YoshimurA

Fendt 936 czy John Deere 8530???

Polecane posty

dawidg2    31

Wiem Vario zresztą jak każdy "automat" dobiera biegi do obciążenia, jak dostanie opór albo się spotka górkę na drodze to zwolni, JCB też oferuje "automat" o nazwie P-tronic właśnie w modelu 3230 (pręd max 80km/h dla ciekawostki)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Mylisz się. Jak dostanie opór albo ma pod górkę to prędkośc pozostaje ta sama, zwiększa jedynie obroty. Właśnie w takich momentach spalanie przy TMSie świruje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    31

No tak zwiększy obroty ale nie poza zakres a wtedy już redukcja prędkości. Ale się mogę mylić bo nie miałem styczności z Vario.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Hubi to norma przy tempomacie. :)

 

Fastrack ma jednak bardziej zaawansowanie zawieszenie. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    31

Racja co może się przekładać na cenę ale myślę że aż tak bardzo chyba nie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Rama, oddzielny most itp. jednak swoje robi... wink.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Podobnie jak w JD, rozwiązania może nie topowe, ale pewne i sprawdzone. smile.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    31

Ciekawe jak kwestii napraw czy szybciej jak wszystko jest oddzielnie tzn skrzynia i tylni most, czy jak wszystko skręcone w całość. To JD też ma osobno skrzynie i most? :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie no skrzynia i most w JD jest razem. Ogólnie to ciągnik na ramie jest prościej zbudować, bo silnik i skrzynie łączysz na wałki, nie martwisz się o wzajemne przenoszenie przeciążeń i wibracji. Tak jak napisałeś jest go łatwiej serwisować... W JCB podnośnik przymocowany jest do ramy, a nie do mostu, więc bywają problemy z zachowaniem stałej głębokości pracy, dlatego w polu blokuje się amortyzacje tylnej osi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    31

Ale każdy duży ciągnik raczej ma ramę.

 

A jak się przedstawia moc na WOM przy Fendzie 936? Ktoś wie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lexioner    0

@dawidg2 fastrac jest poprostu drogim ciągnikiem i to bardzo, cena porónywalna z fendtem, ale jest to lekki ciągnik idealny do transportu i gdy liczy sie wygoda, bo zaweszenie kabiny to mistrzostwo :) Problemem jest serwis troche bo interhandler nei ma doswiadczenai w ciagnikach, na czesci trzeba czasami dlugo czekaći jest drogo ale wygoda jest duża, jeżeli ciągnik do lekkich prac typu opryskiwacz, rozsiewacz itp to polecam, sam mam fastrac 2135.

 

@brzozak2 trzymaj ciśnienie w polu na poziomie 1 bar i bedzie ok, w transporcie 1,5 i wszystko gra. No chyba ze masz multibiby od michelina :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

@brzozak2 trzymaj ciśnienie w polu na poziomie 1 bar i bedzie ok, w transporcie 1,5 i wszystko gra. No chyba ze masz multibiby od michelina :)

taaa dzieki za fachowa porade...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Multibib to odpowiednik AC65, chyba pomieszałeś z XeoBib. tongue.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

kurna szukalem danych i nic, chyba popatrze na konkurencje i postaram sie ocenic cokolwiek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lexioner    0

@brzozak2 Ty chyba naprawde nei masz co z czasem robić skoro siedzisz i szperasz w necie żeby nad ciśnieniem sie zorientować. Nie łatwiej zadzwonić do przedstawiciela Michelina i załatwić to od ręki? Szybko i profesjonalnie? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

jest to trop, continentala nie miśka, o ile sam bedzie wiedzial.

 

wiesz taka opona kosztuje sztuka pod 10 tysi, wiec jestem w stanie poswiecic troche czasu, zeby jej nie zmarnowac.

 

@bob dzieki za kalkulator.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lexioner    0

Aha continental powiadasz, ale ja bym najpierw do przedstwiciela dzwonił, ja mam micheliny 650tki i zalecał mi ciśnienie tak jak Ci pisałem, wiadomo że trzeba jezdzic na niskim ciśnieniu bo poto te opony są jak sie tyle za nei płaci to przeba miećna przyczepności kożyść. 10 tys zł za sztuke? bo to by było niedużo, kumpeel w 936 ma micheliny multibiby chyba i 35 tys sztuka płącił.

Edytowano przez Lexioner

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

ja pierdziele czlowieku co mnie twoj kumpel obchodzi?

wlasnie obawiam sie tego, ze taki niedorobiony sprzedawca mi powie co mu tam sie zdaje, a ja potrzebuje konkret!!!!!

 

pracuje z maszyna, ktora dociska tylna os poprzez akumulator hydrauliczny z wartoscia do 2 ton + do tego sama masa ciagnika 12 ton to dosyc duzo jak na te gumy i nie stac mnie na wymiane opon tak dla zabawy.

dobrze wiem po co z obnizonym cisnieniem sie pracuje i jaki to ma wplyw.

@bob mi pomogl i wystarczy koniec OT, taka informacje wlasnie chcialem uzyskac, a nie pitolenie kotka...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

tak zgadza sie to jest forum rolnicze, temat stricte techniczny, a nie konkurs dobrego wychowania, wiec komentowanie mojej postawy byloby nie na miejscu ;) .

piszesz 5 post na ten sam temat bez wiekszego sensu, wiec mozna sie zirytowac...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blu    6

Czyli TMS jest jak obsługa skrzyni AP w JD?

 

Jaka jest faktyczna waga fendta 936?

 

@brzozak - Faktycznie Twój Axion tyle waży? Ile kg obciążników na nim wisi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lexioner    0

@blu co do masy Fendta to jest to 10360kg

http://www.korbanek.pl/upload/ftp/Fendt_Vario_900_2009.pdf

 

A skrzynia Vario i AP to nie do konca jest to samo, ale nei bede sie wypowiadal bo nei używałęm AP i nie mam porownania. Różnia sie troche budową i obsługą bo AP ma kilka przełożeń, a Vario od 0-maks bezstopniowo, ale akurat o AP to mógłby ktoś napisać szczegółowiej jak sie jej używa. Bo Vario ma w sumie 2 zakresy: wolniejszy (pole) i szybszy (transport), przełączane na postoju. A zakresy w AP przelaczaja sie automatycznie podczas jazdy, czy samemu sie przelacza?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Krzyszt0f
      Witam, doradźcie jakiej mocy ciągnik wybrać na ok 45/50ha myślę nad MF 7s155 albo 7s180 (tylko mf wchodzi w grę) 7s180 przemawia na przyszłość tym że mogę go podnieś do 210km a chyba 7s 155 nie da rady do 200km podkręcić? 
      W przyszłości myślę kupić bezorkowiec, albo jakiś dłutowiec i zastanawiam się nad mocą ciągnika? 
      ziemie w 95% piaski 
      doradzicie coś? 
    • Przez MalyRolnik18
      Witam. Jest kilka różnych tematów o tych ciagnikach ale jasno określonego nie ma, dlatego zakładam nowy temat dla siebie i ludzi którzy będą zainteresowani tym ciągnikiem. Mianowicie. Pytanie kieruje do osób które użytkują lub użytkowali ciągnik Renault 103.14, chciałbym się wszystkiego o nim dowiedzieć tzn. jaki komfort, jakie prędkości w pracach polowych? Jakie spalanie? Jakie awarie najczęściej występują w tych modelach, jak z dostępnością części i trudnościami w naprawach? I przede wszystkim na co zwrócić szczególną uwagę przy oględzinach?  żeby nie wpaść na przysłowiową minę. Zapraszam serdecznie wszystkich którzy mieli lub mają doczynienia z takim ciągnikiem do dyskusji i pomocy, z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam. 
    • Przez c308
      Witam doszło mi do moich 8 ha 10 ha do obróbki chiałbym kupić nowy porządny traktor w przedziale mocy 70_110 km co proponujecie.Zastanawiam sie nad Tureckim hattatem 398 kolega ma,Jakims lovolem oraz Arbosem napiszcie co polecacie najbardziej,Ciągał by prase,pług cztery skiby,agregat 3 m,przyczepe 5 t.
    • Przez upadłymtz
      Witam. Stoję przed wyborem ciągnika ok.90 koni. Oglądałem wyżej wymienione modele i nie wiem na co się zdecydować.
      W Case skrzynia 12x12 rewers mechaniczny i podnośnik mechaniczny. W New Holland tak samo. Zetor dużo lepiej wyposażony, ale trochę się boję bo ostatnio różne opinie o nim chodzą. Zetor z 2021 roku, jeszcze bez ad blue. Użytkuje ktoś z was takie ciągniki? Jak z awaryjnością?  Z góry dzięki za pomoc. 
    • Przez damianos95
      Witam proszę o podpowiedź co wybrać lepiej renowke 103.54 czy case cs94 renowka full mechaniczny ciągnik czy case skrzynia mechaniczna nie wiem czy jest polbieg jedynie ma ehr i silnik sisu
      Co będzie lepsze na ponad 20ha praca z turem orka agregat itd co będzie tańsze w naprawie dostępność części czy ogólna awaryjnosc tych ciągników 
      Cena dość zblizona jednak 10 lat różnicy między nimi 
      Jakie opinie o silniku sisu jak spalanie awaryjnosc czy części i jeszcze do znawców tematu jakie tam są tuleje ?
      Ogólnie co byście wybrali i dlaczego 
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj