Polecane posty

beni226    0

Tak jak w temacie. Mam MF 3070 i jak mam jężdzić podczas prac cięższych polowych odnosnie obrotów, tzn czy jeździć na pełnym gazie czy po prostu do zielonej kreski na obrotomierzu tak żeby to wszystko grało z mocą i ekonomią paliwa. Jak to jest u was???i jak robicie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Po pierwsze: jaki masz pług?

Po drugie: ile ma mth Massey?

Po trzecie: jakie masz rodzaje ziem? III czy IV klasa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
point    1

jak masz za duzo paliwa to mozesz jezdzic z gazem w podlodze, ale ja sie trzymam ok. 1800 obrotow :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
beni226    0

Ziemia to praktycznie IV klasa, mój MF niby ma 6000mth a odnosnie pracy to pisałem tak ogólnie bo przy orce to jeżdzę tak do 2000obr tylko przy innych sprzętach to raczej chyba też tak będzie\: brona, agregat itp.

 

A np jeśli jade na danym biegu i mam 1800obr i dorzuce pół bieg to czy to będzie ok w spalaniu i ergonomi pracy???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemrolnik    14

Ja tam w każdej robocie ciężkiej.. w sensie orka agregat itp. To nie przekraczam 1800 i nie mniej niż 1500. :) Mowie o starszych silnikach,4cyl. :) To sprawdzone obroty.. - 22lata bez remontu silnika. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja podczas prac polowych MF 6140 nie przekraczam 1800 obr i np podczas orki jadąc na 1 D spalił mi jakieś 12 l ropy na 1 godz po zmniejszeniu prędkości 1 C spalanie już mocno spada w 10 l bez problemu.


Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matis251    0

Hmm, jak wiadomo silniki perkins-a słyną z małego spalania, lecz jest to uwarunkowane tym że silnik pracuje na stosunkowo niskich obrotach, wiadomo w orce te obroty nie będą bardzo niskie, ani też nie za wysokie. W moim 3065 turbina uruchamia się przy 1500obr/min. więc tą dolną granicą obrotów u mnie jest właśnie 1500obr, kręce go do max 1800-1900 w 5 skibach (po 35 na korpus).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Duzy1    13

Przez 22 to można 500 mth zrobić ale można i 50000mth więc 22 lato to nic nie mówi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
beni226    0

A jeszcze jedna sprawa skoro obroty msmy ustalone. Jak to bedzie z przyśpieszaczem. Czy przykładowo moge cały czas na nim pracować w ciężkich pracach czy po prostu raczej lepiej aby go używać odo czasu do czasu zwiększać moc ciągnika.

 

Taki przykład czy lepiej:

 

1. Jęździć na Bieg A, zając, 2+przyśpieszacz cały czas włączony.

 

2. Jeździć na Bieg A, zając, 3 bez przyśpieszacza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bez problemu możesz pracować na półbiegach, od tego są należy tylko wyłączać półbieg z niedużych prędkości bo to nie korzystnie wpływa na skrzynie gwałtowne wyhamowanie.


Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
beni226    0

Kolego Ginterpol wg ciebie na jakiej podstawie może wydłużyć żywot wzmacniacza?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    6377

Panowie temat należy odczarować bo obrósł już magią. Skala na obrotomierzu z zaznaczonymi polami jest po to żeby z niej korzystać. W tym przypadku konstruktor silnika stwierdził że w zaznaczonym na zielono zakresie obrotów warunki pracy są najkorzystniejsze, oferowany moment obrotowy jest cały czas dostępny czyli dla operatora pojazd jest dynamiczny. To żółte pole to obroty dostępne ale nie zalecane do ciągłej pracy. Układ tłokowo korbowy jest policzony statycznie i dynamicznie do takiego zakresu i już. Aby jak najlepiej wykorzystać to co oferuje silnik dostarcza się skrzynię z jak największą ilościa przełożeń. Wzmacniacz oferuje nam dodatkowe przełożenie bez konieczności zatrzymywania się i zmiany połówek. Szególnie dobrze sprawdza się to w terenach pagórkowatych gdzie po podjeźdie w górę możemy przyspieszyć.

Turbosprężarka nie włącza się tylko pracuje stale. Jeżeli po zapaleniu silnika będzie wirnik stał to znaczy jest na dobrej drodze do zatarcia i należy ją regenerować. Oczywiście ze wzrostem obrotów silnika wzrasta prędkość obrotowa samej tubosprężarki ale przecież silnik potrzebuje coraz większej ilości powietrza ponieważ zwiększa się prędkość wymiany ładunku w cylindrach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal88    13

w oraniu 2000-2200obr. jest wskazane :rolleyes: a polowki uzywac dla sytuacji krytycznych, kiedy potrzebna moc a szybka zmiana biegu nie jest przyjazna ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

Ale kombinujecie ;) Spójrzcie na charakterystykę.

 

http://www.dlg-test....rguson-3070.pdf

 

Widać? ;) Tym cią-gnikiem jeździłbym na ok. 1800-1900rpm w ciężkich pracach. Powyżej 2000 rpm jak widać, robi się nieekonomicznie (wzrost jednostkowego zużycia paliwa niewspółmierny do wzrostu mocy).

Edytowano przez mirasek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ginterpol    20

Kolego Ginterpol wg ciebie na jakiej podstawie może wydłużyć żywot wzmacniacza?

 

wzmacniacz zbudowany jest z dwóch blokad- mechanicznej i hydraulicznej. jak we wzmacniaczu działa blokada mechaniczna to tarcze wirują między bieżniami które nie wpływają korzystnie na ich żywot.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
beni226    0

czyli co kolego Ginterpol po prostu najlepiej żeby wzmacniacz był cały czas włączony czy po prostu lepiej go nie używać???zbyt często???!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PrzemoO    29

Ja mam 6160 i orkę wykonuję przy obrotach 1500-1600. Jakie max obroty powinien mieć silnik 6 garowy? Mój rozpędza się do ok 2300, wówczas jedzie ok 38,5 km/h z górki nawet 39.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nasil90    97

U mnie w orce 3080 chodzi między 1800 a 2000 obr/min a max ma 2600


Massey Ferguson-Uniwersalność przede wszystkim.
mariusz(ZDUN) sprawdzony mechanik polecam.
mirek maszyny sprawdzony sprzedawca maszyn polecam.
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Szuma    13

aj swoim JD 6800 pracuje na obraotach 1700 a jak uslysze ze ma ciezko i zaczyna gwizdac turbina wtedy zmniejszam pół bieg i obserwuje temp cieczy chlodzacej.


"Siła w jedności, jedność w wierzę"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziko1    0

Witam koledzy trochę z innej beczki. Obroty silnika w transporcie .

Biorąc pod uwagę że przyrost prędkości obrotowej silnika jest wprost proporcjonalny do przyrostu prędkości jazdy na najwyższym przełożeniu przeliczając ilość obrotów silnka wykonanych do pokonania określonej odleglości przy obrotach 1800lub 2300 jest taka sama. Zmienia się tylko czas pokonania danego odcinka oraz ewentualne róznice w spalaniu.Przy pracach polowych wykorzystujemy dobór odpowiedniego przełożenia i obrotów silnika

Teraz pytania: Sterowanie silnika elektroniczne turbina interculer praca na biegu jałowym.

-Czy dawka paliwa na wykonanie pełnego obrotu wału korbowego dla jednego cylindra jest taka sama nw całym zakresie prędkości obrotowej silnika?

-czy zwiększanie obrotów polega tylko na przyspieszaniu cyklu wtrysku paliwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

panowie mam MF 6140

kilka dni temu sprawdzałem go w orce

i wyszedł mi ok 10l na godzinę

dodam iż obroty to 1500- 1700maks

ale raczej pracowałem na niskim zakresie

 

pług 3x35 (pozostałość po starym ciągniku, w planach dokupienie 4 korpusu)

ziemia III IV kl górek nie było

 

orałem na 1D 2C i 2D zależy od rysu ziemi

 

i zastanawia mnie to czy nie spalił on za dużo

 

liczyłem iż spali on jakieś 8-9 litrów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ppiotr    55

Napisz ile spalił na 1 hektar, bo na godzine mazna zaorac 1 hektar i można i 0,5 hektara a to wielka różnica.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez andrewk
      Witam, do sprzedania instrukcja obsługi do traktorów Massey Ferguson 6110 - 6190 w języku polskim. Gratis dla kupującego dorzucam instrukcję napraw do powyższych modeli w formie pdf (ang).
       
      Cena 70zł + wysyłka
       
      Chęć zakupu kierujcie wysyłając mi wiadomość
       
      Pozdro
       
       


       
      ______________________________________________________________________________________________________________________________
      http://www.traktorpedia.pl - dane techniczne ciągników rolniczych, kombajnów zbożowych oraz ładowarek teleskopowych.

    • Przez karolox
      Witam, od pewnego czasu nie działa mi ogrzewanie w ciągniku massey ferrguson 3635 2013r. Przyjechał serwisant, i powiedział że trzeba zaworek wymienić co otwiera żeby płyn mógł iść na nagrzewnicę, (u góry w dachu) . Wymontowałem go, wymieniłem, i nadal nic, jak nie grzeje tak nie grzeje. Płyn ciągle uzupełniony do maksimum, dodam, że po zdjęciu węzy przy nagrzewnicy u góry wyleci z węza może kieliszek płynu, może nawet nie, i stąd moje pytanie, co może być powodem? Może miał ktoś już taki przypadek? Czy możliwe ze pompa nie daje ciśnienia żeby płyn mógł iść do nagrzewnicy do góry w dachu? Serwis nie umie pomóc, bądz nie chce, ręce opadają, zima jest a ogrzewania brak. Dodam, gdy ciągnik jest nagrzany prawidłowo. Możliiwe że są jakieś zaworki gdzieś, co nie przepuszczają płynu na nagrzewnicę? jeśli są, i ktoś miał taki problem, proszę o podpowiedz, z góry dziękuję  
    • Przez andrewk
      Do sprzedania posiadam instrukcję do MF 6110 - 6190. Kupiona za dużo wyższą kwotę, przeczytana i odłożona. Stan jak NOWY. Cena 40zł + 15zł wysyłka. Dla agrofotowiczów równe 50zł.
      Link do aukcji : http://allegro.pl/massey-ferguson-instrukcja-obslugi-6110-6190-i7145241669.html
      AgroDane - Dane techniczne maszyn rolniczych
      AgriDane - Specs of agricultural machinery
      AgriDaten – Technische daten von landmaschinen
      AgriSpec – Technische gegevens voor
      AgriDatos – Datos técnicos de maquinaria agrícola
      AgriDonnées – Données techniques des machines agricoles
      AgriDati – Dati tecnici per macchine agricole
      АгроДанные — Tехнические данные сельскохозяйственной машин
    • Przez aga19892010
      Może ktoś z was wymieniał lub wie jak to zrobić-muszę wymienić rewers w mf 8140 ?nadmienię,że nie jeździ do przodu ,tylko wstecz-kupiłem uszkodzony -proszę o podpowiedzi ale tylko osób które naprawdę coś wiedzą a nie tylko domniemają,z góry dziękuje
    • Przez Radosław142
      Witam. Kupiłem ciagnik na wiosnę. Jest on z 2008r ma teraz obecnie 6tys mth. Wszystko było okej przez dłuzszy czas. Szarpać zaczął przy pracy z ładowaczem, zrobiło się to nagle. Ciągnik szarpie jedynie do przodu ze sprzegłem jak i bez. Zaczeła się rowniez zapalać kontrolka od ciśnienia oleju w skrzyni ale to jedynie po dłuzszej pracy gdy sie olej rozgrzał. Kontrolka gasła gdy sie ciagnikiem zachamowało. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj