Skocz do zawartości
Ajo

Wylatujący biały dym z tłumnika JUMZ.

Polecane posty

Ajo    0

Witam. Mam problem z białym (lekko niebieski) dymem wylatującym z tłumnika. wymieniona została popmpa wtryskowa (regenerowana) końcówki wtryskiwaczy wymienione na nowe i ustawione. Wymieniałem pierścieni, ale i przed tym leciał dym biały (lekko niebieski) na wcześniejszej pompie leciał dym bardziej czarny. Proszę o pomoc. Dziękuje i Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

biały dym wskazuje zazwyczaj na płyn chłodniczy dostajacy sie do komory spalania a czarny na zuzyte pierścienie lub wtryskiwacze(niebieski dym jest od pobieranego oleju ) ale jesli ty wszystko zrobiłes to nie mam pojecia... może sprawdź jakosć paliwa bo skoro z inna pompa było inaczej to chyba cos kierunku układu paliwowego ...

 

u kolegi w fendzie było cospodobnego też wszystko wymienił i nie pomogło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pamo84    9

Jaki masz typ silnika D50 czy D65 jakie końcówki założyłeś tzn ile otworków rozpylających i na jakie ciśnienie ustawione i ten dym to bardziej biały czy błękitno- niebieski?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ajo    0

Paliwo raczej dobre, ciągnik był używany cały czas w zimę. A swoją drogą to jeszcze leci olej z tłumnika ale to się musi dotrzeć. Czy może być to wina pompy wtryskowej, bo jak była ta co kupiłem ciągnik to mało paliła i miał małą moc, ale nie dymnił tak. Pierwszy raz jak wymieniłem pompe to leciał czerny dym i przy dodawaniu gazu coś stukało w silnikui miał dobrego buta. A drugi raz jak wymieniłem to są takie objawy jak napisałem wyżej.

 

D65 końcówki rozpylają na 4 strony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pamo84    9

To co to za regeneracja głowicy jak olej z tłumnika leci nie ma coś takiego że musi się dotrzeć a jeżeli olej ci nie przeszkadza to z dymem też daj sobie spokój morze się dotrze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ajo    0

Ale były tylko pierścienie na tłokach wymieniane, tuleje nie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pamo84    9

Pierścienie jeszcze się nie dotarły albo się już dotarły ale źle ułożyły i poprostu pompują olej a ten się nie spala i wylatuje tłumnikiem ile już godzin zrobiłeś od tego remontu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pamo84    9

To jeszcze z 8 niech pochodzi na pusto i wtedy zobaczysz powinno się poprawić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ajo    0

Silnik D65, końcówki rozpylają na 4 strony. Pytałeś o to. A czy mogą byc one złe(końcówki)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pamo84    9

właśnie o te chodziło mają być na 4 otworki ciśnienie na 165 te z 5 otworkami są od mtz D-240 i pochodne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ajo    0

Jak dziś go odpaliłem to leciał biało-niebieski dym. Przejechałem się po drodze i przestało lecieć, postał troch było dobrze dodałem gazu i trochę poleciało z tłomnika. zgasiłem i go zostawiłem odpaliłem go za kilka godzin i znowu leciało z tłumnika.

 

A czy możliwe to żeby ropa leciała z tłumnika, a jak tak to czego to może to być przyczyna?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pamo84    9

Końcówki wtrysku mają za małe ciśnienie wtrysku.Czyli leją.A wczoraj pisałeś że były robione w tym przypadku też powinno przybywać oleju w misce olejowej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ajo    0

OK. To jutro sprubuje je gdzieś ustawić na inne ciśnienie. A jeśli jest na pompie i na wtryskach różne ciśnienie to źle. Czyli np. Pompa ma za duże, a wtryski za małe to co sie będzie dziać....? A jeżeli pompa małe, a wtryski duże to co będzie się dziać...?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzych2007    0

OK. To jutro sprubuje je gdzieś ustawić na inne ciśnienie. A jeśli jest na pompie i na wtryskach różne ciśnienie to źle. Czyli np. Pompa ma za duże, a wtryski za małe to co sie będzie dziać....? A jeżeli pompa małe, a wtryski duże to co będzie się dziać...?

Na pompie nie ustawia się cisnienia....


Ursus 1014, c-385, c-360, MTZ-82, DT-75, koparka Białoruś, Agregat Rabe Werk 250, Claas Mercator 60

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    60

moim zdaniem bierze Ci olej i jeśli szczególnie zauawżalne jest to chwilę po odpaleniu to przeważnie winne są wyrobione prowadnice zaworów i uszczelniacze jeśli są.

 

w książce od MTZ ta jest napisane że nie wolno zostawiać silnika na biegu jałowym na dłużej niż 15min a docieranie przeprowadza się przy lekkich pracach polowych tak aby nie przydusić silnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mariuszczs    23

Tak szczerze - czy ktoś sie spodziewa że tedn silnik nie będzie dymił szczególnie gdy silnik jest zimny ?

Jaki przebieg i owal mają tuleje - bo może się okazac że pierścienie prędzej się zużyja niż dotrą całkowicie równo do tulei ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    304

Ruski silnik zimny dymi. ja jak podorywałem 6 skib 6 i ogień była górka a zimny silnik to sie wytraszyłem taki jasny dym jak z parowozu :D Ale nic nie zajęknął a drugi raz juz było ok B)


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ajo    0

Ustawiłem wtrtski na 170 i bez zmian, nic się nie poprawiło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mariuszczs    23

Skup się na tym że niebieski dym pochodzi ze zbyt dużego spalania oleju. Nówka silnik D65 kopcił na zimnym a co co dopiero po źle przeprowadzonym remoncie.

Odpowiedz szczerze jaki był owal cylindrów ? Było chociarz sprawdzone czy sam pierścień wsunięty tłokiem dobrze przylega ze wszystkich stron na całej wysokości słupka ? Jaka była szczelina na złożeniu pierścienia ? Czy ślady po honowaniu były prawidłowe tzn na całej wysokości słupka niestarte ?

 

Byłem świadkiem jak to mechanicy różnie remontują silniki w samochodach i ciągnikach. Zdarzało się że do nowych tłoków i pierścieni zakładano surowe i niechonowane tuleje co wogóle dziwi mnie że silnik chodził i pierścienie się zużyły w jeden sezon i porobiły progi na tulejach.

Z drugiej strony widziałem jak szlifowano progi i zakładano stare tłoki na nominalnych pierścieniach itd.

 

Widziałem jak traktor był oddawany nieodpalany po remoncie przy odwrotnie założonych stopkach panewek i za cholere rozrusznik nie dawał rady zakręcic silnikiem. Na szczęście ktoś wczesniej oznaczył jak to ma byc na korbie i łatwo doszliśmy że trzeba dwie stopki z panewką obrócic. Zresztą było skasowane za szlif wału i nowe panewki a były stare podtarte.

.

Jeszcze jest taka prawda że niektóre podzespoły mimo że nowe sprowadzone ze wschodu są robione na maszynach starych kwalifikujących się do remontu i np wypadało by kupic tyleje surowe a nie chonowane i honowac je na wymiar na porządnym sprzęcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ajo    0

Przyczyna się znalazła były złe wtryskiwacze, mechanik włożył orginalne wtryskiwacze od teo ciąnika i już jest dobrze :) Troche kopci, ale to jesze jest wina remontu bo jeszcze olej leci z tłumnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ajo    0

Nie znam oznaczenia, gościu ich mi zamontował i tyle ich widziłem. Po prostu jak gdzię zamawiasz to powiedź aby były od Jumza i będzie gitara ;) Pozdro i Dzięki za pomoc dla WSZYSTKICH. Jka będziećie potrzebować jakijś pomocy na temat Jumza to piszcie może i ja coś pomogę, albo chociaż spróbje :):D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Karwan91tdi
      Witam kupiłem ostatnio mtz 82 z 1984 r usterki w nim to nie działający przekaźnik wom oraz z hydraulika gdyż siłownik podnosi tylnie cięgła do góry a po powrocie dźwigni w pozycje 0 cięgła samoczynnie opadają . Czy ktoś może mi poradzić jakie mogą być przyczyny podanych usterek?
    • Przez Lukasz9696x
      Witam kupiłem ciągnik jumz ktory poprzednio był koparko spycharką przerobiłem go na ciągnik rolniczy i mam problem ktory dotyczy przeglądu mianowicie jest napisane ze to pojazd specjalny i nie moge nigdzie w okolicy zrobić przeglądu czy mozna coś z tym zrobić ?
    • Przez emergency12
      Witam, Planuje kupić belarusa 952.6 (identyczny jak 952.5 tylko z podwójnym wtryskiem ad blue). Jak oceniacie ten ciągnik? 952.5 kosztował 123 tys brutto, 95km. warto dokładać pieniędzy do lepszego ciągnika na 20ha?
    • Przez czesio200
      witam mam problem z ładowaniem w moim mtz 82 z 2000r ładowanie jest ale słabe wymieniłem regulator na nowy i dalej jest to samo czyli bez świateł jako tako ładuje a na światłach wcale. miernikiem wyszło że ładuje na 11 z groszami i na zegarze pokazuje podobnie. co może być przyczyną jeśli alternator to jaki kupić nowy tzn są różnej mocy 700 i 1000W który kupić? do alternatora ida tylko 2 kable gruby i cienki. Aku są 2X 12V 125ah
    • Przez Marcin1987
      Mam pytanie skierowane do właścicieli Mtz-ów i nie tylko czy przy ujemnej temperaturze macie problemy z uruchomieniem silnika bo podobno ruskie ciężko odpalają zimą chyba że ktoś ma rozrusznik ''planetarny'' to jest dużo łatwiej ja swojego mam na tym fabrycznym i mam go dopiero od lutego czekam na wasze wypowiedzi Pozdrawiam
×