Skocz do zawartości
michal9393

Jaki olej do przekładni kierowniczej??

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Olej
michal9393    1

Jak w temacie chciałem wiedzieć jaki olej bd najlepszy do przekładni kierowniczej, znaczy do kolumny, bo chce zostawic w 100% oryginalną w końcu kiedys bd miał zamiar miec egzemplarz kolekcjonerski;pp, ale nie miałem juz przynu i krecic sie nie da;/, teraz poskładam na uszczelkach i na lakierze , rozbierałem do chłodnicy to tata powiedział że i do tego teraz bd robić no i zrobiliśmy już. naprawde nie wiem czy to jakis konkretny czy moze być do skrzyń samochodowych czy też może by jakiś hipol czy hydraulik??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Radekk    156

Z tego co mi wiadomo to HIPOL ATF IID jest olejem do układu wspomagania kierownicy, i do kolumny kierowniczej sie nie nadaje bo za rzadki jest, ja osobiście do przekładni kolumny kierowniczej leje hipol 15F


Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    156

na 100% nie wiem, ale podejrzewam że należy nalać pod krawędź wlewu oleju i powinno być dobrze.

Edytowano przez Radekk

Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    131

ATF IID to olej do skrzyń automatycznych.

Do przekładni kierowniczej można nalać olej przekładniowy chyba, że pisząc przekładnia mas zna myśli wspomaganie :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez focusst
      Witam wszystkich,
      Jakiś czas temu kupiłem zetora model 7211, rok 1985 z myślą zamontowania na nim ładowacza trzysekcyjnego. Jest to już drugi ciągnik tej marki w naszym gospodarstwie, od nowości mamy też 7211 z 1990 r. Zastanawiam się jak rozwiązać problem wspomagania ponieważ od wszystkich użytkowników słyszę iż fabryczny serwomechanizm nie poradzi sobie ze sprawnym manewrowaniem z ciężkim, obciążonym ładowaczem czołowym. Zacząłem się zastanawiać nad montażem orbitrola ponieważ fabryczna kolumna i tak nadaje się do remontu. Aby nie niszczyć i przeciążać przedniej osi chciałem zamontować siłownik poprzeczny dwustronnego działania zamontowany na belce taki jak montowano w nowszych zetorach 3320, 5320 itp. I tu się pojawia problem z tego co widziałem na aukcjach z tymi ciągnikami to każdy miał sztywną nieresorowaną przednią oś. Modele z przednią osią resorowaną mają klasyczne serwo nawet te wyprodukowane w 1997. Pytanie moje jest takie czy miękki przód stanowi przeszkodę w montażu siłownika poprzecznego dwustronnego działania ?
      Może jest na forum ktoś kto przerabiał podobne dylematy i potrafi mi coś pomóc, podpowiedzieć.
      Mam świadomość tego że podczas pracy z ładowaczem i tak muszę zablokować zwrotnice, ale podczas pracy bez niego chciałbym jeździć na miękkim przodzie.
    • Przez Mateusz_320
      Witam. Panowie mam problem w swoim zetorze. Założyłem niedawno wspomaganie orbitrol. Przy jeździe 25-30km ciągnik z maszyną na tyle goni tańczy po drodze. Dodam że os remontowana żadnych luzow nigdzie. Da się skasować gdzieś luz lub coś żeby nie gonił tańczył. Kolumna wyrzucona. Proszę o pomoc. Dodam ma oś miękka i ma 50 kg tylko obciążenia. 
    • Przez garos
      Witam mam zetora 7245 i mam problem z kierowaniem tzn: jak jest olej zimny to kręci sie świetnie leciutko jednym palcem ale w prawo w lewo już troche ciężej a jak sie rozgrzeje to za nic nie moge skręcić kierownicą jak jade ulicą to jest jeszcze ok ale ma takie dziwne coś że sciąga go na prawo i jak chce odbic w lewo to tak jakby go troszke przycinało i dopiero koła skręcą. Problem sie zaczął jak go rozpoławiałem nic nie było ruszane przy kierowaniu olej jest jedyne co to były skasowane luzy i nic więcej pompa nowa i dalej tak samo. Stało sie to nagle nie że od czasu do czasu tak miał tylko nagle po remoncie wyjeżdżam z garażu, chce skręcić a tu bum nie da sie co może być nie tak? Jest to zwykłe nie na orbitrol kierowanie.
    • Przez Michal3512
      Witam
      Odkąd kupiłem zetora cały czas kapie mi olej do wspomagania.
      Wyciek jest z głowiczki dokładniej z okolic sworznia kulistego oraz delikatny wyciek z siłownika dokładnie w miejscu gdzie ściskamy go obejmą chyba z zaworu suwakowego.
       Kupiłem zestaw naprawczy - oring na zawór suwakowy, podkładki miedziane + osłony pyłoszczelne,  całość poskładałem, sworzeń w miarę ciasno chodzi ale niestety dalej jest wyciek.
      Czy ktoś miał taki ? Zastanawiam się czy to juz czas na zakup nowej głowiczki ale chce się upewnić tutaj na forum
      Proszę o rady, pozdrawiam 








    • Przez kamil43
      Witam, Zimą ściągnęliśmy Zetora 6245 z Norwegii. Odremontowaliśmy i cały czas mamy problem ze wspomaganiem. Nie można jeździć.
      Jak to w remontach wymieniliśmy uszczelniacze w tłoczysku wraz z pierścieniami. Zakupiliśmy nowy drążek drgań, bo stary był pęknięty.
      Złożyliśmy zetora wyregulowaliśmy tłoczysko i Ciągnik ciągnął w prawą stronę. Rozebraliśmy tłoczysko włożyliśmy 2 zestaw naprawczy problem nie znikł.
       
      Kolejnym krokiem było nowe tłoczysko, serwomechanizm z Kalisza za 1250zł... niestety problem dalej nie zniknął, zmieniliśmy pompę, na oryginalną Czeską też coś ok 1000zł i nic, próbowaliśmy tego wszystkiego na rożnych olejach.
       
      Można wyregulować siłownik tak aby nie ściągał, ale nie można wtedy kręcić w prawą stronę.
      Jeśli uniesiemy przód do góry można lekko i swobodnie kręcić kierownicą. Niestety nie wiem już w czym problem siedzi.
       
      Nie dzień dzisiejszy nowy serwomechanizm poleciał na gwarancje  bo zaczął ciec i jest wsadzony stary, z którym najwidoczniej jest wszystko OK.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.