Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Filipkowski15

Urwana szpilka w kole w d47

Polecane posty

Witam.Tak jak w temacie ostatnio zauważyłem że mam urwaną jedna szpilke w prawym kole i mam pytanie czy będzie z tym dużo roboty żeby to wymienić ??? Mógł by mi ktos napisac co po kolei zrobić podczas wymiany ??? POZDRO :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert812    51

Odkręć sobie od razu piastę i koło zejdzie Ci razem z bębnem hamulcowym. Wybijesz pozostałości po starej szpilce(o ile są), nabijesz nową na frez w bębnie i złożysz wszystko na nowo. Jak masz już kupioną szpilkę to roboty nie jest dużo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

wiesmag    52

nie ma dużo roboty:zdejmujesz koło i bęben,tę część która została wbijasz do środka(spadnie na ziemię),zakładasz szpilkę i wciągasz ją poprzez zakręcanie nakrętki(dajesz kawałek rury dla dystansu lub większą nakrętkę),bez młotka.

jeśli masz szpilkę przykręcaną(takie bywają)oczkowym kluczem powinieneś se poradzić,lub przecinakiem nakrętkę przeciąć,to też wyjdzie.

wcale nie musisz piasty zdejmować-chociaż też nie jest to aż taki problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    464

a jak inaczej to ma zalozyc bez zdejmowania

kolego to jest os chamowana, wiec od srodka jest beben

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tytan123    0

odkręcasz nakrętke koronkową zwalasz koło z piastą i bębnem ,sprawdzasz od środka czy nie przyspawana stara szpilka i jeśli nie to wybijasz ją a w to miejsce wbijasz nową .Zwróć uwagę a by dokładnie ją ustawić żeby zacięcie pasowało .

 

wykręcąć nie proponuje bo szpilka jest frezowana i musi ciasno siedzieć w gnieżdie a nie obracać się .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesmag    52

@izydor6280-d47 i bęben jest na wierzchu piasty,więc piasta może zostać na swoim miejscu(zjadłem zęby na remontach przyczep).

@tytan123-szpilki były przykręcane(teraz rzadziej)i wciskane,jak lekko ręką na frez trafisz to możesz dalej ciągnąć nakrętką(szpilki się wciska a nie wbija)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    175

Ja na twoim miejscu dał by sobie spokój z wymianą jednej szpilki.

Wymienił by dopiero przy naprawie hamulców.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesmag    52

ja bym wymienił-bobra godzinka i szpilka siedzi.

piasty z kołem nie radzę ze względu na ciężar,i można uszczelniacz(ten przy dużym łożysku)uszkodzić.

co to za problem 5 śrub od koła(1 przecież już nie ma),bęben zdejmujesz wkręcając 4 śruby ósemki,i powoli schodzi,chyba że masz bęben ze środkiem blaszanym,ale ten tak nie trzyma.

mówicie żeby zostawił-może on dużo ładuje,szpilki blisko i czasami żeby se więcej zachodu nie narobił,a może przegląd-to bez szpilki nie przejdzie,a przede wszystkim święty spokój.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mixer1    0

Napisany 16 marzec 2011 - 19:14

ja bym wymienił-bobra godzinka i szpilka siedzi.

piasty z kołem nie radzę ze względu na ciężar,i można uszczelniacz(ten przy dużym łożysku)uszkodzić.

co to za problem 5 śrub od koła(1 przecież już nie ma),bęben zdejmujesz wkręcając 4 śruby ósemki,i powoli schodzi,chyba że masz bęben ze środkiem blaszanym,ale ten tak nie trzyma.

 

mówicie żeby zostawił-może on dużo ładuje,szpilki blisko i czasami żeby se więcej zachodu nie narobił,a może przegląd-to bez szpilki nie przejdzie,a przede wszystkim święty spokój.

panowie na czym polega to wkręcanie śrub 8 żeby zszedł bęben , pytam bo mam zamiar naprawiać hamulce a nie wiem jak go zdjąc, po odkreceniu koła beben jest zabezpieczony takimi dwiema srubami jakby na śrubokręt, pomóżcie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    291

Odkręcasz te śruby na śrubokręt i bęben schodzi Ci z piasty.Przy montażu jest łatwiej ustawić szczęki jak zakłada się bęben z piastą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    175

 

Napisany 16 marzec 2011 - 19:14

ja bym wymienił-bobra godzinka i szpilka siedzi.

piasty z kołem nie radzę ze względu na ciężar,i można uszczelniacz(ten przy dużym łożysku)uszkodzić.

co to za problem 5 śrub od koła(1 przecież już nie ma),bęben zdejmujesz wkręcając 4 śruby ósemki,i powoli schodzi,chyba że masz bęben ze środkiem blaszanym,ale ten tak nie trzyma.

 

mówicie żeby zostawił-może on dużo ładuje,szpilki blisko i czasami żeby se więcej zachodu nie narobił,a może przegląd-to bez szpilki nie przejdzie,a przede wszystkim święty spokój.

panowie na czym polega to wkręcanie śrub 8 żeby zszedł bęben , pytam bo mam zamiar naprawiać hamulce a nie wiem jak go zdjąc, po odkreceniu koła beben jest zabezpieczony takimi dwiema srubami jakby na śrubokręt, pomóżcie

Jesteś mistrzem wykopalisk.

Podejrzewam że przez 3-lata urwały się jeszcze 5 szpilek i wymienił wszystkie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×