Zaloguj się, aby obserwować  
Maxer

Fendt Farmer i Favorit

Polecane posty

Maxer    1

Witam

Mam pytanie który lepszy Fendt:Farmer 310 czy Favorit 510?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    206

To zależy jakie masz wymagania... czy chcesz 4 półbiegi bez sprzegła czy starczą 3 ze sprzęgłem na 3 pierwszych biegach... czy chcesz podnośnik 5,1t i 75 litry czy 5,5t i 102 litry. Przy ewentualnych naprawach skrzynie z 5setki bedzie trudniej naprawić, ale te 50km/h kusi mocno.

Edytowano przez JD1052

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maxer    1

Kusi i to bardzo, a ten ciągnik ma być do tura oraz służyć jako główny ciągnik.

Czy każdy Fendt Favorit ma skrzynie 50 km/h?

Edytowano przez Maxer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    206

Każdy ma taką możliwość, tyle, że francuzy mają 40(zablokowany 4 półbieg na 6 biegu elektronicznie).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    17

Nie tylko francuzi maja ograniczenie, w Niemczech coraz czesciej wlasciciele ciagnikow zmniejszaja maksymalna predkosc ze wzgledu na koszty.


Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maxer    1

kosti68 o jakie koszty tobie chodzi związane z szybką skrzynią?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    206

Hmm ubezpieczenie drogie może..po zatym duzo poczytałem, że Fendt haben scheiss Bremsen(lipne hamulce), ale nikt nie będzie przy 50 na hamulec raczej naciskać tylko silnikiem będzie hamować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LowRider    33

Chodzi zapewne o koszty okresowych przeglądów na stacjach diagnostycznych. Dla ciągników mogących się poruszać 50km/h lub szybciej opłaty są znacznie większe.

 

W Polsce nie ma tego problemu bo szybciej jak 30km/h ciągnikiem nie można jechać wedle kodeksu, a tych co osiągają prędkość powyżej 44km/h nie chcą za bardzo rejestrować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maxer    1

A Fendt nie ma chamulców na 4 koła?

Czy półbiegi w Fendtach Farmerach da się załączyć podczas jazdy?

Edytowano przez Maxer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    206

Fendt ma hamulce na 4 koła(na przód: tarcza i dwa zaciski na wale napędowym tuż przed przystawką od przedniego napędu). Półbiegi da sie załączać podczas jazdy- najpierw przelączasz przelącznikiem, potem dajesz sprzęgło..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    17

Wyzsze koszty sa zwiazane z ubezpieczeniem a w szczegolnosci z czestrzymi przegladami. Do tego dochodzi obowiazek badania stanu i skutecznosci hamulcow na stacjach diagnostycznych


Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maxer    1

Przecież ubezpieczyciel nie wie dokładnie jaką prędkość osiąga ten ciągnik więc można mu powiedzieć że jeździ 40 km/h a nie 50 km/h.

Konstrukcyjnie która wersia jest lepsza Favorit czy Farmer?

Czy da sie zwiększyć w nich moc poprzez dodanie chipa?

O co chodzi z sprzęgłem turbo i czy je posiada seria Favorit?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    17

Po pierwsze predkosc maksymalna wpisana jest w papierach ciagnika, a po drugie pomysl o konsekfencjach w razie wypadku. Jesli podales predkosc maksymalna 30 lub 40 km/h, a rzeczoznawca stwierdzi ze predkosc dopuszczalna byla wyzsza wtedy bedziesz mial problem i juz do konca twojego zycia bedziesz "nieszczesliwym czlowiekiem". Procedura zmainy szybkosci maksymalnej w ciagniku Fendt nie polega tylko i wylacznie na przeprogramowanieu maszyny, najpierw musza byc spelnione pewne warunki. Przy kazdej zmianie predkosci trzeba powiadomic o tym zamiarze firme Fendt, ktora wystawia nowe pozwolenie (deklaracja zgodnosci)...i dopiero na tej podstawie warsztat moze przeprogramowac ciagnik. Takie sa procedury i z pewnoscia kazdy AUTORYZOWANY dealer Fendt bedzie trzymal sie tej zasady.


Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    206

Sprzęgło Turbo to sprzęgło hydrokinetyczne, posiada je i Farmer i Favorit. Chipa do nich raczej nie wsadzisz bo silnik jest sterowany w pełni mechanicznie(najprościej podkrecić na pompie, ale ja bym dał spokój tym bardziej z najmocniejszą czwórką).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maxer    1

Dzięki kosti68 dobrze wiedzieć dało mi to dużo do myślenia.

Ja myślałem z chipem do 509 bo mam taką na oku.

Czy na jakim półbiegu najlepiej jeździć przy dużym obciąrzeniu ( który jest najbardziej wytrzymały)?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    206

Raczej nie ma takiego czegoś.. jedziesz na tym na którym pasuje i tyle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiex    1

Oba egzemplarze przeszły odnowę biologiczną, pytanie jak wyglądały przed zabiegiem upiększania?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maxer    1

A jaka jest w nich szkrzynia ma same koła zębate czy posiada też tarczki?

