Skocz do zawartości
News
Zaloguj się, aby obserwować  
rexaw

POMOT UNIWERSAL PRZYCZEPA ROZRZUTNIK BECZKA ROZSIEWACZ

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
rexaw    0

Nowość na naszym rynku co sadzicie o zego typu zastosowaniu wszechstronnym jednego nadwozia a kilku róznych zabudów. podwozie to wydatek ok 42 tys a np zabydowa przyczepy kosztuje17tys

 

SYSTEM NADWOZI WYMIENNYCH

Transport intermodalny wkracza do rolnictwa.

 

 

Znane od dawna w transporcie drogowym, kolejowym i morskim rozwiązania nadwozi wymiennych mają coraz większe zastosowanie w technice rolniczej. System nadwozi wymiennych to zestaw kilku (co najmniej dwóch) nadbudów, które można w ciągu kilku minut przełożyć na specjalnie przygotowanym do nich podwoziu.

 

Obecnie firma Pomot oferuje pięć różnych nadwozi wymiennych. Chociaż w gospodarstwie rolnym za zastosowaniem nadwozi wymiennych przemawiają inne względy niż w transporcie drogowym, to za wszystkim jak zwykle stoi ekonomia. Niektóre urządzenia pracujące w gospodarstwie rolnym chociaż są niezbędne wykorzystuje się je sporadycznie (sezonowo).

 

System Uniwersal daje duże oszczędności finansowe już podczas zakupu. Z obliczeń wynika, że udział podwozia w koszcie wyprodukowania całej przyczepy czy maszyny rolniczej może wynosić od 50 aż do 70% więc widać tu jakie oszczędności wchodzą w grę. Właściciel gospodarstwa kupuje tylko jedno podwozie składające się z ramy z zaczepem transportowym i zestawem jezdnym oraz kilka nadwozi. Nadwoziem może być skrzynia ładunkowa, zbiornik asenizacyjny, rozrzutnik obornika i inne. Operator nakłada na podwozie nadwozie, które w danym momencie potrzebuje.. Dalsze oszczędności finansowe wynikają z tańszej eksploatacji. Ograniczenie ilości podwozi w gospodarstwie do jednego sprawia, że jest ono intensywniej wykorzystywane, wymaga mniej zabiegów obsługowo-konserwacyjnych, a nadwozia parkujące na placu zajmują mniej miejsca niż tradycyjne maszyny.

 

Firma Pomot przedstawia zestaw „Uniwersal” składający się z następujących elementów:

 

Podwozie ramowe

 

Nadwozie w postaci wielofunkcyjnej skrzyni ładunkowej

 

Nadwozie w postaci zbiornika asenizacyjnego

 

Nadwozie typu mulda (wywrotka)

 

Rozrzutnik obornika

 

Rozsiewacz wapna, nawozów, piasku i soli

 

Przyczepa do transportu sprasowanej słomy i siana.

 

 

Dane techniczne podwozia

Konstrukcja ramowa

Zawieszenie dwuosiowe resorowe, tylna oś skrętna z hydrualicznym sterowaniem.

Układ hamulcowy pneumatyczny dwuobwodowy z regulatorem siły hamowania

Ogumienie – radialne 500/45 R22,5 o bardzo dużej nośności i specjalnym bieżniku GSP+, który doskonale nadaje się do trakcji szosowej przy dużych prędkościach jak i do polowej. Bieżnik ten posiada funkcję samooczyszczania się z gleby.

Centralny siłownik wywrotu służący jednocześnie do wymiany nadwozi

Czteropunktowy układ ryglowania nadwozia

Układ zapewniający trzystronny wywrot przyczepy

Zaczep transportowy

Odpowiednie wyprowadzenia hydrauliki siłowej–montowane w zależności od konfiguracji z nadwoziami

Niezbędne wyposażenie wymagane przez przepisy ruchu drogowego

Dopuszczalna prędkość po drodze utwardzonej 40km/h

 

 

 

Dane techniczne nadwozia jako skrzyni ładunkowej

Przeznaczenie: transport wszelkich płodów rolnych

Trzystronny wywrot

Wymiary wewnęrzne: dł x szer. x wys. =4500x2410x1200[mm]

Pojemność 18 m3

Ładowność 10 t

Cztery podpory nadwozia

Wysokość nadstawek: 40,50 lub 60 cm.

 

 

 

Dane techniczne i wyposażenie nadwozia jako urządzenia asenizacyjnego

 

Przeznaczenie: transport i rozlewanie gnojowicy, wody do podlewania itp.

Wywrot do tyłu

Pojemność zbiornika 10m3

Podciśnieniowy układ do napełniania i nadciśnieniowy do opróżniania zbiornika.

Sprężarka z napędem hydraulicznym – czas napełniania zbiornika do 5 min z głębokości 6m.

Tylna zasuwa 6” otwierana hydraulicznie

Właz tylny o średnicy 900mm

Wąż ssawny 6” o długości 6m wyposażony w złącza kulowe Perrot

Cztery podpory nadwozia

Dodatkowe zasuwy ręczne wyposażone w szybkozłącza

Ogólne informacje

Sterowanie urządzeniami zestawu odbywa się z kabiny ciągnika rolniczego

 

CO sądzice o tych maszynach czy warto zainwestować w takie maszyny?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1987    57

kolejny handlowiec :lol:

Ja jakość wykonania się nie poprawiła to świata ... ba nawet kraju tym nie zawojują ;)


Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rexaw    0

kolejny handlowiec :lol:

I tu sie mylisz chciałem tylko coś dokładniej przybliżys parametry tych maszyn i nie jestem handlowcem a zwykłym rolnikiem z łodzkiego 50 ha 25 krów wiec jak mnie nie znasz to nie oceniaj. A wracając do tematu to jakość sprzetu wystawionego na targach wyglądała pożądnie i nie odbiegała od zachodnich :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Skrzynia 18 metrów sześciennych i tylko 10 ton? huh.gif Przecież taka skrzynia to mieści 14 ton pszenicy. biggrin.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Andrzej24871    12
(edytowany)

4500 x 2410 x 1200 =13014000000

Rexaw a skąd wiesz że jakość nie odbiegała od zachodnich ? Wiesz z jakich materiałów są te konstrukcje wykonane ? Bo to co widać paczołami to czasem można się nieźle pomylić , a co jak co ale w porządną powłoke lakierniczą to już nie wierze :P A do tego wszystkiego dodam tyle że pojemność beki w porównaniu do wielkości rozrzutnika obornika jest troche mała(znaczysie beka jest za duża a rozrzutnik troche za mały) a dwa większa masa takiego zestawu cargo i jakaś podłoga by się przydała do przewozu balotów ;)

Jakby ktoś zanał ceny to podajcie jeszcze ile kosztuje beka i rozrzutnik do tego , a jeśli chodzi o przyszłość takich konstrukcji to na pewno jest to dobry pomysł , a żeby tak ktoś jeszcze poszedł krok dalej i zrobił przyczpe samozbierającą i rozrzutnik do obornika w jednym to już by byłą malina , Podbierak z rotorem mógłby być zdejmowany tak jak w claasie cargo(czy cargos)

Edit : Tfu tfu... :lol: platforma do balotów jest (zajrzałem na stronke Pomotu) Bobek a ta pojemność to chyba z tymi nadstawkami siatkowymi.

Edytowano przez Andrzej24871

O to chodzi , że każdy zachwala i uwielbia zachodnie ciągniki za KOSMICZNE ceny, chociaż wielu tych maszyn nie widziało na oczy i sobie ich nie kupi, a Pronara nie chcą za darmo nawet, bo wstyd nim jezdzić, bo ktoś tam powiedział komuś ze mu się popsuł kiedyś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Hinco
      Czy teraz można zarejestrować jednoosiówke SAM do traktora? Bo kiedyś ojciec zrobił do samochodu i problemu nie było, a jakby sie dało traktorową rejestrnąć byłoby miło..
    • Przez Papina
      Czy te przyczepy dobrze zdają wam egzamin ? Jak sprawa wygląda z ramą ? siłownikami ? Nie ciekną ? Blacha czy jest dobrze zabezpieczona przed eksploatacją ? Czy ceny są dość przystępne ?
    • Przez elektrotech
      czy ktos podjął się budowy czegos takiego?? gdzie zakupić tłok teleskopowy
       
      ps
      mam zamiar zrobić cos takiego ale z dołożeniem 2 osi -blizniak koła 16 z Żuka... u mnie tłoków w domu duzo ale jak sie okazuje koniecznie jest obnizenie na max wysokości oraz zastosowanie tz kipra na tył ale tu problem skąd wziąc teleskopa-tłok..i ile taki ma max wysięgnik??
    • Przez sinyou135
      Witam, czy ma ktoś foty takich przyczep, zachowały się jakieś egzemplarze? Na stronie autosana, jest zdjecie pewnie do folderu, z burtami tłoczonymi w koperty, ostrosłupy? Daję linka bo nie wiem jak to nazwać fachowo, widział ktoś z forumowiczów  takie poszycie? Trzeba na sam dół zjechać, 1957 rok produkować zaczeli. Następna strona to foty jej, w wersji wywrotki i też są takie burty dziwne.
      http://autosan.cba.pl/historia/historia05.html
      http://autosan.cba.pl/historia/historia06.html
    • Przez stiwi6
      Witam
       
      Zakupiłem przyczepe marki Pronar postawiłem w garażu i spuściłem hamulec zasadniczy. Teraz gdy chciałem ruszyć przyczepa ma zaciągnięte hamulce. Podłączyłem ciągnik nabiłem powietrze do przyczepy i hamulce niechcą puścić. Może ktoś z użytkowników miał taki problem i może mi podpowiedzieć co zrobić
       
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.