domin4514

Przednia oś napędowa URSUS 4514

Polecane posty

domin4514    0

Witam wszystkich Agro-Fotowiczów :D

W ostatnim czasie zauważyłem niepokojące zjawisko w moim Ursusie 4514 a mianowicie chodzi o wyciek oleju ze zwolnicy prawego koła. Z początku olej leciał nawet na postoju a teraz troche sie zatamował i leci tylko podczas jazdy. I z tąd moje pytanie jak miała by wyglądać naprawa i czy zdołał bym ją wykonac samodziel;nie bez większych trudności czy lepiej zaprowadzić ciągnik jakiemuś mechanikowi.? Dodam że w c330 już kiedyś wykonywałem taką naprawe więc odrobine doświadczenia posiadam.

 

Pozdrawiam ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Jeśli olej leci przy kole z uszczelniacza, to musisz dać do zakładu na prasę żeby to rozebrali.Nie jest to łatwo rozebrać.To jest sprasowane na prasie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz508    3

Oczywiście, ze byś sobie poradził, ja w mf 255 to juz robiłem, a to chyba jest to samo. Tylko pamiętaj, zeby nie wyciągnąć kosza satelit i półosi co idzie od mostu do kosza satelit, bo wtedy. Radzę także wybić znak przecinakiem na całej zwolnicy, zeby później tak samo ustawić. Jak bedziesz to rozbierał to obejrzyj czy pochwa nie jest pęknięta, bo u mnie łożyska siadły w koszu satelit i pochwa pekała. Na szczęscie zostało to juz pospawane. ;) a i do tego bedzie potrzebny ci pomocnik, bo te słoneczko troche waży.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
domin4514    0

postaram sie sam po sezonie wziąć się za naprawe zobaczymy co z tego wyjdzie. Dzieki za rady. Jest to pierwsza awaria w moim ursusku i dlatego jestem jeszcze troche zielony... ale jak sie ma pomocników z AF to się nie zginie. POZDRO :D

 

PS. Jak coś to śmiało piszczie kolejne wskazówki jak nie mi to komuś innemu napewno pomogą

 

Oczywiście, ze byś sobie poradził, ja w mf 255 to juz robiłem, a to chyba jest to samo. Tylko pamiętaj, zeby nie wyciągnąć kosza satelit i półosi co idzie od mostu do kosza satelit, bo wtedy. Radzę także wybić znak przecinakiem na całej zwolnicy, zeby później tak samo ustawić. Jak bedziesz to rozbierał to obejrzyj czy pochwa nie jest pęknięta, bo u mnie łożyska siadły w koszu satelit i pochwa pekała. Na szczęscie zostało to juz pospawane. ;) a i do tego bedzie potrzebny ci pomocnik, bo te słoneczko troche waży.

a używałś przy tej naprawie prasy do rozbierania czy domowymi sposobami sobie potradziłeś..?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer121    4

Jesli jest to na laczeniu zwolnicy z ciagnikiem to tylko uszczelka a jesli tam na uszczelniaczu to musisz wyciagnac caly ten srodek i rozebrac go i dopiero zalozyc. Mialem to samo w moim zetorku 12145 ale robili to serwis ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Jak to jest to samo co 255 a myślę że tak to nie dasz rady.Ja to robiłem na serwisie.Tam oś koła jest wprasowana i bez prasy nie pójdzie.Chodzi mi o uszczelniacz przy samym kole.Robili to ludzie w domu,mieli duże ściągacze,do tego rury żeby mieli siłę ciągnąć i cały dzień roboty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
domin4514    0

wiecie co wystraszyliście mnie... ja już miałem wziąć się za tą robote sam, ale widze że jednak będę mósiał pogadać ze znajomym mechanikiem kiedy ma wolne terminy. A olej cieknie na uszczelniaczu przy samym kole ..więc roboty będzie sporo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz508    3

Ja to robiłem domowymi sposobami, ale wiesz, juz kiedyś mechanik mi to robił i może dlatego było lekko sciągnąć. Ja nie miałem żadynch problemów z rozebraniem i złożeniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz508    3

Nie ma za co dziękować. Spróbuj sam rozebrać, a jak nie bedzie szło tamtego wybić to najwyżej oddasz na prase i tyle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gajeski12    0

WItam. POmóżcie. W moim U 4514 przednia oś jest włoska (DANA ITALIA). CHcę wymienić swożen oś i tulejki w tym kanale co jest osadzony swożen. Swożen dostałem ledwo w ursusie w wawie. Mam problem z tulejkami. Potrzebuje ich numerów itp. Jesli ma ktos Katalog napraw to prosił bym o pomoc lub poszukanie i podanie mi numerów itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    327

Podaj numery z mostu z tabliczki spróbuję pomuc


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gajeski12    0

Podaj numery z mostu z tabliczki spróbuję pomuc

ok jutro napisze...bo musze spisac z tabliczki. odezwij sie na gg to tam pogadamy o tym 32222008

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    327

jak będziesz miał to ty napisz 5862727


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    257

4512 nie ma przedniego mostu napędowego :lol:

Jaki przebieg ma twój Ursus @gajewski12?

@mariusz(ZDUN) Ursus montował kilka rodzajów tych mostów DANA?

Co jest lepsze DANA czy Carraro które teraz montują a może stara oś Gorzów :lol:

Edytowano przez adikpl1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gajeski12    0

4512 nie ma przedniego mostu napędowego :lol:

Jaki przebieg ma twój Ursus @gajewski12?

@mariusz(ZDUN) Ursus montował kilka rodzajów tych mostów DANA?

Co jest lepsze DANA czy Carraro które teraz montują a może stara oś Gorzów :lol:

Mam 1500 mth. od 3 lat pracuje z turem 11 z hydrametu.

Dziś własnie wymieniamy. Tulejka o nr. 400011 i swożen do mostu DANA zakupiony w ursusie za 150 zł...troche roboty jest...

 

kolego sam wymieniałem w moim 5314 i pasowały te które są w przednim moście od 4512

Co ty opowiadasz. w 4512 czy tam 5312 jest zupełnie inna oś niż w 4514 lub 5314 które mają przedni napęd. do 4512 swożeń jest dostepny od ręki za 60 zł. natomiast do swojego 4514 z napędem musiałem dymać po swożen do URSUSA i tez troche sie nagimnastykowałem za czym mi sprzedali. zapłaciłem 150 zł.

Edytowano przez gajeski12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marek1979    1

Koledzy nie dalej jak ze trzy tygodnie temu miałem ten sam problem i właśnie do mojego mostu DANY założyłem właśnie te tulejki które były kupione do 4512 a sworzeń od 5314 z polskim mostem tylko nieco skrócony i trzeba było jeszcze wywiercić dodatkowy otwór do zablokowania przed obracaniem. Więc jak się domyślacie wiem z praktyki a nie z książek. Miałem dokładnie ten sam problem co kolega. Podałem tyko jak sam go rozwiązałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ASOGCURSUS    21

Witam

W wszystkich osiach czy to Dana.gorzowska czy 4512oś bez napędu tulejki są takie same nr kat.897712 M2 i tu marek 1979 ma rację Pozdrawiam


Naprawy ciągników Ursus,regeneracja pomp hydraulicznych tłoczkowych i podnośników,sprzęgieł WOM,montaż niezależnej hydrauliki zewnętrznej ,zwiększanie udźwigu podnośnika o 1000kg w ciągnikach Ursus 4514,5314 tel. 513982414

 

Kupię uszkodzone sprzęgła hydruliczne wom  Massey Ferguson

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cichy94    188

Potrzebuje pilnie katalog części do ursusa 4514 ma ktoś może jakieś skan ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez UltraMario
      Dzień dobry agromaniacy. 
      Od miesiąca jestem szczęśliwym posiadaczem URSUS’a 4514 (przeszczęśliwym po przesiadce z C-360) . Ale już oprócz drobnych awarii i niedociągnięć w elektryce mam problem z wyciekiem po lewej stronie przedniego mostu. Mianowicie, podczas talerzowania zauważyłem, ze ze zwrotnicy kapie olej na felgę. Podczas pracy polowej drobny wyciek, podczas jazdy po asfaldzie wysokim biegiem zaczyna się robić brudno. 
      Moje pytanie: czy ktoś to już rozbierał i może mi powiedzieć czy można to zrobić samemu? 
       
      Zdjecia w załączniku. 
      Pozdrawiam i liczę na wskazówki




    • Przez Kris21
      Witam. Mam problem z moim ursusem 5714. Ciągnik ma założoną przednią oś Dana-z dużymi przednimi piastami- taką jak 5314. Gdy załącze przedni napęd to widać że chodzi on za wolno w porównaniu do tylnych kół. Tył poprostu pcha przód, przez co ciągnik ma robotę sam ze sobą. Ciągnik ma tak od nowosci. Mia ktoś już taki przypadek? Gdzie szukać problemu? 
    • Przez Bonex157
      Witam, 
      Posiada ktoś może taki wspornik lub ma własnoręcznie zrobiony?
    • Przez scorpioc15
      Witam
      Tak jak w temacie zastanawiam się nad doborem oleju. W zwolnicach jest czarny i gęsty w moście jest rzadszy ale może to tylko kwestia zużycia. Jaki olej zalać i czy taki sam do zwolnic i mostu?
       
    • Przez bambik999
      Witam, mam luz na wałku atakującym w Case 745  i tutaj pytanie czy da się go jakoś skasować lub w jaki sposób wymienić łożysko? Od czego zacząć? Pozdrawiam 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj