Skocz do zawartości
kwiapa

John Deere 6230P + agregat KOMBI 5,1

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
kwiapa    0

Aktualnie czekam na tego jelonka. Czeka na niego też agregat uprawowy Unia 5 metrów szerokości. Ciekaw jestem czy da rade go ciągać. Ziemia 3 i 4 klasa raczej równa.

Chcę też zakupić do tego ciągniczka bliżniaki co by nie ugniatał z tym agregatem gleby.

Pytanie moje jest takie, czy ten ciągnik nie będzie za bardzo przeciążony w tym sprzęcie?

Na przód oczywiście balast.

Edytowano przez kwiapa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem spokojnie jelonek pociągnie ten agregat ma 100 KM zapotrzebowania a na tekiej ziemi bezie śmigał lekko:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wilczek    4

100 do 5 m no niewiem ja mam ciagnik JD 90 koni i agregat 4,2 m tez kombi i szczerze gdzie wieksza gorka to ciagnik ma co robic predkosc to ok 9 km/h na rownym ale moze i da rade jak beda te blizniaki to zawsze wiekszy uciag bedzie dzieki temu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Patryk8R    0

moim zdaniem darade bo mój kumpel MTZ-tem ciagnie 4,2m agragat i daje rade a jelonkiem to bez problemu powinienes dac rade

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tobiasz51    0

napewno go pociągnie ale 5km/h to co to za robota . daj sobie spokój i temu traktorkowi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wilczek    4

no wlasnie o to chodzi w uprawie predkosc jest ważna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kwiapa    0

Też mam MTZ i lata w agregacie 4,2 m więc myślę, że 100 powinien pociągnąć 5 m.

 

Oczywiście zasadniczą sprawą jest też prędkość jazdy. Osobiście uważam , że nie należy tu przesadzać. Jest taka tendencja żeby wszystko robić szybciej, orać nawet do 10 km/h siać do 12 km/ha. Ja orzę 7-8 km/h i myślę, że jest w sam raz, sieję do 10 km/h i dla agregatu uprawowego też taka prędkość wystarczy. Konsekwencje szybkiej jazdy są różnorodne zaczynając od większego zużycia elementów pracujących w ziemi, poprzez większe zużycie paliwa i wreszcie na niszczeniu struktury gleby kończąc. To tyle wykładu ;-p

Wracając do tematu to myślę, że ciągnika tej klasy nie da się przeciążyć bo ma skrzynię AQ + i automat sam dobierze odpowiednie przełożenie. Najwyżej będzie wolniej jechał.

Ostatecznie zmienię (albo zamienie) agregat na ciut mniejszy, a obrobił zaledwie ok. 80 ha.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tobiasz51    0

ja bym jednak nie ryzykował ciągnik jest lekkiej klasy a maszyna duża ale to jest twój wybór

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawny    6

wieksza predkosc robocza jest lepsza dla gleby niz mala predkosc. wymieniacie co jaki ciagnik jaka szerokosc robocza ciagnie, a czy bierzecie pod uwage np glebokosc pracy ageegatu jak i ilosc narzedzi roboczych?

ja mam upr siewny 3metrowy ale taki ze dla forterry 11441 to jest koszmar, jak o tym mowie to sie ludzie dziwia a ja nie jak widze ich zestawy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2257    110

Ja przyznaje racje @slawnemu im większa prędkość tym lepiej uprawiona gleba. Ja do mojego fendta 412-nastki czepiam agregat maxa z uni 4,5 m i jade z prędkością do 12km/h gleba pięknie uprawiona .5m na 100km to za dużo skróć o 1 metr i będzie ok. poco pare razy przejeżdżać skoro można raz a porządnie ;).


JD 5720, Fendt 412 vario, MF255

AF już nigdy nie będzie takie jak kiedyś...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mardzi55    0

Ja mam 6430 i Kombi 4,2m ziemia III, lV i czasami ma problem. Chciełem 5,1 brac ale dobrze ze nie brałem. Szkoda ciagnika zwłaszcza ze jeszcze mu blizniaki załozysz to bedzie zdychac na bank!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    692

u mnie jest agregat 5.1m i ciągnik 125km 6 garów, nominalnie jeżdżę 12km/h ale już pod ziemniaka jak trzeba było głębiej albo prosto w orane to ciągnik tylko delikatnie mruczy.

Myślę jednak ze 5.1m to może być ciut dużo jak dla ciągnika 95-105km (4 garowego).

Odbierzesz ciągnik to spróbuj, masz tyle dobrze ze agregat już masz a nie jesteś w sytuacji ze dopiero kupujesz i gdybasz da rade czy nie da rady.

 

Maszyny bierne muszą mieć prędkość - inaczej szkoda nimi wjeżdżać w pole


Pozdrawiam YacentY
Drogi użytkowniku - zapamiętaj sobie, nie ponoszę odpowiedzialności za posty innych użytkowników serwisu - odpowiadam tylko za siebie!!!

Blog o uprawie roślin na Dolnym Śląsku - Nasze uprawy - AgroFoto.pl
My agri pictrues

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez maciejrol
      Witam.

       

      Jestem uzytkownikiem john deere 6630.

       

      1. Przy zmianie kierunku rewersem wciskanie pedalu rozsprzeglania nie jest konieczne, natomiast zmiana polozenia rewersu moze odbyc sie momentalnie z jazdy w przed na jazde w tyl, czy najpierw napolozenie N, a nastepnie w przeciwna strone? Jak najlepiej uzytkowac skrzynie Power Quad plus?

       

      2 Czy z powodu zdyt duzych wychelen przedniej osi tls moze dojsc do uszkodzenia?

       

      3 Przy obrotach okolo 1600 slychac dziwny dzwiek w okolicy przyrzadow sterowniczych. Jakby syczenie czy szumienie.

       

      Prosze o pomoc i informowanie o mankamentach john deere 6x30

       

      Pozdrawiam

       

       
    • Przez Halex
      Witam wywaliło nam cały olej ze skrzyni przez siłownik w prasie. Ciągnik stoi kilometr od domu czy mogę go holować dodam że to John deere 6830P skrzynia AutoQuadPlus
    • Przez johniy861
      Witam, od pewnego czasu mam problem z uciekajacym powietrzem z układu hamulcowego. Ogólnie przez większość roku powietrze nie jest potrzebne ale w żniwa z przyczepami juz jak najbardziej a denerwujace jest to ze za każdym razem gdy zgasze ciągnik a za 15 min znowu odpale to trzeba czekać aż nabije powietrza do ukladu ( żeby można było ruszyć przyczepy). Podczas jazdy problemu nie ma bo kompresor bije na bieżąco. Wstępnie zlokalizowalem gdzie ciśnienie ucieka i wydaje mi sie ze z zaworu sterowania hamulcami przyczepy ( al160250). Wiadomo john bierze pneumatyke z wabco tylko pytanie czy jest możliwość naprawy takiego zaworu? sa gdzieś dostępne części do nich? Niby na necie są jakieś zestawy naprawcze ale znów ich cena powala no i jak je dopasować do konkretnego modelu zaworu. Może ktoś rozwiazywal juz ten problem u siebie i pomógł by mi z nim?
    • Przez czaku
      witam
      w 2012 r kupiłem jd 6630 przed zniwami tego samego roku dodanie mocy z 119 na 150 km przez 44 tuning z pod opola wszystko pieknie i kolorowo aż do tego roku kiedy to zaczęła się podnosić temp płynu chłodzącego o ile to nie wiem ale użytkownicy tych ciągników będą wiedziec o czym teraz napiszę znaczy tak od nowośći temperatura oscylowała na 5 kresce w tym roku wiosną w uprawce wskaznik wskoczył na 6 i 7 kreche (oczywisćie tylko w cięzkiej robocie )znaczy się bardziej się nagrzewa ,nie będę pisać  że filtry i płyny wymieniane regularnie chłodnice też błysk .jak się zachowują wasze jd te z z chipem podzielcie się opiniami może jakieś rady ?????
    • Przez michal1111
      Witam
      W moim JD od jakiegoś czasu nie działa pneumatyczny hamulec postojowy znaczy gdy wciska się hamulec nożny przyczepa hamuje a gdy ręczny to tylko ciągnik a wcześniej i przyczepa hamowała co się mogło stać.
      Proszę o pomoc.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.