Skocz do zawartości
przemek111447

zetor 7340 paliwo schodzi

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

koledzy schodz mi paliwo z niego,wymieniłem wezyk od nadmiaru,nowe podkładki wszedzie załozyłem,kupiłem nowa pomke i dalej mi schodzi co mam jesscze zobic?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    62

a drugi wężyk od poboru :P , a pompkę całą kompletną czy tylko tą pomocniczą ręczną zmieniłeś :huh:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jendrek    119

W miejscu gdzie wychodzi przewód z filtra paliwa do pompy załóż zawór zwrotny, też tak miałem w 7211 i to pomogło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

seweryn20    575

Węże wszystkie wymień bo najmniejsze pęknięcie powoduje powrót paliwa do baku. Podkładki są fajne metalowo-gumowe. Rewelacja, lekko dokręcisz i musi być szczelne. Zaworek powrotny w pompie też nie należy do najszczelniejszych i do tego jest kiepsko dostępny. Kup zaworek wpinany w węża. Dużo pomaga. Sprawdz czy korek paliwa puszcza powietrze do baku. Jak nie to robi się duże podciśnienie i musi gdzieś wciągnąć powietrze. Tyle chyba.

 

Coś takiego.

 

http://allegro.pl/zawor-zaworek-zwrotny-paliwa-6mm-8mm-10mm-12mm-fv-i1530870798.html

 

 

Edytowano przez seweryn20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No niestety ale przyznaje, że z tym paliwem to zetory to juz chyba tak maja. Kto u nas ma zetora serii 7... lub 5... to ma z tym problem. U nas to samo, wszystko wymienione każdy przewód pompka wszystko nowe, podkładki miedziane opaski i co?... potrzyma miesiąc gora 2 i to samo. U mnie notorycznie siada zaworek ten co przy pompie zauważyłem ze momentalnie wyrabia sie ta kulka która odcina paliwo i sprężynka.Tych zaworków to lezy w garazu z 10.Mam dodatkowo zaworek zwrotny na przewodzie ale tez to niewiele pomaga.Pytałem sie kiedyś mechanika to mówi ze mieli tak przy proksimie wszystko wymienili i dalej to samo. W końcu okazało sie że to coś w pompie paliwowej. Teraz mam pompke bosha to bynajmniej nie trzeba odkręcac jezeli ciągnik postoi dłużej niż godzine to zanim wsiąde zawsze nacisne 3-4 razy i odpali.Jedno jest pewne pompy paliwowej napewno nie bede ruszał bo ciągnik odpala od razu nie kopci i nie leje sie paliwo niech se bedzie jak jest wole przepompowac troche niz ruszyc pompe i moze wstawic jakies gowniane zamienniki.

 

( Zaworek u mnie kosztuje 17 zł przekładam go moze z 5 min mam nawet taki specjalnie wyprofilowany klucz ale se powiedziałem PIERD...E NIE ROBIE i tak sie zjebi...e)

Edytowano przez MajsterPopsuj88

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielhaker    803

Mój 5211 nawet jak postoi pół godziny to pompuję. Ja się nauczyłem że zawsze jak podchodzę to kilka razy pompką przepompować i pali

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maks    82

danielhaker - po kilku latach to juz w krew wchodzi ;)

 

Ja mialem nawet mysl, zeby zalozyc instalacje z pompka od samochodu rownolegle do pompki recznej. Wsiadam, kluczyk, kolo niego gdzies przycisk od pompki, wcisnac na chwile zeby podciaglo paliwo i odpalac :)

 

Mialem kiedys zaworek zwrotny ale na zasilaniu filtra i tam sie nie sprawdza, bo w zbioniku zawsze sa smieci. Troche wciagnie to sie na zaworku zatrzyma i nie zamyka sie a po pewnym czasie ogranicza przeplyw i ciagnik traci moc.

Najlepiej to jak jendrek pisal, za filtrem i moze cos da.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielhaker    803
Ja mialem nawet mysl, zeby zalozyc instalacje z pompka od samochodu rownolegle do pompki recznej. Wsiadam, kluczyk, kolo niego gdzies przycisk od pompki, wcisnac na chwile zeby podciaglo paliwo i odpalac smile.gif

 

Ja też myślałem żeby zrobić jakąś pompkę w kabinie. Mój to postoi pół godziny i już paliwa nie ma. Odpalić to odpali nawet i tydzień czasu jakby stał i nie przepompował ale będzie kręcił z 8 sekund a przepompowany pali na dotyk.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emtecc    12

U mnie 7745 zimny i po długim postoju (np tydzień) pali tak szacunkowo do 4 sekund. Gdy jest ciepły i odpalam po godzinie pali od strzała. Ostatnio miałem dziwną sytuację... po przyjeździe z pola i próbie uruchomienia po ok. 30-stu minutach od zgaszenia nie chciał zapalić. Kręciłem rozrusznikiem 2 razy po więcej niż 10 sek i nawet się nie odezwał.

Po przepompowaniu zapalił od strzała.

Pompka ręczna nie była mocno zakręcona... brakowało około pół obrotu aby ją dokręcić. Możliwe że przez to zeszło paliwo?

To taka jedyna sytuacja od roku .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Filipo    4

Dzisiaj kosiłem zetorem 5340 i nagle zgasł. myslałem ze to cos z paliwem ale paliwo było i wszystko okeej, i niemoge go teraz odpalic. Filtr jest dosc czysty węze tez raczej wszystkie drozne i pompka ręczna ani niechce zaciągnąc paliwa. co to moze byc?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
prezesmax    1

w zbiorniku masz taki filierek i on musiał się zabrudzić odkręć zbiornik i wyjmij czujnik z wężami

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adiksutil16    8

-- połączono --

 

Witam. Niedawno kupiłem Zetora 7340. Wszystko było ok tylko że pompka ciągnęła powietrze. W końcu doszłem że przewód który ciągnie paliwo z baku był przetrzaśnięty. Naprawiłem to, odkręciłem wszystkie przewody od pompy wtryskowej żeby sie dobrze odpowietrzył i pompałem pompką. No odpowietrzyłem, ładnie odpalił, ale?? Na drugi dzień nie chciał odpalić i trzeba było znowu pompać zeby odpalił. Mało z tego jak go zgasiłem no to 20-30 minut i już paliwo zeszło i znowu nie chciał odpalic. I tak już jest. Daodam ze jak go kupiłem to mógł stać miesiac i paliwo nie zeszło a teraz po 30 minutach?? Prosze pilnie o pomoc, sezon sie zbliża a ja nie wiem co robić.

Edytowano przez Marcin91
dublowanie tematów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fendt309c    41

A jak palisz go jak jest zimny to przyciskasz ten przycisk przy pompie ten dodatkowy wtrysk by lepiej odpalił?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romek6340    203

@fendt309c kolega raczej nie wciska tego przycisku bo go w nowszych Zetorach po prostu już nie ma.

Trochę dziwne że nagle paliwo przestał trzymać. Gdzieś musisz mieć nieszczelność. przeżyj jeszcze raz wszystkie przewody paliwowe. Jak nic nie znajdziesz to możesz pobawić się i wstawić zawór zwrotny aby się paliwo nie cofało.

tj. coś takiego:

http://moto.allegro.pl/zawor-zwrotny-paliwa-6-mm-qap-oryginal-gwarancja-i3048700489.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Siema jest jeden sposób aby to sprawdzić , każdy mówi że cały układ paliwowy musi być idealnie szczelny- tak i to jest prawda, ale jak to sprawdzić???

Ja znalazłem sposób , 1 zdejmij węże przy zbiorniku 2 ten od powrotu zaciśnij na końcu tak aby paliwo nie uciekało 3 do węża od zasilenia podłącz sprężone powietrze ok 3bar(ja tak zrobiłem) , uważaj aby w tym wężyku było paliwo bo inaczej zapowietrzysz układ ( ja wężyk przeciągnełem pod wydech i zalałem go od góry ropą, wtedy podłączyłem pistolet od sprężarki do wężyka ,założyłem ścisk na wężyk, puściłem powietrze i po chwili ukazały się wszystkie miejsca którędy zasysane było powietrze "te miejsca pociły się ropą" 4 założyłem nowe ściski i wężyki 5 od 2 miesięcy nie ma problemu z pompowaniem rano.

Jeśli coś jest nie jasne to piszcie na gg

Edytowano przez Zetor5211itT25

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem to samo w 7211 Przez rok był spokój wsiadałeś i odpalałeś a teraz musze go pompowac, poprostu zaworki nie trzymaja i paliwo wraca , przed 1 zapaleniem musze go pompować a pózniej juz nie chyba ze bedzie stał ponad 6 godzin nie palony to od nowa pompuje. Zamontuj taka grusze do pompowania lepsza jest niz zwykła pompka bo 4 naciszniesz i starczy a pompka musisz troche pompować i sie leje zniej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    56

są już od dawna pompki Boscha ,których nie kręcisz przed pompowaniem i nie ciekną . Cały układ w tych zetorach musi być idealnie szczelny łącznie ze śrubkami przelewowymi na górze wtryskiwaczy i od tej szczelności trzeba zacząć!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adiksutil16    8

A powiedzcie mi jeszcze gdzie są te zaworki zwrotne?? Bo wiem że jest na powrocie z pompy wtryskowej, a gdzie jeszcze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×