Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Piotreek

MF 698 i seria 600

Polecane posty

Piotreek    0

Witam wszystkich ponieważ jest to mój pierwszy post :rolleyes: . Przeglądając forum nie mogłem znaleźć odpowiedzi na pytania dotyczące ciągnika MF 698 i proszę o pomoc.

 

1. Czy ten ciągnik ma dwie prędkości wom? Jak tak to jak ją zmienić?

 

Zdjęcie dżwigni

 

2. Do czego służą dźwignie 1 i 2? Zauważyłem że 2 można regulować szybkość opuszczenia podnośnika.

3. Czy może ktoś mi wytłumaczyć jak poprawnie używać dźwigni 3 i 4. Na razie podnoszę tylko 3 w pierwszym zakresie(tym górnym jak na zdjęciu).

4. Cz posiada ktoś instrukcję napraw do tego ciągnika. Dokładnie potrzebuje schematu instalacji elektrycznej ponieważ zauważyłem nie podłączone przewody. Jeśli ktoś jest w posiadaniu to prószę o kontakt :D .

Edytowano przez Piotreek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal0079    1

witam kolego postaram się pomóc ja mam 595 mf a serja 600 to identyko jak 500 tylko troszkę ulepszona dźwignia 3 służy do ustawienia poziomu wysokości podnośnika a dźwignia 4 do opuszczania i podnoszenia o ile masz wszystko sprawne a dobrze używsz tej 3 bo 2 zakres to jest silowy a do tych 1,2 dzwigni to ci odpowiem ale to jak kolega mi instrukcję obsługi odda a ja tego nie używam bo dobrze mi podnosi i sam nie wiem ale zdaje mi się że to moszę być siła podnoszenia albo a ta 2 to bodajże jest do wysokości podnoszenia i opadania ramin na jakim poziomie mają się zatrzymywać ale nie jestem pewien ale odpisze ci w najbliszym czasie:) a co do wom to zależy jaką serje masz bo w nie kturych dało się zmienić a w nie których trzeba końcuówkę zmieniać :( powiedz jaki to mf dokładnie z kąd sprowadzony jak nie wiesz to na obrotomieżu na dole jest napisane lub na którymś zegaże np.made in england lub france

Edytowano przez rafal0079

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotreek    0

Dziękuje za szybką odpowiedz . Proszę o informacje odnośnie dźwigni 1 i 2 bawiłem się nimi i nie winem co tam nazamieniałem. Czyli podnosić 4 a 3 ustawić jak wysoko.Czym jest zakres siłowy? :P.Co do wałka to muszę zmienić ten frezowany trzpień/wałek na odpowiedni aby uzyskać 1000obr/min?

Ciągnik to MF698 1982r czyli bez turbo, wyprodukowany we Francji.

 

Zauważyłem kolejną sprawę z prawej strony silnika nad świecą płomieniową jest takie wyprowadzenie/otwór podobno jest to odpowietrzenie silnika ale idzie z tego letki dymek czy to normalne? Niżej znajduje się rura średnicy około 4cm zatkana takim korkiem z rączką czy to wlew oleju i z niego po otwarciu też idzie letki dymek.Czy to znaczy że tłoki do wymiany? :o

Podobno zalany jest superolem. Wymienić go na agrol u? Czytałem na forum że wiele osób go używa.

 

Po pracy doszedł jeszcze mały wyciek z pompki paliwa ;[

Edytowano przez Piotreek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mariox    2

Witam kolego pokretło na zdięciu oznaczone 1 to służy do blokady hydrauliki zewnetrznej tzn tych dolnych gniazd żeby działały musisz o ile dobrze pamietam wkręcic to pokrętło jest to potrzebne gdy używasz maszyn z siłownikami dwustronnego działania a gdy używasz jedno stronnego działania np wywrot przyczepy to najlepiej wykrecic bo w momecie opuszczania możesz nie chcąco uruchomic dolne gniazdo i bedziesz robił ciśnienie w tym gniazdzie, a ten korek co pisałes to faktycznie służy do wlewania oleju do silnika, a jezeli chodzi o olej to ja bym nie lał tego agrolu a jeżeli chodzi o hydraulike to pozostałbym przy tym co jest najprawdopodobniej przyjechał zalany mobilem, bo zaś zimom możesz mieć problem bo bedzie zagęsty

Ja przy swoim zalałem hydraulike agrolem to tylko 2 tyg jezdziłem i go wymieniłem na mobila bo kontrolka zaczeła swiecić od filtra że jest przytkanay i jak pogadałem z mechanikami to powiedzieli że mam ten olej spuścic i nalac inny najlepiej mobila

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal0079    1

kolego supetrol to olrj silnikowy a agrol to przekładniowy chydrauliczny a co do pary z odmy to na zimnym silniku idzie para czy na ciepłym jak oleju nie bieże i jak nie bryzga marką jAK wyciągniesz to pierścienie bym wspokoju zostawił to jest normalne to niejest nowy silnik ALE JESZCZE POCHODZI :) WIĘC NIE JEST ŹLE:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotreek    0

Dziękuję za odpowiedzi. Chyba nie jest tak źle zauważyłem to dymienie na zimnym silniku. Oleju nie bierze i nie bryzga :lol: . A z tym agrolem to rzeczywiście pomieszałem.Mam teraz trochę czasu i chce wymienić oleje. Jakie polecacie do silnika, skrzyni i wspomagania? Wolał bym coś tańszego ale jeśli są jakieś zasadnicze powody... We wspomaganiu jest osobny olej jak tak to jak go wymienić? Ta nagrzewnica w kabinie to bierze płyn z chłodnicy? Gdzie powinien być drugi kranik od płynu chłodniczego jeden mam w chłodnicy a w bloku nie ma :blink: ?

 

I trochę z innej beczki :lol: .Czy opłaca się kupować nowy trzpień wałka na 1000obr/min do prasy lub kosiarki, a może sobie darować bo w chwili nieuwagi przy zbyt dużych obrotach kosiarka wybuchnie? W końcu konstruktor założył 540obr/min. Jakie pługi ciągacie MF698?

 

Ponawiam prośbę o jakieś materiały instrukcje itd. Opłaca się inwestować stówkę w "Massey-Ferguson I T Shop Service Manual MF-41" ?

 

Na co mam zwrócić uwagę podczas użytkowania, czyli co się lubi popsuć? Jakie są wasze opinie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal0079    1

to tak do silnika superol tylko cb lub cc do skrzyni to agrol utt lub inny to w sklepie ci lub inny do wspomagania to i agrol bendzie chodził bo jest przekładniowo chydrauliczny a z tym kranikiem to w bloku koło pompy tak na środku pewnie masz śrubę wkręcono tak jak ja miałem moim zdaniem nie kupuj tej końcówki do wałka rup na tym co masz a ciut wiencej gazu i bendzie ok co do pługa to ja ciągam 4 na 35 odkładnicach i ma nadmiar mocy bo jak masz lekkie ziemie to i 4-40 pociągnie jak gliny niema bo i orałem na 40 ale to na ruwnym kawałku idzie bo na górkach i glinie kopie się:)

 

 

a co do użytkowania to tak staraj się lać czyste paliwo i nie czerwone bo na czerwonym to pompa padnie bo jest czuła wymieniaj filtry na czas bo to nie 60 he he kontroluj olej bo na dużych obrotach jak bendzie chodził to pewnie ci weźnie z 1 -2 litre na tydz jak na zimnym ci dymi z odmy a i jak masz wzmacniacz momętu to trzeba z nim ostrożnie bo szlag go trafi kiedyś gościo mi muwił że na sucho się go nie uzywa tylko od 1400-1500 obrotów ciagnik mało awaryjny tylko trzeba o to dbać masz 4x4 cz 2x4???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariox    2

Kolego do orbitrolu trzeba nalać olej specjalny do tego przeznaczony ponieważ przyjdzie zima i kierownicą nie ukierujesz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emilchaja    4

Kolego mariox olej agrol u jest olejem hydrauliczno- przekładniowym wiec spokojnie może pracować w układzie wspomagania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariox    2

Kolego mariox olej agrol u jest olejem hydrauliczno- przekładniowym wiec spokojnie może pracować w układzie wspomagania

Teraz to będzie wszystko ok ale przyjdzie zima, wystarczy chłodna wiosna albo jesień i olej będzie gęściejszy a co za tym idzie na początku jak go zimnego odpali będzie się ciężko kierować do momentu rozgrzania, wiem coś na ten temat bo na początku jak go kupiłem też nalałem nieodpowiedni olej ukierować nie szło.

A oleju agrol to więcej na oczy nie chce widzieć w sklepie tak go zachwalali że to jest specjalny do fergusona o wiele lepszy jest już hydrol ale oczywiśćie do skrzyni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotreek    0

Co do kontrolek : ładowanie, ciśnienie oleju w silniku, coś z olejem skrzyni,filtr oleju hydrauliki,ręczny

Światła, filtr powietrza, kierunkowskaz, dwie kolejne od przyczep

 

Dźwignie: z lewej pod ręką wom, z tyłu pod szubą napęd 4x4

Z prawej w podłodze blokada, koło stopy ręczny, pod rozdzielaczem „1” podobny do potencjometru odłączanie jednego z pary złącza (euro) działa chyba tylko na lewe reszta jak pisali poprzednicy

 

Trochę późno ale może się komuś przyda :D

Edytowano przez Piotreek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KamilK199    8

Jesli chodzi o WOM w seri 5xx i 6xx trzeba miec druga koncowke na 21 frezow(drobny) aby uzyskac 1000 obr/min (akurat taka posiadam:)). Jesli chodzi o olej w tych ciagnikach do skrzyn, silnika i wspomagania wystarczy poszukac tematow bo jest ich sporo. Jesli chodzi o wzmaczniacz momentu mozna uzywac go ile sie chce, z tymi obrotami to sie nie zgodze bo u mnie lapie juz przy 1000 obr/min. w wzmaczniaczu najwazniejsze jest cisnienie(17 barow) i jak komus lapie powyzej tych 1300 to musi sie przygotowac na wymiane pompy zebatej od wzmaczniacza lub hydraulilki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez tomas318
      witam naprawiam pompy i inne części hydrauliki siłowej nie tylko do kazdego modelu traktora komabjnu lub innego sprzetu rolniczego . W razie pytanie prosze pisac prywatna wiadomosc . Pozdrawiam 
    • Przez Barm03
      Szanowni agrofotowicze :), nabyłem ostatnio bardzo ciekawy egzemplarza masseya fergusona 152 ze skrzynią multipower. Niestety po oględzinach okazało się, że półbieg nie działa, przerzucałem wajchą góa dół i nie było żadnego efektu. Ktoś miałł z tym do czynienia ? Mógłby się coś na ten temat wypowiedziec ?
    • Przez Pablo1992
      Witam. Kupilem MF 399, 1996 r. I wydaje mi sie ze nie dzialaja niektóre kontrolki na konsoli i mialbym prozbe ze moze komous by sie chcialo zrobic zdjecia kontrolek wszystkich jakie sa w swoim MF i wrzucic do galeri lub wysac mi na e-maila. Z góry dziekuje.
    • Przez lexiflexi
      4 raz przez 12 lat urwał mi się wał korbowy w mfie 560... po 3 razie zmieniłem cały blok nowy wał i po 3 latach znowu urwał się ... robili to mechanicy w zakładzie nie miałem wglądu takiego jak to było robione a kasę wzieli dużą... jedyne co widzialem to już złożony silnik i specjalnie umalowali go bo blok był żólty i nie ładny ... teraz dopiero okazało się że oprócz bloku wsadzili mi pompe wtryskowa od tamtego nie wiadomo jak było z wałem ... na panewkach jest jakiś symbol 01 a na oryginalnych jaki jest ? Teraz tak... czy warto robić silnik ( koszt ok 4000-5000 zł) czy kupić silnik ( do 4500 zł) ... Był z nim tez problem że nawet jak stał nieruchomo to jak się wcisneło gaz w podłogę to dymił na czarno ... co było tego przyczyną ? odpowiedzcie na te 2 pytania ... z góry dziękuję ...
    • Przez przemek230591
      Witam mam problem z podnośnikiem u mojego mf 394f. Problem polega na tym iż po osiągnięciu przez ramiona górnej pozycji ciagnik jest jakby przyduszany jakby coś go blokowało, wygląda mi to tak jakby nie działał zawór przelewowy miał ktoś podobny problem? Poza tym za siedzeniem po odkreceniu zaślepki znalazłem dwie dźwignię jak by od regulacji, wiecie do czego służą 
      Doraźnie zastosowałem taki ogranicznik na dźwigni jak na drugim zdjęciu


×