Zaloguj się, aby obserwować  
Maxer

Fendt Farmer i Favorit

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Fendt
JD1052    89

To zależy jakie masz wymagania... czy chcesz 4 półbiegi bez sprzegła czy starczą 3 ze sprzęgłem na 3 pierwszych biegach... czy chcesz podnośnik 5,1t i 75 litry czy 5,5t i 102 litry. Przy ewentualnych naprawach skrzynie z 5setki bedzie trudniej naprawić, ale te 50km/h kusi mocno.

Edytowano przez JD1052

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maxer    1

Kusi i to bardzo, a ten ciągnik ma być do tura oraz służyć jako główny ciągnik.

Czy każdy Fendt Favorit ma skrzynie 50 km/h?

Edytowano przez Maxer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

JD1052    89

Każdy ma taką możliwość, tyle, że francuzy mają 40(zablokowany 4 półbieg na 6 biegu elektronicznie).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    16

Nie tylko francuzi maja ograniczenie, w Niemczech coraz czesciej wlasciciele ciagnikow zmniejszaja maksymalna predkosc ze wzgledu na koszty.


Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    89

Hmm ubezpieczenie drogie może..po zatym duzo poczytałem, że Fendt haben scheiss Bremsen(lipne hamulce), ale nikt nie będzie przy 50 na hamulec raczej naciskać tylko silnikiem będzie hamować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LowRider    33

Chodzi zapewne o koszty okresowych przeglądów na stacjach diagnostycznych. Dla ciągników mogących się poruszać 50km/h lub szybciej opłaty są znacznie większe.

 

W Polsce nie ma tego problemu bo szybciej jak 30km/h ciągnikiem nie można jechać wedle kodeksu, a tych co osiągają prędkość powyżej 44km/h nie chcą za bardzo rejestrować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maxer    1

A Fendt nie ma chamulców na 4 koła?

Czy półbiegi w Fendtach Farmerach da się załączyć podczas jazdy?

Edytowano przez Maxer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    89

Fendt ma hamulce na 4 koła(na przód: tarcza i dwa zaciski na wale napędowym tuż przed przystawką od przedniego napędu). Półbiegi da sie załączać podczas jazdy- najpierw przelączasz przelącznikiem, potem dajesz sprzęgło..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    16

Wyzsze koszty sa zwiazane z ubezpieczeniem a w szczegolnosci z czestrzymi przegladami. Do tego dochodzi obowiazek badania stanu i skutecznosci hamulcow na stacjach diagnostycznych


Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maxer    1

Przecież ubezpieczyciel nie wie dokładnie jaką prędkość osiąga ten ciągnik więc można mu powiedzieć że jeździ 40 km/h a nie 50 km/h.

Konstrukcyjnie która wersia jest lepsza Favorit czy Farmer?

Czy da sie zwiększyć w nich moc poprzez dodanie chipa?

O co chodzi z sprzęgłem turbo i czy je posiada seria Favorit?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    16

Po pierwsze predkosc maksymalna wpisana jest w papierach ciagnika, a po drugie pomysl o konsekfencjach w razie wypadku. Jesli podales predkosc maksymalna 30 lub 40 km/h, a rzeczoznawca stwierdzi ze predkosc dopuszczalna byla wyzsza wtedy bedziesz mial problem i juz do konca twojego zycia bedziesz "nieszczesliwym czlowiekiem". Procedura zmainy szybkosci maksymalnej w ciagniku Fendt nie polega tylko i wylacznie na przeprogramowanieu maszyny, najpierw musza byc spelnione pewne warunki. Przy kazdej zmianie predkosci trzeba powiadomic o tym zamiarze firme Fendt, ktora wystawia nowe pozwolenie (deklaracja zgodnosci)...i dopiero na tej podstawie warsztat moze przeprogramowac ciagnik. Takie sa procedury i z pewnoscia kazdy AUTORYZOWANY dealer Fendt bedzie trzymal sie tej zasady.


Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    89

Sprzęgło Turbo to sprzęgło hydrokinetyczne, posiada je i Farmer i Favorit. Chipa do nich raczej nie wsadzisz bo silnik jest sterowany w pełni mechanicznie(najprościej podkrecić na pompie, ale ja bym dał spokój tym bardziej z najmocniejszą czwórką).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maxer    1

Dzięki kosti68 dobrze wiedzieć dało mi to dużo do myślenia.

Ja myślałem z chipem do 509 bo mam taką na oku.

Czy na jakim półbiegu najlepiej jeździć przy dużym obciąrzeniu ( który jest najbardziej wytrzymały)?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiex    1

Oba egzemplarze przeszły odnowę biologiczną, pytanie jak wyglądały przed zabiegiem upiększania?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maxer    1

A jaka jest w nich szkrzynia ma same koła zębate czy posiada też tarczki?

Ten 509 nie posiada przycisków od EHR na jednym błotniku więc musiał być walnięty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    89

Jasne, że ma tarczki, ze 4 kosze beda od półbiegów, potem od wałka, w sprzęgle od przedniego napędu..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    16

W drugim ciagniku miga prawdopodobnie lampka diagnozy EHR.


Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maxer    1

Ale gostek co robił te zdjęcia to miał farta żeby trafić jak dioda sie zapaliła.

A o co chodzi z tym przełącznikem na dzwigni? zdjęcie z tą diodą

Edytowano przez Maxer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    89

Hmm no niekoniecznie musi to być miganie, bardzo prawdopodobne jest, że traktor został co dopiero odpalony, nic nie było robione podnośnikiem i Diagnose świeci sie ciągle co jest normalne... Co do przycisku to może on być do trzeciej sekcji do ładowacza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maxer    1

Czy można wyłączyć amortyzowanie przedniej osi i czy trzeba to robic przy podnoszeniu turem cięrzkiego ładunku?

Pytałem się ubezpieczyciela o tą niby większą opłate za ciągnik rozwijający 50km/h i powiedział że wpisuje się ciągnik rolniczy i jest jedna stawka na wszystkie nic nie słyszał o jakiś wiekszych opłatach.

Edytowano przez Maxer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukash1986    0

Witam, Maxer w Polskim prawie ubezpieczeniowym nie ma zapisku, że ubezpieczenie na ciągnik który osiąga prędkość powyżej 50 km/h jest inna stawka. Stawka jest wszedzie taka sama firm y tylko różnicują stawkę na dwie albo zryczałtowana czyli bez względu na wiek zniżki itp jest stała kwota i stwaki obliczeniowe tzn gdzie ważna jest ilośc posiadanych zniżek wiek itp. Wychodzi to podobnie wiem bo mam dość dużą agencje ubezpieczeniowa od ponad 5 lat.

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez _Marcin_
      Witam,
      Jak zdążyłem się zorientować nikt nie ma tej instrukcji. Wychodzę z propozycją aby się zrzucić i zakupić ją. Koszt na Allegro to 150 zł.
      Czekam na wasze opinie na ten temat.
       
      P.S.
      Jak coś to mam instrukcje obsługi po polsku w pdf do:
      1. Fendt Farmer 307Ci, 308Ci, 309Ci
      2. Fendt Vario 309, 310, 311, 312
    • Przez PronarekP5
      Witam od kilku dni boryka się z problemem słabo działającej bądź wogóle nie działającej hydrauliki i podnośnika, pieniącego się oleju i jeczenia w hydraulice - opuszczając podnośnik! Dodam że problem tkwi po stronie mechanicznej nie w elektronice. A zaczęło się od uszkodzonego czujnika pozycji podnośnika - po dźwignięciu doszedł podnośnik do końca i po chwili jęczenia (spowodowanym przeciskania oleju po dźwignięciu w max pozycje i nie rozłaczeniu ciśnienia) przestało ale i sam podnośnik nie chciał nawet opuścić mimo przełączania na mechaniczne sterowani(czytaj dźwignię hydrauliki) a teraz czasem idzie czasem nie i pieni się olej w zbiorniku. Dodam również że zdarza się powietrze w przewodach. Pozdrawiam i myślę że ktoś poradzi coś na co zwrócić uwagę i co sprawdzić... 
    • Przez Lee001
      Witam, ostatnio w moim Fendzie pojawił się poważny problem z hamulcami, otóż blokują się tzn na lewym tylnym kole, dziś jak jechałem z rozrzutnikiem to zaczął się wydobywać intensywny zapach przytartych klocków, dzieje się tak jakby cały czas utrzymywało się ciśnienie w układzie i hamowało jedno koło. Czy jest to wina tego, że zmniejszyłem ostatnio luz na pedale hamulca?
    • Przez kamil_z88
      Panowie mam problem. Ciągnik się mocno grzeje wymieniona pompa wodna, termostat oraz pompa oleju. Chociaż ciągnik jest bardzo gorący to woda w chłodnicy jest zimna. Czy jest jakaś procedura odpowietrzania Fendów ? 
      Ciągnik miał mierzone ciśnienie oleju. Na zimnym ma ponad 4 a na gorącym 1.
      Jak się rozgrzeje mocno to zapala się kontrolka od ciśnienia oleju. ( czujnik został wymieniony).
       
      Pomocy !!
    • Przez Shazam
      Witam,
      Możliwe że mój wątek został zawarty już w jakimś z innych tematów, aczkolwiek nie moge go odszukac, lub też wymienione wskazówki są mi niezbyt pomocne. Prosze wiec o pomoc, jeśli ktoś ma chociaż chwilę na to.
      Jakiś czas temu z pomoca majego znajomego mechanika kupiłem fendt'a farmera 311 turbomatika, dokładnie to model z '98 roku. Zagłembiając się w jego obsługe, zauważyłem że zaczeły wyswietlać pewne błedy. Wyszukując informacji na ten temat natchnełem sie na różnego typu odpowiedzi i podpowiedzi na temat tego iż takowe errosy można usuwać, niestety wszystkie wskazówki udzieleone w innych tematach nie były pomocne. Chcąc uzuskać pomoc na ten temat, zwracam się do was forumowicze. W sprawach elektroniki i elektryki nie jestem zupełnym laikiem, poniewaz ukończyłem szkołę o tej specyfikacji, lecz bez schematów, to dość trudno wszystko sprawdzić samemu, wiec też może jesli ktoś posiada jakiegoś typu opisy błedów do tych maszyn, to bardzo proszę o takie pomoce, wiele mi to pomoże w szukaniu za pomocą aparatury pomiarowej, danych czujników i podzespołów. Jeśli chodzi o usuniecie tych błędów, to nie moge tego rozgryźć.
      Pozdrawiam.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.