Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Lee001    0

Witam, mam takie pytanie do czego służy dźwignia znajdująca się po prawej stronie zaraz przy siedzeniu ona powinna sterować zdaje się hydrauliką. I tu moje pytanie powinna ona chodzić raczej lekko i zostawać w swoim położeniu? Bo u mnie gdy ją przesuwam na któryś z napisanych tam numerów to nie zostaje ona w takim położeniu, mógłby ktoś wyjaśnić do czego ona dokładnie służy i jak powinna prawidłowo działać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Służy ona do teleportacji pomiędzy 3 wymiarami gdzie występuje zagięcie czasoprzestrzeni :lol: :D :lol:

A tak na poważnie to mógłbyś napisać w czym jest ta dźwignia :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

chaner123    5

ja zagiąłem czasoprzestrzeń w trzecim wymiarze i moc jest ze mną <_< a poważnie po zerknięciu do profilu użytkownika wywnioskowałem że chodzi o mtz 80 :mellow: może chłopak po prostu zapomniał tego napisać. Teraz może ktoś będzie wiedział o co chodzi (w 1025 służy do TUZa)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lee001    0

Wybaczcie zapomniałem dopisać że chodzi o MTZ 80. Widzę, że na forum to sami nieomylni specjaliści... Chodzi mi o tę dźwignię zaraz przy siedzeniu po prawej stronie. Wiem że ona jest do TUZ'a tylko wydaje mi się, że ona nie działa u mnie prawidłowo, i chciałbym się dowiedzieć do czego ona służy, do prędkości podnoszenia czy do "agresywności" hydrauliki? Obok niej jest skala z cyframi od 1 do 6 chyba, tylko gdy ustawiam dajmy na to na 3 to ta dźwignia powinna tam raczej zostać prawda? A ona wraca z powrotem do pozycji N.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yahooo777    698

Jak wypchasz ją maksymalnie do przodu czyli w kierunku przedniej szyby to dociążasz sie, jak zaczynasz ją ciągnąć w kierunku tylnej szyby zaczynasz podnosić narzędzie z tyłu, jak dasz ją na maksa do tyłu to podnosi na wymuszonym czyli nie masz wtedy stopniowej regulacji, odpuszczasz dźwignie i podnośnik wpada na zapadkę, które blokuje TUZ i nie pozwala mu opaść nawet na postoj, tak czytam tego co piszesz iiii chyba masz rozdzielacz padnięty tzn sterownik na nim, u nas sie zablokował kiedyś co spowodowało brak reakcji na podnośniku więc proponuje wyjąć go, przejrzeć i od razu uszczelniacze na nim pozmieniać

Edytowano przez yahooo777

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lee001    0

Tzn. TUZ działa podnosi normalnie tylko że cały czas tą dźwignię mam cofniętą do tyłu i zrobiłem taką zapadkę żeby się nie przemieszczała... Więc tak naprawdę to tej dźwigni powinno się używać żeby podnosić i opuszczać TUZ, a tymi przy kierownicy to tylko daję ciśnienie oleju tak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tytan123    0

to jest regulacja siłowa i słóży do pracy z maszynami zawieszonymi na TUZ ciągnika stawiającymi duzy opór podczas pracy aby maksymalnie wykożystać siłę uciągu ciągnika . Dla przykładu jest to bardzo przydatne przy orce ciężkiej gleby . Podnosimy max koło kopiujące w pługu ,poziomujemy pług i jedziemy .Dżwignia od ponoszenia TUZ max.do przodu a tą co pytasz bliżej siedzenia wybierasz siłe z jaką musi pokonać opór pługa i czym bliżej przedniej szyby tak jak napisał wcześniej kolega tym pług będzie bardziej się zagłębiał . Przy tej regulacji ciągnik lepiej wykożystuje swoją siłe uciągu ,spali mniej paliwa ,ma mniejszy poślizg tylnych kół . Wada jest taka że przy zmiennych oporach gleby czyli jak występuje mozaika glebowa zmienia się głębokość orki ,na piasku orga będzie głębsza a na glinie płytsza . Można tą dżwignią troche sobie pomagać ale tak precyzyjnie nie da się.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yahooo777    698

U mnie podnosi bardzo precyzyjnie i płynnie zarówno w MTZ jak i w belarusie, w MTZ jak odciągnę gałke od drzwi do dołu to szybciej podnosi podnośnik, kiedyś bez niej nie dało sie w ogóle nic podnieść, po remoncie rozdzielacza jest wszystko ok i cała regulacja siłowa pracuje bardzo dobrze i płynnie na tej samej zasadzie co w ursusie 3512 bądź 4514

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
×