Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
MiRol

Podświetlenie zegarów w ciągniku

Polecane posty

WHATEVER

MiRol    18

Jak podświetlić zegary w ciagniku? Jak popodłączać akumulatory, jak poprowadzić te wszystkie kabelki i czym najlepiej to zrobić? Ja w dziedzinie elektryki to jestem B) :)

Wsadziłem ten wątek tutaj bo wydaje mi się że tu jego miejsce heh

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

elektrotech    3

jaki masz ciągnik???

standardowo -one je mają chyba ze chcesz mieć jakąś modyfiakcję

-akumulatory juz masz

-stacyjkę już masz więc do dzieła.

- łaczysz kablem-najlepiej linka miedziana

-co do żarówek ,jesli masz obejmy plastkikowe w zegarach najlepiej uzyć 12V/2W inaczej wypala mocowania-temperatura

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

MiRol    18

Mam LTZ-eta

ma podswietlenie ale ja chcę żeby były mocniejsze i inny kolor żeby miały

akumulatory mam i tam sie włącza energie takim pokrętłem i wtedy mozna dopiero zapalic ciągnik kluczykiem.no wieć łącze co z czym??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach



MiRol    18

Może i ładniej niż w ursusie ale chcialem troche to zmienić. Coś pokombinuje

A jak podłączyć radio w ciągniku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

elektrotech    3
Może i ładniej niż w ursusie ale chcialem troche to zmienić. Coś pokombinuje

A jak podłączyć radio w ciągniku?

prosto

jakie radio podam jaki kabel i gdzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


elektrotech    3
to jest radio Grundig, na kastety

a dokładnie jaki model-bo z tyłu masz kostkę z kablami

 

ps

powinno być-czerwony+żółty razem (zasilanie-podtrzymanie opamięci nastaw radia)

czarny masa

pozostałe głośniki

niebieski-lub pomarańcz tz wysów anteny-zasilanie się tam pojawi jesli radio właczysz uruchamiajac np antenę (wysunięcie się tz bata)

 

Co do samego podświetlenia-naprawdę rozwiązań jest wiele -zależy od inwencji twórczej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

marcin974    25
a dokładnie jaki model-bo z tyłu masz kostkę z kablami

 

ps

powinno być-czerwony+żółty razem (zasilanie-podtrzymanie opamięci nastaw radia)

czarny masa

pozostałe głośniki

niebieski-lub pomarańcz tz wysów anteny-zasilanie się tam pojawi jesli radio właczysz uruchamiajac np antenę (wysunięcie się tz bata)

 

Co do samego podświetlenia-naprawdę rozwiązań jest wiele -zależy od inwencji twórczej

ah to ja u siebie poodlaczylem tylko na czerwony tamten zostal pusty i dla tego po kozdym wlączeniu musze wybierac kanal (ustawaic nie)

P.S co okolo godzine wylacza mi sie radio, czy to mozliwe ze przez niepdlaczenie tego zoltego??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

elektrotech    3

jest to możliwe-odczytaj mi z tyłu radia albo z panelu model a podpowiem co i ak...zwłaszcza z głosnikami jesli ma wyjście na 4

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

marcin974    25
jest to możliwe-odczytaj mi z tyłu radia albo z panelu model a podpowiem co i ak...zwłaszcza z głosnikami jesli ma wyjście na 4

niestety musialbym opuszczac caly sufit w pronarze wiem ze to jest blaupunkt car..... (chyba)

-to jest orginal od opla wyjscie na 4albo 6 glosnikow

o takie wlasnie:

http://radiozet.allegro.pl/show_item.php?item=227758029

http://radiozet.allegro.pl/show_item.php?item=226880415

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


pepcio15    0

hej można kupić prawie w każdym sklepie rolniczym całą gotowa instalacje elektryczna tylko trzeba dokupic jeszcze żarowki i wszystko tam jest oznaczone kabelkami i tylko trzeba podłączyć pod stacyjkę i wybrac odpowiednie montowanie przewodów żeby nie wisziały.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


TomaszKK    1

JA dostałem od kolegi taką diode gotową do samochodu jako postojówka w koloże niebieskim i włożyłem to w obrotomierz do Ursusa 3512 to to ładnie nawet wyglądło ale zato zegar było w nocy kiepsko widać najlepiej to normalne żarówki pomalować jakimś kolorowym lakierem .takim przezroczystym. pomalowałem markerem na zielono to nawet fajnie to wygląda :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Spojler    1

taki marker się zjara, wiem bo próbowałem....z kolei ładnie wygląda neon w ciągniku :P

mam z allegro 35zł z przesyłką i super daje!! rozświetla pół kabina...umiesciłem go pod pedałami

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pablo21    26

Jak zaklada się diody LED to można je narmalnie podlączyć do instalacji czy trzeba wlutowywać jakiś opornik??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


mtracz    71

Tak do diody Led należy wlutować opornik. Jego wartość zależy od napiecia w instalacji oraz napięcia pracy diody.

Czyli jeśli mamy zamiar uzyć diody 1,5V w instalacji o napieciu 14V nalezy wlutować opornik 800 omów a najlepiej 1000 omów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


elektrotech    3
Tak do diody Led należy wlutować opornik. Jego wartość zależy od napiecia w instalacji oraz napięcia pracy diody.

Czyli jeśli mamy zamiar uzyć diody 1,5V w instalacji o napieciu 14V nalezy wlutować opornik 800 omów a najlepiej 1000 omów.

 

 

są w zapalniczkach z gazem niebieskie,czerwone,zielone ,pomarańczowe......które pracują ok 4,5V wiec można użyć 3 sztuk i po sprawie -Bardzo ładnie sie prezentują <_<

 

Co do oporników mamy rózne diody od 2,3V do 3,2 V -zbyt wyskokie napiecie spali te diody-przy zakupie zapytajmy sie na ile maja napiecia zasilania

 

dla zwykłej czerwonej diody preferowany rezystor ok 1kom-1,2Kom

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez marian3p
      Witam!
       
      Niedawno zbudowałem dwie wersje EHRu do ciągników, nie posiadających tego dobrodziejstwa fabrycznie. W związku z tym mam pytanie do użytkowników forum, czy bylibyście zainteresowani takim urządzeniem i chcielibyście posiadać takowe w swojej maszynie? Mógłbym przygotować zestaw, który każdy sam by mógł założyć do swojego ciągnika, albo jeśli ktoś by się nie czuł na siłach i nie mieszkał zbyt daleko ode mnie ja mógłbym to zrobić. Przedstawię teraz obydwie wersje i mniej więcej koszty.
       
       
      Wersja analogowa.
      Jest to dosyć prosty układ ale bardzo funkcjonalny, zalecam go do wszystkich ciągników wyposażonych w pozycyjną regulacje podnośnika, głównie starszych, ale także nowszych. Ma następujące funkcje:
      - główne pokrętło podnoszenia/ opuszczania- ustala pozycję podnośnika
      -przycisk automatycznego podnoszenia/opuszczania- po naciśnięciu podnoszenia, podnośnik zostanie podniesiony do pozycji ustalonej przez pokrętło regulacji wysokości podnoszenia, a po naciśnięciu opuszczania, zostanie opuszczony do pozycji ustalonej przez główne pokrętło podnoszenia/ opuszczania
      - pokrętło regulacji wysokości podnoszenia- działa z przyciskiem  automatycznego podnoszenia/opuszczania opisanym wyżej
      - pokrętła szybkości podnoszenia/opuszczania-mogą być oddzielne dla podnoszenia/opuszczania, albo jedno wspólne, według upodobań
      -przyciski podnoszenia/opuszczania na błotnikach
      -trójpozycyjny przełącznik- 1.-sterowanie podnośnikiem z panelu, 2.- blokada EHR na czas transportu, nie działają żadne przyciski, 3.-sterowanie podnośnikiem z błotników, po przełączeniu na pozycję 1, podnośnik wraca do pozycji ustalonej przez  główne pokrętło podnoszenia/ opuszczania
      -diody sygnalizujące działanie podnośnika- podnoszenie/opuszczanie
       
      Koszt panelu sterującego, wraz z wiązką wynosiłby jakieś 300zł, co uważam za cenę bardzo korzystną, dokładniej ustalę jak założę układ do ciągnika. Do tego potrzebny jest jeszcze układ wykonawczy, przesuwający dźwignię podnośnika. Są dwie opcje: tańsza, to wykorzystanie silniczka wycieraczek z jakiegoś samochodu i dołożenie potencjometru i droższa, ale mniej kombinowania, wykorzystanie fabrycznego siłownika elektrycznego, z wbudowanym potencjometrem. Wybór zależałby od Was.
       
      Wersja na mikrokontrolerze.
      Również do ciągników z regulacją pozycyjną, ale jest także możliwość sterowania na elektrozaworach, jednak jest to droga opcja i bardziej pracochłonna.  Funkcje ma identyczne jak wersja analogowa, główne różnice:
      - polecenia wykonuje szeregowo, czyli np. gdy naciśniemy przycisk automatycznego podnoszenia, to już nie możemy w tym czasie zmienić wysokości podnoszenia, ani prędkości podnoszenia. Nowe ustawienia zadziałają przy kolejnej operacji, w wersji analogowej wszystko możemy zmieniać na bieżąco
      -przy używaniu przycisków podnoszenia/opuszczania na błotnikach, nastąpi automatyczne zablokowanie sterowania z panelu, do odblokowania służy dodatkowy przycisk i wtedy podnośnik wraca do pozycji ustalonej przez główne pokrętło podnoszenia/opuszczania
       
      Koszt tego układu, czyli panel i wiązka to jakieś 400zł. Tutaj jako układ wykonawczy przewiduję tylko fabryczny siłownik z wbudowanym potencjometrem. Zapewni to najlepszą jakość sterowania, ale jego wadą jest cena w okolicy 600zł. Jednak myślę, że warto założyć tą wersje do ciągnika, który jest w miarę nowy i którego dużo używamy w polu z zawieszanymi narzędziami. Będę starał się w miarę możliwości rozwijać tę wersję i dołożyć np. automatyczną regulację głębokości pracy.
       
      Tak jak pisałem wcześniej, układ mógłbym założyć od podstaw osobiście. Ale raczej tylko u osób w promieniu ok 100km ode mnie, mógłbym też dalej podjechać, po wcześniejszym ustaleniu. Jestem z okolic Grajewa w województwie podlaskim. Mam więc też zamiar przygotować wersję do samodzielnego podłączenia, czyli ja wykonuje panel, wiązkę i odpowiednio przygotowuję silnik poruszający dźwignię jeśli taki będzie wybrany. A w ciągniku możecie sami wszystko zamontować, udzielę wszelkich wskazówek do montażu i regulacji układu. Jeśli nastąpiła by awaria sterowania elektroniczna można szybko przejść do sterowania ręcznego. Wystarczy odłączyć układ od dźwigni podnośnika.
      Póki co chciałbym sprawdzić, czy jest ktoś tym zainteresowany i czy to rozwijać w tym kierunku. Osoby chętne zapraszam na PW, oraz pisania tutaj swoich uwag, czy układ się podoba, co można zmienić, itp. W galerii można zobaczyć wersje testowe urządzeń. Pozdrawiam.
    • Przez matus951
      Witam
      Chciałbym założyć światła na dach do swojego Ursusa 4514, ponieważ gdy jest ciemno ciężko pracuje się z ładowaczem przy standardowym oświetleniu. Poprzeglądałem trochę internet i chciałem się dowiedzieć jak sprawdziły by się takie światła w tej roli: http://moto.allegro.pl/swiatla-halogeny-listwy-dzienne-led-12v-i1857044236.html Zapewne ładnie by wyglądały ale czy doświetlały by chociaż na 3-5m przed ciągnikiem, żeby było widać dobrze łyżkę albo widły?
    • Przez Quercus78
      Witam!!
      Wie ktoś czy da się założyć kontrtolkę wlączenia przedniego napędu w URSUSIE 904? Mam rozdzielacz na linkę i nie bardzo wiem czy da się tam jakoś założyć czujnik
    • Przez kisiol
      <p>Witam wszystkich jestem tu nowy proszę o wyrozumiałość. Posiadam ciągnik rolniczy sektor 6245 , wszystko było cacy do puki i instalacja elektryczna nie nawinela się na wałek kierowniczy pod zegarkami. Przewody wszystkie doprowadziłem do porządku, wszystko działa prócz kierunkowskazów. Zakupiłem nowy przerywacz elektroniczny 6 pin. Przerywacz ma oznaczenia 49, 49a , 31 , C, C2 , C3. Podłaczając zasilanie + pod wejście 49 i masę - pod 31 przerywacz zaczyna od razu szybko pykać. Wiem że wejścia C  to kontrolki przyczep i 49 a to środek przełącznika kierunków, tyle że na wyjściu C  pojawia się zasilanie na kontrolkę, ale na wyjściu 49a nie ma nic. Podłaczając probówkę pod wejście 49a przerywacz cichnie , sytuacja powinna być odwrotna. Może ktoś podpowie jak to podłączyć i zasadę działania tego przerywacz.</p>
    • Przez t1o9m8e6k
      Witam!
      Bardzo proszę o podpowiedź w kwestii kupna instalacji elektrycznej do przyczepy D-47B (same przewody). W Internecie jest sporo stron na których można nabyć taką instalację, ale ja nie wiem, którą wybrać i czy one różnią się między sobą. Mam do podłączenia światła pozycyjne z przodu, a z tyłu mijania, stop, kierunkowskazy i wtykę do podłączenia drugiej przyczepy.
      Z góry dziękuję za odpowiedź.
      Pozdrawiam!
×