Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Maxer

Fendt Farmer i Favorit

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Fendt
Maxer    1

Witam

Mam pytanie który lepszy Fendt:Farmer 310 czy Favorit 510?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    79

To zależy jakie masz wymagania... czy chcesz 4 półbiegi bez sprzegła czy starczą 3 ze sprzęgłem na 3 pierwszych biegach... czy chcesz podnośnik 5,1t i 75 litry czy 5,5t i 102 litry. Przy ewentualnych naprawach skrzynie z 5setki bedzie trudniej naprawić, ale te 50km/h kusi mocno.

Edytowano przez JD1052

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maxer    1

Kusi i to bardzo, a ten ciągnik ma być do tura oraz służyć jako główny ciągnik.

Czy każdy Fendt Favorit ma skrzynie 50 km/h?

Edytowano przez Maxer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

JD1052    79

Każdy ma taką możliwość, tyle, że francuzy mają 40(zablokowany 4 półbieg na 6 biegu elektronicznie).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    16

Nie tylko francuzi maja ograniczenie, w Niemczech coraz czesciej wlasciciele ciagnikow zmniejszaja maksymalna predkosc ze wzgledu na koszty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maxer    1

kosti68 o jakie koszty tobie chodzi związane z szybką skrzynią?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    79

Hmm ubezpieczenie drogie może..po zatym duzo poczytałem, że Fendt haben scheiss Bremsen(lipne hamulce), ale nikt nie będzie przy 50 na hamulec raczej naciskać tylko silnikiem będzie hamować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LowRider    33

Chodzi zapewne o koszty okresowych przeglądów na stacjach diagnostycznych. Dla ciągników mogących się poruszać 50km/h lub szybciej opłaty są znacznie większe.

 

W Polsce nie ma tego problemu bo szybciej jak 30km/h ciągnikiem nie można jechać wedle kodeksu, a tych co osiągają prędkość powyżej 44km/h nie chcą za bardzo rejestrować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maxer    1

A Fendt nie ma chamulców na 4 koła?

Czy półbiegi w Fendtach Farmerach da się załączyć podczas jazdy?

Edytowano przez Maxer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    79

Fendt ma hamulce na 4 koła(na przód: tarcza i dwa zaciski na wale napędowym tuż przed przystawką od przedniego napędu). Półbiegi da sie załączać podczas jazdy- najpierw przelączasz przelącznikiem, potem dajesz sprzęgło..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    16

Wyzsze koszty sa zwiazane z ubezpieczeniem a w szczegolnosci z czestrzymi przegladami. Do tego dochodzi obowiazek badania stanu i skutecznosci hamulcow na stacjach diagnostycznych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maxer    1

Przecież ubezpieczyciel nie wie dokładnie jaką prędkość osiąga ten ciągnik więc można mu powiedzieć że jeździ 40 km/h a nie 50 km/h.

Konstrukcyjnie która wersia jest lepsza Favorit czy Farmer?

Czy da sie zwiększyć w nich moc poprzez dodanie chipa?

O co chodzi z sprzęgłem turbo i czy je posiada seria Favorit?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    16

Po pierwsze predkosc maksymalna wpisana jest w papierach ciagnika, a po drugie pomysl o konsekfencjach w razie wypadku. Jesli podales predkosc maksymalna 30 lub 40 km/h, a rzeczoznawca stwierdzi ze predkosc dopuszczalna byla wyzsza wtedy bedziesz mial problem i juz do konca twojego zycia bedziesz "nieszczesliwym czlowiekiem". Procedura zmainy szybkosci maksymalnej w ciagniku Fendt nie polega tylko i wylacznie na przeprogramowanieu maszyny, najpierw musza byc spelnione pewne warunki. Przy kazdej zmianie predkosci trzeba powiadomic o tym zamiarze firme Fendt, ktora wystawia nowe pozwolenie (deklaracja zgodnosci)...i dopiero na tej podstawie warsztat moze przeprogramowac ciagnik. Takie sa procedury i z pewnoscia kazdy AUTORYZOWANY dealer Fendt bedzie trzymal sie tej zasady.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    79

Sprzęgło Turbo to sprzęgło hydrokinetyczne, posiada je i Farmer i Favorit. Chipa do nich raczej nie wsadzisz bo silnik jest sterowany w pełni mechanicznie(najprościej podkrecić na pompie, ale ja bym dał spokój tym bardziej z najmocniejszą czwórką).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maxer    1

Dzięki kosti68 dobrze wiedzieć dało mi to dużo do myślenia.

Ja myślałem z chipem do 509 bo mam taką na oku.

Czy na jakim półbiegu najlepiej jeździć przy dużym obciąrzeniu ( który jest najbardziej wytrzymały)?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    79

Raczej nie ma takiego czegoś.. jedziesz na tym na którym pasuje i tyle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiex    1

Oba egzemplarze przeszły odnowę biologiczną, pytanie jak wyglądały przed zabiegiem upiększania?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maxer    1

A jaka jest w nich szkrzynia ma same koła zębate czy posiada też tarczki?

Ten 509 nie posiada przycisków od EHR na jednym błotniku więc musiał być walnięty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    79

Jasne, że ma tarczki, ze 4 kosze beda od półbiegów, potem od wałka, w sprzęgle od przedniego napędu..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maxer    1

Ale gostek co robił te zdjęcia to miał farta żeby trafić jak dioda sie zapaliła.

A o co chodzi z tym przełącznikem na dzwigni? zdjęcie z tą diodą

Edytowano przez Maxer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    79

Hmm no niekoniecznie musi to być miganie, bardzo prawdopodobne jest, że traktor został co dopiero odpalony, nic nie było robione podnośnikiem i Diagnose świeci sie ciągle co jest normalne... Co do przycisku to może on być do trzeciej sekcji do ładowacza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maxer    1

Czy można wyłączyć amortyzowanie przedniej osi i czy trzeba to robic przy podnoszeniu turem cięrzkiego ładunku?

Pytałem się ubezpieczyciela o tą niby większą opłate za ciągnik rozwijający 50km/h i powiedział że wpisuje się ciągnik rolniczy i jest jedna stawka na wszystkie nic nie słyszał o jakiś wiekszych opłatach.

Edytowano przez Maxer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukash1986    0

Witam, Maxer w Polskim prawie ubezpieczeniowym nie ma zapisku, że ubezpieczenie na ciągnik który osiąga prędkość powyżej 50 km/h jest inna stawka. Stawka jest wszedzie taka sama firm y tylko różnicują stawkę na dwie albo zryczałtowana czyli bez względu na wiek zniżki itp jest stała kwota i stwaki obliczeniowe tzn gdzie ważna jest ilośc posiadanych zniżek wiek itp. Wychodzi to podobnie wiem bo mam dość dużą agencje ubezpieczeniowa od ponad 5 lat.

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Massey294s
      Witam, mam wyciek paliwa od strony bloku silnika z pompy wtryskowej w 311 98r. Pytanie brzmi jak jest ustawiana i czy są jakieś znaki? Wyciągając ją muszę zwracać na coś uwagę? Pompa wyjdzie z kołem zębatym czy jest może to jakoś dzielone? Potrzebuje ją tylko wyciągnąć i uszczelnić.
    • Przez jendrula2
      witam przy przełączaniu z największego półbiegu na najniższy nagle wyskoczył błąd 5.1.03 kasowanie błędu nie pomaga jest to jedyny błąd jaki się wyświetla może ktoś coś doradzi
      fendt farmer 311 turbomatik 1996 r dodam że ciągnik jeździ i rewers działa poprawnie na zgaszonym ciągniku kropka na wyświetlaczu przeskakuje  jak uruchomię ciągnik piszczy alarm i wskaźnik od półbiegów znika
    • Przez Dodi
      Witam całe społeczeństwo AgroFoto. Mam nie mały problem z Fendtem 310 LSA turbomatik, 88r i zwracam się do osób będących w temacie o pomoc. Tematów o hydraulice w takich ciągnikach jest mnóstwo, ale w żadnym nie znalazłem najmniejszej wskazówki na rozwiązanie bolączki mojego Freda. Moderatorów proszę o wyrozumiałość, że zakładam nowy, podobny temat, jednak mamy żniwa i czas to piniądz. 
       
      Do rzeczy.
       
      Olej hydrauliczny po długiej, ciężkiej pracy jest zagotowany o czym świadczy kontrolka temperatury oleju i przetopione przewody elektryczne, które leżały na pompie. Ciśnienie na zimnym oleju 180 bar, rozgrzanym 120-150. Tu obstawiam pompę. Jednak nawet na zimnym oleju ściśnienie na manometrze ze 180 bar spada w kilka sekund do ok 100 bar. Podnośnik nie opada jednak druga sekcja ładowacza (wysyp łyżki już powoli się przechyla) Wina rozdzielacza? Podlega on w ogóle naprawie? Dodam, że układ jest szczelny, nie ma żadnych wycieków nawet z bloku rozdzielacza. Jest jeszcze jeden mały mankament podczas normalnej roboczej temperatury oleju. Gdy już ciągnik się rozgrzeje słuchać syczenie ciśnienia z okolic rozdzielacza. Jakby jakieś lewe ciśnienie. Ustaje czasem na kilka sekund lub gdy ruszę podnośnikiem do góry, lub dźwignią krzyżową podniosę ładowacz. Zetknął się ktoś kiedyś z podobnym problemem?
       
      Z góry dziękuje za pomoc.
      Pozdrawiam Rafał.
    • Przez piotrslonski1
      Witam problem występuje w 310 wywala błąd 5.1.61 wykrzyknik i ikonę
      Kosteka od czujnika była zgnita wymieniłem czujnik i kostkę lecz po wymianie błąd nie gaśnie
      Os podniosło do samej góry nie da się nią regulować
      W czym może być problem
      Bezpieczniki sprawdziłem
      Proszę o pomoc
    • Przez repek92
      Witam. Chciałbym się zapytać użytkowników tego silnika, czy te silniki w transporcie są takie mulowate? Delikatna górka i trzeba redukować. Nawet na pusto nie idzie jakoś super. MTZ 82 przy moim.to szatan ale z pługiem to daje radę nie czuć że ciężko itd tylko w tym transporcie ciężko
×