chris92

Blokada kół w traktorach 4x4.

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
chris92    0

Witam.

Czy prawda jest ze na blokadzie nie wolno skręcać kolami i nie wolno mieć zbyt długo ją włączone?? Owszem jestem przekonany, że na blokadzie ciągnik nie będzie skręcał tak jak bez włączania jej i używa się ja przeważnie w "trudnych" sytuacjach w pracy, ale czy to o czym wyżej pisałem jest 100 procentową prawdą? Gdyż znajomi o czymś takim mi mówili i teraz to mnie zaciekawiło czy maja pełną rację...

 

 

Za odpowiedzi z góry dziękuję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jendrek    124

Blokady używa się przy jeździe na wprost i nie ważne jak daleko tak pojedziesz.

Skręcanie na blokadzie i jeszcze przy włączonym 4x4 może się skończyć w najlepszym przypadku jej zerwaniem a w najgorszym rozwaleniem jakiś tryb.

Edytowano przez jendrek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi wiadomo to nie wolno skrecać gdy sie ma włączoną blokade 4X4,A napewno nie powinno sie skrecacna blokadzie.Ja blokady używam tylko i wyłącznie jadąc prosto,i nie ważne jaką odległość pokonujesz ;)


Mocy dostarczają: -Massey Ferguson- & -Case- & -U-R-S-U-S-!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kryssr    52

blokujesz mechanizm różnicowy i wszystkie koła "ciągną". Jak nie masz włączonej blokady to tył ciągnie na te koło które ma lżej, a przód cały czas na dwa. Nie możesz skręcać bo jedne koło robi większy łuk a drugie mniejszy, a prędkość ich obrotu ta sama i w najlepszym wypadku tylko poryjesz trochę ziemię ale na asfalcie może i co innego puścić. Jeszcze nie widziałem i nie doświadczyłem żadnych przypadków żeby się komuś coś przy skręcie na włączonej blokadzie stało, ale widziałem zostawioną gumę na asfalcie :P

Edytowano przez kryssr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

w nowych ciągnikach automatyczna blokada jest standartem (przy prędkości większej niż 12 km/ha i skręcie powyzej 30 stopni sama się rozłącza) B) także nie ma się o co martwić...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
chris92    0

Guardian1986 watpie aby Zetor Forterra 8641 2002r. mial taki bajer, ale wielkie wam dzięki za odpowiedzi, już bynajmniej nie będę miał wątpliwości, pozdro.

Edytowano przez chris92

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Slawuss    1

Szczerze moja Forterra z 2010r nie ma blokady przedniego mechanizmu różnicowego. Wgl ktoś ją ma? Takie pytanie czemu mi się nie świeci lampka od przedniego mostu. Znaczy wygląda to tak jakby żarówka wypadła z pod przycisku bo jak bokiem się patrzy to widać. Sprawdzałem i wszystko dobrze pod deską jest i nie wiem sam co z tym zrobić.


 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

wszystkie zetory z osią carraro bodaj od 1995r miały w osi przedniej blokade, także zarówno jak i ja i ty masz jak rószasz czy też ciagnik się ślizga to ciagnie na 2 a co do lampki to zauwarz ze nie będzie jej widać bardzo w dzień bo jak załączasz to taki myk że normalnie włącznik jest ustawiony tak jakby były włączone światła mijania czyli lampka w dół a jak załączasz przód to lampka idzie w góre i w tedy ja słabo widać w dzień ale w nocy jest ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Slawuss    1

Dzięki za informację z tą lampką. Ale według tego mechanika który mi przywiózł ciągnik nie ma przedniej blokady.


 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Slawuss    1

Chodzi Ci o pneumatyczną załączaną przyciskiem??

Edytowano przez Slawuss

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbych    6

Skoro załączana przyciskiem to wiadomo, że nie automatyczna. Chodzi mi o taką z tzw. sprzęgłem wiskotycznym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbych    6

Bo w instrukcji nikt Ci nie napisze jak to jest rozwiązane - zaobserwuj jak się zakopiesz to na początku jedno koło będzie się obracało, ale po chwili już oba powinny. Nie chce mi się wierzyć, że tak nowy ciągnik nie miałby automatycznej blokady na przednim moście - nawet mój Farmer z 2006 roku to ma ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Slawuss    1

Chodziło mi o to że nie ma mowy o blokadzie przedniego mostu jest tylko mała wzmianka

"W przypadku ciągników wyposażonych w przedni most z przełączalną blokadą mechanizmu różnicowanie jej włączenie następuje jednocześnie z włączeniem tylnej blokady mechanizmu różnicowego"


 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

słuchaj albo ktoś się piepsznął w pisaniu albo te nowe carraro tak mają ale to idzie sprawdzić musiałby być jakiś siłownik i przewody z powitrzem z przodu a ta pneumatyczna to dotyczy tylnej blokady mechanizmu zamiast tzw grzyba carraro napewno mają jak chcesz zrobić eksperyment to podnieś przód tak aby oba koła były w powietrzu fajnie się robi paleciakiem najpierw pokręć kołem do przodu wolno jak drugie sie kręći do tyłu to jest mechanizm różnicowy a jak mocno szarpniesz to powinny oba koła kręcić się razem tylko naprawde mocno trzeba pokręćić albo niech ktoś złapie za jedno i trzyma a ty kręć powinny oba równo łapać co do lampki to troche głupio zrobione tak samo jak włącznik tylnej blokady, też słabo widać a nie wiem jak to jest zrobione ale tam chyba nie ma wiskotycznego, chyba by byo za słabe, ale nie jestem pewny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbych    6

Kolego - to najprawdopodobniej oznacza, że masz właśnie automatyczną blokadę, bo normalnie oba koła z przodu nie kopały by równo bo prawie zawsze są warunki pod poszczególnymi kołami różne i mechanizm różnicowy jest po to aby te obroty różnicować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

kolego mechanizm różnicowy ci różnicuje obroty w przypadku skrętu ciągnika kiedy jedno koło ma wiekszą droge do pokonania od drugiego, w przypadku zazębienia się blokady oba koła idą równo w przypadku jazdy na wprost jakby tak było to jedno koło było by na śliskim a drugie na twardym to na sliskim by się kręciło szybciej, co jest ważne w carraro to systematyczna wymiana oleju jak napisane w książce, zetor podaje aral fluid ale tak na prawde to włoski olej ale zetor sprzedaje je pod swoim szyldem, jak mówie blokada bardzo pomocna, a i trwała kolega ma 6340 narazie 7,5tys mtg wymienia olej i działa jak należy, jedno powiem włochom sie te mosty udały

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez SPECO
      WITAM !
       
      Mozna powiedzieć że jesli chodzi o ciagniki to jestem "zielony" zakupiłem w ostatnich 5latach 2szt. pierwszy to zetor 5320 2002rok w tym roku zakupiłem model POKAZOWY od zetora z KALISZ-a jest to 2006 z przebigiem 5 Mth - a jeśli chodzi o jego obsługę to jestem ciemny ! Ale powoli sie uczę ! Będą mi słuzyć do odśnieżania zimą no i jakiś lekkich prac leśnych w innych porach - zwożenie dębiny itd. . .
       
       
      Zwracam się z prośbą o jakąś podpowiedz jakich oleji i płynów uzuwacie ?! Czy tylko te podane w książce serwisowej czy może jakiś inne ?? ?? ??
       
       
      Pozdrawiam Radek
    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
    • Przez Marcink10
      Witam. Potrzebuje pilnej pomocy z pacjentem zetor forterra 11441. A mianowicie problem polega na tym że podnośnik nie działa (jedynie czasami po odpaleniu chwile podnosi) oraz nie działa wgl wałek wom. Problem rozpoczął się po umyciu ciągnika. Sprawdzone kostki pod kabiną, wszystkie wyczyszczone i zapśikane contactem i nadal nic nie pomogło. Sprawdzone także kostki przy ehr. Proszę o pilną pomoc i z góry dziękuję.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj