Skocz do zawartości
kwiapa

John Deere 6230P + agregat KOMBI 5,1

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
kwiapa    0

Aktualnie czekam na tego jelonka. Czeka na niego też agregat uprawowy Unia 5 metrów szerokości. Ciekaw jestem czy da rade go ciągać. Ziemia 3 i 4 klasa raczej równa.

Chcę też zakupić do tego ciągniczka bliżniaki co by nie ugniatał z tym agregatem gleby.

Pytanie moje jest takie, czy ten ciągnik nie będzie za bardzo przeciążony w tym sprzęcie?

Na przód oczywiście balast.

Edytowano przez kwiapa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wilczek    4

100 do 5 m no niewiem ja mam ciagnik JD 90 koni i agregat 4,2 m tez kombi i szczerze gdzie wieksza gorka to ciagnik ma co robic predkosc to ok 9 km/h na rownym ale moze i da rade jak beda te blizniaki to zawsze wiekszy uciag bedzie dzieki temu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Patryk8R    0

moim zdaniem darade bo mój kumpel MTZ-tem ciagnie 4,2m agragat i daje rade a jelonkiem to bez problemu powinienes dac rade

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kwiapa    0

Też mam MTZ i lata w agregacie 4,2 m więc myślę, że 100 powinien pociągnąć 5 m.

 

Oczywiście zasadniczą sprawą jest też prędkość jazdy. Osobiście uważam , że nie należy tu przesadzać. Jest taka tendencja żeby wszystko robić szybciej, orać nawet do 10 km/h siać do 12 km/ha. Ja orzę 7-8 km/h i myślę, że jest w sam raz, sieję do 10 km/h i dla agregatu uprawowego też taka prędkość wystarczy. Konsekwencje szybkiej jazdy są różnorodne zaczynając od większego zużycia elementów pracujących w ziemi, poprzez większe zużycie paliwa i wreszcie na niszczeniu struktury gleby kończąc. To tyle wykładu ;-p

Wracając do tematu to myślę, że ciągnika tej klasy nie da się przeciążyć bo ma skrzynię AQ + i automat sam dobierze odpowiednie przełożenie. Najwyżej będzie wolniej jechał.

Ostatecznie zmienię (albo zamienie) agregat na ciut mniejszy, a obrobił zaledwie ok. 80 ha.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawny    6

wieksza predkosc robocza jest lepsza dla gleby niz mala predkosc. wymieniacie co jaki ciagnik jaka szerokosc robocza ciagnie, a czy bierzecie pod uwage np glebokosc pracy ageegatu jak i ilosc narzedzi roboczych?

ja mam upr siewny 3metrowy ale taki ze dla forterry 11441 to jest koszmar, jak o tym mowie to sie ludzie dziwia a ja nie jak widze ich zestawy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2257    109

Ja przyznaje racje @slawnemu im większa prędkość tym lepiej uprawiona gleba. Ja do mojego fendta 412-nastki czepiam agregat maxa z uni 4,5 m i jade z prędkością do 12km/h gleba pięknie uprawiona .5m na 100km to za dużo skróć o 1 metr i będzie ok. poco pare razy przejeżdżać skoro można raz a porządnie ;).


JD 5720, Fendt 412 vario, MF255

AF już nigdy nie będzie takie jak kiedyś...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mardzi55    0

Ja mam 6430 i Kombi 4,2m ziemia III, lV i czasami ma problem. Chciełem 5,1 brac ale dobrze ze nie brałem. Szkoda ciagnika zwłaszcza ze jeszcze mu blizniaki załozysz to bedzie zdychac na bank!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    656

u mnie jest agregat 5.1m i ciągnik 125km 6 garów, nominalnie jeżdżę 12km/h ale już pod ziemniaka jak trzeba było głębiej albo prosto w orane to ciągnik tylko delikatnie mruczy.

Myślę jednak ze 5.1m to może być ciut dużo jak dla ciągnika 95-105km (4 garowego).

Odbierzesz ciągnik to spróbuj, masz tyle dobrze ze agregat już masz a nie jesteś w sytuacji ze dopiero kupujesz i gdybasz da rade czy nie da rady.

 

Maszyny bierne muszą mieć prędkość - inaczej szkoda nimi wjeżdżać w pole


Pozdrawiam YacentY
Drogi użytkowniku - zapamiętaj sobie, nie ponoszę odpowiedzialności za posty innych użytkowników serwisu - odpowiadam tylko za siebie!!!

Blog o uprawie roślin na Dolnym Śląsku - Nasze uprawy - AgroFoto.pl
My agri pictrues

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez jacek83
      Witam. W marcu 2010 kupiłem 6630 Confort, zrobiłem nim 450 mth, od początku użytkowania, po rozgrzaniu wyje hydraulika i orbitrol wydaje dziwne odgłosy podczas szybkiego obrotu kierownicą. Mam wrażenie, że ten ciągnik nie ma 130 km. Co o tym sadzicie i czy ktoś z was miał takie problemy. Czekam na odp.
    • Przez dexter00
      Witam. Nie znalazłem nic na ten tema więc piszę. W moim 6830P przy zaprogramowanym hms podczas pracy kiedy jestem na końcu pola i wciskam przycisk czasami wyskoczy mi blad i wylacza hms. Dzieje się to coraz częściej i nie ma znaczenia co jest zaprogramowane. I zawsze przy podnoszeniu. Proszę o pomoc 

    • Przez maciejrol
      Witam.

       

      Jestem uzytkownikiem john deere 6630.

       

      1. Przy zmianie kierunku rewersem wciskanie pedalu rozsprzeglania nie jest konieczne, natomiast zmiana polozenia rewersu moze odbyc sie momentalnie z jazdy w przed na jazde w tyl, czy najpierw napolozenie N, a nastepnie w przeciwna strone? Jak najlepiej uzytkowac skrzynie Power Quad plus?

       

      2 Czy z powodu zdyt duzych wychelen przedniej osi tls moze dojsc do uszkodzenia?

       

      3 Przy obrotach okolo 1600 slychac dziwny dzwiek w okolicy przyrzadow sterowniczych. Jakby syczenie czy szumienie.

       

      Prosze o pomoc i informowanie o mankamentach john deere 6x30

       

      Pozdrawiam

       

       
    • Przez john_deere7430
      Witam , mam problem w swoim jelonku , pod obciążeniem kiedy temperatura dochodzi do 85 stopni , wyrzuca mi komunikat ecu 1180.00 , zapala się on z czerwoną kontrolką stop , wyczytałem że może być to czujnik temperatury dolotowej do turbiny , ale wiadomo samemu nic się nie da zrobić ,więc przyjechał serwis , no i sprawdzali czujniki , zakładali nowe a komunikat dalej się wyświetla ,no i w sumie nic nie naprawili i dalej nie wiemy co do czego , może ktoś z was miał taki problem , dodam że w ciągniku jedyne co było robione to odłaczenie EGR które wykonała firma tuning44 , także jest zrobione konkretnie i ciągnik chodził , no i jak ktoś by widział czy z tym błędem można wgl pracować ciągnikiem czy lepiej go zrobić jak należy od razu , pod rzepaki pasowałoby już ryć a tu ręce związane . Z góry dzięki za odpowiedzi .
    • Przez Dominik
      Witajcie drodzy koledzy miłośnicy rolniczej motoryzacji. Potrezebuje Waszej pomocy. Otóż przede mna zakup Johna Deera i mam poważny dylemat. Który wybrać...?? W dużej mierze używałbym go do transportu a poza tym do typowych upraw polowych. Myślałem o JD 6230. Co o tym myślicie?? Co ewentualnie możecie mi polecic. Z góry wielkie dzięki. Pozdrawiam
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.