modelarz

MTZ 82 regulator siłowy

Polecane posty

luc93    3
Napisano (edytowany)

Nie cieknie ale jest orgimały ma 15 lat 2 razy wymieniane te gumki były . Chce wymienić bo maszyny opuszczają się i klapa w presję się otwiera u ciężko balota zbić to chyba lepiej kupić 2 rozdzielacze niż jeden orginalny

Edytowano przez luc93

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

To olej tego topora i załóż bółgara z pływającą. W życiu nie kupił bym ruskiego rozdzielacza. O ile wycieki są do ogarnięcia  to precyzja działania i wieczna szarpanina z wajchą doprowadza do szału. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luc93    3

Seweryn zgadzam się z tobą szarpać inaczej straszna ale chociaż tanie nie to co zachodnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursusek94    15

panowie mam problem, jakiś czas temu kupiliśmy belarusa 820, robiłem nim w gruberze i wszystko szło jak należy, chociaż nie podobała mi sie prędkość podnoszenia tego grubera(wolno), podnośnik sterowany jest regulatorem. ostatnio podpinam grubera a on nie chce go podnieść, ruszy aby centymetr nad ziemie i nie daje rady. pomyślałem pompa słaba. wymieniłem na nową nsz 50 i dzisiaj podnosze a  tam to samo tyle że aby koła siądą i dalej nie podnosi. więc myśle że to wina siłowego. czy mam go wyciągnąć i rozebrać? bo olej podaje na siłownik tylko jak by go jakiś zawór dławił i nie pozwalał na wieksze ciśnienie. próbowałem na różnych ustawieniach pozycyjnej siłowej i tej trzeciej. na wszystkich tak samo. kręciłem też tym pokrętełkiem od ciśnienia chyba i też nic. dodam jeszcze że kiedyś podpiołem mu tura pod przedni rozdzielacz to żeby podnieść to musiałem gazować, na tej podstawie wymieniłem pompe. ale teraz zgłupiałem, wydaje mi sie że gdy dam opór na 1 rozdzielaczu to olej iddzie na 2 a gdy na 2 to idzie na 1 wszystkie 3 dźwignie mam na neutralnej pozycji. nie chciał bym siłowego całkiem wywalać z ciągnika tak jak mam w mtz zrobione bo to jest wygodne. pomóżcie. co mam rozebrać a co wyciągnąć z siłowego? jeszcze dodam że to jest 3 otworowy i nie moge sterować dźwignią przy kierownicy.

Edytowano przez ursusek94

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursusek94    15

byłem właśnie sprawdzić jeszcze raz to podczepilem gruber ale bez łącznika to podniósł do góry, a jak podczepie z łącznikiem to nie ma siły to podnieść. gruber waży około 900 kg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARIAN    4

Jakim olejem jest zalany układ hydrauliczny? Czy filtr był wymieniany? Ja bym zaczął od tego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Sprawdź ciśnienie na wyjściu zewnętrznym. Jeśli jest niskie to regulator masz dobry a przyczyny szukał bym w zworze bezpieczeństwa w rozdzielaczu i tym drugim pod zaworem bezpieczeństwa.

Sam olej i filtr oleju tutaj wiele nie ma do rzeczy.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursusek94    15

filtr na pewno nie bo jest na powrocie, a olej mam taki sam w mtz'cie i śmiga. a ten zawór bezpieczenstwa to jest po lewej stronie rozdzielacza jak się wsiada do ciagnika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Może te ustrojstwa,co z tyłu są podłączone do zaczepu łącznika górnego.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Tak zawór bezpieczeństwa jest po lewej stronie rozdzielacza pod kierownica od góry.

A w tym samym miejscu od dołu pod pokrywką na śrubki zdaje się M8 jest drugi który lubi się wieszać i robi bałagan.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Jeszcze laptop siada i postów nie można usuwać.

Edytowano przez LTZ55a

Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursusek94    15

No nie ma ciśnienia na wyjściu, czyli biorę się za zaworki. tylko nie rozumiem co mają zaworki do regulatora jak on ma oddzielne zasilanie, a zawory są przecież w rozdzielaczu. a rozdzielacz połączony z regulatorem jest tylko ta cienka rurką ciśnieniowa. Seweryn wytłumacz.
ten od spodu jest na m10, czy żeby je wykręcić muszę wyjmować rozdzielacz?
wyjalem ten na dole grzybek i co kupić Nowy czy przeczyscic i włożyć stary?

Edytowano przez ursusek94

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Jeśli mnie pamięć nie myli Mani dobrze rozgryzł ten patent. 

A działa to tak że normalnie olej płynie zasilaniem na rozdzielacz a z niego przez ten otwarty grzybek do zbiornika. Sterowanie czy samym rozdzielaczem czy regulatorem musi zamknąć ten grzybek czyli przelot do zbiornika powrotem i skierować go tam gdzie ty chcesz. Jeśli ten grzybek jest nieszczelny lub się zacina nie ma odpowiedniego ciśnienia w hydraulice bon część oleju ucieka do zbiornika.

Wszystko ma się lekko bez zacięć poruszać. Nie wiem czy u ciebie winę ponosi ten zaworek ale sprawdzić warto.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursusek94    15

wielkie dzięki Seweryn, winny był grzybek, wyjalem przedmuchalem i właśnie latam sobie gruberem. czyli pompa była niepotrzebnie zmieniana. Seweryn gdy byś bliżej mnie mieszkał już bym do cb jechał z flacha :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursusek94    15

Seweryn co myślisz o chłodnicy oleju hydraulicznego, bo tak po około godzinie pracy olej robi się rzadszy na tyle że podniesie do połowy a dalej to już trzeba gazowac. zauważyłem że jak robiłem mtzetem bez regulatora szybciej i lżej podnosi niż belarus z regulatorem i dlatego bym wsadził sobie taką chłodnice.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Ruska hydraulika do szczelny ch nie należy dla tego tak się dzieje. Ja wywaliłem rozdzielacz i regulator,założyłem rozdzielacz bółgara i bez względu na temp. Olej hydraulika działa tak samo. Możesz założyć chłodnicę ale tanie rozwiązanie to nie będzie. Jeszcze pytanie jaki masz olej bo często zalanie gęściejszym pomaga.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursusek94    15

olej to mam jakiś superol czy coś takiego. a może założyć zestaw wzmacniający podnośnika, da to coś? w sumie to dwa dodatkowe siłowniki, powinno pomóc. będzie miał lżej podnosic?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Jak ciężko dźwiga to pomoże. Ja mam u siebie założony bo już w zimie wała urwałem pod solarką. 

Chociaż osobiście szukał bym gdzie ten olej tak ucieka ewentualnie wymienił olej na gęściejszy.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Wcześniej też się grzał olej czy teraz po wymianie pompy i czyszczeniu zaworu przelewowego?

Bo znajomy jak za namową mechanika rozciągnął sprężynę od tego zaworu to właśnie zaczął mu olej gotować bo miał za duży opór na biegu jałowym. Zmienił zawór na nowy razem ze sprężyną i jak ręką odjął.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
chrzan86    0

Witam ;) a co może być przyczyną nie pełnego podnoszenia maszyny? zatrzyma się tak ok 3cm przed końcem i tylko zawór słychać bez maszyny wszystko jest ok!

Dodam że pompa i rozdzielacz pod kierownicą wymieniony na nowy. Posiadam również dodatkowe siłowniki przy belkach. Wcześnie j nie miałem z tym problemu a ciężar maszyn się nie zmienił ?czy jak podkręcę zawór bezpieczeństwa (w granicach rozsądku i na zegar ) to coś pomoże czy tylko będzie mnie czekała szybsza wymiana węży :) 
Liczę na jakieś odpowiedzi i pozdrawiam ;) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
chrzan86    0

Tak chodzi ten pod siedzeniem?

Dodam że regulacja dźwigni podnoszenia nic nie daje, żadnego luzu też tam nie ma ?

 

Edytowano przez chrzan86

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

Dzwignia powinna chodzić lekko ,ale to że wraca do pozycji neutralej to jest normalne ,to ze opuszcza to w tej pozycji to wina hydrauliki ,której do dzis nie rozgryzłem ,jak pociągniesz w pozycję podnoszenia na zgaszonym silniku też przestaje opuszczac ,ogólnie wszyscy to ustrojstwo przerabiają ,ja tez się za to biore bo szkoda nerwów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
onczyono    0

Siłowego nie rozgryzłem - bo tam jest sporo elementów.

 

Pozycyjny jak najbarbdziej. U mnie wyglada to tak:

- ustaw "wajcheczke" pod siedzeniem na "pozycyjny",

- "zaglrzeb narzedzie przesuwajac dzwignie tylnego podnosnika w kierunku do przodu",

- "ustal wysokosc''';

- monitoruj co jest.

 

DZiala. Siłowa jest zj***na, Bedzie wyplycac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
    • Przez ZaqAMG
      Witam
      Doczytalem w instrukcji ze na tym wyswietlaczu powinny wyswietlac sie nie tylko motogodziny ale rowniez inne parametry typu predkosc aktualna,spalanie
      Przeszukalem caly internet i niemoge nigdzie znalezc informacji jak to wlaczyc/zaprogramowac
      Prosze o pomoc gdyz serce mnie boli od kiedy dowiedzialem sie ze Belarus posiada takie bajery a Ja z nich niekorzystam 😅
      69505144247__413679D2-5B28-4DB4-B4D4-22D5D0D49D34.MOV
    • Przez Lipowa
      Witam. Wie ktoś może lub ma opisane przewody które wychodzą z kostki która znajduje się pod deska rozdzielczą? Lub gdzie takie coś kupic ?
      20240326_145521.heic 20240326_145517.heic 20240326_123552.heic
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj