunia i Sieradza napisz:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez huard
      Witam panowie chciałem się dowiedzieć czy ktoś zwiększał moc w MF 5460 posiadam takiego z 2008rok oryginał ma 115 chciałbym zwiększyć na 125 czy się da? Jakie koszty, i czy trzeba w nim wyciągać pompę?
    • Przez center
      Witam wszystkich mam problem związany z wyciekiem oleju z prawej zwolnicy z mojego MF255, po pracy gdy został umyty i stał w garażu olej wyciekł ze zwolnicy na świeżutko umytą felgę trudno powiedzieć czy jest to między uszczelką czy na wałku trudno tam teraz zajrzeć dokładnie. Ale chcę się spytać czy to ktoś rozbierał może? jest to bardzo skomplikowane żeby wymienić same uszczelniacze? pozdrawiam
    • Przez slavo666
      Witam
      Od jakiś dwóch lat sporadycznie pojawiają się głuche stuki z okolic silnika przy pracy pod duzym obciazeniem  ponad 2000 obr.  Czasami ustaną same po chwili jak zmniejszę obroty a czasami muszę zagasić silnik. Obstawiałem na początku panewke ale po takim czasie to już by waliło cały czas poza tym nie widzę spadku cianienia oleju. A poza stukami nie ma żadnych innych objawów. Jakieś propozycje?
      Uprzedzam stuki zależne są od obrotow a nie od predkosci jazdy. Zawsze swój początek mają od przeciążenia ( np podjazd pod górkę z ładunkiem) 
    • Przez luki08
      Witam zastanawiam się nad zakupem agregatu do mojego ferdka i tu pytanie czy użytkuje ktoś podobny agregat i mógłby się podzielić opinią.  Pole i tak uprawiałbym wstępnie  agregatem na wąskim zębie z podwojnym wałkiem strunowym a ten byłby do ostatniego przejazdu z siewnikiem 

       Ten agregat nie ma hydropaka ale jest lekki około 250 kg i "krótki " myślę że jak z przodu dorzuce 100kg powinno się dać tym pracować.  
      Będę wdzięczny za każdą poradę.
    • Przez Dabek321
      Witam ostatnio często Massey nie chcę wogule ruszyć ni nic wchodzą dwa biegi, 1 i 3 wtedy rewers ani nic nie reaguje massey nie chce ruszyć trzeba odczekać jakiś czas żeby to minęło dość długo. Czy ktoś miał podobny problem?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj