Polecane posty

leszekd    110

No i chodzi do dziś bo reszta jest sprawna a jak komuś sypie się to co roku to powinien się zastanowić dlaczego. Co na to wpływa czy przypadkiem nie reszta układu napędowego. Bo skąś te wibracje się biorą które niszczą wzmacniacz na pewno nie jest to obciążenie i częste użytkowanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nitek    0

jeśli używasz ciągnika w polu to naprawiaj ile chcesz, ja przy pracy w lesie zajade wzmacniacz przy zrywce w 2-3 miesiące, nawet ten na najlepszych częściach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kozulek2    228

wzmacniacz używa się do jak sama nazwa mówi wzmocnienia momentu silnika-czyli włącza się go na krótko,normalnie pracuje się na zającu ...jeśli ktoś traktuje wzmacniacz jak półbiegi to powodzenia w bezustannych remontach..prawidłowo użytkowany służy lata.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

a te ciągniki były przewidziane do pracy w lesie? Raczej nie a jeśli już to zamiast wzmacniacza był może reduktor biegów pełzających.

 

Ogólnie (opinia kilku znajomych) o wzmacniaczu można powiedzieć to co mówiłem kiedyś - jak dbasz tak masz, na kilka ciągników w mojej okolicy ludzie mają sprawne wzmacniacze, regulują je, zresztą ogólnie dbają o swoje ciągniki. Wielu jest też takich że pospawała to (raczej osoby którym szpadla strach dać bo uszkodzą a filtry w ciągniku potrafią wymienić jak ciągnik stanie) lub wstawiła wałek (część prac w których po prostu nie da się utrzymać odpowiednich obrotów silnika aby pompa podawała ciśnienie).


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nitek    0

dzisiaj, spuściłem olej ze skrzyni, odkręciłem dekielek i nie mam nic oprócz dwóch wałków :huh: , i teraz pytanie co zrobić żeby traktor chociarz na 4 jeździł szybciej ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

Zastanów się nad kilkoma sprawami:

- ile masz kasy,

- jaki chcesz osiągnąć cel,

- czy masz dobrego mechaniora.

 

Do wyboru masz:

- zrobić wzmacniacz,

- przerobić skrzynie na tzw szybką.

 

Ja bym zrobił obie rzeczy (wzmacniacz naprawiony jak tylko kupiliśmy ciągnik i do dziś dnia używam go jako półbiegu i chodzi elegancko i nic się nie psuje, co do szybkiej skrzyni to jak znajdę środki i czas to sobie ją przerobie).


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kozulek2    228

dzisiaj, spuściłem olej ze skrzyni, odkręciłem dekielek i nie mam nic oprócz dwóch wałków :huh: , i teraz pytanie co zrobić żeby traktor chociarz na 4 jeździł szybciej ?

załóż większe koła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nitek    0

kasa jest, mechanika mam dobrego i chce zrobić szybką skrzynie.

Ile kasy to pochłonie, i na czym to polega ?

 

a koła mam 18.4 z tyłu także nie wiem czy jest sens jeszcze większe zakładać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

co do szybkiej skrzyni - jest o tym kilka tematów - poszukaj.

 

Co do większych kół to można mieć

16,9x34 - osiemidziesiątka tylko chyba je miała i w starych zetrorkach 8011 je widziałem

18,4x34 - typowe w czwórkach

18,4x38 - takie mieliśmy w C-385, przy zwykłej skrzyni szła jak burza

i chyba 20,4x38 (sześciogarowe zetorki na zachód takie coś miały)

 

no chyba że coś pokręciłem.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Ogólnie (opinia kilku znajomych) o wzmacniaczu można powiedzieć to co mówiłem kiedyś - jak dbasz tak masz, na kilka ciągników w mojej okolicy ludzie mają sprawne wzmacniacze, regulują je, zresztą ogólnie dbają o swoje ciągniki. Wielu jest też takich że pospawała to (raczej osoby którym szpadla strach dać bo uszkodzą a filtry w ciągniku potrafią wymienić jak ciągnik stanie) lub wstawiła wałek (część prac w których po prostu nie da się utrzymać odpowiednich obrotów silnika aby pompa podawała ciśnienie).

 

Popieram wypowiedź kolegi.

 

Też mamy ciągnik z sprawnym wzmacniaczem i ogólnie mówiąc nie oszczędzamy go i z działaniem nie ma problemu.

 

Pytanie do kolegów co robią wzmacniacze "co rok" co się zużywa????

 

Bo my do wzmacniacza zajrzeliśmy po 20 latach i teraz już 3 lata działa bez problemu, wymienione uszczelnienia + tuleja http://www.sklep-grene.pl/product_info.php/products_id/15851 i pierścienie oraz profilaktycznie łożyska.

 

Tuleja i pierścienie były zużyte pozostałe elementy jak tarcze i taśma były w bardzo dobrym stanie (minimalne zużycie) więc pozostały stare. Koszt naprawy nie był wielki nie licząc łożysk igiełkowych i łożyska baryłkowego.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MateuszL123    1

Witam. Po raz kolejny zwracam się o pomoc do Szanownych forumowiczów. Wcześniej pisałem w temacie WOM (praca przejściowa), Teraz miałbym kilka pytań odnośnie wzmacniacza i pracy U914 (oraz pochodnych) , ale po koleii:

Jako pracę inżynierską na PW SiMR postanowiłem zaprojektować (to może za duże słowo, bo raczej porównać kilka możliwości, wstępnie przeliczając) 3-stopniowy wzmacniacz momentu do Ursusa 914. Żeby to sensownie zestopniowac potrzebuję następujących informacji (nie miałem do czynienia z niczym powyżej C360- Ostrówek Edition, więc nie dziwcie się moim pytaniom (temat wybrałem nie ze względu na miłość do rolnictwa, ale chęć ogarnięcia przekładni planetarnych wraz z teorią).

 

1. Jak to jest z tymi biegami? Jest 4-biegowa skrzynia, reduktor, reduktor biegów pełzających, wzmacniacz momentu, Jak mniej więcej się tego używa (w transporcie, w orce itd.)

2. Jakich biegów używacie do orania i jaka jest jego prędkość (oczywiście zdaję sobie sprawę, że każdy przypadek jest inny, ale -powiedzmy w typowych warunkach, na dość średniej ziemii).

3. Jaki jest cel istnienia i zakres zastosowań reduktora (nie pełzających, a "zwykłego")-poza tym oczywistym:)

4. Jak spisuje się wzmacniacz momentu? Czy "daje radę"? Czy gdyby miał jeszcze jedno przełożenie, to o ile "kopa" więcej by się przydało, w "typowych zastosowaniach". Tzn. czy to co jest wystarcza do zerwania przyczepności kół, czy jednak jeszcze trochę można wydusić?

 

Dzięki z góry i pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Każdy stopnień wzmacniacza zmniejsza przełożenie np o 20%, wjedź na konedata albo dlg, tam masz podane prędkości na poszczególnych biegach dla różnych ciągników. Powinno wystarczyć do ogarnięcia tematu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ahme999    116

odezwij się do mnie na PW, może moje wskazówki się przydadzą-też jestem na SIMRze


-----PRODUKCJA MASZYN ROLNICZYCH NA ZAMÓWIENIE-----

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MateuszL123    1

Dzięki ahme999 odezwę się wkrótce, bo pewnie będę miał parę wątpliwości:)

Dzięki za informacje. Miałbym prośbę, gdyby ktoś w wolnej chwili wyjaśnił jak wygląda sprawa reduktora. Czy np. do orania używa się go?

 

EDIT: Dzięki Sadek- już wiem- reduktor pełzających był w opcji, zamiast wzmacniacza momentu. Fajnie, tylko nie wyobrażam sobie podczas orki, przełączenia reduktora i dlatego jest wzmacniacz. Patrząc też po prędkościach, reduktor- jak sądzę nie ma zastosowania w orce? Czyli orząc pole dzielną 914-ką, korzystam jak sądzę wyłącznie z przełożeń skrzyni 4-biegowej (wybierając jedno z nich) i jak widzę, że machina nie daje rady chwilowo (bo jest bardziej mokro w danym miejscu na przykład) to zapinam wzmacniacz? Mam rację?

W mojej pracy ma być tak, że zapinam wzmacniacz, a jak nie daje rady mimo to- wtedy idzie 3. stopień wzmacniacza. Swoją drogą- bodaj seria Ursusów, które zarzucono po zakupie licencji MF miała mieć właśnie 3 stopniowy wzmacniacz.

Edytowano przez MateuszL123

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316
...Czyli orząc pole dzielną 914-ką, korzystam jak sądzę wyłącznie z przełożeń skrzyni 4-biegowej (wybierając jedno z nich) i jak widzę, że machina nie daje rady chwilowo (bo jest bardziej mokro w danym miejscu na przykład) to zapinam wzmacniacz? Mam rację?

W teori tak ;)

Bo albo 4terenowa albo 1 szosowa choć dawno nim nie orałem.

Co do wzmacniacza - masz rację choć ja go używam jako półbiegu (chyba od 4c zy 5 lat) i się nie psuje wbrew temu co piszą.

 

...Swoją drogą- bodaj seria Ursusów, które zarzucono po zakupie licencji MF miała mieć właśnie 3 stopniowy wzmacniacz.
i te ciągniki ponoć szły na eksport gdzieś na południe, może Egipt, było niewiele sztuk, przynajmiej też coś o takim 3-stoponiowym wzmacniaczu słyszałem ale nie znalazłem tego w katalogach części od ursusa czy zetora.

pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MateuszL123    1
Bo albo 4terenowa albo 1 szosowa choć dawno nim nie orałem.

Faktycznie- prędkości niemal się pokrywają. Z reduktorem nawet ciut szybciej:)

 

ja go używam jako półbiegu (chyba od 4c zy 5 lat) i się nie psuje wbrew temu co piszą.

Bo i nie ma powodu. U mnie w osobówce automat działa już (odpukać) 14 lat, a to ta sama zasada pracy. Oczywiście, jeśli wszysko jest odpowiednio zaprojektowane, ale skoro ten sam wzmacniacz "daje radę" w 1224, to w 914 winien być wieczny. Jeśli ktoś dopuści do poślizgu, to hamulec taśmowy może się spalić. Jak koło centralne stoi (wzmacniacz włączony), to wszystko MUSI być ok.

 

i te ciągniki ponoć szły na eksport gdzieś na południe

Z tego co słyszałem, to były tylko prototypy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dawid18    2

Ja widziałem ciągnik o nazwie URSUS C-385 NORMAL ( chyba tak się nazywał ) i on właśnie miał 3 stopniowy wzmacniacz i te ciągniki były eksportowane na Egipt.

Ja mam URSUSa C-385 BIZON z rocznika 1983 wszystko to samo co w krajowej oprócz silnika, silnik jest od U-902 i ten model przyjechał z Holandii.

Edytowano przez milanreal1

Mam naimię Dawid i nteresują mnie maszyny rolnicze ukończyłem technikum rolnicze. Pozdrawiam wszystkich rolników

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316
Ja widziałem ciągnik o nazwie URSUS C-385 NORMAL ( chyba tak się nazywał ) i on właśnie miał 3 stopniowy wzmacniacz i te ciągniki były eksportowane na Egipt....
gdzie to widziałeś? Kiedy?

pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MateuszL123    1

Panowie dzięki za dotychczasowe odpowiedzi. Mam kolejne pytanie- czy koło podporowe pługa przenosi siły podczas orki całkowicie, czy czuć zrywanie przodu do góry?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    110

Może by który z młodych inżynierów pokusił się o rozpatrzenie tematu zastosowania nowych materiałów w poprawie szczelności układów napędowych ciężkiego ursusa. Zastosowanie pierścieni np. teflonowych lub bor amidowych zamiast dotychczas stosowanej stali. Temat do zrobienia i przetestowania bez większych kosztów. Wystarczy podpatrzeć co jest we wzmacniaczach momentu lub tym podobnych układach w ciągnikach światowej czołówki rozpatrzeć za i przeciw. Było by to pożyteczne nie tylko dla samego rozpatrywacza takiego tematu w związku z oceną bdb na dyplomie ale również dla przyszłych klientów którzy by skorzystali z takiej wiedzy.

Nie umniejszając chęci do przeliczania już istniejącego urządzenia zespołu napędowego to w sumie niskich lotów wyzwanie dla przyszłego inżyniera. Koledzy wmyślcie coś aby wasza praca nie poszła na półki zapomnienia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MateuszL123    1

Jeżeli chodzi o to co robię, to przeliczenie tego co jest to 2-3 strony. Pozostała część, to "nowy" wzmacniacz- podwójny szereg planetarny i realizacja 3 stopni. Kinematyka wzmacniacza zastosowanego w Ursusach jest tak banalna (blokada całości, albo blokada koła centarlnego), że nie ma się nad czym zastanawiać. Niestety- ale samej konstrukcji (obliczeń) robił nie będę- trocę bez sensu, bo co komu z tego, choć liczyłem na studiach sporo przekładni (o osiach stałych, ale wzory na planetarne też da się znaleźć). Co do uszczelnień, to może katalog SKF i własne eksperymenty? Uszczelnień tam co nie miara, a i wszelkie ograniczenia, dokładne wymiary, czy wskazówki są podane jak na tacy.

 

PS. Ponawiam pytanie o zrywanie przodu. Pozdrawiam

 

PS. 2. Jak to stalowe uszczelnienie?

Edytowano przez MateuszL123

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    110

Kole no jak stalowe??

Przecież masz w każdym zespole napędowym wzmacniacz, przednia oś - przystawka pierścienie uszczelniające stalowe po 2 szt. Np. w Renault są podobne przekładnie planetarne i tam jest uszczelnienie -pierścienie teflonowe które są teraz proponowane zamiast stalowych.

Kolego kolo podporowe z mego doświadczenia w przeciążonym układzie ursus c360 + 4skiby unia grudząc po 35cm daje taki efekt.

1 koło podporowe na miejscu fabrycznym 1 korpus – nie możliwa orka na 4 skiby Tył ciągnika nie dociążony silny poślizg kół tylnych przednie prowadzą się kiepsko prawie cały czas kontra ku caliźnie.

2 koło podporowe na ostatnim korpusie tylne kola dociążone niema poślizgów, przednie odciążone jednak zestaw dobrze się prowadzi ni9e trzeba dawać kontry ku caliźnie. Być może czuć w tym układzie że przód ciągnika jest podrywany ze względu na silny docisk tylnej osi.

Na pewno ktoś krzyknie że 4 do tego traktora to zbyt wiele – spokojnie daje radę ziemie lekkie. Zetor 5340 ciaga w tych warunkach VN 4 skibowego bez większego problemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ahme999    116

z kołem podporowym to nie jest taka prosta sparawa-wsio zależy od tego jak masz ustawioną geometrię TUZ, i albo odciążasz ciągnik albo dociążasz. Przód mało kiedy się podnosi w ciągnikui-same ekstremalne sytuacje, z którymi się dotąd nie spotkałem.

 

btw-stosując dwie planetary szeregowo to możesz mieć 4 przełożenia czyli:

0-0 dwie planetary "wyłączone",

0-1 pierwsza wyłączona, druga włączona

1-0 pioerwsza włączona druga wyłączona

1-2 pierwsza i druga właczona-trzeba tylko dobrze to przeliczyć i ładnie zgrać załaczanie poszczególnych przerkładni.

 

w efekcie masz coś jak PowerQuad Plus od JD czyli 32 wprzód x 16 w tył


-----PRODUKCJA MASZYN ROLNICZYCH NA ZAMÓWIENIE-----

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
CIAPEK1981    8

O co chodzi z tym zrywaniem przodka?

Techniki orania są pare:

- bez z kólka kopiującego,

- z kólkiem podporowym na końcu, lącznik centralny na sztywno, wtedy cały ciężar pługa opiera sie na kółku podporowym

- z kólkiem podporowym na końcu, łąćznik centralny na luźno, w wieżyczce pługa musi być podłużny otwór pod bolec łacznika centralnego,wtedy podnośnikiem regulujemy głębokość pierwszej skiby a kólkien podporowym głębokość ostatniej skiby, w tym przypadku tylna oś ciągnika jest dociążona przez pług.

Niech mnie ktoś poprawi jezeli sie myle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Szymon94
      Mam pytanie odnośnie pokrywki bocznej skrzyni biegów Ursus 1224. Chodzi o pokrywkę z prawej strony na korpusie skrzyni przekładniowej. Chciałbym ją zdemontować i obejrzeć wzmacniacz momentu. Do pokrywy jest przykręcona rurka olejowa. Od czego ona jest, to powrót oleju? Można tą pokrywkę zdemontować bez obaw że tam od tej rurki jakiś nypel nie odpadnie?
    • Przez Lukas1995
      Witam pacjent tak jak w tytule po wymianie sprzęgła nie idzie włączyć biegów dodam że przy wciskaniu sprzegła silnik przystaje na wciśnietym sprzegle traktor nie chce odpalić a gdy puszcze zapali gdzie szukać przyczyny ??? tarcz i docisk wymieniony został
    • Przez Andrzej66Lud
      Witam, wymieniam sprzeglo w mtz starego typu, czy założyć nowy typ czy słoneczko.  Które z nich jest lepsze. Zdjęcia różnych rodzajów dla podglądu 



    • Przez ursusikc330m
      Witam,co może być przyczyną że nie chce przeżucić z żółwia na zająca ani na zimnym ani na ciepłym jak jest włączony przedni napęd i przełoże dźwignie na zająca to gaśnie kontrolka od napędu i wyłącza przedni napęd ciśnienie w mikropompce chyba jest odpowiednie bo kontrolka się nie zapala,pacjent to Ursus 1634 
    • Przez Przemq
      Witam forumowiczów.  Mam problem od grudnia posiadam ursusa 1214w wersji de luxe sprowadzony z Danii w 2012 roku jestem drugim właścicielem w Polsce a mój  problem polega na tym, że przy przeglądzie okazała  się  być pęknięta obudowa skrzyni  biegów była dopiero ryska na farbie ale ze strachu , że nie  wytrzyma roboty w polu przy siewach wziąłem dobrego spawacza i mi to pospawal specjalnymi elektroda mi plus do tego całość skleilem klejem Belzona 1321 takzwanym płynnym metalem i wytrzymało to siewy lecz obawiam się czy na dłuższą metę zda to egzamin? Czy trzeba szukać  drugiej obudowy? Silnik i skrzynia mechanicznie są w bardzo dobrym stanie technicznym. Ciagnik bardzo  mało  pali około 9ltr na 1 ha przy agregacie uprawowo i 10 przy pługu 4 skibowym brix. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj