Zaloguj się, aby obserwować  
fafa

problem z zetorem 8145

Polecane posty

fafa    1

Mianowicie mam taki problem pod obciążeniem np. uprawianie pola agregatem 2,5 jak za nisko opuściłem to żadne koła się nie kręciły ale ciągnik nie zgasnoł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fafa    1

a co zrobić aby sprzęgło sie nie ślizgało bo żółwia nie mam włoczonego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Ale czy masz żółwia , bo to że go nie używasz to nic nie ma wspólnego czy go włączasz czy nie.

Jak masz żółwia to na 100% na nim ci się ślizga. Jeśli na mas żółwia to radzę ci sprawdzić luz na pedale sprzęgła, a ostatecznie tarcza poszła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
look19    30

Jeśli sprzęglo się ślizga to trzeba albo podciągnąć tarczę, ale jeśli po tym będzie dalej tak samo, to już tylko wymienić tarczę. W takim wypadku wymieniłbym (w 8145 jest 1 stopniowe tzw słoneczko) na sprzęgło 2 stopniowe ze starszego typu, gdyż lepiej wysprzęgla i łatwiej wchodzą biegi. Wiem to, bo pracowałem kiedyś u1224, który miał 2 stopniowe sprzęgło i zetorem 8145, który miał słoneczko.


Jeśli chcesz poznać prawdę na temat Agromy pisz na PW. Na pewno odpowiem. Miałem z nimi do czynienia.

Nie polecam zgrabiarki firmy METAL-TECHNIK z powodu wad konstrukcyjnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Więc pod schodkami dokręć śrubę, i po problemie. Zobaczysz ją, to jest kawałek śruby 16 mm z łebkiem jajowatym na klucz 11. Popuść nakrętkę na niej na klucz 24 dokręć z 1,5 -2 obroty i problem zniknie. Na zgaszonym silniku.

Jeśli nie no to sprzęgło, ale ja na 99,9% obstawiam że to taśma na żółwiu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jeśli sprzęglo się ślizga to trzeba albo podciągnąć tarczę, ale jeśli po tym będzie dalej tak samo, to już tylko wymienić tarczę. W takim wypadku wymieniłbym (w 8145 jest 1 stopniowe tzw słoneczko) na sprzęgło 2 stopniowe ze starszego typu, gdyż lepiej wysprzęgla i łatwiej wchodzą biegi. Wiem to, bo pracowałem kiedyś u1224, który miał 2 stopniowe sprzęgło i zetorem 8145, który miał słoneczko.

Może kolego powiesz jak idzie podciągnąć tarcze sprzęgłową na tzw. słoneczku? i powiedz mi jeszcze że wymieniając słoneczko na starszy typ to jest tak chop- siup,i od kiedy jest to 2 stopniowe sprzęgło?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

We wszystkich ciężkich ursusach i zetorach było i jest sprzęgło jedostopniowe w 4cylindrowych wcześniej na 3łapki później w nowszych wersjach tzw.słoneczko a w 6 cylindrowych cały czas sprzęgło na 4 łapki. Nic to nie wnosi do dyskusji chodziło mi tylko o wyjaśnienie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Masz kolego racje, tylko ja zadałem pytanie @look19 bo mnie rozbawił swoim postem. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Mnie to zaraz denerwują takie wypowiedzi niektórzy piszą tu bo mają jakiś problem i tym staram się zawsze pomagać a niektórzy tylko po to aby się wymądrzać ale nie ma co sobie falować jakoś to przeżyjemy :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fafa    1

Jutro wam napisze czy pomogło to podkręcenie żółwia, ale mam jeszcze jeden problem jak pod nosze na podnośniku i pod nosze na maksa to pompa hamuje silnik, mechanik mi powiedział że spadło z jakiejś rolki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
look19    30

Może kolego powiesz jak idzie podciągnąć tarcze sprzęgłową na tzw. słoneczku? i powiedz mi jeszcze że wymieniając słoneczko na starszy typ to jest tak chop- siup,i od kiedy jest to 2 stopniowe sprzęgło?

 

 

Ok. Przyznaję rację. Przecież tu nawet bez sensu było by montować 2 stopniowe, gdyż wom jest inaczej napędzani niż np w 360. Co do słoneczka mój znajomy w nowej 1234 krótko po kupieniu jej w 1999roku wymienił słoneczko na stary typ, ponieważ w polskim wykonaniu nie chciało chodzić (nie tylko jemu z resztą, innym, którzy mięli ursusy x34/xx34 też, co ciekawe w zetorze nie było z tym problemu).


Jeśli chcesz poznać prawdę na temat Agromy pisz na PW. Na pewno odpowiem. Miałem z nimi do czynienia.

Nie polecam zgrabiarki firmy METAL-TECHNIK z powodu wad konstrukcyjnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

W 6 nigdy nie było słoneczka a jedynie normalne sprzęgło na 4 łapki jedno tarczowe jedno stopniowe także znowu coś piszesz nie tak kolego look19 w wersjach 32 i 34 były i sa hydrauliczne wysprzęgliki i to one zwykle się psuja po prostu przepuszczają i te wersje mają na ogół synchronizowaną przekładnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jutro wam napisze czy pomogło to podkręcenie żółwia, ale mam jeszcze jeden problem jak pod nosze na podnośniku i pod nosze na maksa to pompa hamuje silnik, mechanik mi powiedział że spadło z jakiejś rolki.

Trudno na odległosć cos powiedzieć bo nie wiem jak ten traktor się zachowuje ale moim zdaniem podkręcenie tasmy nic nie da bo jak zaciąga tasme to chodzi na żółwiu a jak na zającu to na tasmie musi być luz bodajże 0,20 mm a Ty piszesz że na żółwiu nie jezdzisz i się slizga,może być tak:1-zaolejona- zużyta tarcza sprzęgłowa, 2-być może docisk {słoneczko}nie ma już tej siły i po 3-cos się zaczyna dziać ze wzmacniaczem momentu.Z tym podkręcaniem tasmy to tylko ostrożnie bo luz dobrze wyregulować to jest cała procedura a nie jak tu ktos pisał podkręć i po problemie bo spalisz tasme i wtedy będzie po problemie.

Edytowano przez MAT912

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
crystalzts    14

Jak zatrzymuje się traktor to słychać takie gwizdanie , bo jeśli tak to 100% wzmzcniacz i napisz czy tak się dzieje odrazu czy po rozgrzaniu oleju i czy wom i napęd działaja bez zarzutu , bo jak szwankują to mikropompka padła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fafa    1

Juz działa dobrze podkręciłem taśme i wszystko ok i jak włączam żółwia to też jest ok :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Piter333
      Witam, mam Zetora 16245 niedawno kupionego i ostatnio zauważyłem że z przodu ma opony 14.9-28 a z tyłu 20.8-38. wszystko jest w porządku czy trzeba zmienić rozmiary, jak to wygląda?
    • Przez Arabs
      Witam mam problem z zetorem forterra 11441 a mianowicie ostatnio wymienialiśmy komplet sprzęgła czyli koło zamachowe docisk tarcze + łożysko oporowe było wymieniane 4 miesiące wstecz, i jest problem tego typu że sprzęgło się ślizg ale to tak że traktor na 4 biegu nie może się uciągnąć. Próbowaliśmy już zmieniać docisk na inny bo myśleliśmy że jest trefne kombinowaliśmy z rodzajem tarczy nawet przetoczylismy 0.6mm koło zamachowe z myślą że po przetoczeniu słoneczko bardziej wyjdzie i docisk będzie mocniejszy ale nic z tego po tym zabiegu jest w sumie jeszcze gorzej. Sprzęgło nie jest podparte bo mamy około 1cm luzu na wysprzegliku a właśnie tak się zachowuje jakby było podparte. Ma ktoś pomysł gdzie szukać problemu bo traktor już był rozjeżdżany 3 razy i dalej nie ma efektów 
      Edit. Zapomniałem dodać że na sloneczku powstaje taki jakby nierówny ślad po pracy łożyska oporowego ten odcisk nie jest równomierny tylko w dwóch punktach ewidetnie jest mocniej zaciskane 
    • Przez wrysiek
      Witam tak jak w tytule chciałbym dowiedzieć się jakie są zasadnicze różnice pomiędzy zetorem 8011 a 8111?
      Tylko nazwą czy coś bardziej mechanicznie?
    • Przez Latashi
      Witam, mam problem z moim zetorem. Otóż, po ponad godzinnej pracy gdy olej jest już gorący traktor jeździ tak jak na żółwiu mimo że jest włączony zająć. Dopiero po dodaniu więcej gazu podczas prac polowych lub dłuzszyk rozpędzeniu jedzie normalnie na zającu. Zalany olej hydrauliczny przekładniowy. Gdzie szukać przyczyny? Dolać więcej oleju , czy problem jest z tarczkami?
    • Przez Piter333
      Witam, panowie od czego jest ta czerwona kontrolka? Zetor 16245. Pozdrawiam 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj