Polecane posty

szymek    75

wszystko zaczynajac od mikropompki tarczczek i tasmy a tłok chyba ten sam :angry: a czy mogło to byc spowodowane niskim stanem oleju w skrzyni?? :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szymek    75

taki gosc powiedział mi ze mogło oberwac tarcze i dla tago tak sie dzieje?? a i jak czy da sie to jakos sprawdzic czy to jest to?? czy trzeba rozjechac cignikiem zeby sie dowiedziec?? :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zts    41

Sprawdź ile masz oleju i filtry bo to wygląda na zapowietrzanie się układu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szymek    75

olej jest bo dolewałem i jest max a filtry to sprawdze ale sa nowe bo wymieniane we wrzesniu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zts    41

A kontrolka ciśnienia wzmacniacza działa? najlepiej przeprowadź test manometrem podłaczając do sprzęgła wom :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218
Ja odkąd kupiłem Ursusa 912 nie działał mi wzmacniacz, wie ktoś ile kosztuje naprawienie tego wzmacniacza.

 

Zależy co w nim wysiadło...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karola44    1

Witam. Nie jestem za bardzo obeznany w mechanice traktorow. Mozecie mi napisac w prostym jezyku CO TO JEST TEN WZMACNIACZ?? Czy takie cos tez jest w C360?? Z czym to sie je??.

Z wypowiedzi waszych wnioskuje ze jest to jakis myk kozystajacy z hydrauliki, ktory powoduje wiekszy docisk tarcz sprzeglowych??

Nie kapuje tego :P

Dla mnie zajac to biegi szosowe, a zolwik to terenowe, czyli cos jak polbieg dla szosowych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daniel215    1
Witam. Nie jestem za bardzo obeznany w mechanice traktorow. Mozecie mi napisac w prostym jezyku CO TO JEST TEN WZMACNIACZ?? Czy takie cos tez jest w C360?? Z czym to sie je??.

Z wypowiedzi waszych wnioskuje ze jest to jakis myk kozystajacy z hydrauliki, ktory powoduje wiekszy docisk tarcz sprzeglowych??

Nie kapuje tego :)

Dla mnie zajac to biegi szosowe, a zolwik to terenowe, czyli cos jak polbieg dla szosowych.

to tzw. żółw i zając :):P:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karola44    1

Czyli wzmacniacz to poprostu reduktor?? czyli wlaczenie biegow terenowych?? A juz myslalem te to jakies super hiper narzedzie w traktorze :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szymek    75

chyba nie działa mi ta kontrolka bo jak włacze na zajaca to zgasnie a za chwile znowu swieci i na odwrut to samo jest :angry: a gdzie to sprawdzic manometrem przy dekłu skrzyni??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    110

Koledzy wzmacniacz to nie reduktor ani biegi terenowe.

Żadne z nich nie mają możliwości przełączanie wielkości siły momentu obrotowego a zarazem prędkości jazdy bez rozłączenia sprzęgła głównego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szymek    75

no własnie i tu jest problem :angry: a jakie musi miec cisnienie mikropompka??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218
Witam. Nie jestem za bardzo obeznany w mechanice traktorow. Mozecie mi napisac w prostym jezyku CO TO JEST TEN WZMACNIACZ?? Czy takie cos tez jest w C360?? Z czym to sie je??.

Z wypowiedzi waszych wnioskuje ze jest to jakis myk kozystajacy z hydrauliki, ktory powoduje wiekszy docisk tarcz sprzeglowych??

Nie kapuje tego :P

Dla mnie zajac to biegi szosowe, a zolwik to terenowe, czyli cos jak polbieg dla szosowych.

 

Wzmacniacz to półbieg (taki jak powershift w nowszych ciągnikach) w ursurach i starszych zetorach jest tylko jeden i po włączeniu wzmacniacza każdy bieg jest wolniejszy o ok 30% co daje większy moment obrotowy na kołach co daje większy uciąg :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daniel215    1
Wzmacniacz to półbieg (taki jak powershift w nowszych ciągnikach) w ursurach i starszych zetorach jest tylko jeden i po włączeniu wzmacniacza każdy bieg jest wolniejszy o ok 30% co daje większy moment obrotowy na kołach co daje większy uciąg :)

Nie prawda wzmacniacz nie całkiem odpowiada półbiegowi tak jak w powershift,ponieważ jeśli się dłużej na nim jeździ to się tam tarczki zjadą i po wzmacniaczu :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

Jeśli wzmacniacz jest dobrze wyregulowany to nic się za szybko nie zużyje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karola44    1

Hmmm. To teraz to juz chyba calkiem sa pomieszane teorie. Tak mi sie wydaje.

Zolwik i Zajaczek to mysle nic innego jak biegi terenowe i szosowe. Polbieg to ja rozumie cos co pozwala zwiekszyc uciag lub moment obrotowy na kazdym z biegow. Takie polbiegi posiadaja np stareSkody ciezalowe i Liazy. Zalaczane to jest pneumatycznie malym zaworkiem na drazku zmiany biegow. Robi sie psyk i potem wysprzeglasz i i puszczasz sprzeglo i juz dajesz wgore dalej na piatce tyle ze duuuzo mocniej.

Ale nadal nie moge pojac o czym mowa jezeli chodzi o stare ursusy. Jedyne co tam jest to mala wajcha od biegow terenowych. Jak np w terenowym Uazie produkcji CCCP. Zalaczasz reduktor i masz dodatkowe 4 biegi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

@karola44

 

Biegi szosowe i polowe i polowe znacznie różnią się prędkością, np. na 4 polowej jedziesz max 10km/h a na szosowej 4 jedziesz 25km/h a wzmacniasz to dokładnie to samo co półbieg w Liazie tylko że tu jest załączany hydraulicznie i nie trzeba do przełączania używać sprzęgła :P prędkość spada tylko o ok 30% No i oczywiście występuje to tylko w ciężkich ursusach i zetorach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karola44    1
@karola44

 

Biegi szosowe i polowe i polowe znacznie różnią się prędkością, np. na 4 polowej jedziesz max 10km/h a na szosowej 4 jedziesz 25km/h a wzmacniasz to dokładnie to samo co półbieg w Liazie tylko że tu jest załączany hydraulicznie i nie trzeba do przełączania używać sprzęgła :P prędkość spada tylko o ok 30% No i oczywiście występuje to tylko w ciężkich ursusach i zetorach.

 

No i wlasnie takiej odpowiedzi oczekiwalem. Rozjasniles mi to w zupelnosci. I upewniles mnie w moich przypuszczeniach. Czyli w C330 i C360 nie wystepuje nic co mozna nazwac Wzmacniaczem. Te modele maja jedynie biegi terenowe i szosowe. Tzn 360, ma dodatkowa dzwignie do przelaczenia przezozenia. 330 ma w zasadzie 3 biegi terenowe i 3 biegi szosowe. + oczywiscie po jednym wstecznym.

Dobra juz sie nie wcinam. Z mocniejszymi i konkretnymi maszynami nie mialem stycznosci to juz nie przeszkadzam :P

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
snopek4    4

Ja mam cos takiego w MF699 tak ze na kazdym biegu da sie to wlaczyc a jezdze na - czyli wolniej w pracach polowych a na = to tylko w transporciie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Szymon94
      Mam pytanie odnośnie pokrywki bocznej skrzyni biegów Ursus 1224. Chodzi o pokrywkę z prawej strony na korpusie skrzyni przekładniowej. Chciałbym ją zdemontować i obejrzeć wzmacniacz momentu. Do pokrywy jest przykręcona rurka olejowa. Od czego ona jest, to powrót oleju? Można tą pokrywkę zdemontować bez obaw że tam od tej rurki jakiś nypel nie odpadnie?
    • Przez Lukas1995
      Witam pacjent tak jak w tytule po wymianie sprzęgła nie idzie włączyć biegów dodam że przy wciskaniu sprzegła silnik przystaje na wciśnietym sprzegle traktor nie chce odpalić a gdy puszcze zapali gdzie szukać przyczyny ??? tarcz i docisk wymieniony został
    • Przez Andrzej66Lud
      Witam, wymieniam sprzeglo w mtz starego typu, czy założyć nowy typ czy słoneczko.  Które z nich jest lepsze. Zdjęcia różnych rodzajów dla podglądu 



    • Przez ursusikc330m
      Witam,co może być przyczyną że nie chce przeżucić z żółwia na zająca ani na zimnym ani na ciepłym jak jest włączony przedni napęd i przełoże dźwignie na zająca to gaśnie kontrolka od napędu i wyłącza przedni napęd ciśnienie w mikropompce chyba jest odpowiednie bo kontrolka się nie zapala,pacjent to Ursus 1634 
    • Przez Przemq
      Witam forumowiczów.  Mam problem od grudnia posiadam ursusa 1214w wersji de luxe sprowadzony z Danii w 2012 roku jestem drugim właścicielem w Polsce a mój  problem polega na tym, że przy przeglądzie okazała  się  być pęknięta obudowa skrzyni  biegów była dopiero ryska na farbie ale ze strachu , że nie  wytrzyma roboty w polu przy siewach wziąłem dobrego spawacza i mi to pospawal specjalnymi elektroda mi plus do tego całość skleilem klejem Belzona 1321 takzwanym płynnym metalem i wytrzymało to siewy lecz obawiam się czy na dłuższą metę zda to egzamin? Czy trzeba szukać  drugiej obudowy? Silnik i skrzynia mechanicznie są w bardzo dobrym stanie technicznym. Ciagnik bardzo  mało  pali około 9ltr na 1 ha przy agregacie uprawowo i 10 przy pługu 4 skibowym brix. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj