jan930

sprzęgło turbomatic

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
jan930    0

witam czy ktoś kto urzytkuje ciągnik z takim sprzęgłem może podac mi kilka wskazówek.kupilem fendta 612 ls słuszałem żę mogę nim ruszac z najwyzszego biegu pustym ciągnikiem jadąc regulowac jedynie gazem a pod obciązeniem ruszac z nizszego biegu jak jezdzic z góry na biegach czy one tak samo trzymaja jak ze zwykłym sprzęgłem czy stając pod górę niewybijając biegu bez chamulca ciągnik będzie stal a ruszając wystarczy dodac gazu prosze o podpowiedzi oraz jak konserwowac ten rodzaj sprzęgła z góry dziekuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sprzęgła się nie konserwuje a te bajery o których piszesz to według uznania to sprzęgło jest ciężko zajezdzić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomparkiet    1
Napisano (edytowany)

Ciężko ale da się zajeździć ja w swoim 304 jak go kupiłem to po tygodniu wymieniałem tarczę (nie przez to że dostawał tak po d*pie) został uszkodzony już we francji i taki do polski przyjechał a ja miałem ten niefart i go kupiłem (chodzi mi o niefart z tym sprzęgłem bo po za tym to traktor LALKA)a co do ruszania z najwyższego biegu to mniej więcej można ale bez przesady to nie VARIO sprzęgło z turbomatikiem najgorzej dostaje jak puszczasz powoli sprzęglo i dajesz dużo gazu to wtedy tak samo się zużywa jak i w normalnej 60-tce.Ja osobiście używałem turbomatiku przy przejeżdżaniu przez bruzdy w pracach polowych jeżdzi sie prawie jak automatem tylko że na jednym biegu.

Edytowano przez tomparkiet

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lipa1992    0

Mam mały problem ze sprzęgłem Turbomatic w ciągniku Fendt Favorit 512. Od pewnego czasu sprzęgło ma duży poślizg nawet przy 1500obr/min zwłaszcza w transporcie na najwyższych biegach. Ciągnik ma 10 500 MTG, niedawno wymieniałem olej w sprzęgle. Co może być przyczyną ślizgającego się sprzęgła?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lipa1992    0

Ale która tarcza? BO z tego co się orientuję dwie są w turbomatiku, no i jest jeszcze sprzęgło główne, gdyby ktoś mógł udostępnić jakiś rysunek, schemat, byłbym wdzięczny ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    17

Na poczatek trzeba by ustalic ktore sprzeglo sie slizga, jesli glowne to z pewnoscia do wymiany bedzie conajmniej tarcza. Jesli jednak slizga sie sprzeglo Turbomatic to sprawa jest bardziej skomplikowana i kosztowna. Moje pytania: 1. Jaki olej wlales do sprzegla turbo przy wymianie? 2. Jaka ilosc oleju wlales? Pamietaj ze w sprzegle turbomatic trzeba wlac dokladna ilosc oleju, taka jaka jest podana przez producenta...ani mniej...ani wiecej.


Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lipa1992    0

Wlałem olej zalecany przez producenta (10W) zakupiony od Kobranków, w ilości 8,1 litra (w instrukcji 8,05-8,3). Olej który był dotychczas w sprzęgle był lekko zabrudzony miał charakterystyczny zapach, i było go nieco mniej(ok 7,5l)ciągnik z pewnością nie miał żadnych wycieków, zawsze idealnie suchy od spodu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiex    1

Ale która tarcza? BO z tego co się orientuję dwie są w turbomatiku, no i jest jeszcze sprzęgło główne, gdyby ktoś mógł udostępnić jakiś rysunek, schemat, byłbym wdzięczny ;)

 

W sprzęgle hydrokinetycznym turbomatik nie ma żadnej tarczy:

 

http://www.youtube.com/watch?v=EsRrhv1RGNI

 

 

(...) no i jest jeszcze sprzęgło główne, gdyby ktoś mógł udostępnić jakiś rysunek, schemat, byłbym wdzięczny ;)

 

Sprzęgło główne... Podpowiedź z mojej strony: sprzęgła głównego jazdy nie szukaj w korpusie łączenia silnik-przekładnia, tam go nie ma.

Edytowano przez Grzesiex

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lipa1992    0

Zastanawia mnie jednak co jest przyczyną nadmiernego poślizgu? Drugi Fendt Favorit 512 o nieco mniejszym przebiegu 6700 MTG ma zdecydowanie "zrywniejsze" sprzęgło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Thunder    0

ja mam problem z Fendt'em 610 ls 82r. wyciek z kratek pod kabiną pomiędzy skrzynia biegów a silnikiem, co to może być?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

popatrz w tym miejscu czy nie ma jakiejś uszczelki może puściła i jest wyciek :unsure:


kupie ładowacz czołowy do fendt 308 LSA 1989r

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mariusz4520    0

Ja z mam tez problem ze sprzęgłem. Mam fendt 611 LSA tubomatic i przy puszczaniu sprzęgła działa jak zwykłe sprzęgło czyli szarpie!? co to moze być?

Mówił mi ktoś ze może to być zły stan oleju!? Ale jak dokładniej sprawdzić stan?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

A moze by tak zajrzeć do zwykłego suchego sprzegla. Nie koniecznie to wina lezy w hydrokinetycznym sprzegle. Kto rozpolowił raz Fendta(miałem to przyjemnośc, faktycznie przyjemnosc bardzo latwoszło) po rozpołowieniu może zaskoczyc widok jakiś spodek przykręcony do wału korbowego :D To tylko turbomatic cały i tam nie ma zbyt co sie popsuć. rzeba kopać pod kabiną w obudowie skrzyni biegow tam jest to tradycyjne sprzęgło. Zajrzyj tam, u kolegi po wymianie tarczy troche szarpał ale teraz jest ok a oryginalna wytrzymała ponad 10 tyś mTH zadziwiajace zwlaszcza że ma on na sobie ładowacz czołowy odpiety był od założenia dopiero rok temu wiosną do rozpołowienia


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mariusz4520    0

wiec pewnie przez ten turbomatic wolniej sie zużywało... a co do mojego to ma prawie 9tys. mth i przebieg na 90% realny bo ojciec sam go od rolnika w belgii kupił. A co do tego zwykłego sprzęgła to sprawdze to niedługo (zaczynają sie sianokosy więc teraz nie ma czasu) i zdam relację jak to wygląda. Dzięki!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ryba1995    0

A wiecie czym się różni zwykły turbomatic od turbomatic e i co to jest lock up i Duo speed w tych ciągnikach ?? Z góry dzięki .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez 1234567
      Witam mam problem z instalacją elektryczną fendt 611 lsa  mianowicie potrzebował bym instrukcji do bezpieczników  z  opisem który gdzie idzie  
      Mam nawet problem z kierunkowskazami 
      Awaryjne działa tylko na jeden Bok A  kierunkowskazy wogole rozebrałem manetka od kierunkowskaz wszystko okej
      Pomóżcie mi proszę 
    • Przez valdi75
      Dzień dobry.
      Swieży zakup, objawy jak wyżej. Pali na dotyk, po odpaleniu niebieskawy dym do rozgrzania, później ustępuje. Sprawia wrażenienie trochę mułowatego, po rozgrzaniu nie zadymi nawet przy dużym obciążeniu. Silnik łącznie z pompą 300 mth po remoncie u poprzedniego właściciela. Zawiozłem wtryski do sprawdzenia, miały losowe ciśnienia, od 150 do 175 barów. Po regulacji dymienie nie ustąpiło, może jest minimalnie mniejsze. Jakieś sugestie?
      Pozdrawiam 
    • Przez valdi75
      Dzień dobry.
      Czy ktoś dobierał dmuchawy i nagrzewnicę od jakiegoś auta?
      Pozdrawiam
    • Przez Radek88
      Witam 
      Przymierzam się do kupna ciągnika Fendt 615 LSA Turbomatic E.
      Byłem oglądać ciągnik i wszystko jest ok tylko nie działa EHR żadne pokrętło nie działa. Podnoszenie i opuszczanie tylnego TUZa jest sterowane dorobionym przełącznikiem góra podnoszenie środkowa pozycja stop dół opuszczanie oczywiście chciałbym po zakupie naprawić EHR tylko zastanawiam się ile maksymalnie może mnie to kosztować?
      Obecny i zarazem drugi właściciel ciągnika ma go 4 lata i mówił, że było tak od początku jak go kupił i nic tam nie zaglądał.
      Znalazłem w innym wątku podobna sytuację i padła kwota 10 tys, ale był to inny ciągnik 612 i już kilka lat temu.
    • Przez mariuszzo
      max prędkość 611 30 km/h 6 bieg nie wchodzi słyszałem że jest zablokowany. jak go odblokować?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj