michal9393

Jaki olej do przekładni kierowniczej??

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Olej
michal9393    1

Jak w temacie chciałem wiedzieć jaki olej bd najlepszy do przekładni kierowniczej, znaczy do kolumny, bo chce zostawic w 100% oryginalną w końcu kiedys bd miał zamiar miec egzemplarz kolekcjonerski;pp, ale nie miałem juz przynu i krecic sie nie da;/, teraz poskładam na uszczelkach i na lakierze , rozbierałem do chłodnicy to tata powiedział że i do tego teraz bd robić no i zrobiliśmy już. naprawde nie wiem czy to jakis konkretny czy moze być do skrzyń samochodowych czy też może by jakiś hipol czy hydraulik??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Radekk    156

Z tego co mi wiadomo to HIPOL ATF IID jest olejem do układu wspomagania kierownicy, i do kolumny kierowniczej sie nie nadaje bo za rzadki jest, ja osobiście do przekładni kolumny kierowniczej leje hipol 15F


Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    156

na 100% nie wiem, ale podejrzewam że należy nalać pod krawędź wlewu oleju i powinno być dobrze.

Edytowano przez Radekk

Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    139

ATF IID to olej do skrzyń automatycznych.

Do przekładni kierowniczej można nalać olej przekładniowy chyba, że pisząc przekładnia mas zna myśli wspomaganie :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Marcian1234
      Witam 
       
      Zregenerowałem serwomechanizm wspomagania kierownicy w Zetorze 5211 bo był mocny luz na kierownicy  również wymieniłem uszczelniacze na siłowniku. Po włożeniu do ciągnika okazuje się że nie działa. Co mogłem zrobić nie tak ? Czy sworzeń o nr 8 powinien być mocno dokręcony czy tak z wyczuciem ?  Co może być przyczyna ? Dodam ze na powrocie w przewodzie jest olej z powietrzem. 
       

    • Przez focusst
      Witam wszystkich,
      Jakiś czas temu kupiłem zetora model 7211, rok 1985 z myślą zamontowania na nim ładowacza trzysekcyjnego. Jest to już drugi ciągnik tej marki w naszym gospodarstwie, od nowości mamy też 7211 z 1990 r. Zastanawiam się jak rozwiązać problem wspomagania ponieważ od wszystkich użytkowników słyszę iż fabryczny serwomechanizm nie poradzi sobie ze sprawnym manewrowaniem z ciężkim, obciążonym ładowaczem czołowym. Zacząłem się zastanawiać nad montażem orbitrola ponieważ fabryczna kolumna i tak nadaje się do remontu. Aby nie niszczyć i przeciążać przedniej osi chciałem zamontować siłownik poprzeczny dwustronnego działania zamontowany na belce taki jak montowano w nowszych zetorach 3320, 5320 itp. I tu się pojawia problem z tego co widziałem na aukcjach z tymi ciągnikami to każdy miał sztywną nieresorowaną przednią oś. Modele z przednią osią resorowaną mają klasyczne serwo nawet te wyprodukowane w 1997. Pytanie moje jest takie czy miękki przód stanowi przeszkodę w montażu siłownika poprzecznego dwustronnego działania ?
      Może jest na forum ktoś kto przerabiał podobne dylematy i potrafi mi coś pomóc, podpowiedzieć.
      Mam świadomość tego że podczas pracy z ładowaczem i tak muszę zablokować zwrotnice, ale podczas pracy bez niego chciałbym jeździć na miękkim przodzie.
    • Przez bazar
      Słyszałem, że aby wymienić orbitrol w Zetorze 7711 trzeba ściągać kabinę. Czy to prawda? Dodam, że jest straszny luz w kierownicy w ciągniku
    • Przez Grzesiek84
      Witam mam założone wspomaganie do zetora 6211 z Agricol na orbitrol i od samego początku widać że owy orbitrol przepuszcza olej bo ciągnik lekko trzeba kontrować podczas jazdy i zaczyna mnie to drażnić. Podczas siewu i orki jest podobnie trzeba go kontrolować. Końcówki drążków są nowe, na belce brak luzów. Czytałem że można włożyć dławik by ograniczyć przepływ oleju ale czy nie ograniczy to też wspomagania - jego siły, proszę o poradę czy ktoś miał podobny problem i jak sobie z nim poradzić ?
    • Przez aldanio
      Witam. Mam pytanie odnosnie wspomagania w moim zetorze niedawno go kupilem i nie wiem jak powino byc. Jak jade to wspomaganie dziala elegancko a jak sie zatrzymam to na miejcu nie moge skrecic mi sie wydaje ze tak nie powinno byc. co jest tego przyczna?? z góry dzieki.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.