Zaloguj się, aby obserwować  
elektrotech

Modernizacja przerywacza kierunkowskazów w ciagniku

Polecane posty

tomek73    579

Ja mam przerywacz z MF255 i nie ma problemu.Nie wiem jak z fiata ale z MF ma plus przyczepy[wzocniony] i 3 konrolki które działają tak

-1 to ciągnik

-2 to 1 przyczepa,

-3 to 2 przyczepa.

I możliwe awaryjne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Na bimetalowym obie strony działały identycznie i nie wymieniałem żarówek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    6

to bardzo dziwne ze na jednej stronie pracują szybciej przecież to elektroniczny przerywacz czy jest jeden czy 2 zar4ówki -powinno migać stale z tą samą prędkośćią

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

U mnie, gdy coś robię nic nie jest oczywiste, zawsze coś nie gra, wszystko po to abym się nie nudził i miał co robić. Tak na poważnie skoro nie ma na to rady to z czasem kupię inny i napiszę jak poszło. Ten przerywacz ma oznaczenia RC zamiast P i chyba P zamiast L i może w seicento był w jakiś inny sposób podłączony niż CC(może jakoś razem z awaryjnymi), lub jest nadpalony, bo raz już kupiłem nowy zepsuty regulator napięci(elektroniczny) Dzięki za informacje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

I tu panowie was zaskoczę. Przerywacz w ten sposób sygnalizuje przepalenie jednej (lub więcej) żarówek. Przerywacz ten jest zbudowany na specjalizowanym układzie scalonym, który przez zwiększenie częstotliwości sygnalizuje zmniejszony pobór prądu w obwodzie żarówek. Sprawdź żarówki, bo możliwe że masz skorodowane połączenia i przez to mniejszy pobór prądu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

#offtopic - Człowieka, który żyje na tym świecie(o ile pamiętam) 46/47 lat, trudno zaskoczyć, w dodatku jeżeli 32 lata zajmuje się mechaniką. ;)


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    6

Jeszcze wczoraj sprawdzałem przerywacz z CC cinqecento w ciągniku pracuje równomiernie czy ma 2x21W/12V czy jedną żarówkę ale to szczegół.Niemniej warto dać elektroniczny bo kosztuje mniej niż bimetal który często u mnie ulegał awarii pracuje ponad 2 lata bezawaryjnie -dodatkowo jak podłacze dodatkowt obwód np. na oswietlenie przyczepki - jest best

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Elektrotechnik miałeś rację. Przejrzałem żarówki i zauważyłem, że jedna jest spalona. Do głowy mi nie przyszło, żeby sprawdzić, bo nie dalej jak 2 tygodnie wcześniej czyściłem lub wymieniałem żarówki. Ciągnik był ustawiony tyłem do ściany i wydawało się że świecą obie lampy.

Niech to będzie wskazówka dla innych.

Jeszcze raz dzięki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    6

TAk -jest to prawdą ale nie każdy przerywacz ma taką funkcję w sensie -porównywania poboru prądu.. jak i też w zimowym czasie ..scalak nie porówna w pełni czy jest zarówka przepalona...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

TAk -jest to prawdą ale nie każdy przerywacz ma taką funkcję w sensie -porównywania poboru prądu.. jak i też w zimowym czasie ..scalak nie porówna w pełni czy jest zarówka przepalona...

Jeżeli przerywacz wykonany jest na układzie U 643 B (lub jego odpowiedniku), a na tym układzie wykonanych jest 99% przerywaczy stosowanych w samochodach, to taki przerywacz sygnalizuje przepalenie żarówki. @elektrotech możesz wyjaśnić dlaczego w okresie zimowym układ miałby nie sygnalizować przepalenia żarówki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    6

nie pisałem że działac nie bedzie , akurat w moim przerywaczu takiej funkcji niema ze wskaże przepalenie zarówki-spadek poboru prądu

 

ps.znam ten scalak dośc dobrze:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Po dokumentację musisz zgłosić się do producenta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
exploode    8

W c-385 zamontowałem przerywacz me-183. Przy zapiętych dwóch przyczepach nie działa mi lampka kontrolna od kierunków w 2 przyczepie (kierunki traktora i przyczepy pokazuje ok), pomimo że kierunki w obu przyczepach i traktorze świecą bardzo dobrze. Przy włączeniu kierunkowskazów kontrolka 2 przyczepy mignie tylko raz, potem ginie zatem zakładam że kable sprawne.

Spotkał się ktoś z podobnym problemem ? Nie mam drugiego przerywacza żeby podmienić i sprawdzić dlatego pytam. Jeśli ktoś miał podobny problem i znajdzie chwilkę żeby odpisać to wielkie dzięki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Po pierwsze: masz napisane w zainteresowaniach elektrotechnika pojazdowa a tak prostego problemu nie umiesz rozwiązać? Po drugie: Pojazdów nie naprawia się przez podmianę części, tylko najpierw diagnozuje się problem. Po trzecie: nie ma podobnych problemów, więc takie pisanie jest bez sensu. Każdy przypadek należy traktować indywidualnie. Sprawdź żarówki w czy mają odpowiednią moc, ich gniazda, oraz gniazda i wtyczki przyczep.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
exploode    8

Wszystko to sprawdzałem i tylko dlatego pytałem. A przez podmianę chodziło mi o sprawdzenie samego przerywacza. Tylko tyle :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Że się tak zapytam: jak sprawdziłeś gniazda żarówek i złącza? Jeżeli zrobiłeś to tak jak powinno się to robić, to podaj jaki prąd pobierają żarówki i jakie są spadki napięć na stykach gniazd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
exploode    8

Kupiłem następny przerywacz, wszystko działa, co zamyka problem.

Co do szukania przyczyn to żarówki były ok, wszystkie po 21 W, pomiarów napięć i prądów już nie pamiętam. Zacząłem przy tym dłubać na dzień przed żniwami... W każdym razie po problemie. Dzięki @Elektrotechnik za zainteresowanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    12
Napisano (edytowany)

Lepszego kupić nie mogłeś, to jest przerywacz do kierunkowskazów LED, z żarówkami nie będzie działał o ile się nie spali, po 2 to masz masę na obudowie ciągnika czy oryginał plus, jak ori to tylko bimetaliczny

 

Tekst poprzedniego posta kapec22:

 

Napisany Dzisiaj, 18:27

Kupiłem sobie nowy przerywacz do c 330 na allegro bo ten stary metalowy nie równo migał raz szybciej raz wolniej i nie wiem jak podłączyć, wcześniej miałem założony taki http://www.sklepdlar...424/produkt.htm

i był on podłączony dwoma kablami pod znaki + i L

 

a teraz kupiłem taki http://allegro.pl/pr...4213799366.html

i ma inne oznaczenia i nie wiem jak go podpiąć próbowałem na wszystkie możliwe sposoby podpinać te dwa kable i tylko w jeden konfiguracji coś pstrykało w nim ale kierunki nie migały

 

 

takie ma oznaczenia

Edytowano przez vcc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kapec22    37

usunąłem posta bo nie potrzebnie w 2 tematach napisałem

 

pytałem sprzedającego i twierdzi że bez problemu nadaje się do zwykłych kierunków

 

znalazłem jakieś info na necie i bd próbował bo on jeszcze wymaga oddzielnej masy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Pisałem to już wielokrotnie. Sprzedający nie wie co sprzedaje, a tym bardziej nie wie jak działa to co sprzedaje, więc delikatnie mówiąc nie jest wiarygodnym źródłem informacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kapec22    37
Napisano (edytowany)

Założyłem przerywacz i działa aż miło, teraz ładnie równo miga. Dla ciekawskich L idzie na środek przełącznika, B +, E masa

 

A druga sprawa umyślałem sobie zrobić światła awaryjne ale mi coś nie wyszło.

 

Od przełącznika kierunkowskazów od pozycji lewej i prawej wypuściłem 2 kable i złączyłem w jedną spinkę, a od środkowego wyjścia jeden kabel i podłączyłem to pod przełącznik włącz/wyłącz i owszem światła awaryjne są bo migają obydwie strony, ale na przełączniku od kierunkowskazu lewa/prawa nie migają oddzielnie tylko nadal razem. Więc skąd trzeba puścić kable aby zrobić awaryjne ?

Edytowano przez kapec22

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez tomek10734
      Wyskakuje błąd 5034 traktor steyr i przekaźnik (won) się wyłącza . Po odpaleniu traktora przekaźnik chodzi 5 sekund a za chwile wyskakuje błąd i się wyłącza . Z błotników tez nie działa 
    • Przez
      witam pacjent to mf 5435 nie działa ehr i przyciski na błotnikach,nic nie świeci. Dodam że w tym samym czasie obrotomierz przestał działać, być może jest jakaś korelacja. co by to mogło być?
    • Przez edek37
      Witam szanowne grono mam problem w moim df 5110G, a mianowicie wariuje licznik tzn. raz działa raz nie(kostki do licznika sprawdzone) czasem przerywa jakby coś nie łączyło lub mrygają kontrolki awaryjek pomimo braku uruchomienia ich. Dodatkowo gdy dzieje sie to co pisałem wyżej ciągnik odcina zapłon i przerywa raz gaśnie raz chodzi. Jakby coś odcinało prąd. A czasem działa jak powinien. Bezpieczniki sprawdzone. Może ktoś z was miał taki przypadek lub wie do czego zajrzeć?
    • Przez Matusp85
      Witam wszystkich. Jestem świeżym właścicielem Case IH CX80. Potrzebuje paru wskazówek mianowicie bolączka przewody półbiegów. W gałce jest zastosowany zwykły przełącznik i gdzieś pewnie przewody niestykają. Jak rozebrać tą obudowę. I drugi temat wentylator nawiewu działa tylko na 3 biegu. Help
    • Przez Krawi
      Orientuje się ktoś co to za rodzaj złączki?
      4 otwory, używane 2 piny ale w ciągniku występują takie same z wszystkimi pinami.
      Ciągnik Same Explorer3 90.
      Chcę do niego założyć dodatkowe lampy robocze do których muszę dorobić takie wtyczki, bo wolałbym nie przerabiać oryginalnych gniazd .


×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj