Zaloguj się, aby obserwować  
adasr

Zetor 8011 - remont silnika

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
adasr    0

Witam

 

W moim zetorze 8011 - 1974 został przeprowadzony kapitalny remont silnika. Mianowicie :

szlif wału, regeneracja głowicy, honowanie czopów głównych, regeneracja korbowodów, wymiana panewek, nowa pompa olejowa, bączek zamieniony na 2 filtry wymienne.

I wszystko było by dobrze ale ciśnienie oleju po remoncie jest niższe niż przed. Na wysokich obrotach 2 atm, na niskich 0.

Przed remontem na zimnym silniku 1,2 atm na wysokich około 3,5 atm.

 

Dodam że jeśli chodzi o detale związane z dokręcaniem śrub, zabezpieczenie itp wszystko zostało sprawdzone 2 razy.

 

Czy ktoś spotkał się z czymś takim kiedykolwiek. Bardzo proszę o pomoc.

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Na korpusie filtra oleju powinien być taki zaworek, który potrafi się zawiesić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grodecki    0

Na korpusie filtra oleju powinien być taki zaworek, który potrafi się zawiesić.

 

 

 

Nie gorączkuj się , pilnie obserwuj pracę silnika przecież to musi się wszystko ułożyć, dopracować. Na razie rób nim lżejsze pracę.pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zimny90    1

Ma robić lżejsze prace? Przeciez pisze ze nie ma ciśnienia oleju na małych obrotach! Po takim remoncie silnik powinien miec 4-5 ciśnienia a nie max 2. Coś jest nie tak w tym silniku wiec jak najszybciej go lepiej rozbierz. Sprawdz czy w nowej pompie oleju w silniku jest włożony klin bo spotkalem sie ze nie bylo klina pod zębatką i silnik sie zatarł po złożeniu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtex123    0

Może ci przeholował szlif wału albo może panewki są po innym szlifie niż wał bo tez sie tak zdarza a sprawdzane było cinienie na innym zegarze może zegar szwankuje ?

Edytowano przez wojtex123

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adasr    0

Właśnie w tej chwili silnik został rozebrany ponownie i sprawdzamy czy faktycznie nie przeholowali z szlifem. Jutro okaże się co może być powodem braku ciśnienia.

 

Bardzo dziękuje wszystkim za zainteresowanie, na bieżąco będę pisać co jest robione.

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adasr    0

Silnik pracuje już normalnie na niskich obrotach 4 atm.

 

Brak ciśnienia spowodowany był przez zatarte koło pośrednie rozrządu. Było tak zablokowane że trzeba było jest specjalną prasą ściągać.

Wniosek jest taki że przy tak gruntownym remoncie warto nawet wymienić wszystkie elementy rozrządu.

 

Pozdrawiam i dziękuje wszystkim za posty.

 

Temat uważam za zamknięty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

a tam zaraz zamykac temat.

Napisz co wymieniałeś i ile cię kosztowało.

Ile kosztował szlif wału, honowanie bloku itp.

 

Pytam serio bo jeżeli uda mi sie dorwać pewien blok to też będę robił remont (obecnie na wodzie jest szczelny, jak zaleję płynem to kapie po rozgrzaniu - stąd wymiana bloku i remont przy okazji).


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

wiesz - poczytaj moje wcześniejsze wypowiedzi na temat klejenia i spawania bloków w innych tematach.

Każdy klejony blok po włożeniu termostatu i zalaniu np petrygo będzie cieknąć/kapać.

 

Mnie interesują koszta tego o co pytałem.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stas1506    1

a tam zaraz zamykac temat.

Napisz co wymieniałeś i ile cię kosztowało.

Ile kosztował szlif wału, honowanie bloku itp.

 

Pytam serio bo jeżeli uda mi sie dorwać pewien blok to też będę robił remont (obecnie na wodzie jest szczelny, jak zaleję płynem to kapie po rozgrzaniu - stąd wymiana bloku i remont przy okazji).

 

 

Blok można kupić w okolicach Ciechanowa konkretnie miejscowość,Zielona podaje nr.tel 500157097.Gosciu sprowadza szrot z Angli rozbiera i sprzedaje czesci,ma również konto na allegro.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtas972    11

zapewniam cie ze nie kazdy klejony blok bedzie kapal, po prostu trzeba umiec to skleic

wiadomo ze dziur nie moze byc nie wiadomo jak wielka ale tak wilekosci piesci mozna zrobic i widzialem juz nie raz klejone bloki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gieno77    0

To ja może w tym temacie napiszę tak.Wczoraj w moim 8011 coś zastukało w silniku odkręcam dziś misę i? pękł wał. Panowie potrzebuję pilnie informacji w grę wchodzi raczej nowy moze jakieś namiary i co sądzicie o tanich za ok 1000zł,może ktoś coś podobnego przerabiał POMOCY.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grabcio    28

Ja bym się nie bawił w tanie wały pochodzenia azjatyckiego. Lepiej dołożyć trochę PLN-ów i kupić polski albo czeski.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

Mechanik który przesypywał teraz silnik w moim z10145 zakładał parę razy indyjskie wały do C-385 (bez turbo).

Powiedział tak - chodzą już parę lat, były tańsze tylko nie każdy mechanik je chce. Ja swój oddałem do szlifu bo był nominał.

Gdyby poszedł mi wał wstawiłbym indyjski.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gieno77    0

Właśnie ciężko u nas coś innego dostać są tylko dwa rodzaje ten indyjski 1000zł,i czeski 3900zł.Mechanik który ma to robić każdemu poleca ten czeski czemu nie bardzo umiał powiedzieć.Pytałem sprzedawcy w sklepie mówił że te tańsze też biorą a z reklamacją jeszcze nikt nie był poza tym w razie czego uwzględniają pod warunkiem że montowany był w serwisowej stacji czy to jeden czy drugi.Zdziwiła mnie tylko ta różnica w cenie do środy jeszcze poczekam ale za takie pieniądze myślę że się nie ma co zastanawiać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

indyjski nie ma wpustu na klin i połowa mechaników nie wie jak później ustawić parę rzeczy.

Dlatego wolą oryginał. Poszukaj używanego wału z rozbieranych ciągników, daj do szlifu. Wyjdzie Ci to w cenie tego indyjskiego.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtas4    0

Jest generalna zasada !!! jezeli kiedykolwiek peknie lub sie zatrze wał w silniku ,to niestety jest bezwzglednie wymagane ponowne mostkowanie czopów głównych, inaczej każdy wał szlak trafi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

bo te indyjskie wały nawet do korpusu nie pasują są krzywe i trzeba je prostować może nie wszystkie ale byłem ostatnio na szlifie z wałem i zapytałem się właśnie o te indyjskie wały to powiedział że jak ciągnik na sprzedaż to warto indyjski tanio, jak dla siebie to lepiej czeski.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Bialy8011
      Witam, patrzcie no Panowie co to się zrobiło. Pacjent to Zetor 8011. Ktoś wie jaka przyczyna że z oleju się takie mleko zrobiło we filtrze?

    • Przez Rzepakowiec
      Witam, kupiłem na wiosnę zetora 8145 sprowadzonego z finladii. Na oględzinach wydawało się, że wszystko w porządku chodził równo, ładnie palił pojeździłem trochę wszystko w porządku. Ciśnienie oleju w silniku też ok, przepracował 40mtg i zauważyłem, że ciśnienie na obrotach jalowych spada na około 0,6 0,8 bara. W dodatku z odmy wydobywa się biały dym. Mam jeszcze 9ha do orki oraz uprawy po kukurydzy, więc będę musiał tak robić. Jakieś pomysły co to może być? Na wysokich obrotach ciśnienie jest ponad 2,5. 
    • Przez Papkin
      Kolejny raz problem z Zetorem. Ciągnik zgasł sam z siebie, zacząłem podejrzewać układ paliwowy. Wymieniłem filtry, wyczyściłem odstojnik,odpowietrzylem,dalej nie chciał odpalić. Następnie wyjąłem pompę paliwa i wtryski. Diagnoza zatarta pompa. Zamontowałem pompę po regeneracji i wtryski,odpowietrzylem,pompa podaje paliwo, ciągnik dalej nie chce odpalić. Raczej odpada problem z elektryką już wszystkie przewody sprawdziłem i poczyscilem. Rozrusznik na chwilę obecną u elektryka do sprawdzenia. Plak nie pomaga. Próbowałem też z przesuwaniem pompy w stronę bloku i na zewnątrz. Ma ktoś jakieś pomysły?
       
    • Przez lukasz021086
      Witam. Leci mi olej z pompy wtryskowej. Prawdopodobnie od strony silnika. Ma ktoś pomysł co mogło się stać? 
    • Przez Rzepakowiec
      Cześć, wczoraj przeprowadzałem pierwszą grubszą robotę kupionym na wiosnę 8145. Talerzowalem i kiedy silnik się porządnie nagrzał to ciśnienie spadło do 0,8 na 800 obr/min, przy wyższych obrotach jest ponad 2. Z kolei na zimnym wynosi 4,5 na 800 obr. Wiem, że wraz z nagrzaniem ciśnienie spada, ale czy te 0,8 to nie jest trochę przymało? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj