pawlus224

Pomoc w zakupie C-360 i pochodnych

Polecane posty

Adi96    1848

Uruchamiam? Po prostu biją te brednie po oczach że coś co ma jeden cylinder mniej, mniejszą pojemność oraz jest silnikiem nowocześniejszym może palić tyle samo co silnik o większej pojemności starszy technicznie. Tylko tyle, to czy jeden czy drugi pali 5l/mth czy 100l/mth świadczy tylko o stanie takowego ciągnika.

Dane z instrukcji obsługi:

 

Pojemność:

C360 - 3120 cm3

C360 3p - 2502 cm3

 

Spalanie:

C360 - 195g/KMh

C360 3p - 168g/KMh

 

W przeliczeniu na l/mth wyjdzie nam różnica około 2-2,5l/mth na korzyść 3p (zależne od danych w katalogu).

Wszystko jest w katalogu, kalkulator też nie gryzie więc każdy sobie może obliczyć.

Dyskutować nie będę, bo na forum aż nadto ludzi nie mogących się pogodzić z prawdą i faktami które zawarte są w instrukcji ciągnika, chyba że ktoś pochwali się jakimiś badaniami :)

 

 

A ty czytałeś co napisałem że różnica bedzie 2 litrów w pracach lekkich.To co jest podane w katalogu to w najlepszych warunkach a w praktyce 0,5 plus minus wychodzi.Wiem ile c-360 pali i nie ma tragedii to że heniek ustawi kąt wtrysku byle jak daje po garach to potem jest te spalanie smok.Ja liczyłem i motogodzine pali 6 litrów mój silnik nie widział remontu wiec myśle że może dałbym rade do 5,5 zejść

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

za 10 tys bedzie trup

Nie zamierzam kupować za 10tyś tylko w granicach 17 , jak miał bym za 10 kupić to wolał bym rusina wyremontować i bym nim jeździł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Nie zawsze 17 to stan perfekcyjny może być pomalowana mina.Kupuj z przebiegiem jak najniższym w oryginale  czasem udaje się coś wyrwać  w 14 15

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Teddy    0

a ja bym wolał kupić c360 za 10tyś i sobie go wyremontować za resztę. Przynajmniej wiedziałbyś co masz a tak to może okazać się, że kupisz "ładnego" za 17tyś za rok lub dwa remont Cię czeka. Ale to tylko moja opinia :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Nie ma aż taj dobrych części zaczniesz pchać się w remont  to dołożysz drugie tyle.60tka mało eksploatowana przy dobrej obsłudze sporo pochodzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    540

A ty czytałeś co napisałem że różnica bedzie 2 litrów w pracach lekkich.To co jest podane w katalogu to w najlepszych warunkach a w praktyce 0,5 plus minus wychodzi.Wiem ile c-360 pali i nie ma tragedii to że heniek ustawi kąt wtrysku byle jak daje po garach to potem jest te spalanie smok.Ja liczyłem i motogodzine pali 6 litrów mój silnik nie widział remontu wiec myśle że może dałbym rade do 5,5 zejść

 

Różnica 2l wynosi nie w lekkich pracach a a ciężkich pod stałym obciążeniem wykorzystując maksymalny moment obrotowy ciągnika przez 1 mth! Proszę zajrzeć do instrukcji i nie wypisywać subiektywnych odczuć, a jeśli chcesz podważać dane z instrukcji i pracę inżynierów którzy ją tworzyli to poprosimy o przeprowadzenie rzetelnych badań i podzielenia się nimi.  :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

To twoim zdaniem jak c-360 spali 10 litrów  w pracach lekkich  a c-360 3P 5 litrów?  Haha nie zależnie co byś nie robił zawsze będzie różnica tych 2,5 litrów maks  do prac ciężkich w orce na glinie spalanie 3P na hektar jest zbliżone c-360 nie jednego się pytałem i wyniki wychodziły podobne .Ja ci powiedziałem co mówi instrukcja   a co mówi gleba klasa ziemi.Nie długo w 3P zamiast ubywać paliwa to będzie przybywać.I odnosząc się do twojego poprzedniego stwierdzenia  że c-360 pali tyle samo na motogodzinę nie zależnie od tego co robi a 3P pali o połowę mniej w pracach lekkich w ciężkich o 25 % mniej jak tak myślisz no to pozdro

Edytowano przez Adi96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal8011    51

Jak na pompie podkręcasz obroty powyżej wartości krytycznych dla tego silnika to na temat spalania lepiej się nie wypowiadaj.

 

Już nie podkręcam bo zamieniłem C-360 na Zetora 8011 10 lat temu.

 

Na mały areał to najlepiej odłożyć kasę i kupić Zetora 5211 albo 7211. To są fest traktorki. Szkoda kasy na C-360 bo to rupcie w porównaniu do Zetorów.

 

Edytowano przez michal8011

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Sprawdź najpierw jak jest liczona motogodzina bo chyba nie masz pojęcia a później zajrzyj do instrukcji obsługi oby dwóch ciągników gdzie jest dokładnie jest napisane spalanie dla jednego i drugiego ciągnika.

Czepiasz się kolego byle czego.Ja tylko stwierdzam fakt ile motogodzin w orce robi szwagier a ile ja w tej samej robocie i na tym samym kawałku tylko że on sięga często 2 biegu a ja 60 śmigam na 3 aż miło i jak jest szeroki kawałek to każdy orze swoją część i ja zrobię swoją połowę szybciej niż on swoją a najgorsze oranie jest razem bo muszę czekać co któryś przejazd a spalimy tyle samo.Kolego na wsi u mnie jest tylko jeden 3p i na 50 c 360 i gość co ma tego perkinsa ma też 60 która robi ciężką robotę a perkins tylko lekką.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal8011    51

Podziwiam wyobraźnie człowieka który woła tyle kasy za to coś z linku powyżej :D. To jest warte maks 10 tysięcy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

No warte 11 tyś ze względu na przebieg idź powiedz temu handlarzowi.Po 2 poczekaj te 15 lat 20 c-360 w oryginale będą szły w górę kwestia czasu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

No to żeś podsumował , mało z krzesła nie spadłem :P:D .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal8011    51

I od handlarza. To już ją dyskwalifikuje. Jak kupować ciągnik to najlepiej od rolnika co ma go u siebie już parę lat. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Oj , nie zawsze od rolnika to lepiej . B) Jest u nas taki jeden (trochę mechanikuje i coś tam się zna) co zrobi wszystko aby nie kupić . Spawa , przerobi , dorobi , kupi coś podobne ... No i jak ktoś kupi od niego to nie do pozazdroszczenia . :P B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal8011    51

Od takiego to kupi tylko ktoś kto nie ma pojęcia jak ma wyglądać normalny sprawny ciągnik :). Lepiej kupić taniej, i samemu trochę poprawić co jest nie tak niż płacić 16-17 tysięcy i dawać zarobić 5 tys handlarzom.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Ja potrafie poznać czy ciągnik nie wytłuczony  ramiona ma oryginalne a zazwyczaj strasznie wyłuczone zresztą jazda próbna by wyjaśniła.Kupcie za 10 a potem skrzynia sprzęgło i silnik i kwota zaymka się w 5 tysiącach jak nie lepiej a za takie w 10 to trzeba opony kupić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Marudzisz za 10 tyś kumplowi w grudniu tego roku wyrwałem 60 w bardzo dobrym stanie z nówkami oponami tylko bez obciążników i kabiny.Tysiaka włożył na ogólny przegląd maszyny i może ruszać w pole.Trafiają się okazje tylko trzeba szukać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    540

To twoim zdaniem jak c-360 spali 10 litrów  w pracach lekkich  a c-360 3P 5 litrów?  Haha nie zależnie co byś nie robił zawsze będzie różnica tych 2,5 litrów maks  do prac ciężkich w orce na glinie spalanie 3P na hektar jest zbliżone c-360 nie jednego się pytałem i wyniki wychodziły podobne .Ja ci powiedziałem co mówi instrukcja   a co mówi gleba klasa ziemi.Nie długo w 3P zamiast ubywać paliwa to będzie przybywać.I odnosząc się do twojego poprzedniego stwierdzenia  że c-360 pali tyle samo na motogodzinę nie zależnie od tego co robi a 3P pali o połowę mniej w pracach lekkich w ciężkich o 25 % mniej jak tak myślisz no to pozdro

Wskaż mi gdzie tak napisałem :) Ja tylko piszę o tym że 3p spala 2l mniej w pracach ciężkich. Ile pali w lekkich czy średnich (jak to w ogóle policzyć) nie mam pojęcia bo nikt tego nie badał.

 

Już nie podkręcam bo zamieniłem C-360 na Zetora 8011 10 lat temu.

 

Na mały areał to najlepiej odłożyć kasę i kupić Zetora 5211 albo 7211. To są fest traktorki. Szkoda kasy na C-360 bo to rupcie w porównaniu do Zetorów.

Lepiej kupić zachodniego, części cenowo to samo a Zetor się nawet do nich nie umywa. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

A jakiego on kupi zachodniego za około 20 tyś zł? innym rozwiązaniem dobry zetor starszej serii co lepszy od 60-tki.Trafią się owszem ale trzeba trochę czasu poszukać.Tego roku ? :D Toż mamy 2017  Ktoś jeszcze żyje 2016 :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    540

Chociażby Renault 551, 3 cylindry, silnik MWM (jedne z najlepszych) 55 koni, rewers, dwie prędkości wałka, biegi zsynchro, udzwig podnośnika 2t. Są też modele mocniejsze do bodajże 80 czy 90KM. Na pewno coś się wybierze do 20 tys.

Starsze zetory nie będą się wiele różnic od C360 i raczej należało by szukać czegoś zadbanego. W innym wypadku niezależnie czy to Zetor, Ursus czy MF można nieźle popłynąć przy ewentualnym remoncie, koszt samych opon na tył to około 3 tys zł, a na łysych nawet przyczepy nie pociągniemy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez kubatedi
      Witam
      Mam pewien problem mianowicie w przyczepie autosan d44b kazde koło podczas jazdy chodzi sobie lewo prawo zamiast toczyc sie prosto cczym to moze byc spodowdowane? Szpilki wszystkie sa dociagniete, oraz nie ma luzu na kołach.
      Proszę o porady
       


    • Przez Mikua
      Czesc Problem taki że nie mogę stawić początku wtrysku, na kole zamachowym posiadam 3 kreski, raz paliwo drgnie na pierwszej, raz na ostatniej A nie kiedy z 2-3 cm nad ostatnią kreską, silnik jest po kapitalnym remoncie, kola od rozrządu są nowe-ursusa, ustawienie-dwie kropki kola wału w jedna kola pośredniego, dwie kropki kola rozrządu w dwie kropkę kola pośredniego, i 0 kola pośredniego z 0 kola pompy wtryskowej, silnik zapala lecz nie równo pracuje, takie "szczekanie" ma ktoś pomyśl co może być nie tak? Pozdrawiam
    • Przez Veq9
      Witam
       
      czy mógłby mi ktoś proszę wytłumaczyć jaką funkcje pełni owa wajcha ( podejrzewam iż jest to zmiana prędkości wom z 540 na 1000 oraz odwrotnie), oraz jak ową wajchą manipulować by otrzymać owe prędkości tzn.  Należy ją wdusić, przekręcić czy jak, bo niezbyt wiem ???
      Z góry informuje iż jest to oryginalny element stosowany w Ursus 1634 wersja exportowa

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj