Zaloguj się, aby obserwować  
jumzthebest

udoskonalenia jumz

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Mariuszczs    23

Podziel się z nami równierz.

Trzeba obowiązkowo zrobic blokadę mostu "pod ręką" bo nikt nie ma 3 nóg, a tak to ciągnik jest doskonały :) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jumzthebest    0

co do tej blokady to sie zgodze;P

ja w swoim jumzie bede zakladal orbitrol i halogeny dalekosiezne z przodu i z tyłu.

a moglbys wstawic fotki swojego jumza w srodku. głownie chodzi mi o siedzenie i deske rozdzielczą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mariuszczs    23

Ale co z deską ? Nic mi tam nie działa oprócz przycisku od rozrusznika ( zresztą chyba nieorginalny bo pierwotnie to był sprzęt odpalany z silnika benzynowego ) .

Siedznie to Recaro z Vectry A GT - wygodne i cieplutkie na wiosenne prace i ma super trzymanie boczne i 3 gałki do regulacji lędźwi i kąta oparcia.

 

Zapomniałem o jeszcze jednym udoskonaleniu czyli o wyjęciu prawej szyby bocznej :)- można swobodnie głowę wystawic i popatrzec co tam się dzieje np z kołem od siewnika, albo czy pług dobrze kryje.

 

ogólnie to by się przydał jeszcze wtrysk małej dawki eteru do odpalania zimnego silnika bo wkurzające jest odkręcanie tu przy kolektorze i psikanie sprayem .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafftti    32

Ja z mojego jumza zrobiłem ciągnik do uprawy w tunelach foliowych :rolleyes: Potrzebowałem mocnego i ciężkiego ciągnika żeby dał radę w głęboszu z dwoma zębami. MF255 przy pracy w foliach padł chociaż jeszcze głębosza nie widział a ruski sobie dzielnie radzi. A co w nim pozmieniałem: założyłem z tyło koła 24 z przodu 16 balonówki, obniżyłem maskę trochę go skróciłem, zwęziłem i oczywiście zwaliłem kabinę jak nie zapomnę to zrobię i wstawię parę fotek tego mojego demona

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XXXKowal    0

Witam

ma może ktoś fotki Jumza koparki bez osprzętu

widocznego z tyłu

(wersji budowlanej i rolniczej)

Planuję zakup takiego sprzętu, ale muszę mieć pewność że nada się na ciągnik rolniczy???

 

Może ktoś wie czy w wersji budowlanej jest wałek WOM i możliwość założenia TUZ.

najlepiej byłoby zobaczyć fotki.

 

i jeszcze jedno

 

Czy stare wersje 6AL (chyba) te z silnikiem spalinowym zamiast rozrusznika

to czy właśnie zamiast tego silnika rozruchowego można wstawić normalny rozrusznik, czy były to elementy zamienne?

Edytowano przez XXXKowal

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kerim663    0

Jumz to dobry sprzęt i nadaje się na ciągnik rolniczy.Duże koła powodują że świetnie spisuje się w uprawie(nie ugniata mocno pola)Zaletą jest prosta budowa i tanie części zamienne a wadą hydraulika .W swoim wymieniałem rozdzielacz 340zł i zakładałem orbitrol100 400zł siłownik do niego 260zł plus przewody 200zł pompy zostały stare.Ramiona dorabiałem dłuższe o ok 10cm z grubego płaskownika ze złomu ,ściągi na krzyż jak we władymircu,zbiornik paliwa za siedzenie,fotel od vw LT.Mój to przeróbka z koparki wersja rolnicza wałek wom na osiem frezów założylem redukcje z alegro a 62zł .Zmieniłem też rozrusznik na szybkoobrotowy 280zł pali lekko na akumulatorze 120ah .Wersja budowlana nie posiada wom-u

Ogólnie za ciągnik z 88 roku zapłaciłem 8000zł plus przeróbki 2000zł.Do wszystkigo oprucz skrzyni leje olej veco 15-50 z grene i chodzi bardzo fajnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekjx    0

WItam!

 

Wersje rolnicze miały walek WOM w standarcie, wersje budowlane te w malej kabinie do 83' tez mialy wałek, pozniejsze budowlane nie miały.

Jesli jest walek gruby to najtaniej przejsciówka redukcyjna z allegro, caly orginalny walem WOM to ponad 300zl...

Na ciagnik rolniczy sie bardzo dobrze nadaje, jesli chcesz zdjecia tylu i kolejnych etapow montazu TUZ-a przeslij maila podesle Ci fotki.

Co do przerobki wersji 6AL to jest troche kłopot bo trzeba wymienić obudowe koła zamachowego na taka do której da sie zalożyć rozrusznik elektryczny. Jest z tym troche gimnastyki bo trzeba przepolowić ciągnik i zdjąć koło zamachowe, ale sie da w jednym jumzie to robiłem (tez mam zdjecia).

Z rzeczy ktore warto zrobić - wymienić rozrusznik na szybkoobrotowy, uszczelnić lub wymienić rozdzielacz, tylne koła wyposarzyć w opony 16,9 lub nawet 18,4 (wieksze nie wchodza w blotniki).

 

Ogolnie fajna solidna maszyna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mariuszczs    23

Ja ostatnio z braku kasy wymieniłem całkiem łyse tylne koła 16,9 na 13,5. Te stare buksowały nawet z siewnikiem . Przyzwoite opony razem z felgami kosztowały 600 zł obie - więc to zadecydowało. Ku mojemu ździwieniu spokojnie zaorałem pole którego myślałem że już nie zaoram - stała na sporej części woda i na poprzednich oponach się od razu topiłem, nierzadko po samą skrzynię. Wszyscy mi mówili że na tych wąskich od razu wpadnę, ale poszło, przy czym na polu obok orali na dwa traktory ( jedna 60 ciągnęła drugą i tak orali :) ).

 

Przy wymianie kół postanowiłem podnieśc ciągnik przy pomocy tylnego podnośnika i niestety ten wysiłek spowodował rozszczelnienie gdzieś na pompie bo nieźle teraz kapie olej, no i wywaliło uszczelniacz na tłoku bo też cieknie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj