Skocz do zawartości
krzychur

Belarus 1025.3 tzw. załączanie turbiny

Polecane posty

WHATEVER
Wybrane dla Ciebie

krzychur    0

Witam wszystkich. Mam takie pytanie mam belarusa 1025.3 i dopiero jak osiągnie obroty 1500 to wtedy dopiero dostaje mocy, ale załąnczanie np. rozrzutnika obornika przy takich obrotach jest co najmniej nie wskazane a z niższych trudno bo jest mała moc i tak samo z ruszaniem, trzeba z wysokich obrotów bo nie ruszysz, ale gdy osiągnie te magiczne 1500 obr/min to jest nie do zaduszenia, dodam że ciągnik jest nowy ( 40 h ) czy wszystkie tak mają czy mój ma jakąś wadę, proszę o odpowiedź

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Rolnikix    4

Macie na myśli, iż poniżej 1500 obr/min turbina nie działa? Wówczas jest niższe spalanie? Jaką moc wówczas osiąga?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


piotrb14    187

może nie tyle co nie działa ale jej nie słychać :) wiadomo że jak nie dasz więcej gazu to nieruszysz...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Uziu92    1404

turbina dziala caly czas tylko ze jak piszecie do tych 1500 rpm ma male obroty i nie daje duzego cisnienia dopiero po przekroczeniu tych obrotow pojawia sie odpowiednie cisnienie i turbina ma wyskoie obroty tak samo jest a autach osobowych od 2200 rpm dopiero czuc "kopa" ale to sa silniki wysokoobrotowe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rolnikix    4

No właśnie, też tak sądziłem, bo nie słyszałem o tym aby turbina załączała sie od 1500obr/min...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Uziu92    1404

rozmawialem dzis z kolega i tez mowi ze u niego w pronarze 82 tsa tez turbine czuc od 1500 rpm wiec te silniki tak maja i raczej nie musicie sie martwic

pozdrawiam wszystkich posiadaczy MTZ :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hemi    16

Jak założyłem turbinę i regulator dawki (od 1025) do swojego MTZ to też silnik budził się dopiero powyżej 1500 obr/min, ale skorygowałem nieco dawkę w regulatorze nadciśnieniowym i jest git ciągnie bez problemu od 1000.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Uziu92    1404

kolego hemi czyli mozna w pewnym sensie powiedziec ze oszukales system :) a tak serio jak sie ktos w tym ogarnia i wie co z czym sie je to mozna pokombinowac

wnioskuje ze kolega hemi podniusl cisnienie doladowania czy moze chodzi o dawke paliwa na pompie ??

czekam na odpowiedz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Michufarmer    21

Turbina pracuje od momentu uruchomienia silnika. Nie ma więc czegoś takiego jak załączanie turbiny. Uczucie kopa powstaje wtedy kiedy turbosprężarka osiągając pewne obroty daje odpowiednie doładowanie. Brak mocy poniżej tych obrotów to tak zwana turbodziura bądź bezwładność turbiny. Spowodowane jest to bezwładnością jej elementów. Trzeba dużo spalin aby bujnąć turbo do obrotów dających doładowanie. Konstruktorzy próbując zmniejszyć wpływ bezwładności turbiny na osiągi opracowali kilka sposobów: turbo z WG(waste gate) czyli z by-passem. Przy niskich obrotach silnika i małej ilości spalin są one w całości kierowane łopatki turbiny a gdy silnik i turbo kręcą się szybko spaliny kierowane są by-passem do wydechu. Drugi sposób to turbosprężarka ze zmienna geometrią łopatek turbiny. Zasada działania podobna do WG - małe obroty turbo bądź nagły spadek ciśnienia w kolektorze dolotowym (gdy dodajemy gazu) spaliny kierowane na łopatki turbo.

Kolega @hemi najprawdopodobniej bawił się zaworem upustowym turbosprężarki aby spaliny nie były kierowane zbyt wcześnie do tłumika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


krzychur    0

ale coś zauważyłem że w nie każdym belarusie jest taka dźwignia przy turbinie która jest połączona jakby z jakimś zaworem który jest dalej połączony wężykiem do kolektora ssącego obserwując ta dźwignie zauważyłem ze ona się uchyla dopiero gdy silnik osiągnie te 1500 obr, ale pod warunkiem że silnik jest obciążony bo jak tylko tak dodajemy "gazu" na postoju to nawet przy 2100 nie drgnie, ja myślę że cała tajemnica załączania się turbiny przy 1500obr drzemie w tym właśnie zaworze, ale bardzo możliwe że się mylę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Uziu92    1404

choci ci zapewne o zawor upustowy blow-off (czy jakos tak) ktory ma za zadanie zmniejszyc turbodziure i w tym wypadku zalacza sie tylko pod duzym obciarzeniem a 2 opcja to ze moze to byc zawor EGR ale watpie czy w belarusach mtz itp je juz stosuja chyba ze na zachodnich silnikach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

krzychur    0

Jak założyłem turbinę i regulator dawki (od 1025) do swojego MTZ to też silnik budził się dopiero powyżej 1500 obr/min, ale skorygowałem nieco dawkę w regulatorze nadciśnieniowym i jest git ciągnie bez problemu od 1000.

A jak skorygowałeś tą dawkę podpowiec bo meczy mnie to że od 1500 zaczyna dopiero porządnie ciągnąć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

piotrb14    187

tak jest gdyż nawet w instrukcji podane jest że moment 385 nm osiąga przy 1400 obr/min. a przykładowo silnik deutz montowany jest też w modelach tylko .4 on 385 nm osiąga przy dużo mniejszych obrotach i tu tkwi sekret. Ja pracowałem swoim z broną aktywną z siewnikiem 2,5m to musiałem dać 1,5 tys obrotów żeby dobrze ruszyć bo tak trochę go dusiło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


piotrb14    187

nie rób tego, to będzie najgorsza głupota jaką zrobisz, wzrośnie spalanie i żywotność się silnika skróci

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proktor    2

Chciał bym poruszyć temat ,, mam belarusa 1221 340mth i jak np jadę nim i mi się zwiększają powoli obroty to przy 1700 obr dostaje kopa silnego .. i moje pytanie czy ta turbina powinna prędzej kopa dostawać ? i przy jakich obrotach ? i czy jednak istnieje możliwość podkręcenia i czy to będzie szkodzić dla ciągnika bardziej niż jak muszę nim robić przy min 1700obr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kamil496    39

Belarus 1221.3 1400 mtg. U mnie zaczyna ciągnąć przy niecałych 1600 obr/min , więc większość prac polowych to jest zakres 1500-1600 obr/min a w ekstremalnie ciężkich warunkach jak mu się depnie w podłogę to jest niecałe 2000 obr/min a po kilku minutach to turbina zaczyna ,, wyć ''. Myślę że jak by była turbosprężarka tkr6 to by na pewno przy niższych obrotach silnika osiągała max obroty ale długo by w tym modelu nie pochodziła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


kamil496    39

To weź zrób na jutro zdjęcie jak możesz, ale obstawiam że to będzie standardowa tkr7 ( bez tych zaworów itp )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Junkers    42

@Uziu zamotales z tym BlowOffem, sluzy do ograniczenia cisnienia doladowania poprzez uchylenie sie tego zaworu i wywalenie nadmiaru powietrza w atmosfere, nie wiem za co tego nigdzie nie ma tego w ciagnikach...

Wastegate jest po goracej stronie i sluzy do skierowania czesci spalin co mialo isc na turbo dalej na wydech zeby za duza liczba spalin nie wprawiala w za duzy ruch obrotowy turba i ono nie dawalo za duzego cisnienia. Zawor WG jest polaczony z dolotem po stronie ciosnieniowej wezykiem i jak jest wysokie cisnienie to ten zawor sie uchyla/podnosi i czesc spalin omija turbo.

Jest jeszcze 3 sposob ograniczenia doladowania sa to zmienne lopatki dolotu spalin jak ktos wczesniej wspomnial :)

I prosze mi tego wiecej nie mylicdziadek.gif

Edytowano przez Junkers

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kamil496    39

@Proktor mam identyczną... , kurdę na prawdę ciężko jest określić przyczynę dlaczego u Ciebie tak się dzieje a u mnie nie. A w tym twoim 1523 nie masz takiego problemu?

@Junkers Blow off jest stosowany w silnikach benzynowych ( niby ma zwiększać żywotność turbosprężarki ) i on ma za zadanie ,, wypuścić '' całe ciśnienie z dolotu w momencie kiedy przepustnica została zamknięta czyli jak zdjeliśmy nogę z gazu, a nie ograniczyć ciśnienie . W tym celu służy wastegate który działa dokładnie jak Ty opisałeś. Jak się nie myle

Edytowano przez kamil496

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
    • Przez kuba3120
      Witam wszystkich, opiszę mi ktoś połączenie tego alternatora z regulatorem, poniżej fotki, pozdrawiam  
       


×