Skocz do zawartości
News
Ajo

Wylatujący biały dym z tłumnika JUMZ.

Polecane posty

Ajo    0

Witam. Mam problem z białym (lekko niebieski) dymem wylatującym z tłumnika. wymieniona została popmpa wtryskowa (regenerowana) końcówki wtryskiwaczy wymienione na nowe i ustawione. Wymieniałem pierścieni, ale i przed tym leciał dym biały (lekko niebieski) na wcześniejszej pompie leciał dym bardziej czarny. Proszę o pomoc. Dziękuje i Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ajo    0

była robiona 100% dobra

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

biały dym wskazuje zazwyczaj na płyn chłodniczy dostajacy sie do komory spalania a czarny na zuzyte pierścienie lub wtryskiwacze(niebieski dym jest od pobieranego oleju ) ale jesli ty wszystko zrobiłes to nie mam pojecia... może sprawdź jakosć paliwa bo skoro z inna pompa było inaczej to chyba cos kierunku układu paliwowego ...

 

u kolegi w fendzie było cospodobnego też wszystko wymienił i nie pomogło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pamo84    9

Jaki masz typ silnika D50 czy D65 jakie końcówki założyłeś tzn ile otworków rozpylających i na jakie ciśnienie ustawione i ten dym to bardziej biały czy błękitno- niebieski?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ajo    0

Paliwo raczej dobre, ciągnik był używany cały czas w zimę. A swoją drogą to jeszcze leci olej z tłumnika ale to się musi dotrzeć. Czy może być to wina pompy wtryskowej, bo jak była ta co kupiłem ciągnik to mało paliła i miał małą moc, ale nie dymnił tak. Pierwszy raz jak wymieniłem pompe to leciał czerny dym i przy dodawaniu gazu coś stukało w silnikui miał dobrego buta. A drugi raz jak wymieniłem to są takie objawy jak napisałem wyżej.

 

D65 końcówki rozpylają na 4 strony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pamo84    9

To co to za regeneracja głowicy jak olej z tłumnika leci nie ma coś takiego że musi się dotrzeć a jeżeli olej ci nie przeszkadza to z dymem też daj sobie spokój morze się dotrze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ajo    0

Ale były tylko pierścienie na tłokach wymieniane, tuleje nie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pamo84    9

Pierścienie jeszcze się nie dotarły albo się już dotarły ale źle ułożyły i poprostu pompują olej a ten się nie spala i wylatuje tłumnikiem ile już godzin zrobiłeś od tego remontu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pamo84    9

To jeszcze z 8 niech pochodzi na pusto i wtedy zobaczysz powinno się poprawić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ajo    0

Silnik D65, końcówki rozpylają na 4 strony. Pytałeś o to. A czy mogą byc one złe(końcówki)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pamo84    9

właśnie o te chodziło mają być na 4 otworki ciśnienie na 165 te z 5 otworkami są od mtz D-240 i pochodne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ajo    0

Jak dziś go odpaliłem to leciał biało-niebieski dym. Przejechałem się po drodze i przestało lecieć, postał troch było dobrze dodałem gazu i trochę poleciało z tłomnika. zgasiłem i go zostawiłem odpaliłem go za kilka godzin i znowu leciało z tłumnika.

 

A czy możliwe to żeby ropa leciała z tłumnika, a jak tak to czego to może to być przyczyna?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pamo84    9

Końcówki wtrysku mają za małe ciśnienie wtrysku.Czyli leją.A wczoraj pisałeś że były robione w tym przypadku też powinno przybywać oleju w misce olejowej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ajo    0

OK. To jutro sprubuje je gdzieś ustawić na inne ciśnienie. A jeśli jest na pompie i na wtryskach różne ciśnienie to źle. Czyli np. Pompa ma za duże, a wtryski za małe to co sie będzie dziać....? A jeżeli pompa małe, a wtryski duże to co będzie się dziać...?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzych2007    0

OK. To jutro sprubuje je gdzieś ustawić na inne ciśnienie. A jeśli jest na pompie i na wtryskach różne ciśnienie to źle. Czyli np. Pompa ma za duże, a wtryski za małe to co sie będzie dziać....? A jeżeli pompa małe, a wtryski duże to co będzie się dziać...?

Na pompie nie ustawia się cisnienia....


Ursus 1014, c-385, c-360, MTZ-82, DT-75, koparka Białoruś, Agregat Rabe Werk 250, Claas Mercator 60

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    141

moim zdaniem bierze Ci olej i jeśli szczególnie zauawżalne jest to chwilę po odpaleniu to przeważnie winne są wyrobione prowadnice zaworów i uszczelniacze jeśli są.

 

w książce od MTZ ta jest napisane że nie wolno zostawiać silnika na biegu jałowym na dłużej niż 15min a docieranie przeprowadza się przy lekkich pracach polowych tak aby nie przydusić silnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mariuszczs    23

Tak szczerze - czy ktoś sie spodziewa że tedn silnik nie będzie dymił szczególnie gdy silnik jest zimny ?

Jaki przebieg i owal mają tuleje - bo może się okazac że pierścienie prędzej się zużyja niż dotrą całkowicie równo do tulei ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    306

Ruski silnik zimny dymi. ja jak podorywałem 6 skib 6 i ogień była górka a zimny silnik to sie wytraszyłem taki jasny dym jak z parowozu :D Ale nic nie zajęknął a drugi raz juz było ok B)


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ajo    0

Ustawiłem wtrtski na 170 i bez zmian, nic się nie poprawiło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mariuszczs    23

Skup się na tym że niebieski dym pochodzi ze zbyt dużego spalania oleju. Nówka silnik D65 kopcił na zimnym a co co dopiero po źle przeprowadzonym remoncie.

Odpowiedz szczerze jaki był owal cylindrów ? Było chociarz sprawdzone czy sam pierścień wsunięty tłokiem dobrze przylega ze wszystkich stron na całej wysokości słupka ? Jaka była szczelina na złożeniu pierścienia ? Czy ślady po honowaniu były prawidłowe tzn na całej wysokości słupka niestarte ?

 

Byłem świadkiem jak to mechanicy różnie remontują silniki w samochodach i ciągnikach. Zdarzało się że do nowych tłoków i pierścieni zakładano surowe i niechonowane tuleje co wogóle dziwi mnie że silnik chodził i pierścienie się zużyły w jeden sezon i porobiły progi na tulejach.

Z drugiej strony widziałem jak szlifowano progi i zakładano stare tłoki na nominalnych pierścieniach itd.

 

Widziałem jak traktor był oddawany nieodpalany po remoncie przy odwrotnie założonych stopkach panewek i za cholere rozrusznik nie dawał rady zakręcic silnikiem. Na szczęście ktoś wczesniej oznaczył jak to ma byc na korbie i łatwo doszliśmy że trzeba dwie stopki z panewką obrócic. Zresztą było skasowane za szlif wału i nowe panewki a były stare podtarte.

.

Jeszcze jest taka prawda że niektóre podzespoły mimo że nowe sprowadzone ze wschodu są robione na maszynach starych kwalifikujących się do remontu i np wypadało by kupic tyleje surowe a nie chonowane i honowac je na wymiar na porządnym sprzęcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ajo    0

Przyczyna się znalazła były złe wtryskiwacze, mechanik włożył orginalne wtryskiwacze od teo ciąnika i już jest dobrze :) Troche kopci, ale to jesze jest wina remontu bo jeszcze olej leci z tłumnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pamo84    9

podaj oznaczenie tych końcówek jeśli możesz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ajo    0

Nie znam oznaczenia, gościu ich mi zamontował i tyle ich widziłem. Po prostu jak gdzię zamawiasz to powiedź aby były od Jumza i będzie gitara ;) Pozdro i Dzięki za pomoc dla WSZYSTKICH. Jka będziećie potrzebować jakijś pomocy na temat Jumza to piszcie może i ja coś pomogę, albo chociaż spróbje :):D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Alchemik
      W czasie pracy ładowarką, gdy pociągniemy za dźwignię, żeby podnieść  ramię, lub ładowarkę na "łapach" w pierwszym momencie zamiast unoszenia to mamy gwałtowne opadanie kilka cm w dół  ( z 1000kg w łyżce podejrzewam że obecnie mogłaby się ładowarka przewrócić przy maksymalnym wysięgu, a przy ładowaniu normalnych ładunków przedni lemiesz odrywa się na moment od ziemi.... )
      ładowarka jak kolegi zwc18 z forum:

      schemat hydrauliki na 95% jak tu:
      schemat
      Problem się nasila z biegiem czasu, mimo, że pracuje sporadycznie.  Ramiona same nie opadają - 500kg można za zgaszonym silniku zostawić na kilka godzin, minimalnie opadnie, ruchy ramion przy pracy są dosyć szybkie, czasami silnik nawet pracuje na za niskich obrotach ze względu na szybkie ruchy ramion.
      Gdzie szukać przyczyny?
      - zatrzaski hydrauliczne przy siłownikach?
      - rozdzielacz (który?)
      - zawory przelewowe, bezpieczeństwa w rozdzielaczach?
      - zawór łączący pompy zasilające przy rozdzielaczu?
       
    • Przez ziomekq
      Witam jako,że mój stary rozdzielacz juz mocno przecieka, hałasuje, i puszcza mam zamiar zmienić go na taki:http://allegro.pl/rozdzielacz-hydrauliczny-40l-3-z-sekcja-plywajaca-i4076419476.html teraz takie pytanie: czy będzie pasował?,jak nie to jaki inny z sekcja plywajaca. W hydrauliczne nic nie zmieniane, Wywalony tylko ten regulator z pod siedzenia. Pozdrawiam
    • Przez Eryko
      Witam.jak podłączyc czujnik poziomu paliwa w MTZ? w załączniku fotka jak to wygląda

    • Przez audi80b4
      zaczeło mi ostatnio spadać ciśnienie oleju w belarusie 952 na czerwone pole wiem gdzie się zwiększa trzeba wykręcić ten korek przy filtrze i jest tam taka śruba na śrubokręt ale nie wiem w którą strone się zwiększa w którą strone mam kręcić zeby zwiększyć ciśnienie oleju i ile ma być na rozgrzanym?
    • Przez KubAE86
      Witam posiadam MTZ 82 pronar z 1996r, problem w nim jest taki że cisnienie oleju w cięższych pracach na zegarze szybko spada, gdy po nocnym postoju i odpaleniu wskazuje 3,5 - 4 atm tak po godzinnej robocie zegar wskazuje już z 1 atm czy da się pompę jakoś podkręcic czy tylko nowa? Główny problem to taki że tak jak i spada ciśnienie tak i jednakowo spadają obroty silnika.  1.5h pracy z pługiem  i silnik chodzi jak by sie miał zaraz rozpaść.(Nie traci mocy). Po ostygnięciu silnik znowu pracuje jak nowo narodzony. Czy ktoś wie co się dzieje dół silnika do roboty czy może coś innego ?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.