rafik256

Instrukcja napraw Autotronic + Dynashift serii 30xx/31xx po polsku

Polecane posty

rafik256    22

Witam

Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.

 

Oto jej zawartość:

 

Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3

Opis Autotronic 3

Ogólnie o Autotronic 5

1. Zasilanie 6

2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6

3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6

4. Blokada mechanizmu różnicowego 6

5. Włącznik hamulca 7

6. Napęd na cztery koła 7

7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7

8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7

9. WOM 8

10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8

11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8

12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9

13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9

14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9

15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9

Kontrola i naprawy za pomocą testera 10

A Ogólne 10

B Tester ECTU 11

C Prawidłowe funkcjonowanie. 13

D. Nieprawidłowe działanie. 17

E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22

F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23

G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30

System Dynashift 33

A Ogólne 33

B. Funkcje jednostki sterującej. 34

C. Instrukcja wykonywania testów. 35

D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41

 

W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)

 

AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:

 

1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’

2. WOM

3. Blokada mechanizmu różnicowego

4. Napęd na cztery koła

 

Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4

Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:

A. Wyłączenia:

2 - WOM

3 - Blokada mechanizmu różnicowego

B. Zablokowania:

1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’

C. Włączenia:

4 - Napęd na cztery koła

 

Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.

W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.

Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.

 

Test Nº1 – Kontrola zasilania

 

Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.

a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie

sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8

 

Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )

Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów

Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8

Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1

 

B ) czujnik sprzęgła

Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła

Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)

 

Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:

Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa

Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła

 

Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.

 

Fragment z instrukcji do Dynashift

C. Instrukcja wykonywania testów.

 

System posiada swój własny program testów.

Przełącznik testowy jest zainstalowany na….

 

Inny fragment tego tekstu

 

Test 2: Test czujnika sprzęgła

 Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.

Usterka:

 sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).

 

 przesuń przełącznik na pozycję 'test'

 kontrolka B zaświeci się: kontynuuj

 

Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.

 

Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.

 

Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.

 

Pozdrawiam rafik256

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witaj. przeczytalem twoje tlumaczenie i jestem pod wrażeniem bo może ty mi pomożesz mam toki problem w czasie jazdy zapala mi się kontrolka od ciśnienia oleju w hydraulice i wtedy blokuje mi cos w skrzyni biegów tak jakby przechodził ana żółwia jak masz jakąś rade z góry dzięki i jeszcze ładowanie jest ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    22

Jak już będziesz miał ode mnie ta instrukcję to będziesz wiedział ze takie rzeczy są normalne w przypadku zapalenia się kontrolki od ciśnienia. To tam należy szukać przyczyny awarii. Wszystkie co wiem na temat MF jest zawarte w instrukcji napraw. To właśnie z niej się tego wszystkiego dowiedziałem. Także każdy kto chce lepiej poznać swój ciągnik i zasady jego funkcjonowania powinien mieć taka instrukcję. Nie dość że pozwoli ona lepiej poznać ciągnik to pozwoli również zdiagnozować prawie wszystkie awarie jakie występują w obrębie autotronic i dynashift.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Art    1

Czy ta instrukcja napraw autotronic będzie miała zastosowanie w MF 3690, bo chyba ten panel sterowania jest taki sam?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    22

Ogólnie w serii 36xx z początków jej istnienia czyli rok 1987 w występowała ta sama skrzynia co w serii 30xx tylko zmodernizowana i tzw. wzmocniona. Jednak system sterowania został ten sam. Także wydaje mi się ze tą instrukcję z powodzeniem można zastosować do serii 36xx jednak gwarancji nie dam żę nie bedzie absolutnie żadnych różnic bo tej serii aż tak dobrze nie znam. schemat odezwij się do mnie na PW myślę że się jakoś dogadamy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej52    0

Instrukcja napraw jest w dalszym ciągu dostępna. Zainteresowanych proszę o kontakt.

Mam problem w moim MF 3670 migają na przemian kontrolki ABCD i wszystko przestało działać, zostały tylko biegi terenowe . Bardzo proszę o pomoc !!! Czy ta instrukcja pasuje do tego modelu i jaki jest jej koszt. Chyba że ty coś mi poradzisz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    22

Instrukcja może mieć tam jakieś zastosowanie bo podobieństwa są. Jednak idealna nie będzie. Dlatego nie namawiam za bardzo właścicieli innych serii niż 30xx i 31xx do kupowania tej instrukcji. Ktoś ta instrukcje kupi z wielkimi nadziejami i okaże się że do jego serii ciągnika w instrukcji jest mniej przydatnych informacji niż się spodziewał. Wtedy będzie miał do mnie pretensję że został wprowadzony w błąd.

Wole sprzedać kilka instrukcje mniej, tak żeby wszyscy byli zadowoleni, niż 1 raz komuś komu może ona nie pasować. Nie chciałbym żeby ktoś później pisał o mnie na forum różne dziwne rzeczy.

 

Właścicielom serii 30xx i 31xx instrukcję naprawdę polecam, bo wiele można się dzięki niej dowiedzieć. Właściciele innych serii niech do mnie odezwą na PW. Najwyżej wyśle im jakiś fragment instrukcji żeby sami sprawdzili czy im ona odpowiada.

Edytowano przez rafik256

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.

 

Oto jej zawartość:

 

Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3

Opis Autotronic 3

Ogólnie o Autotronic 5

1. Zasilanie 6

2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6

3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6

4. Blokada mechanizmu różnicowego 6

5. Włącznik hamulca 7

6. Napęd na cztery koła 7

7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7

8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7

9. WOM 8

10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8

11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8

12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9

13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9

14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9

15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9

Kontrola i naprawy za pomocą testera 10

A Ogólne 10

B Tester ECTU 11

C Prawidłowe funkcjonowanie. 13

D. Nieprawidłowe działanie. 17

E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22

F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23

G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30

System Dynashift 33

A Ogólne 33

B. Funkcje jednostki sterującej. 34

C. Instrukcja wykonywania testów. 35

D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41

 

W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)

 

AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:

 

1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’

2. WOM

3. Blokada mechanizmu różnicowego

4. Napęd na cztery koła

 

Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4

Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:

A. Wyłączenia:

2 - WOM

3 - Blokada mechanizmu różnicowego

B. Zablokowania:

1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’

C. Włączenia:

4 - Napęd na cztery koła

 

Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.

W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.

Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.

 

Test Nº1 – Kontrola zasilania

 

Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.

a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie

sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8

 

Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )

Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów

Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8

Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1

 

B ) czujnik sprzęgła

Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła

Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)

 

Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:

Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa

Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła

 

Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.

 

Fragment z instrukcji do Dynashift

C. Instrukcja wykonywania testów.

 

System posiada swój własny program testów.

Przełącznik testowy jest zainstalowany na….

 

Inny fragment tego tekstu

 

Test 2: Test czujnika sprzęgła

 Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.

Usterka:

 sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).

 

 przesuń przełącznik na pozycję 'test'

 kontrolka B zaświeci się: kontynuuj

 

Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.

 

Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.

 

Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.

 

Pozdrawiam rafik256

 

Czy dotanę tę instrukcje na wymianę.mam fiat 70-40dt,pilnie trzeba mi elektryka do mf 3026 autotronic,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
StasiekD    0

w jaki sposób można dostać tę instrukcję?? Mam problem z załączeniem przedniego napędu w moim MF 3065, kiedyś był jakiś magik i zrobił to w godzinkę, na pewno nic nie wymieniał i nic z tych rzeczy, po roku czasu problem znów się pojawił a magik jakoś nie może się zmobilizować żeby przyjechać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    22

Tylko że ja wysłałem koledze @StasiekD na jakich zasadach może kupić tą instrukcję. Czy wy również jesteście zainteresowani???

 

PS. Jakby co to gdzieś na forum jest link do strony skąd można ściągnąć tą instrukcję w języku angielskim. Wersja polskojęzyczna jest jest stworzona przeze mnie i kosztowała mnie sporo pracy dlatego nie udostępniam jej za darmo. za to za darmo służę pomocą na forum. Jeżeli tylko będę potrafił zawsze chętnie pomogę.

Edytowano przez rafik256

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
beni226    0

A nie pamiętasz chociaż tego liknu z angielską wersją?

Edytowano przez nasil90
Cytowanie posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Jestem zainteresowany instrukcją do Aututronica

 

Mam problem z Steyr em 9190

Sterownik to Autotronic 2

 

Wygląda na to ze to MF serii 3000/3100

 

potrzebuje schematu instalacji elektrycznej

może bedzie taka sama

 

sterownik wygląda tak jak na zdjęciu

 

http://images.truck.pl/photos/242745448/large/2B2E53500F1DC31A702BA77E08A5FE93.jpg

 

Jeżeli instrukcja jest do takiego sterownika

to jestem zainteresowany.

 

Prosze o cenę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemek4534    0

Witam

 

 

Nie dawno stalem sie posiadaczem mf 3670 autotronic, ciagnik prawdopodobnie stal dlugo i nie wszystkie kontrolki swieca i wlaczniki reaguja, ale mam problem z tylnim napedem, przy ruszaniu przednie kola zrywaja sie energicznie a tylnie nie ciagna, ponadto podczas wolnej jazdy wciskajac hamulec nozny tylne kola zatrzymuja sie a przednie ciagna caly czas, wyglada mi to na usterke mechaniczna aczkolwiek nie jestem pewiem. Czy spotkal sie ktos z takim problemem badz wie jak to rozwiazac?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

zdejmij rozdzielacz od podnośnika, potem pokrywę w tylnym moście koło lewego koła i będziesz widział co się stało

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemek4534    0

Dzieki. Ze wzgledu na brak czasu troche minie zanim sie tam dobiore, nie wiem co tam moze byc i jakie pieniadze szykowac na czesci.ma ktos może schemat skrzyni i mostu w przekroju lub jak to wogole wyglada, zeby wiedziec jak sie do tego zabrac. z gory dziekuje

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

nie dramatyzuj, nie tłumacz się brakiem czasu bo poza spuszczeniem oleju trzeba zdjąć 2 wtyczki i odkręcić jakieś 10 śrub a koszt w najlepszym wypadku kołek sprężysty i tubka silikonu

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemek4534    0

Chodzi o ta blache na ktorej jest zawor sterujacy podnosnikiem.dzisiaj polaczylem pare kabli pod komputerem sterujacym skrzynia i jest tak:na zolwiu i zajacu bez przedniego napedu rusza powoli ale doslownie 20 cm i staje sle slychac jak sie cos kreci i za 5 sekund zalapie i to samo i tak cyklicznie; natomiast jak wlacze przycisk od szybkiej jazdy to samo tylko ze przejedzie moze 0.5 metra;widzialem na schematach w inernecie ze tam sa takie tarczki tylko nie wiem czy w tym modelu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemek4534    0

Nie mam jedyne co znalazlem to instrukcje obslugi autotronic do serii 30xx i 31xx wiecej nie moge znalesc
Karolas123 masz moze takie regulacje i jak to mozna zrobic ,czy to moze byc ta usterka?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Witam. Podesłalby ktoś zdjęcie gdzie zamontować linkę od hamulca recznego? Albo jakoś logicznie podpowiedział gdzie ja zaczepić?
    • Przez Kawid
      Witam mam problem z dynashift w MF 3075 ponieważ sam przełącza tryby A, B ,C ,D podczas jazdy lecz gdy włączam światła wszystko się uspokaja
    • Przez Ajaa
      Witam mam pytanie podejdzie mi silnik z Massey Ferguson 690t do Massey Ferguson 3065?
    • Przez Szym_on
      Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i  co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B  Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .
    • Przez Diabel1
      Witam mam problem ze sprzęgłem w moim maseyu. Jak się olej zrobi ciepły sprzęgło zaczyna nierówno brać to znaczy na wolnych obrotach robi się problem z ruszeniem. Zdarza się że pedał sorzęgła zwolnisz a ciągnik nadal stoi.Słabnie taż wspomaganie. Myślałem że to pompa,wymieniłem pompe, filtry , olej , i było troszke lepiej przez dwa dni i sytuacia wróciła.prosze o jakieś rady , wskazówki co robić.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj