Skocz do zawartości
tomasz880101

Problem z kolumną kierowniczą Zetor 5211

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor

Witam wszystkich z Agro Foto mam taki problem, a mianowicie kupiłem niedawno zetora 5211 w stanie całkiem dobrym lecz ma jedną wadę, a dokładnie ma spore luzy w układzie kierowniczym. Pomyślałem sobie, puki nie ma dużo roboty to naprawie tą usterkę zacząłem od razu od kolumny kierowniczej bo nigdzie indziej luzów nie ma odkręciłem górną część kolumny i faktycznie śruba kulowa bo tak to się nazywa- ten cały mechanizm, jest wyrobiony. Kupiłem już go nowy ale teraz obawiam się że będę musiał unosić kabinę bo trzeba odkręcić boczne pokrywy kolumny żeby wymontować stare części a wmontować nowe.

Tu jest moje pytanie do was czy ktoś może już coś takiego robił i czy trzeba faktycznie tą kabinę unosić, bo to się zanosi na kupę roboty zwłaszcza bez profesjonalnego sprzętu.

Prosiłbym o kolejne czynności jakie powinno się przy tym wykonywać. Z góry dzięki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kabine będziesz musiał podnosić na 100%. Jeżeli chcesz wiedzieć dokładnie to podpytaj Cezary4514 i FINN , oni to niedawno naprawiali to może Ci pomogą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Co do tego czy próbowałem wyregulować luz to tam można tylko tymi dwiema nakrętkami które się kontruje, to się nie dało, poza tym gdyby tam był luz to ta ośka by się unosiła.

Cezary4514 a ty unosiłeś kabinę do tej naprawy? Zajrzałem na twój profil to i doczytałem się w komentarzach że musiałeś tą śrubę wykręcić a później te śruta przyklejać na smar i znowu wkręcać, a nie dało się jej włożyć w całości? Górą to wiem że się nie da ale myślałem że bokiem to się da.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cezary4514    50

Tak unosiłem kabine ale tylko od przodu, z tyłu nie trzeba nic ruszać. Wyjołem ten drut ktory wkłada się z tej strony w uchwyt kabiny a z drugiej strony wychodzi i się go zakręca ;) . Na fotce czerownym kolorem ten uchwyt z dziurą. http://www.bankfotek.pl/view/910394 i tylko na tym się kabina trzyma. I wziołęm z jednej strony lewarek i z drugiej strony drugi i do góry. Sam bedziesz widział ile podniesć zeby dobrze było odkrecić. A z tą magłownicą Prówbowałem na wszystkie możliwe sposoby zeby wlozyc całość ale niestety nie ma takiej opcji. Musisz wykrecić ten wał i sruty posamrować towotem najlepiej nowym, i probować wkrecić najpierw bez wkładania do kolumny, sruty się ustawia po swojemu. Żółtym kolorem to kolumna. Za ten układ kieroniczy to powinni czechom Nobla dać...

Edytowano przez Cezary4514

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin5211    0

Tak unosiłem kabine ale tylko od przodu, z tyłu nie trzeba nic ruszać. Wyjołem ten drut ktory wkłada się z tej strony w uchwyt kabiny a z drugiej strony wychodzi i się go zakręca ;) . Na fotce czerownym kolorem ten uchwyt z dziurą. http://www.bankfotek.pl/view/910394 i tylko na tym się kabina trzyma. I wziołęm z jednej strony lewarek i z drugiej strony drugi i do góry. Sam bedziesz widział ile podniesć zeby dobrze było odkrecić. A z tą magłownicą Prówbowałem na wszystkie możliwe sposoby zeby wlozyc całość ale niestety nie ma takiej opcji. Musisz wykrecić ten wał i sruty posamrować towotem najlepiej nowym, i probować wkrecić najpierw bez wkładania do kolumny, sruty się ustawia po swojemu. Żółtym kolorem to kolumna. Za ten układ kieroniczy to powinni czechom Nobla dać...

 

 

 

ja dzis wlasnie tez wymieniałem maglownice i odciołem kawałek blachy wieczorem wstawie zdiecia jak to zrobiłem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cezary4514    50

pewnie nie podnosiłeś kabiny tylko wyciiołeś kawałek podłogi? też tak myślałęm zrobić ale zrezygnowałem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

już rano wziąłem się za robotę i robiłem właśnie tak jak ty cezary4514 uniosłem sam przód kabiny, bo też doszłem do wniosku że całej nie warto i wszystko powyjmowałem. Teraz tylko muszę jeszcze jutro kupić symering na oś kierowniczą i uszczelki i biorę się za składanie. Co do tego czy ta śruba kulowa wejdzie bokiem to już też wiem że nie wejdzie ale już wiem jak to zrobię. Te kulki tylko na smar to nie wystarczy, mogłyby i tak powypadać. wystarczy kilka centymetrów rurki włożyć ją do tej śruby z ułożonymi już na smar kulkami i wkręcając ośkę rurkę wyjmować, w ten sposób nie wypadną. Co o tym myślisz?

A jak rozebrałem tą kolumnę to dopiero zrozumiałem czemu były luzy, po prostu poprzedni właściciel tak ją złożył że połowy kulek nie było

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cezary4514    50

no tak też może być, może nawet łatwiej pójdzie ;) przy składaniu o niczym nie zapomnij a łozysko wymieniałes na tym wałku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin5211    0

no tak też może być, może nawet łatwiej pójdzie ;) przy składaniu o niczym nie zapomnij a łozysko wymieniałes na tym wałku?

tak własnie odciołem mniej roboty, puzniej zespawałem i nic nie widać http://w888.wrzuta.pl/obraz/1rmlFphaHZS/dsc00475 http://w888.wrzuta.pl/obraz/2U9Wjql90XS/dsc00476

Edytowano przez marcin5211

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiałem się wcześniej czy też tak nie odciąć ale doszłem do wniosku że trochę szkoda.

Edytowano przez tomasz880101

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

chyba raczej nie będę go wymieniał, bo wydaje się dobre a przez to że to łożysko oporowe to wystarczy je tylko odpowiednio dokręcić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kupiłem tą ośkę pionową kompletną tak jak ty dałem 246 zł (czeska) mieli też jakąś podróbkę za 148zł, a ty ile dałeś? Ta poprzeczna była ok i dobrze bo nowa podobno ponad 400.

Edytowano przez tomasz880101

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W związku z tym, że zakończyłem pomyślnie remont tej kolumny mogę śmiało zamknąć temat. Dla tych którzy będą to w przyszłości robili chciałbym dać kilka rad:

-trzeba poodkręcać blaty podłogi

-trzeba odkręcić całą obudowę akumulatora

-aby rozebrać kolumnę trzeba unieść przód kabiny (umocowana jest na dwóch poduszkach długą śrubą od jednej do drugiej)

-nie radzę wycinać żadnych blach (nie opłaca się psuć podłogi, dla ok godziny roboty z uniesieniem)

-do uniesienia potrzebne są dwa lewarki podstawione po obu stronach pod ramę kabiny

-przy unoszeniu zwracajcie uwagę na przewody od sprzęgła, hamulców i ogrzewania (aby nie urwać)

-całej śruby kulowej nie da się włożyć do obudowy kolumny

-należy uciąć kilka centymetrów rurki lub wałka (jakiejś ze złomu) o grubości takiej aby weszła na styk w te jabłko śruby kulowej

-przy montażu wkładamy ośkę główną z tym jabłkiem śruby razem z tym kawałkiem rurki, ośkę pionową wkręcając wypychamy rurkę, od dołu czymś podtrzymujemy (w ten sposób śruta nie wypadną) JA TAK ROBIŁEM, NAPRAWDĘ DOBRY PATENT

-po złożeniu odpowiednio dokręćcie te dwie nakrętki na ośce pionowej które się później kontruje gdy dokręcicie za lekko będą luzy, gdy za mocno ciężko będzie kręcić kierownicą

Cały ten remont zajął mi półtora dnia, gdybym miał od razu części pewnie w dzień bym się wyrobił. POWODZENIA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    100

chyba ze 3 lata temu juz to opisalem,ale dobrze ze choc jeden z niewielu pojetnych nowych uzytkownikow sie pojawil,

najlepszy jest kawalek przewodu mlecznego od dojarki oryginal de-laval

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daniel125d    1

Witam wszystkich z Agro Foto mam taki problem, a mianowicie kupiłem niedawno zetora 5211 w stanie całkiem dobrym lecz ma jedną wadę, a dokładnie ma spore luzy w układzie kierowniczym. Pomyślałem sobie, puki nie ma dużo roboty to naprawie tą usterkę zacząłem od razu od kolumny kierowniczej bo nigdzie indziej luzów nie ma odkręciłem górną część kolumny i faktycznie śruba kulowa bo tak to się nazywa- ten cały mechanizm, jest wyrobiony. Kupiłem już go nowy ale teraz obawiam się że będę musiał unosić kabinę bo trzeba odkręcić boczne pokrywy kolumny żeby wymontować stare części a wmontować nowe.

Tu jest moje pytanie do was czy ktoś może już coś takiego robił i czy trzeba faktycznie tą kabinę unosić, bo to się zanosi na kupę roboty zwłaszcza bez profesjonalnego sprzętu.

Prosiłbym o kolejne czynności jakie powinno się przy tym wykonywać. Z góry dzięki

 

wytnij boszem podłogę jeśli oczywiście chcesz unikniesz podnoszenia kabiny po naprawie morzna połapać spawarkom tak że śladu nie bedzie ślimak i tuleja z kulkami da ci w kość rozebrać łatwo złożyć zaś trudno ale trzeba w tulei ułożyć kulki na tawot i dorobić z drewna wałeczek pasujący do tulei w celu przydtszymania kulek przez boczne okienko włożysz tuleje z ułożonymi kulkami oraz z wałeczkiem i przytszymasz ją w pozycji pionowej aby druga osoba mogła od góry delikatnie wkręcić wałek ze ślimakiem wkręcany wałek będzie wypychal wałeczek z drewna przy końcu uwarzaj przytszymaj wałeczek palcami lubiom kulki wylecieć na spokojnie da się zrobić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SWEDEN1981    0

a czy w 7711 da sie zmniejszyć ten luz bez rozbierania tej całej kolumny? nie widze żadnej śruby do regulacji tak jak w ursusach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

Jeśli na górze kolumny kierowniczej (tam gdzie idzie wał kierownicy)masz 2 nakrętki, to możesz skasować luz osiowy ślimacznicy i skasujesz luz kierownicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Mateusz_320
      Witam. Panowie potrzebuje pomocy ostatnio zauważylem ze mam rozlecianą kolumne, spróbowałem dokręcić i nalać oleju i olej sie wylał z lewej strony tam gdzie jest cały mechanizm co skręca i teraz czy da sie jakos uszczelnić? Trzeba kabine podnosić. Bardzo prosze o pomoc i z góry dziekuje.
    • Przez aldanio
      Witam. Mam pytanie odnosnie wspomagania w moim zetorze niedawno go kupilem i nie wiem jak powino byc. Jak jade to wspomaganie dziala elegancko a jak sie zatrzymam to na miejcu nie moge skrecic mi sie wydaje ze tak nie powinno byc. co jest tego przyczna?? z góry dzieki.
    • Przez MUMINEK2000
      Koledzy postanowiłem przerobić wspomaganie przy zetorze z mocowaniem orbitrola nie ma problemu ale nie wiem jaki ma być orbitrol, jaki jest orginalnie bo musi być zgrane z pompą.Najwarzniejsze jak umocować siłownik, wiem że niektóre miały orginalnie ale jak żeby to wszystko wytrzymało. Może ktoś takiego ma to prześle mi zdjęcie będę wdzięczny, niechce odwalić lipy.
    • Przez Krystian7745
      Witam posiadam wspomaganie przerobione na orbitrol i zakupiłem amortyzator drgan moje pytanie jak go założyć żeby działał poprawnie ? potrzeba go podłączyc pod jakis zbiorniczek czy oddzielny jakis ? jakim olejem go zalać ? 
       
      http://sklep.mizar.com.pl/images/watermark/wpx_5b21049821db8a4370ccd1183ee85071.jpg
    • Przez Marcian1234
      Witam 
       
      Zregenerowałem serwomechanizm wspomagania kierownicy w Zetorze 5211 bo był mocny luz na kierownicy  również wymieniłem uszczelniacze na siłowniku. Po włożeniu do ciągnika okazuje się że nie działa. Co mogłem zrobić nie tak ? Czy sworzeń o nr 8 powinien być mocno dokręcony czy tak z wyczuciem ?  Co może być przyczyna ? Dodam ze na powrocie w przewodzie jest olej z powietrzem. 
       

×