Ten 509 nie posiada przycisków od EHR na jednym błotniku więc musiał być walnięty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    206

Jasne, że ma tarczki, ze 4 kosze beda od półbiegów, potem od wałka, w sprzęgle od przedniego napędu..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    17

W drugim ciagniku miga prawdopodobnie lampka diagnozy EHR.


Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maxer    1

Ale gostek co robił te zdjęcia to miał farta żeby trafić jak dioda sie zapaliła.

A o co chodzi z tym przełącznikem na dzwigni? zdjęcie z tą diodą

Edytowano przez Maxer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    206

Hmm no niekoniecznie musi to być miganie, bardzo prawdopodobne jest, że traktor został co dopiero odpalony, nic nie było robione podnośnikiem i Diagnose świeci sie ciągle co jest normalne... Co do przycisku to może on być do trzeciej sekcji do ładowacza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maxer    1

Czy można wyłączyć amortyzowanie przedniej osi i czy trzeba to robic przy podnoszeniu turem cięrzkiego ładunku?

Pytałem się ubezpieczyciela o tą niby większą opłate za ciągnik rozwijający 50km/h i powiedział że wpisuje się ciągnik rolniczy i jest jedna stawka na wszystkie nic nie słyszał o jakiś wiekszych opłatach.

Edytowano przez Maxer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukash1986    0

Witam, Maxer w Polskim prawie ubezpieczeniowym nie ma zapisku, że ubezpieczenie na ciągnik który osiąga prędkość powyżej 50 km/h jest inna stawka. Stawka jest wszedzie taka sama firm y tylko różnicują stawkę na dwie albo zryczałtowana czyli bez względu na wiek zniżki itp jest stała kwota i stwaki obliczeniowe tzn gdzie ważna jest ilośc posiadanych zniżek wiek itp. Wychodzi to podobnie wiem bo mam dość dużą agencje ubezpieczeniowa od ponad 5 lat.

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukas85
      Witam
      Mamy problem z ciągnikiem Fendt 306lsa w wersji bez ehr. Ciągnik kolegi więc nie znam dokładnie historii ale z tego wiem słabo podnosił podnośnik tylny. Pompa została wymieniona na nową i od tego czasu podnośnik podnosi ale się nie opuszcza. Nawet pod obciążeniem nie idzie do dołu. Ciągnik ma zamontowany ładowacz czołowy i ten działa poprawnie. Może ktoś miał podobny przypadek i posłowie gdzie szukać przyczyny ?
    • Przez Lulek021
      Witam, 
      Po uruchomieniu traktorka świecą dwie lampki od kierunku jazdy, przełącznik nie reaguje, również świeci kontrolka od przedniego napędu(przedni napęd działa wg włącznika przedni napęd powinien być wyłączony. problem znnika gdy traktor popracuje z 40 minut. Koś spotkał się z takim probemem?
    • Przez Kazik41
      Witam
      Mam następujący problem z moim fendtem (98r) otóż rewers nie przełącza biegów tylko blokuje sprzęgło na wyświetlaczu widnieje trójkąt oraz dźwignia zmiany biegów.Gdy mechanicznie przełączę bieg (w podłodze kluczem) to jedzie do tyłu a do przodu blokuje sprzęgło i odwrotnie.odpinałem akumulator oraz przewody od komputera nic nie pomogło cewki elektrozaworów również są sprawne.Komputer nie pokazuje żadnych błędów.Pojęcia nie mam co się mogło stać.Może ktoś miał ten sam problem i wie jak to odblokować?
      Czekam na odpowiedz.
    • Przez Lorak54213
      Witam ktoś wie gdzie mogę dostać takie kontrolki do Fendta turbomatic 

    • Przez Damiano604
      Witam, kupiłem Fendta 312 LSA (92 r.) z uszkodzoną skrzynią, po zrobieniu skrzyni została kwestia elektroniki, podłączyłem kostki według schematu instalacji i problem polega na tym że po przekręceniu pozycji na błotniku na stały przedni napęd, świeci kontrolka na pulpicie że jest on załączony, natomiast mam podniesione przednie koło na lewarku i przedni napęd nie jest załączony, tak samo miałem gdy wrzuciłem dwie pozycje dalej czyli blokada 4x4 też nie działało nic. Po przełożeniu cewek między sobą( przedni napędem a szperą), po uruchomieniu silnika przedni napęd nie działa natomiast gdy przełączę na ostatnią pozycje (blokada 4x4) to wtedy przedni napęd załącza, bo mam przednie koło na lewarku wtedy nie można nim kręcić, tak samo jest wysunięty siłownik od szpery. Mierzyłem rezystancję na cewkach i wynosi ona obydwu 9,2 Ohm (tak jest też w instrukcji napraw), natomiast napięcie jak jest na zgaszonym to 5V, gdy odpalę to 14,4V. Pytanie czy może być uszkodzony e-box, czy może gdzieś masy brakuje, myślałem jeszcze aby wykręcić te trzpienie które są wkręcone w płytę sterującą na które nachodzi cewka, być może wewnątrz ten trzpień nie pracuje. Proszę o podpowiedz. Z góry dziękuje. Pozdrawiam!
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj